Czarne tablice

Data: 2009-12-30 20:29:24
Autor: kamil_pl
Czarne tablice
Zauważyłem ze w miescie w ktorym mieszkam (LDZ) wsrod samochodow ktore posiadaja jeszcze czarne tablice rejestracyjne (obecne zarejestrowanie przed majem 2000) powtarzaja sie szczegolnie czesto dwie marki samochodow. Mianowicie sa to albo Toyoty typu Carina, Corolla, oraz Daewoo takie jak Nubira, Leganza, ale tez chociażby Tico, stojac w korkach na codzien zaczalem z ciekawosci zwracac na ten powtarzajacy sie fakt uwage (nawet pstrykalem troche fotek aby zrobic statystyke heh). Jak sadzicie czemu akurat padlo na te samochody, natomiast tak ciezko spotkac cokolwiek innego jak na przyklad Seat, VW, Citroen, Opel, BMW, Nissan itp itp itp... ???

Data: 2009-12-30 12:15:18
Autor: tadek
Czarne tablice
On 30 Gru, 20:29, "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ...@wp.pl> wrote:
[...]

ja jeżdżę volvo 940 na czarnych tablicach od 1992 r i nie widzę powodu
do zmiany samochodu. Mało się psuje ,łatwy serwis bo bez nadmiaru
elektroniki, dużo zamienników czę¶ci. Duże wygodne auto w razie
potrzeby robi za bagażówkę /kombi/

Data: 2009-12-30 20:44:55
Autor: Rabbit McCroolick
Czarne tablice

Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhg9mn$fld$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Bo Deawoo kupowali często emeryci, którzy za często samochodów nie zmieniaj± albo kupowały niezbyt zamożne rodziny, dla których to był wdatek życia. Pojazdy te okazały się jednak trwałe i tanie w naprawach to się ich trzymaj±, zwłaszcza, że ceny na rynku wtórny nie zachęcaj± do sprzedaży sprawdzonego egzemplarza. Co do Toyot to przecież nie przypadkiem powstał stereotyp o nieusterkowo¶ci tej marki. Mam wrażenie, że modele sprzed 2002 r. psuły się naprawdę sporadycznie i wielu wła¶cieli starszych Toyot nie chce je zamienić nawet na nowszy model, z którego awaryjno¶ci± może być różnie. A do tego ceny nowych Toyot nie należ± do okazyjnych, więc po co zmieniać? Piszę to na podstawie opinii kumpla wci±ż jeżdż±cego Carin±. Generalnie większo¶ć użytkowników Toyot czy Daewoo kupuje je jako maszyny służ±ce do przemieszczania się a nie szpanowania, czy rozkoszowania się wrażeniami z jazdy. Skoro tylko jeżdż± to nie czuj± potrzeby zmiany.

Data: 2009-12-30 20:47:54
Autor: kietlak
Czarne tablice
[...]

Niezawodne, a zarazem nie rzucaj±ce się w oczy, więc niezbyt warto¶ciowe
pojazdy rzadko zmieniaj± wła¶cicieli.

Data: 2009-12-30 23:25:52
Autor: Bydlę
Czarne tablice
On 2009-12-30 20:47:54 +0100, "kietlak" <kietlak@poczta.onet.pl> said:
Niezawodne, a zarazem nie rzucaj±ce się w oczy, więc niezbyt warto¶ciowe
pojazdy

?
Co¶, co jest niezawodne i nie rzuca się w oczy to szmelc?
Czyli psuj±ce się i krzykliwe, to co¶ cenego?
;-)

--
Bydlę

Data: 2009-12-31 01:04:22
Autor: Tomasz Pyra
Czarne tablice
Bydlę pisze:
On 2009-12-30 20:47:54 +0100, "kietlak" <kietlak@poczta.onet.pl> said:
[...]

Wła¶nie odkryłe¶ I prawo marketingu ;)

Data: 2009-12-31 10:59:53
Autor: Bydlę
Czarne tablice

Bydlę pisze:
On 2009-12-30 20:47:54 +0100, "kietlak" <kietlak@poczta.onet.pl> said:
[...]

