Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Data: 2013-09-01 17:12:08
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?
(...) rząd Węgier zdołał usunąć, lub odwrócić najważniejsze czynniki nierównowagi makroekonomicznej, znacjonalizował prywatne fundusze emerytalne, a dzięki poprawie kondycji finansów publicznych w latach 2013-15 planuje zwiększenie wydatków na inwestycje. Stwarza to obiecującą perspektywę dla ożywienia.
http://biznes.newsweek.pl/czarne-chmury-nad-polska-gospodarka-- wegry-maja-lepsza-perspektywe,104397,1,1.html

Data: 2013-09-01 17:31:24
Autor: the_foe
W dniu 2013-09-01 17:12, jr pisze:
[...]

przeciez JaroZbawPolske bedzie w 2015 premierem i w kilka miesiecy wszytko nadrobi. Beda mieszkania za 500 zł, emerytury od 55 roku zycia i 1000 zł wypłacane w wódce na kazde dziecko...

--
"You was mesmerised"

Data: 2013-09-01 17:48:17
Autor: TOMASZEK
[...]

Na Węgrzech rządzi rząd węgierski, a u nas nie rządzi polski. Ot, i cała sprawa. Smutne to.

--
< TOMASZEK >
granice Polski = granice absurdu

Data: 2013-09-01 19:44:12
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-01 17:48, TOMASZEK pisze:
[...]

Dlatego maja 27% VAT ?

Data: 2013-09-01 23:08:19
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| Dlatego maja 27% VAT ?

Wprowadzili taki dlatego, żeby spłacić długi po komuchach.

Data: 2013-09-01 23:20:33
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-09-01 23:08, jr pisze:
| Dlatego maja 27% VAT ?

Wprowadzili taki dlatego, żeby spłacić długi po komuchach.

A nie, żeby kupić Pierdolino ;)

Data: 2013-09-02 07:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail tomaszek1983@fuck.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

| Dlatego maja 27% VAT ?

Wprowadzili taki dlatego, żeby spłacić długi po komuchach.

A nie, żeby kupić Pierdolino ;)

Pytałem juz tutaj kilkakrotnie i niestety nikt nie zna albo nie chce podać szczegołów.
O co chodzi z tym kupnem Pierdolino?
Kupili za drogo? Mogli kupić coś tanszego ale olali oferte? O co chodzi?

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2013-09-02 09:17:45
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:02092013.2FBC3F68budzik61.poznan.pl...
> [...]

szczegołów.
O co chodzi z tym kupnem Pierdolino?
Kupili za drogo? Mogli kupić coś tanszego ale olali oferte? O co chodzi?

Mogli kupić wozy drabiniaste, a im zachciało się nowoczesności. Wróci Jaruś, to wyp. te pier...lino!

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-09-02 16:44:07
Autor: jr

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:52243b9d$0$1458$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
| wiadomości news:02092013.2FBC3F68budzik61.poznan.pl...

| Mogli kupić wozy drabiniaste

Słuszna uwaga. Do wiekszości popeerelowskiej trakcji nic innego się nie nadaje.
Z Katowic jezdżą do Wisły supernowoczesne składy KŚ. Odcinek 100 km robią w dwie i pół godziny, a przez większośc trasy jadą z predkością rowerzysty (Czechowice-Dziedzice - Skoczów). Pewnie byłbyś dumny z tego, gdyby polscy rowerzyści ścigali się z włoskim pendolino?

Data: 2013-09-02 16:25:28
Autor: jr

--
Pendolino (z wł. "wahadełko") - rodzina włoskich elektrycznych zespołów
trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h,

No więc gdzie to w Polsce pojedzie z taka predkością? Jedynie na CMK (gdzie prawie nie ma zakretów).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino#Polska

| O co chodzi z tym kupnem Pierdolino?
| Kupili za drogo? Mogli kupić coś tanszego ale olali oferte? O co chodzi?

W latach 30 król Bhutanu kazał tragarzom dostarczyć sobie Rolls-Royce'a. Wokół pałacu wyrównali parokilometrowy pas ruchu dla pojazdu, bo co to za władca bez samochodu?

Data: 2013-09-02 16:00:49
Autor: Budzik

--
[...]

