Czarne pasy na ekranie TV

Data: 2010-04-27 13:42:28
Autor: tadeusz
Czarne pasy na ekranie TV
Dlaczego stacje TV nadają czasem obraz z czarnymi pasami na górze i dole ekranu?
Pasy były widoczne gdy miałem stary telewizor z kineskopem w proporcji 4:3.
Teraz kupiłem nowy, szerokoekranowy telewizor LCD a pasy dla niektórych scen nie zniknęły.
Płacę przecież abonament  za cały obraz telewizyjny i raty za cały telewizor w tym pełny ekran.
Dlaczego więc oszukują telewidzów?
Gdzie to zgłosić.
Do KRRiT czy do prokuratury? Bo z niektórymi stacjami TV chyba nie ma co zaczynać.
Pozdrawiam
t-1

Data: 2010-04-27 14:01:07
Autor: Wiewior
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 2010-04-27 13:42, tadeusz pisze:
> Dlaczego wiĂŞc oszukujÂą telewidzĂłw?
> Gdzie to zgÂłosiĂŚ.
> Do KRRiT czy do prokuratury? Bo z niektĂłrymi stacjami TV chyba nie ma co
> zaczynaĂŚ.

Radzę zacząć od psychiatry...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-04-27 14:10:25
Autor: MF[PL]
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

"Czyli jednym słowem, przywozicie do kraju 4 kilogramy obywatela mniej"

Data: 2010-04-27 15:35:08
Autor: Maciej Bojko
Czarne pasy na ekranie TV
On Tue, 27 Apr 2010 13:42:28 +0200, "tadeusz" <tadeusz-1@o2.pl> wrote:

[...]

Do IPN. Alternatywnie do Komisji Nadzoru Finansowego. Możesz też
rozważyć właściwą terytorialnie Izbę Morską. Albo zrobić to, co zrobił
w takiej sytuacji Franz Maurer ("a pozabijam ich wszystkich").

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-04-27 23:08:26
Autor: Tomy M.
Czarne pasy na ekranie TV

[...]

 Grają w chuja, szczególnie TVN ze swoim nadawaniem 430 lini.
To mniej wiecej tyle co stary VHS ... a oni mówią o technologi
21 wieku.

Tomy M.

Data: 2010-04-28 03:56:36
Autor: Mamut
Czarne pasy na ekranie TV

 Grają w chuja, szczególnie TVN ze swoim nadawaniem 430 lini.
To mniej wiecej tyle co stary VHS ... a oni mówią o technologi
21 wieku.

Przecież to telewizja szatana, programy rozrywkowe są badziewne i
głupie a informacyjne uważasz za całkowicie stronnicze i prorządowe..
Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nie wykasowałeś tej stacji ze swojego
telewizora tylko ciągle nam o tym przypominasz???

Data: 2010-04-28 13:57:41
Autor: Arek
Czarne pasy na ekranie TV

Grają w chuja, szczególnie TVN ze swoim nadawaniem 430 lini.
To mniej wiecej tyle co stary VHS ... a oni mówią o technologi
21 wieku.

robią ludzi w cztery litery i tyle ,dlaczego np.Nsport można nadawać z tych samych parametrow dla tych co mogą oglądać SD czy HD .
to co robi TVN robi też Eurosport dla oglądających HD prosze bardzo 16;9 ale już dla SD 4:3
C+ może nadawać to samo dla SD i HD
zastanawia mnie tylko jedno czy koszty nadawcze tego samego przekazu z różnych transporderów dla SD i HD są pornywalne dla jednego kanału z jednego transpordera dla SD i HD.

Arek.

Data: 2010-04-28 14:21:08
Autor: Jingiel
Czarne pasy na ekranie TV

..
to co robi TVN robi też Eurosport dla oglądających HD prosze bardzo 16;9 ale już dla SD 4:3

Od 12 maja Eurosport SD bedzie w 16:9.

Jingiel

Data: 2010-04-28 09:00:04
Autor: tadeusz
Czarne pasy na ekranie TV
Mój wpis był oczywiście prowokacją zachęcającą do dyskusji o sprawie.
W szczególności nie zamierzałem na nikogo donosić, co wzbudziło niepotrzebne emocje.
Sądzę, że stacje TV powiny zmienić typowy sposób nadawania ze względu na naturalny zanik starych telewizorów. Może szefowie stacji czytają grupę
Żadne ustawienia automatyczne w telewizorze nie potrafią bowiem skorygować przypadkowo nadawanego formatu dla każdej ze scen. (przynajmniej w moim Sony brawia 40nx700). A może jest sposób?

tadeusz

Data: 2010-04-28 09:39:14
Autor: z
Czarne pasy na ekranie TV
tadeusz pisze:
[...]