O cholibka, jak mawiał Hagrid, to nowina!
:-)))

--
Bydlę

Data: 2009-12-30 21:06:10
Autor: J.F.
Czarne tablice
On Wed, 30 Dec 2009 20:29:24 +0100,  kamil_pl wrote:
[...]

Lata 98-00 to byl wysyp daewoo w kraju.

BMW z nowka z salonu to raczej nie ta bajka, a kilkuletni sprowadzany
mialby dzis kilkanascie lat .. czyzby juz na zlomowiskach ? O ile pamietam to niedrogie byly tez wtedy wlasnie toyoty c i c, honda
civic - choc to nie ta skala sprzedazy.
Z Daewoo konkurowal fiat oczywiscie - siena, palio, chyba CC. Skoda .. chyba felicja wtedy obowiazywala. No i Opel wciskal Astre.

Pozostaje pytanie - slabo sie rozgladales, czy posiadacze fiatow nie
sa tak zadowoleni ze swoich pojazdow jak posiadacze Daewoo :-)

No bo opel to wiadomo - jak mozna byc zadowolonym z 60KM w silniku i
rdzy na wylot :-)

Trzeba sie bylo przed swietami udac na parking supermarketu - byloby
co zliczac. Moze jutro rano ? J.

Data: 2009-12-30 23:18:09
Autor: ksoniek
Czarne tablice
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3ibnj5l7h1gvb1r5roseoalj9oaok9aesm4ax.com...
[...]

zgadzam się całkowicie
Daewoo było tanie i okazało się bardzo wytrzymałe. Nadal na ich płytach s± produkowane samochody więc o czym¶ to moze ¶wiadczyć.

Jak kogo¶ było stać na nówkę BMW, Merca czy co¶ z tej klasy to zapewno sprzedał po maks 6 latach (raty) lub po słaceniu leasingu więc tablice się zmieniły już na nowe.

Ja miałem Kię Clarus z 1999 roku sprzedałem w tym roku jeszcze na czarnych blachach. Samochód nie psuł się wogóle - tylko eksploatacyjne koszty były w nim.

Data: 2009-12-30 21:41:10
Autor: Artur Ma¶l±g
Czarne tablice
kamil_pl pisze:
[...]

Widzisz, Toyoty Corolle i Cariny z tamtych lat to samochody nie do
zdarcia, więc nie ma sensu zmieniać tego na co¶ nowszego i gorszego.
Daewoo z tamtych lat również s± mało awaryjne i odporne na eksploatację
w Polsce - były tanie i ¶wietnie się sprawdziły.  Cytryn jest stosunkowo
niewiele i nic dziwnego, że ciężko spotkać na starych blachach - reszta
wymienionych marek, cóż ...

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-01-01 12:31:26
Autor: Przemek
Czarne tablice
Artur Ma¶l±g wrote:

Widzisz, Toyoty Corolle i Cariny z tamtych lat to samochody nie do
zdarcia, więc nie ma sensu zmieniać tego na co¶ nowszego i gorszego.

Po Toruniu jezdzi yaris na czarnych blachach - jak go pierwszy raz spotkalem to az sprawdzilem  od kiedy sprzedawali yarisa bo
 wydalo  mi sie to podejrzane :) Swoja droga ceny wywolawcze  na allegr. yarisow z poczatku produkcji  mocno mnie zdiwily -widac ze narod
mocno wierzy w  legendarna jakosc toyoty - zadac kilkanascie tys za 11 letnie miejskie jezdzidelko :) , ja bym wolal za ta kase kupic cos mlodszego i  lepiej wyposazonego
np fiata punto  II czy stilo

Data: 2009-12-30 22:28:48
Autor: Eli
Czarne tablice
[...]

Tico... bo jest w zasadzie niezniszczalne. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2009-12-30 22:59:40
Autor: Tomasz Pyra
Czarne tablice
kamil_pl pisze:
[...]

To były wtedy najczę¶ciej kupowane nowe samochody.
Do tego popularne były jeszcze pewnie Skody i Fiaty, ale to widać u mało kogo przetrwało dekadę bez rozpadnięcia się ew. zmiany wła¶ciciela.