To nie jest odpowiedz na moje pytanie.
bo to, ze dzis nie moga jezdzic, ale dzis musieli kupic a za rok, dwa trzy juz beda miały gdzie jezdzic to ja wiem.

Pytałem, o co chodzi w kontekscie "co zamiast"?

> [...]
Rolls-Royce'a. Wokół pałacu wyrównali parokilometrowy pas ruchu dla
pojazdu, bo co to za władca bez samochodu?

Wow. Liczyłem jednak na troche bardziej merytoryczna odpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2013-09-02 23:29:23
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

| Wow. Liczyłem jednak na troche bardziej merytoryczna odpowiedz.

Żadna analogia nie jest ścisła.

Data: 2013-09-03 07:00:47
Autor: Budzik
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

| Wow. Liczyłem jednak na troche bardziej merytoryczna odpowiedz.

Żadna analogia nie jest ścisła.

Ale taj est wyjątkowo nieścisła.

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2013-09-02 23:32:47
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:02092013.6ABE5F77budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

| >|

| To nie jest odpowiedz na moje pytanie.

Wybacz Budzik, nie jestem wszechwiedzący. Podałem linki do wiki i dopisałem to, co potrafię z tego wyciagnąć.

| bo to, ze dzis nie moga jezdzic, ale dzis musieli kupic a za rok, dwa trzy
| juz beda miały gdzie jezdzic to ja wiem.

Ty wiesz? ja tego jeszcze nie wiem.

Data: 2013-09-03 07:00:46
Autor: Budzik
[...]

Wygląda na to, ze wiele osób krytykuje a nikt nie ma właściwie pojęcia o co chodzi.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2013-09-03 17:38:11
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:03092013.69D3A167budzik61.poznan.pl...
[...]

Jak na razie, to nie wiadomo o co tobie chodzi. Czytałeś link, który ci podałem?
Jesli masz problemy to go wypastuję:

11 maja 1994 na 40. kilometrze Centralnej Magistrali Kolejowej (okolice podg.
Biała Rawska) Pendolino ETR460 w konfiguracji 2-wagonowej ustanowił rekord
prędkości na torach Europy Środkowo-Wschodniej wynoszący 250,1 km/h[43]. Polskie
Koleje Państwowe rozważały wówczas zakup tego typu składów[44].
W latach 90. PKP rozpoczęło modernizację Centralnej Magistrali Kolejowej celem
dostosowania jej do pociągów dużych prędkości, a w 1997 roku rozpisano przetarg
na dostawę 16 pociągów dużych prędkości z wychylnym nadwoziem[45].
Przeprowadzony dwustopniowo przetarg, który rozstrzygnięto 20 lipca 1998, wygrał
go Fiat Ferroviaria oferując 16 pociągów ETR460. Pozostałe firmy biorące udział
w przetargu (Siemens i Adtranz) złożyły odwołania, które jednak w sierpniu
1998[potrzebne źródło] prawomocnym wyrokiem oddalił zespół arbitrów przy
Urzędzie Zamówień Publicznych, tym samym potwierdził poprawność przeprowadzonego
przetargu[46][45].
Do realizacji inwestycji nie doszło. Na wniosek Prezesa Rady Ministrów Najwyższa
Izba Kontroli rozpoczęła kontrolę przetargu, która zakończyła się w lutym 1999.
NIK w raporcie wykazał szereg uchybień związanych z przygotowaniem i
przeprowadzeniem przetargu, a decyzję o rozpisaniu przetargu określił jako
"niecelową i noszącą cechy niegospodarności".
Głównym powodem do takiej oceny było stwierdzenie przez kontrolerów NIK, że PKP
nie dysponuje infrastrukturą kolejową pozwalającą wykorzystać możliwości składu
oraz nie było przygotowane finansowo do finansowania tej inwestycji. We wrześniu
1998, czyli tuż po rozstrzygnięciu przetargu PKP funkcjonowało z 1 mld złotych
straty, natomiast przetarg zakładał nakłady finansowe rzędu 0,9 mld złotych
(około 250 mln $) na sam zakup pociągów. Dodatkowo zakładano, że PKP ze środków
własnych oraz dotacji celowej z budżetu państwa w wysokości 4,3 mld zł
sfinansuje do 2005 przebudowę linii kolejowej E 65 Gdynia-Warszawa-Katowice.
Zbyt niski nakład środków spowodował, że do końca 1999 postęp prac
modernizacyjnych na tym odcinku nie przekroczył 22%.
NIK wskazał również, że decyzja o przeprowadzeniu przetargu podejmowana była na
podstawie wyników finansowych w 1996, natomiast podczas podejmowania przez
zarząd przedsiębiorstwa uchwały o akceptacji wybranego dostawcy pociągów nie
wsparto się aktualną analizą opłacalności. Co zdaniem kontrolerów było konieczne
ponieważ cena pociągów oferowanych przez dostawcę była o około 75% wyższa od
przyjętej w 1996. Ponadto analiza z 1996 była w większości oparta na materiałach
przekazanych przez Fiat Ferroviaria, z którą PKP współpracowała od 1992.
W wyniku kontroli NIK wniosła o przerwanie negocjacji z Fiat Ferroviaria i
unieważnienie przetargu. Decyzję o unieważnieniu podjął zarząd PKP 7 grudnia
1999.
Uchwałą z dnia 8 września 2000 rozpoczęto restrukturyzację i prywatyzację
Polskich Kolei Państwowych. Działania te na pewien czas zahamowały dalsze próby
wprowadzenia Pendolino w Polsce.
Zgodnie z przewidywaniami kontrolerów NIK przebudowa linii kolejowej E 65 nie
została ukończona do 2004. Do 2001 udało się zmodernizować trasę między
Katowicami a Warszawą czyli Centralną Magistralę Kolejową. Prace na odcinku
Warszawa-Gdynia wciąż trwają i ich zakończenie planowane jest na 2014.
--
Co z tego wynika?
Kupili składy na miarę XXI wieku, a trakcje mamy peerelowską, oprócz

