Czarnecki dal czadu

Data: 2018-11-13 17:27:13
Autor: miumiu
Czarnecki dal czadu
Co dalej z jego bankami? W Idea sa calkiem niezle lokaty. Czy w przypadku padaki jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro. Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

Pzdr

Data: 2018-11-13 08:55:38
Autor: japanizer
Czarnecki dal czadu
On Wednesday, November 14, 2018 at 1:27:20 AM UTC+9, miumiu wrote:
Co dalej z jego bankami? W Idea sa calkiem niezle lokaty. Czy w przypadku padaki jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro. Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

Scenariusz już rozwinął szef KNF, szczegóły na taśmie.

W skrócie plan jest taki, że KNF ogłasza brak spełnienia kryteriów przez banki Czarneckiego, ich nacjonalizację, po czy PKO BP czy Pekao SA przejmują go za "złotówkę". I już.

Data: 2018-11-13 18:29:59
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2e297fa5-90a3-475c-8b23-465bec0e1ff6@googlegroups.com...
[...]

A swoja droga - jak to wygladalo przy innych bankach ?
No tak, ale tam komisarz stwierdzal ujemne kapitaly wlasne, to nie trzeba bylo placic zlotowki tylko jeszcze zadac milionow..

A tu kapitaly na razie oficjalnie sa ciagle dodatnie ...

Hm, a moze sie myle - te co byly wlaczane do wiekszego banku, to na jakich zasadach ?

J.

Data: 2018-11-13 12:48:23
Autor: pasztab
Czarnecki dal czadu
Den tisdag 13 november 2018 kl. 17:27:20 UTC+1 skrev miumiu:
[...]

Tak.
https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantowanie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#6

Data: 2018-11-14 07:04:39
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Dnia Tue, 13 Nov 2018 12:48:23 -0800 (PST), pasztab@gmail.com
napisał(a):
[...]

Tylko Idea ma 18 mld depozytow ... starczy w BFG pieniedzy ?

J.

Data: 2018-11-14 08:17:49
Autor: miumiu
Czarnecki dal czadu

Tylko Idea ma 18 mld depozytow ... starczy w BFG pieniedzy ?

J.

Ale jako zrodla finansowania BFG wymieniony jest tez kredyt zaciagniety z NBP. Wiec chyba w razie braku srodkow doraznych na wyplaty zaciagaja kredyt.

Pzdr

Data: 2018-11-14 15:46:10
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pseu17$m91$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A tu wersja Giertycha

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/giertych-o-aferze-knf-bardziej-ponura-niż-korupcja/ar-BBPHszX

"Giertych porównuje działania byłego już prezesa KNF i przedstawicieli tej instytucji do działań rekieterów (osób wymuszających haracze od właścicieli sklepów i restauracji).
Skąd to porównanie? "Ktoś doprowadził do tego, że w maju 2017 roku Minister Finansów wydał rozporządzenie, które wprowadziło nowe wymogi kapitałowe dla banków, które udzielały kredytów walutowych. Rozporządzenie było wymierzone tak naprawdę w Getin Nobel Bank, czyli jedyny prywatny, polski bank. Oznaczało ono, że bank ten (który ma zgromadzone wielomiliardowe kapitały akcjonariuszy) nagle w wyniku wprowadzonych nowych zobowiązań (tzw. waga 150%) nie spełniał wymogów kapitałowych" - wyjaśnia Giertych.
"Przed tym rozporządzeniem banki musiały mieć 5% kapitałów własnych w stosunku do kredytów zabezpieczonych na nieruchomościach (czyli waga wynosiła 50%). Po wydaniu rozporządzenia banki musiały mieć 15% kapitałów w stosunku do udzielonych kredytów, o ile kredyty hipoteczne były udzielone w walutach (waga 150%). Wprowadzone rozporządzenie doprowadziło do sytuacji, że Getin Nobel Bank z dniem wejścia w życie tego rozporządzenia (grudzień 2017) wymagał dokapitalizowania na prawie 1 miliard złotych, gdyż tak przełożyła się ta 'waga' na jego obowiązki kapitałowe" - wylicza były wicepremier."