Uwierz mi że jest jeszcze w Polsce bardzo dużo telewizorów crt 4/3 które nie potrafią nic zrobić z obrazem. Może 30% może 50%.
W efekcie ludzie będą narzekać że nagle wszyscy schudli :-)

Ale taki tvn z satelity powinien nadawać normalnie 16/9
Trzeba bluzgać, kląć i skarżyć gdzie się da żeby się poprawili.
A może bojkot :-)

Data: 2010-04-28 13:15:12
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 9:39 AM, z pisze:

Ale taki tvn z satelity powinien nadawać normalnie 16/9
Trzeba bluzgać, kląć i skarżyć gdzie się da żeby się poprawili.
A może bojkot :-)

To akurat TVN zrobił wzorcowo, jest TVN dla odbiorników 4/3 i TVNHD dla 16/9

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 13:20:56
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:hr95c2$gvd$1inews.gazeta.pl...
W dniu 4/28/2010 9:39 AM, z pisze:

[...]

Takie stwierdzenie miałoby sens, gdyby każdy kto ma dostęp do TVN miał jednocześnie dostęp do TVN HD, każdy sprzęt obsługiwał oba te programy, a tv sam się przełączał gdy stwierdzi że jest 16:9.

Inaczej to brednie w czystej postaci.

Data: 2010-04-28 13:31:43
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 9:39 AM, z pisze:

[...]

I co jeszcze? Może Bożena Walter ma Ci kawę podawać?

Zamiast pitolić się z jakimiś półśrodkami które nikogo nie zadowalają zrobili dwa programy, każdy w formacie dopasowanym do właściwego odbiornika - znasz skuteczniejsze rozwiązanie?

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 13:36:37
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 9:39 AM, z pisze:

[...]

I co jeszcze?

Nic.
To wystarcza żeby stwierdzić, że to brednie.

Data: 2010-04-28 14:06:56
Autor: pawell32
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 28.04.2010 13:20, Cavallino pisze:
[...]

to napisz do swojego operara zpapytanie dlaczego nie kupił dostępu
do tego kanału, bo w kablówkach już dawno jest wersja hd.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-04-28 14:24:39
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bd82392$1news.home.net.pl...
[...]

Akurat z moim operatorem wszystko jest ok, jak najbardziej nadaje mi TVN SD w 16:9. ;-)

Data: 2010-04-28 14:30:14
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 2:24 PM, Cavallino pisze:
[...]

Znaczy co? TVNHD przekonwertowany do SD? Bo przecież zwykły TVN jest w formacie 4/3 więc musiałby zdeformować obraz albo obciąć.

Wiesz co, może lepiej nie upieraj się że ten operator jest OK  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 14:34:06
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

A właśnie niekoniecznie.
W dvb-t jak najbardziej TVN i TVP jest w formacie 16:9, dla audycji nagranych w tym formacie (czyli tam gdzie na satelicie leci letterbox).
Tylko Polsat puszcza nadal letterbox.

Czyli jak widać da się normalnie.

Data: 2010-04-28 14:42:42
Autor: pawell32
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 28.04.2010 14:34, Cavallino pisze:
[...]

Czyli w domyśle nie o tego operatora chodziło :-)

Data: 2010-04-28 14:50:39
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

Ale właśnie od niego biorę obraz i na tvn nie narzekam.
Widać się da dostarczyć obraz 16:9 bez dodatkowych opłat.

Data: 2010-04-28 14:52:36
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 2:34 PM, Cavallino pisze:
[...]

A nie wydaje Ci się, że jest to zwykły TVN 4/3 a jedyną różnicą jest to, że nadawca rozpoznaje marginesy, obcina je i na tym co zostało robi upscaling?

Czyli jak widać da się normalnie.

No widzę ... normalność  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 15:16:10
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

Nie, nie wydaje mi się.
I w przeciwieństwie do Ciebie mam podstawy, że mnie się nie wydaje a Tobie tak.
Oto one:

http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=3&t=522
"Potwierdzam, od dziś w testach DVB-T pojawiła się trzecia wersja kanału TVN czyli TVN 16:9 SD. Jest to wersja przygotowana specjalnie dla DVB-T i na razie tylko tam będzie dostępna.