Data: 2013-09-03 19:00:34
Autor: Budzik
[...]

Krytykujesz zakup pociągów na mocy przetargu z 96 roku, który to przetarg został uniewazniony?

bo ja w powyższym,zacytowanym nie widze nic na temat obecnego zakupu, widze natomiast duzo na temat pierwszego podejscia, nieudanego zreszta. I słusznie.
Tylko ze trudno mówic o POkazuwce, skoro to był rok 1996 - 2000...

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2013-09-04 01:51:25
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:03092013.2008FD9Abudzik61.poznan.pl...

| Krytykujesz zakup pociągów na mocy przetargu z 96 roku, który to przetarg
| został uniewazniony?

Co się zmieniło od tego czasu w infrastrukturze? Była CMK, jest CMK.
Krytykuję ogólną sytuację, a nie ten, czy inny zakup.

> [...]
| słusznie.
| Tylko ze trudno mówic o POkazuwce, skoro to był rok 1996 - 2000...

I nadal jesteśmy w tym roku, jesli chodzi o stan polskiego kolejnictwa z jego infrastrukturą, nietrafionymi wyliczeniami i innego tego typu bolączkami rodem z PRL. Przed inwestycją w nowoczesne składy należy prześwietlić kadry zarządzajace pod wzgledem ich kompetencji i przydatności. Peerelczyki z natury zawsze coś spartolą: Ukryją wady, coś 'źle wyliczą', kupią za drogo (wiadomo - wziątka) i to wszystko wychodzi dopiero w praniu (jesli NIK nie przyłapie).

Data: 2013-09-03 20:10:48
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-03 17:38, jr pisze:

[...]

Że mamy już  zmodernizowaną CMK a do końca 2014 będzie też E65 Warszawa-Gdynia.

Kupili składy na miarę XXI wieku, a trakcje mamy peerelowską, oprócz
zmodernizowanej linii CMK.

Składy pojawią się dopiero w połowie 2014 i wciągu kilku miesięcy - tj. do grudniowej zmiany rozkładu jazdy będą musiały być przetestowane i wdrożone do użytkowania wraz z przeszkolonym personelem.

  Czyli zamiast przeznaczac kasę na remont
torowisk,

Pendolino sa nie wiele droższe od znacznie wolniejszych, z krótszym o 2 lata serwisem i o 10% mniej pojemnych składów zespolony produkowanych w Polsce :

http://nakolei.pl/component/k2/item/4065-stadler-i-newag-dostarcza-20-ezt-ow-dla-pkp-ic

Anatol

Data: 2013-09-03 20:39:59
Autor: u2
W dniu 2013-09-03 20:10, Anatol pisze:
[...]

wystarczy przeczytac o pierdolino w wiki, aby zauwazyc wielki przekret :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino

Polskie Koleje Państwowe[edytuj | edytuj kod źródłowy]

[...]