J.

Data: 2018-11-14 19:24:54
Autor: Zenek
Czarnecki dal czadu
W dniu 14.11.2018 o 15:46, J.F. pisze:
[...]

były wicepremier Giertych mówi co mu napiszą, kłopoty banków L.Czarneckiego nie zaczęły się dziś, czy w grudniu 2017 roku, instytucje te zawsze balansowały na granicy, a gdyby GetBack nie powstał i nie skupił złych kredytów wyglądałyby jeszcze gorzej, te wrzuty z gazety wybiórczej można czytać, ale trzeba przy tym myśleć, a nie uwarfzać to za prawdy objawione

Data: 2018-11-15 15:40:11
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "Zenek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pshp9m$bgt$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Owszem, ale powyzsze chyba latwo sprawdzic.

te zawsze balansowały na granicy,

Mozna rowniez powiedziec, ze spelnialy  wymagane wymogi :-)

Jak sie tak zacznie krecic wymogami, to latwo powiedziec ze "nie spelnia".

A swoja droga ... czemu inne banki nie maja takich problemow kapitalowych ?
Patrzac na lokaty mBanku czy BZ to mozna by wrecz powiedziec, ze pieniadze od klientow im niepotrzebne.

Bogaty zagraniczny wlasciciel kapitalu ma az nadto, a w Polsce moze on dobrze zarobic ?

J.

Data: 2018-11-15 01:50:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"miumiu" pseu17$m91$1@node2.news.atman.pl

Co dalej z jego bankami?

Głupi nie jest -- wie, za co oberwał. :)
A skoro wie -- być może ;) potrafi obronić się.

LCzarnecki atakował ZUS -- czym ściągał na siebie
słuszny ;) gniew boży. (boży czyli ZLUSowy)

ZUS w Polsce (czymkolwiek Polska jest -- państwem,
narodem czy krajem) ma nadzwyczajne uprawnienia
porównywalne z tajną policją -- carską lub podobną.
(wiem, że ZUS zakładał JKPiłsudski, ale dziś, wiek
później, osoba zakładająca ma niewiele do powiedzenia)

Atakujący ZUS muszą liczyć się z kontrą, czyli z reakcją
ZUSu i osób/instytucji żyjących w symbiozie z ZUSem.

Ja dostałem niemal wprost ostrzeżenie i zostałem
ukarany ;) za me grupowe ataki na ZUS. Kontratak
był i skuteczny, i dotkliwy (taki miał być i taki
mi zapowiedziano, choć szczegóły implementacyjne
poznałem dopiero po zaatakowaniu) lecz IMO większe
straty ów atak zadał atakującym niż mnie -- za
sprawą rykoszetowania. :) [czyli chyba ;) coś
poszło niezgodnie z zamiarami/intencjami obrońców
ZUSowego imperium]

Moje zaś oberwanie było możliwe także dzięki mojej
celowo prowadzonej polityce ,,ugodowej'' (i wobec
osoby (raczej -- instytucji) wspierającej ZUS,
i wobec osób ,,postronnych'' z którymi toczę
[pod górę lub z góry?] cichą wojnę od dziesięcioleci)
której już nie zamierzam prowadzić -- po kres mego żywota.

Odstąpienie od owej polityki ma się nijak i do renty,
i do kary ;) za atakowanie ZUSu -- jest efektem mego
znudzenia.

-=-

Być może atakujący zauważą, że okazali mi miłosierdzie,
uwzględniając moje wycofanie się z atakowania ZUSu, ale
słabe to miłosierdzie, skoro ZUS odrzucił dwa wnioski
o prewencję rentową już po moim wycofaniu się z atakowania
ZUSu, i nie uznał mego prawa do renty zdrowotnej, choć kosi
słone składki/podatki (8% płac -- 6.%+1.5%) rzekomo na cele
rentowe, czyli na wspieranie ludzi niezdolnych do normalnej
(normalna praca -- to w moim wypadku ~40 godzin tygodniowo)
pracy zarobkowej.