Z Twojej listy to "czarnego" Tico to chyba dawno nie widziałem, za to zdarzaj± się te pierwsze Astry.
Czasami jeszcze 126p.

Data: 2009-12-30 23:00:41
Autor: Yogi\(n\)
Czarne tablice
Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhg9mn$fld$1achot.icm.edu.pl...
[...]

"Męczyłem" corollę przez blisko 9 (dokładnie 8 lat i 11 miesięcy bez tygodnia) lat i sprzedałem w lutym. Auto nie do zdarcia, nie zepsuło się ani raz, naprawdę! Rdzy w ani jednym miejscu, ani nadkola ani podwozie - poza punktowymi "kropkami" gdzie kamyczki zdarły zabezpieczenie (było garażowane), lakier po wymyciu jak nówka, poza kilkoma rysami, które są naturalnym efektem eksploatacji. Okładziny z tyłu miała oryginalne (a klocki z przodu wymieniłem po 86 tysiącach), podobnie jak wszystkie elementy zawieszenia, amorki, łożyska itd. - regularnie sprawdzane. Nawet żarówki wymieniałem tylko dwa razy (to znaczy dwie żarówki, nie cztery). Zepsuło się radio fabryczne i urwała wajcha do otwierania bagażnika, ale nie były to kosztowne naprawy (poza ASO). Oczywiście regularnie wymieniałem to, co należało, ale części, wbrew obiegowej opinii nie były drogie - np. filtr oleju 27 zeta, f. powietrza 14 - do renówki, która miałem wcześniej były droższe. Opinia o niezawodności tych aut nie wzięła się znikąd, mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że to bardzo dobre auta. A zmieniłem, bo była trzydrzwiowa, kiedy ją kupowałem to byłem kawalerem, teraz mam dwie córcie i wsiadanie/wysiadanie nie należały do najłatwiejszych ani najprzyjemniejszych czynności. Teraz mam większe i droższe (też japońskie), ale np. jakością wykończenia (plastiki) corolla biła je nawet po 9 latach. Pomijam już "drobny" fakt, że w ciągu bez mała roku odwiedzało dwukrotnie ASO, w tym raz na lawecie ;-(

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-30 23:22:12
Autor: Tomasz Pyra
Czarne tablice
Yogi(n) pisze:
[...]

No ja już jakieś 6 lat jeżdżę Corollą którą 6 lat wcześniej jeździli moi dziadkowie.
W sumie 12 lat samochód i tak jak piszesz - 2 żarówki, okładziny hamulcowe i tarcze.
Reszta fabryka i nie zanosi się żeby coś się chciało psuć.
Jak przy wymianie oleju nalałem między min a max, to przed następną wymianą nadal poziom w tym samym miejscu.

Z przypadłości to od kilku lat poluję na wyciek z układu hamulcowego - raz do roku muszę uzupełnić poziom płynu. Ale wyciek tak niewielki że pomimo dokładnego oglądania nic się nie udaje znaleźć.

Oczywiście regularnie wymieniałem to, co należało, ale części, wbrew obiegowej opinii nie były drogie - np. filtr oleju 27 zeta, f. powietrza 14

Te eksploatacyjne rzeczy nie są drogie, bo zapotrzebowanie na to jest więc i niezależni producenci się znajdą.

Natomiast jak już coś się zepsuje na poważnie, to bywa że się okazuje że tylko ASO, a tam jednak ceny wysokie. Tyle że przewaga auta taka że większość ludzi przejeździ kilkanaście lat i nigdy nic takiego nie nastąpi.

Data: 2009-12-30 23:36:25
Autor: Yogi\(n\)
Czarne tablice
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hhgjv9$e7n$1atlantis.news.neostrada.pl...
Yogi(n) pisze:
Natomiast jak już coś się zepsuje na poważnie, to bywa że się okazuje że tylko ASO, a tam jednak ceny wysokie. Tyle że przewaga auta taka że większość ludzi przejeździ kilkanaście lat i nigdy nic takiego nie nastąpi.