PKP Intercity

  Trasy Pendolino PKP Intercity

PKP Intercity zapowiedziało, że składy Pendolino będą przewozić kibiców podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012, jako element przygotowań Polski do organizacji turnieju[47]. Zapowiedziano zakup 20 pociągów Pendolino w wersji niewyposażonej w wychylne pudło. Pociągi miałyby kursować na linii kolejowej E 65 Gdynia-Warszawa-Katowice. Warto zaznaczyć, że podczas remontu trasy E 65 rozpoczętego w 2008, dostosowano ją do przejazdu pociągów z mechanizmem wychylnego pudła. Koleje szacowały, że koszt zakupu nowych składów wyniesie około 1,5 mld zł. Jest to koszt pociągów, nie uwzględniający inwestycji w budowę i utrzymanie niezbędnego zaplecza technicznego. 24 listopada 2010 r. doszło do wstępnego parafowania wieloletniej umowy między Ministerstwem Infrastruktury a PKP Intercity.

30 maja 2011 PKP Intercity podpisała z firmą Alstom Transport kontrakt o wartości 665 milionów euro (2,64 mld zł) na dostawę 20 pociągów 7 członowych pociągów New Pendolino bez mechanizmu przechyłu nadwozia oraz budowę zaplecza technicznego w Warszawie, dedykowanego wyłącznie dla potrzeb utrzymania taboru szybkiej kolei. Podpisana umowa obejmuje także utrzymanie techniczne pociągów przez okres maksymalnie 17 lat[48]. PKP Intercity dostało od rządu gwarancję finansowania zakupu w zgodzie ze strategią przyjętą przez Komisję Europejską o rozwoju szybkiej kolei oraz otrzymało kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego[49].

W październiku 2012 francuska firma Karmar rozpoczęła budowę zaplecza technicznego dla pociągów Pendolino na Olszynce Grochowskiej (dzielnica Warszawy)[50]. Hala ma składać się m.in. z 4 torów postojowych, myjni i zaplecza biurowo-socjalnego[50][51].

28 maja 2013 PKP IC zapowiedziało, że pociągi Pendolino będą kursować w ramach nowej kategorii pociągów Express InterCity Premium i obsługiwać relacje łączące Warszawę z Bielskiem-Białą, Gdynią, Gliwicami, Katowicami, Krakowem, Rzeszowem i Wrocławiem[52].

17 czerwca we Włoszech został zaprezentowany pierwszy skład dla PKP IC,[53], a 12 sierpnia po dotarciu do Polski, skład został zaprezentowany na dworcu Wrocław Główny[30]. Następnie skład został przetransportowany na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa koło Żmigrodu, gdzie 19 sierpnia rozpoczął testy[54]. W dalszej przyszłości skład ma zostać przetestowany na Centralnej Magistrali Kolejowej[55]. Podczas testów planowane jest pobicie rekordu prędkości na polskich torach z 1994 roku wynoszącego 250,1 km/h[56].

Pojazdy od granicy włosko-austriackiej są dostarczane do Polski przez PKP Cargo jako przesyłka nadzwyczajna[57].

--
http://www.youtube.com/watch?v=99uxziDmSM4

Data: 2013-09-03 20:00:42
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail u_2@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

wystarczy przeczytac o pierdolino w wiki, aby zauwazyc wielki przekret :

Mozesz wskazac, który konkretnie fragment mowi o tym wielkim przekręcie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2013-09-04 01:56:27
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:03092013.235E7421budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail u_2@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

| Mozesz wskazac, który konkretnie fragment mowi o tym wielkim przekręcie?

Zależy jak rozumieć słowo 'wielki'. We władzach PKP mamy do czynienia z całym
ciagiem, mówiąc delikatnie niegospodarności. Na przykład tu:

Data: 2013-09-04 08:00:53
Autor: Budzik
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?
Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Na przykład tu:

I znowu cytujesz dane dotyczace zakupu do którego nie doszło.
Nie mam wiecej pytań.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2013-09-04 15:02:49
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:04092013.3C3D8999budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

| I znowu cytujesz dane dotyczace zakupu do którego nie doszło.