Pozdrawiam serdecznie,
Tomasz Berezowski
TVN S.A."

Czyli jak widać da się normalnie.

No widzę ... normalność  ;-)

Ciekawe czy umiesz odszczekiwać ? :-)

Data: 2010-04-28 15:48:45
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 3:16 PM, Cavallino pisze:
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:

A nie wydaje Ci się, że ...
[...]

A nie wydaje Ci się, że dostęp do DVB-T jest na razie znikomy? Podobno w perspektywie dwu lat ma się to zmienić, ale w tej chwili jak jest każdy widzi  :-)

Czyli jak widać da się normalnie.
No widzę ... normalność ;-)
Ciekawe czy umiesz odszczekiwać ? :-)

Ludzie między sobą dyskutują, ale skoro wolisz szczekać to droga wolna ale innych do tego nie namawiaj  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 16:12:17
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

A co ma piernik do wiatraka?
Ten przykład pokazuje jak na dłoni, że TVN z niewiadomych przyczyn olewa dużą część swojej widowni i to jest clou problemu.
A dlaczego tak robi - to już musisz wyjaśnić z nimi.
Puszczenie na satelicie innego sygnału (który i tak już mają) to tylko kwestia podpisania jednego papierka przez prezesa zapewne.

Podobno w perspektywie dwu lat ma się to zmienić, ale w tej chwili jak jest każdy widzi  :-)

Tym gorzej dla tvn, jako że przez to większa część odbiorców musi się katować dennym sygnałem tvn z satelity.

Czyli jak widać da się normalnie.
No widzę ... normalność ;-)
Ciekawe czy umiesz odszczekiwać ? :-)

Ludzie między sobą dyskutują, ale skoro wolisz szczekać

Zazwyczaj szczeka ten, kto chlapie jęzorem bez ładu, składu i potrzeby.
Chyba że brak mu cywilnej odwagi jak wyjdzie czarno na białym, że chlapał również bez racji.

Data: 2010-04-28 18:44:58
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 4:12 PM, Cavallino pisze:
[...]

Twierdzisz że firma która udostępnia na rynku trzy sygnały tego samego programu - 4/3, 16/9 a teraz na DVB-T także sygnał "uniwersalny" nie szanuje klientów? To ciekawe która szanuje? A może masz problem ze zrozumieniem słowa "szacunek"?

Ciekawe czy umiesz odszczekiwać ? :-)
Ludzie między sobą dyskutują, ale skoro wolisz szczekać
Zazwyczaj szczeka ten, kto chlapie jęzorem bez ładu, składu i potrzeby.

Popatrz ile Ty piszesz a ile piszą inni. Uważasz że ilość przechodzi w jakość? Czy może raczej w ujadanie?

Chyba że brak mu cywilnej odwagi jak wyjdzie czarno na białym, że
chlapał również bez racji.

Osoba która występuje na grupach pod nickiem nie powinna wspominać publicznie o odwadze cywilnej bo naraża się co najmniej na śmieszność.

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 19:02:19
Autor: z
Czarne pasy na ekranie TV
Dariusz Zygmunt pisze:

[...]

Mnie tam np. tvp2 bardziej szanuje bo mi puszcza w TNK szmatławce 16/9 a tą nieszczęsną Majkę muszę oglądać obramowaną lub przeskalowaną :-)

Data: 2010-04-28 20:50:08
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik z napisał:
Mnie tam np. tvp2 bardziej szanuje bo mi puszcza w TNK szmatławce 16/9 a
tą nieszczęsną Majkę muszę oglądać obramowaną lub przeskalowaną :-)

Nie musisz ;-)
Wydaje mi się, że TVN naziemny analogowy może brać sygnał z satelity - praktycznie nie ma przesunięcia czasowego. Stąd być może obramowanie. W czasie transmisji na żywo podczas żałoby narodowej TVN i TVN7 nadawały to samo, z tym że TVN w letterboxie a TVN7 w 16/9.