Zwłaszcza, że w tym momencie można kupić praktycznie każdą część do 10-12 letniego auta - jeśli nie nowy zamiennik, to używkę na szrocie (najcześciej z anglika). Wspomniana wczesniej wajcha kosztowała 30-50 zeta (w ASO 600) - i gdyby nie to, że z anglika to wziąłbym (a tę z anglika musiałbym przerabiać). Naprawiłem oryginalną, to znaczy wkręciłem weń blachowkręt i spełniała przez ponad rok swoja funkcję, aż do sprzedaży auta, a pewnie i do tej pory działa u nowego właściciela.
Inną sprawą są niektóre czynności serwisowe, np. wymiana rozrządu w silniku VVTi - ASO chciało za to 4,5 tysiąca, ale poza ASO w zakładzie specjalizującym się w tego rodzaju robotach, dawało się zrobić za mniej jak 2 kawałki. Ja sprzedałem przy przebiegu 145 kkm, więc jeszcze nie wymieniałem  rozrządu (zalecane przy 180 tys), ale kolega z pracy miał avensisa z większym przebiegiem i tyle właśnie mu powiedzieli.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-30 23:42:30
Autor: Paweł
Czarne tablice

[...]

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4730 (20091230) __________

http://www.eset.com

heh ja widzialem Audi A8 lub S8 (nie pamietam dokladnie) na czarnych blachach

Data: 2009-12-30 22:45:21
Autor: Waldek Godel
Czarne tablice
Dnia Wed, 30 Dec 2009 23:42:30 +0100, Paweł napisał(a):

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4730 (20091230) __________

http://www.eset.com

1. cytaty się tnie
2. nie odpowiadaj na znakach cytatu poprzednika
3. przestań spamowac grupę tymi reklamami

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-31 00:00:22
Autor: jerzu
Czarne tablice
<dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote:

jak na przyklad Seat, VW, Citroen, Opel, BMW, Nissan itp itp itp... ???

Focusów nie widujesz? Bo ja sporo.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2009-12-31 00:06:50
Autor: J.F.
Czarne tablice
On Thu, 31 Dec 2009 00:00:22 +0100,  jerzu wrote:
jak na przyklad Seat, VW, Citroen, Opel, BMW, Nissan itp itp itp... ???

Focusów nie widujesz? Bo ja sporo.

Na "czarnych" tablicach ? J.

Data: 2009-12-30 23:08:44
Autor: Waldek Godel
Czarne tablice
Dnia Thu, 31 Dec 2009 00:06:50 +0100, J.F. napisał(a):

Na "czarnych" tablicach ?

dlaczego nie? dwa roczniki Focusa spokojnie się łapi±... --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-31 09:07:51
Autor: jerzu
Czarne tablice
On Thu, 31 Dec 2009 00:06:50 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Na "czarnych" tablicach ?

Tak, własnie na czarnych.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2009-12-31 11:51:21
Autor: Axel
Czarne tablice
"kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote in message
[...]

Odpowiem z pozycji posiadacza takiego auta - Nubira SX kombi '99. Auto jest pojemne, w miare wygodne, jezdzi, naprawy nie sa drogie, blacha sie nie sypie, a pieniedzy ze sprzedazy nie dostane praktycznie zadnych. Autem od 8 lat jezdzi zona, ja w tym czasie zmienilem 3 samochody. Nubira pewnie pojezdzi jeszcze ze 2 lata (chyba, ze sie rozsypie).

--
Axel

Data: 2009-12-31 16:35:58
Autor: marjan
Czarne tablice
Mój Punciak, kupiony w 1999 roku nowy w salonie przez rodziców służył im przez niecałe 10 lat, potem odkupiłem go ja (robi±c się tylko współwła¶cicielem, zatem tablice pozostały te same) i planuję nim jeszcze parę lat pojeĽdzić, więc jak nie przyjdzie nic nieprzewidzianego to prędko białych tablic nie zobaczy.
Co jak co, demon mocy, prędko¶ci, ani wielko¶ci to on nie jest, ale tani w utrzymaniu, w sam raz dla studenta :)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Czarne tablice