Nie udawaj głupiego Budzik. Dobrze wiesz, że nie piszę o tym lub tamtym zakupie, lecz o stanie polskiego kolejnictwa. Uważasz, ze jest to temat nieistotny z punktu widzenia zakupu Pendolino?

Data: 2013-09-04 22:00:50
Autor: Budzik
> [...]

tamtym zakupie, lecz o stanie polskiego kolejnictwa. Uważasz, ze jest
to temat nieistotny z punktu widzenia zakupu Pendolino?

Ja widze tylko wytykanie zakupu Pendolino wiec tego tematu jestem ciekawy.
Ogólna sytuacja na kolei - osobny temat, zwłaszcza na przestrzeni kilkunastu lat.
Mozemy równiez pogadac, ale pomimo tego, ze tematy oczywiscie sie zazębiaja, to jednak są to dwie oddzielne sprawy.

Innymi słowy-  jezeli wyciągasz wniosek: pendolino jest złe, bo generalnie koleje od wielu lat zarządzane sa źle to ja mówie pas.
Bo przy takiej argumentacji nie mozna dokładnie nic zmienić na lepsze.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2013-09-05 00:43:39
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:04092013.37B94942budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

| >|

| Ja widze tylko wytykanie zakupu Pendolino

To wybiórczo widzisz...

> [...]
| Mozemy równiez pogadac, ale pomimo tego, ze tematy oczywiscie sie
| zazębiaja, to jednak są to dwie oddzielne sprawy.

Osobny temat? Pendolino maja fruwać w powietrzu?

| Innymi słowy-  jezeli wyciągasz wniosek: pendolino jest złe, bo generalnie

W którym miejscu?

Data: 2013-09-05 00:00:36
Autor: Budzik
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

| >|

| Ja widze tylko wytykanie zakupu Pendolino

To wybiórczo widzisz...

Nie sądze.
Bylo conajmniej kilka wypowiedzi, ze zakup pendolino to popisowka, ze bez sensu kupować takie pociągi itd.

> [...]
| zazębiaja, to jednak są to dwie oddzielne sprawy.

Osobny temat? Pendolino maja fruwać w powietrzu?

Ze co w powietrzu?
Mają jeżdzić po torach.
No i?

| Innymi słowy-  jezeli wyciągasz wniosek: pendolino jest złe, bo
| generalnie W którym miejscu?

Naprawde nie chce mi sie udowadniac.
Odrobina dobrej woli i sam znajdziesz.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2013-09-05 15:28:25
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:05092013.5B339737budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

| >| >|

| >|

| Nie sądze.
| Bylo conajmniej kilka wypowiedzi, ze zakup pendolino to popisowka

Bo to jest żałosna popisówka. Platforma rządzi już szósty rok. Marcinkiewicz wyciagnął od UE trochę kasy, więc mogli to włożyć na przykład w modernizację starych trakcji, albo jeszcze lepiej - w budowę nowych, specjalnie dla Pendolino. Jeszcze za Kaczorów mówiło się o takiej nowej trasie do Krynicy, żeby tam z Krakowa można było w dwie godziny. Jest w Polsce mnóstwo renomowanych kurortów, dokąd wołami prędzej zajedziesz, niż polską koleją.
Mam bogatych znajomych, którzy urlopy spedzają na Karaibach, ale na piwo wyskakują na wiedeński Prater. Sylwester w  Zakopanem? - A gdzie to jest, bo czasu mało, samochodem na kacu też nie ma sensu... Ile pieniędzy ucieka z kraju przez takie dziadowanie? A kto o tym pomysli? Biznesmen, który karierę zaczynał od restrukturyzacji państwowej fabryczki? On zna się na tym, jak zbankrutować, żeby jemu się opłacało przechwycić park maszynowy i z paroma kolesiami założyć spółkę. Tak samo wygląda polska kolej, nad którą krążą czerwone sępy i patrzą, co by tu wyrwać dla siebie. Nie zdziwiłbym się, gdyby na CMK powstała osobna firma: 'Pendolino Polska', bez wychylnego pudła, bo po co?