Data: 2010-04-28 21:34:45
Autor: z
Czarne pasy na ekranie TV
Bartłomiej Zieliński pisze:

Nie musisz ;-)

Muszę. Z drugą połową się nie dyskutuje ;-)

Data: 2010-04-29 07:48:55
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik z napisał:
Nie musisz ;-)
Muszę. Z drugą połową się nie dyskutuje ;-)

Zawsze można wyjść na spacer ;-)

Data: 2010-04-28 22:46:11
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

Oczywiście.
Skoro większość z nich i to ta, która płaci za tvn, dostaje najgorszą wersję.

Zazwyczaj szczeka ten, kto chlapie jęzorem bez ładu, składu i potrzeby.

Popatrz ile Ty piszesz

A co ma piernik do wiatraka?
Wygadujesz bzdury - to je odszczekuj.
Nie chcesz - myśl zanim napiszesz.

Chyba że brak mu cywilnej odwagi jak wyjdzie czarno na białym, że
chlapał również bez racji.

Osoba która występuje na grupach pod nickiem nie powinna wspominać publicznie o odwadze cywilnej

PLONK
Pyskuj sobie synku tatusiowi.

Data: 2010-04-28 18:52:22
Autor: z
Czarne pasy na ekranie TV
Cavallino pisze:

Akurat z moim operatorem wszystko jest ok, jak najbardziej nadaje mi TVN SD w 16:9. ;-)

A mój niestety 4:3. :-(

Jaki operator?

TNK

Data: 2010-04-29 11:21:04
Autor: Tomy M.
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:hr95c2$gvd$1inews.gazeta.pl...

To akurat TVN zrobił wzorcowo, jest TVN dla odbiorników 4/3 i TVNHD dla 16/9

TVN zrobił to faktycznie dobrze, ale TYLKO na kanale TVN24.

Tomy M.

Data: 2010-04-28 09:44:21
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "tadeusz" <tadeusz-1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hr8mct$12q$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Starym tv to nie robi różnicy w przytłaczającej większości, i tak pasy są i tak będą.

Data: 2010-04-28 13:24:50
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 9:00 AM, tadeusz pisze:

[...]

Ja olałem format 4/3 i powiększyłem obraz. Jak coś jest w 16/9 to OK, jak w 4/3 z czarnymi paskami to też nie ma problemu a jak "full 4/3" to mam obciętą górę i dół ale z wyjątkiem napisów w filmach i pasków w programach informacyjnych nie zauważyłem żebym coś tracił  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 13:30:36
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

4:3 to zazwyczaj 16:9 z obciętymi po chamsku bokami.
Jak do tego jeszcze obetniesz górę i dół, to oglądasz w efekcie połowę pierwotnego materiału.
Meczu się tak oglądać nie da.

Data: 2010-04-28 13:39:49
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 1:30 PM, Cavallino pisze:
[...]

No widzisz, czasami nawet powiesz coś z sensem  :-)

Ja też uważam że nie ma sensu nadawania contentu 16/9 w formacie 4/3, więc albo 16/9 albo 4/3 a wszelkie półśrodki zadowalają niewielką grupę posiadaczy jakichś tam odbiorników jednocześnie utrudniając oglądanie pozostałym.

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 13:47:26
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
[...]

Ale to jest chyba poza dyskusją.

Stan rzeczywisty jednak jest inny, nadają 4:3 (z reguły obcięte z 16:9).
Oglądanie tego poprzez dodatkowe obcięcie (a tak proponowałeś) IMO mija się z celem.

Data: 2010-04-28 14:22:32
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 1:47 PM, Cavallino pisze:
[...]

Jak go nie obetniesz to pomniejszysz lub zdeformujesz. No sorki ale jeśli content nie pasuje do formatu odbiornika to niewiele możesz poradzić. TV dopasowujących rozmiar ekranu do contentu jeszcze nie wymyślono  ;-)  Jakimś tam kompromisem byłoby wybranie formatu 14/9 ale wtedy traci się zawsze - czy to będzie 16/9 czy 4/3 {a już szczególnie 4/3 z marginesami} więc jest to rozwiązanie raczej niszowe.

Za to przyjęcie jedynego słusznego standardu powiększenia bardzo upraszcza sam proces oglądania - odpada przełączanie między formatami, poza tym sporo programów 4/3 jest w wersji panoramicznej z marginesami więc powiększenie ucina co najwyżej marginesy i kawałek logo.
No i "selekcja" programów jest łatwiejsza - program naprawdę musi być ciekawy żeby warto go było obejrzeć w wersji "obciętej"  :-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 14:26:50
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:hr99aa$1k2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie.
Po prostu będę oglądał go tak jak go operator nadaje.
Nie należę do grona brandzlowników, którzy muszą sobie zepsuć obraz tylko po to żeby wypełnić nim cały tv.