Data: 2013-09-05 15:36:22
Autor: Budzik
> [...]

| >|

| Nie sądze.
| Bylo conajmniej kilka wypowiedzi, ze zakup pendolino to popisowka

Sam widzisz.

Dalszych dywagacji ogólnych nie bede cytował. bo nie rozumiem, co własciwie proponujesz.
Proponuje mniej słowotoku, wiecej konkretów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2013-09-05 21:34:36
Autor: jr
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:05092013.2A36F6F5budzik61.poznan.pl...
> [...]
|
| Sam widzisz.
|
| Dalszych dywagacji ogólnych nie bede cytował. bo nie rozumiem, co własciwie

Zawsze tak robisz, że jeśli czegoś nie rozumiesz, to wycinasz?
A może rozumiesz, co napisałem, ale trudno ci to przyjąć do wiadomości? Jeśli tak jest, to nie ma na to rady, więc z odpowiedzią się nie fatyguj.

Data: 2013-09-05 21:00:33
Autor: Budzik
> [...]

A może rozumiesz, co napisałem, ale trudno ci to przyjąć do
wiadomości? Jeśli tak jest, to nie ma na to rady, więc z odpowiedzią
się nie fatyguj. j

Wyciąłem bo uwazam ze stac cię jednak na forme zrozumiałą dla czytającego.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2013-09-06 01:21:39
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:05092013.296B176Dbudzik61.poznan.pl...
> [...]
| >| >| >|

| >|
| >|

| Wyciąłem bo uwazam ze stac cię jednak na forme zrozumiałą dla czytającego.

A któż ty jesteś, żeby tak uważać?
Mój osobisty promotor, czy może ogólnie cenzor?

Data: 2013-09-06 09:00:22
Autor: Budzik
[...]

Po prostu czytający :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2013-09-03 20:46:05
Autor: jr

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości

| Że mamy już  zmodernizowaną CMK

W latach 90  :]]  Brawo! Róbmy pokazuchę

 a do końca 2014 będzie też E65
| Warszawa-Gdynia.

Ho ho! Kiedy to miało być?..

> [...]
|
| Pendolino sa nie wiele droższe od znacznie wolniejszych, z krótszym o 2
| lata serwisem i o 10% mniej pojemnych składów zespolony produkowanych w

Nie mam nic przeciw Pendolino. Obawiam sie jednak, że na tej pokazówce się skończy, a do Gdańska z Katowic będziemy jeździć jak dotąd.

Data: 2013-09-01 23:37:52
Autor: xantiros
> [...]

| Dlatego maja 27% VAT ?

Wprowadzili taki dlatego, żeby spłacić długi po komuchach.

a komu kasę komuchy rozdały na Węgrach ze teraz muszą to spłacać ?

Data: 2013-09-02 01:19:41
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l00c3k$rp8$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| a komu kasę komuchy rozdały na Węgrach ze teraz muszą to spłacać ?

Nie wiesz komu komuchy 'rozdają' pieniądze? Z wykle sobie tudzież swoim kolesiom, których zatrudniają na stanowiskach.

Data: 2013-09-02 08:35:13
Autor: xantiros
W dniu 02.09.2013 01:19, jr pisze:

> [...]
| > |

| a komu kasę komuchy rozdały na Węgrach ze teraz muszą to spłacać ?

Nie wiesz komu komuchy 'rozdają' pieniądze? Z wykle sobie tudzież swoim kolesiom, których zatrudniają na stanowiskach.

To są frazesy, podaj konkretnie w co poszła kasa.

U nas jest proste jak konstrukcja cepa:
1 rozbujana administracja
2 sponsorowanie rolników (KRUS raz na 3 miechy, rolnik poniżej 6h -
sponsorowanie NFZ z budżetu, a minimalną emeryturkę dostaną i tak)
3 sponsorowanie przywilejów emerytalnych (a wystarczyło by wprowadzić
zakaz pracy dla takich ludzi na przywilejach - trochę by bezrobocie spadło)
4 emeryci (tutaj nie ma dyskusji, ludziom trza płacić) + OFE (temat rzeka)

I zredukowanie do minimum 2-3 przyniosło by PL kosmiczne oszczędności,
ale nikt tego nie zrobi - koryto ważniejsze, wyborcy.
Punkt 1 - sam się tłumaczy, ale nie generuje to znowu takich kosztów jak 2/3

I obawiam się ze Węgry dalej maja wydatki takie jakie mają (MFW chciały
na Węgrach wymóc cięcią w wielu dziedzinach jako warunek kolejnej
pomocy, było to przed wprowadzeniem podwyższenia podatków ), pozorny
sukces zawdzięczają jedynie "kosmicznym" podatkom, i założę się że z
tymi podatkami zostaną na lata, wszak Orban nie powiedział kiedy skończy
łupić obywateli. Zresztą ten sukces węgrów już widać w tym roku,
praktycznie patrząc po danych stoją w miejscu.

Data: 2013-09-02 16:23:01
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l01bj2$7bu$1node1.news.atman.pl...
> [...]
| > | > |

| > |

| To są frazesy, podaj konkretnie w co poszła kasa.

Czy ja musze wiedzieć, na co komuch wydaje pieniadze?
Głownym piachem w trybach gospodarki są mechanizmy feudalnych uzależnień personalnych rodem z realnego socjalizmu. Przykład z mojej okolicy: Przetargu na kostkę brukową nie wygrywa producent lepszy, tylko 'swój' za podobną przysługe, albo po prostu za łapówę. Efekt jest taki, że robi sie syf i kostkę trzeba będzie zrywać (ale to juz po nastepnych wyborach samorządowych). Polski pracowawca zamiast specjalisty w danej dziedzinie, chetniej zatrudni krewniaka, który go nie podkabluje w razie jakiegoś przekretu. Takie nawyki są u nas rzeczą powszechną od ministra do włascicielu warsztatu samochodowego.
Wulgarnie zdefiniowany kapitalizm staje się kosztowną farsą. Wyglada na to, że Węgrzy już to zrozumieli. Niestety w Polsce nie zanosi się na to.

| U nas jest proste jak konstrukcja cepa:
| 1 rozbujana administracja

a gdzie zatrudnić syna 'przyjaciela', który wyczyścił sprawę w sądzie, albo jeszcze jakieś inne papiery?

| 2 sponsorowanie rolników (KRUS raz na 3 miechy, rolnik poniżej 6h -
| sponsorowanie NFZ z budżetu, a minimalną emeryturkę dostaną i tak)

Jeszcze parę lat temu wystarczyło kupić dwa i pół hektara, żeby być w KRUS-ie Takie ustawy przepychał PSL, ale na pewno już wcześniej byli 'poinformowani'.

| 3 sponsorowanie przywilejów emerytalnych (a wystarczyło by wprowadzić
| zakaz pracy dla takich ludzi na przywilejach - trochę by bezrobocie spadło)

Zakaz pracy w UB i SB? Musztarda po obiedzie!
Co do górnictwa, to wyjscie jest jedno: Trzeba inwestować w alternatywny przemysł w regionie. Ale kogo to w Polsce obchodzi? Zamiast tego robi się jakieś 'specjalne strefy ekonomiczne' na wzór chinski (czy ostatnio północnokoreański) na ogół pod biznes kolesi.

| 4 emeryci (tutaj nie ma dyskusji, ludziom trza płacić) + OFE (temat rzeka)

Oczywiście że rzeka...

| I zredukowanie do minimum 2-3 przyniosło by PL kosmiczne oszczędności,
| ale nikt tego nie zrobi - koryto ważniejsze, wyborcy.
| Punkt 1 - sam się tłumaczy, ale nie generuje to znowu takich kosztów jak 2/3

Twoje punkty to malutkie wierzchołki góry lodowej, którą jest sowieciarskie dziedzictwo w polityce i gospodarce. Mógę się założyć, że nawet gdy pójdą po emeryturach, ta góra znowu wypłynie. Z dziurawego i Salomon nie naleje. Peerelu nie da się naprawić.

Data: 2013-09-02 10:48:47
Autor: leming.show
Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?
użytkownik xantiros napisał:
Dlatego maja 27% VAT ?

Jakos ci nie przeszkadzal niedawny dochodowy 40% w polsce. Wez badz taki madry i podaj zadluzenie rudej kity.