Wolę nacisnąć jeden przycisk na pilocie, kiedy format się zmieni z 4:3 na letterbox i odwrotnie.

Data: 2010-04-28 14:42:18
Autor: Dariusz Zygmunt
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 4/28/2010 2:26 PM, Cavallino pisze:

Nie należę do grona brandzlowników, którzy muszą sobie zepsuć obraz
tylko po to żeby wypełnić nim cały tv.

Aaaaa, no to wreszcie wiem dla kogo jest kanał Nat Geo Music, tam marginesy są zawsze z wszystkich czterech boków  ;-)

Wolę nacisnąć jeden przycisk na pilocie, kiedy format się zmieni z 4:3
na letterbox i odwrotnie.

Żeby się tylko za szybko nie zużyły  ;-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-04-28 14:49:39
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <inny@adres.net> napisał w wiadomości news:hr9afc$5ns$1inews.gazeta.pl...
[...]

Letterbox rzecz jasna obcinam.

Wolę nacisnąć jeden przycisk na pilocie, kiedy format się zmieni z 4:3
na letterbox i odwrotnie.

Żeby się tylko za szybko nie zużyły  ;-)

Spoko.
Aż tak często się to wbrew pozorom nie zmienia, z większości źródeł które używam mam porządny 16:9.
praktycznie tylko Polsat i TVP 3 puszcza mi letterbox.

Data: 2010-04-28 14:02:31
Autor: Michal Jankowski
Czarne pasy na ekranie TV
Dariusz Zygmunt <inny@adres.net> writes:

[...]

Istnieje PALplus i nawet kiedyś bodajże TVPolonia tak nadawała.

  MJ

Data: 2010-04-28 14:21:51
Autor: pawell32
Czarne pasy na ekranie TV
W dniu 28.04.2010 13:30, Cavallino pisze:
[...]

ale mecze zazwyczaj ida na porządnych kanałach, a nie na popularnych ;-)

Data: 2010-04-28 16:33:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik Cavallino napisał:
Jak do tego jeszcze obetniesz górę i dół, to oglądasz w efekcie połowę
pierwotnego materiału.
Meczu się tak oglądać nie da.

Jeśli da się słuchać muzyki z głośniczków wbudowanych w telefony komórkowe i mp4-ki, to można oglądać mecz pomniejszony o połowę ;-)

Data: 2010-04-28 17:35:58
Autor: Cavallino
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hr9gvf$8hc$1polsl.pl...
[...]

No niby tak, tylko czasem się musisz zastanawiać o czym gada komentator, a co powinni widzieć również teleoglądacze.
Dla mnie dalej to są warunki dyskwalifikujące takie oglądanie.

Data: 2010-04-28 20:47:27
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czarne pasy na ekranie TV
Użytkownik Cavallino napisał:
No niby tak, tylko czasem się musisz zastanawiać o czym gada komentator,
a co powinni widzieć również teleoglądacze.

"Szkoda, że państwo tego nie widzą" ;-)
Zresztą czasami nawet jak widzę, to muszę zastanowić się, o czym gada komentator. ;-)

Data: 2010-04-29 11:19:50
Autor: Tomy M.
Czarne pasy na ekranie TV

[...]

  Tutaj nie chodzi o nic więcej jak tylko o kasę.
TVN płaci mniej za transpordery gdy tak nadaje, jaki
znasz powód dla którego TVN zechciałoby zwiekszyć
swoje koszty?
 Dodatkowym powodem jest jakość, im niższa jakość
TVN tym więcej ludzi zechce mieć TVN HD.

 Telewizja HD w Polskim wykonaniu to totalna porażka
aby poprawić jej jakość można:

- zwiększyć bitrate (dodatkowe koszty)
- zmiejszyć jakość przekazu SD (wzrost HD na zasadzie kontrastu z SD+
zysk w postaci zwolnionej części strumienia który można przeznaczyć na HD)

Jak myślisz, które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Telewizja w Polsce będzie niskiej jakości tak długo
jak te durne matoly co siedza przez telewizorami
będą klaskać uszami.

Tomy M.

Czarne pasy na ekranie TV