Rząd węgierski poinformował o zamiarze otwarcia od przyszłego roku każdemu nowonarodzonemu dziecku konta w banku z wkładem 40 tys. forintów (160 euro). Obdarowany będzie mógł pobrać pieniądze, gdy ukończy 18 lat.
Zdaniem Orbana 30-35-procentowy VAT nałożony na towary luksusowe byłby "symbolicznym elementem systemu podatkowego", który sprawiłby, że system ten stałby się "bardziej sprawiedliwy". Wyższy VAT na produkty luksusowe miałby wejść w życie już w 2014 roku. Orban podkreślił, iż woli podnosić podatki na towary luksusowe niż zwiększać koszty pracy.
Węgry  = 19637,6 USD
Polska = 20591,7 USD
(a powinno być ze 3500 USD mniej gdyby u nas rządził rząd węgierski)

Roznica 5%. Jak Jas zarabia 20 i wisi Malgosi 5000, a Grzes zarabia 19 i wisi Ali 0, to kto ma przesrane. 10 cud Tuska, jest "fajnie".

Data: 2013-09-02 18:49:49
Autor: Anatol
[...]

I dlatego :

PKB per capita

w 2007 :

Węgry  = 18806,7 USD
Polska = 16370,4 USD

w 2012

Węgry  = 19637,6 USD
Polska = 20591,7 USD
(a powinno być ze 3500 USD mniej gdyby u nas rządził rząd węgierski)

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2013/01/weodata/weorept.aspx?pr.x=96&pr.y=4&sy=2007&ey=2012&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=964%2C944&s=PPPPC&grp=0&a=

Anatol

Data: 2013-09-02 18:51:41
Autor: u2
W dniu 2013-09-02 18:49, Anatol pisze:
[...]

zauwaz tolek od kiedy rzadzi orban. i od kiedy wegry wychodza z dolka. tego twoje firerki tusk i rostoski nie potrafia.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-09-02 18:53:45
Autor: Mark Woydak
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5224c21c$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na szczęście wybory na jesieni i znów ruszymy z kopyta. ;-)))

MW

Data: 2013-09-02 19:34:07
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-02 18:51, u2 pisze:

[...]

Już ponad 3 lata.

tego twoje firerki tusk i rostoski nie potrafia.

To właśnie za rządów Orbana Polska po raz chyba pierwszy w historii wyprzedziła Węgry w PKB per capita i powiększa przewagę z każdym rokiem.

Anatol

Data: 2013-09-02 19:48:48
Autor: u2
W dniu 2013-09-02 19:34, Anatol pisze:
zauwaz tolek od kiedy rzadzi orban. i od kiedy wegry wychodza z dolka.

Już ponad 3 lata.

czyli od 2010. a pozyczka od mfw duzo wczesniejsza.

tego twoje firerki tusk i rostoski nie potrafia.

To właśnie za rządów Orbana Polska po raz chyba pierwszy w historii
wyprzedziła Węgry w PKB per capita i powiększa przewagę z każdym rokiem.

pkb, ktore laduje nie w Polsce tylko u zagranicznych bankierow. sa tez inne wskazniki ekonomiczne, o ktorych ty najwyrazniej nie masz zielonego pojecia.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-09-02 10:51:38
Autor: leming.show
[...]

O to to, ile % z tego co zarobia banki, zostaje na miejscu a ile idzie w pizdu za wielka wode. No ale Anatol pisze to co wyczyta w GW.

Data: 2013-09-02 23:14:12
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-02 19:51, leming.show@gmail.com pisze:
[...]

Konkretnie co idzie za wielką wodę ? Usługi, bankowe, wyemitowane przez NBP  złotĂłwki ? Rosnące rezerwy dewizowe NBP ?

Anatol

Data: 2013-09-03 00:17:28
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-02 23:14, Anatol pisze:
[...]

w ich mniemaniu wszystko :D, szkoda ze zapominają o eksporcie

http://biznes.newsweek.pl/polski-eksport-pokonal-import-pierwszy-raz-w-historii,107459,1,1.html

a jak jest eksport większy od importu, to kasa musi płynąć do nas :D

Data: 2013-09-01 19:43:50
Autor: xantiros
[...]

Widziałeś datę artykułu - 13 maja 2013 ?
To jeszcze popatrz na bieżące dane i czar pryska....

Czarne chmury nad Polską gospodarką. Węgry mają lepszą perspektywę?