ZUS uwzględniał 4 wnioski o PR, dzięki czemu byłem:

 - w Gołdapi jesienią 2013 r.
 - w Wieńcu Zdroju latem 2016 r.
 - w Wieńcu Zdroju wiosną 2017 r.
 - w Wieńcu Zdroju pod koniec 2017 r.

lecz odrzucił wnioski złożone:

 - wiosną 2018 r.
 - i latem 2018 r.

choć w:

 - br. ledwo żyję (moim zdaniem zły stan
       zdrowia jest spowodowany astmą)
 - styczniu 2017 r. byłem w Wieńcu Zdroju,
   gdzie wysłał mnie NFZ na pobyt sanatoryjny...

Czyli w ubr. byłem w Wieńcu Zdroju 3 razy; latem 2016 r.
byłem jeden raz; a w br. ZUS odrzucił (także komisyjnie)
dwa wnioski (wystawione nie prze mnie, lecz przez lekarza)
o leczenie sanatoryjne w ramach prewencji rentowej ZUS.

Można by spokojnie zauważyć, że tak długo ZUS akceptował
wnioski o leczenie mnie w ramach prewencji rentowej, jak
długo atakowałem ów ZUS na grupach dyskusyjnych? -- i nie
tylko na grupach... A gdy zaprzestałem atakowania -- wnioski
(niemal identyczne -- wszystkie te wnioski wystawione zostały
przez tę samą lekarkę podczas okresowych wizyt/badań) odrzuca...

-=-

Spodziewam się FAQ? ;)

Dlaczego wycofałem się z atakowania? Przeraziłem się?
Nie. Raczej ;) zniechęciłem. Uznałem, że (poza drobnymi
wyjątkami) każdy zdrowy na umyśle, dorosły człowiek
w Polsce (a inne osoby raczej ;) mnie nie czytają)
zna status ZUSu i po prostu tłukę grochem o ścianę.
(lub drobniuteńko ;) mielę wodę młynkiem do kawy)

Kto (jaka osoba czy instytucja) wziął ZUS w obronę?
Między innymi Sąd Rzeczypospolitej Polskiej, ale nie
chodzi mi tu o wyrok w sprawie mojej renty chorobowej,
lecz o inny, który razem z poczynaniami ,,pobocznymi'' ;)
innych osób ;) miał mnie załamać finansowo.

Ten Sąd, przeciwko któremu walczy PiS,_wspierający_ZUS. :)
Poza owym Sądem są inne osoby -- też rzekomo mające na
pieńku z PiSem.

Czy mam w tej sprawie coś do dodania? Bardzo dużo,
ale na razie raczej ;) nie mogę zbyt wiele ujawnić.
Jeśli dożyję czasów, gdy będę mógł to i owo uzupełnić,
zapewne odświeżę temat. Najchętniej bym też dorzucił
konkretne dokumenty...

-=-

W Idea sa calkiem niezle lokaty. Czy w przypadku padaki

LCzarnecki raczej ;) głupi nie jest, więc potrafi bronić
się skutecznie -- i nawet ;) broni się. (mam tu na myśli
nie {} nagranie rozmowy dotyczące opłaty prawnika, lecz
coś innego)

BTW -- pamiętam retorykę ;) Imperium Rydzyka (Radia Maryja,
TV Trwam, Naszego Dziennika itp.) towarzyszącą aferze związanej
z nielegalnym nagrywaniem naszego dobrodzieja (MBelki) w Sowie...
Ciekawe, czy teraz ZZiobro (człowiek Rydzyka) zastosuje podobną
retorykę... (cóż, że łamano prawo nagrywaniem potajemnym, skoro
łamano w imię ,,wyższego dobra''?! -- omawiano to szczegółowo,
uzupełniając przykładami i wykładniami, mającymi poruszyć
wyobraźnię i sumienia Polaków)

jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro.
Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

Oficjalną odpowiedź już otrzymałeś. BFG to BFG -- **musi**
pokrywać straty (do stosownych kwot) bezdyskusyjnie, i to
dość szybko. Mniej oficjalnie? -- BFG pokrywa straty SKOKów,
dlaczego zatem miałby nie kryć strat banków LCzarneckiego?

 - SKOKi zostały objęte asekuracją w czasie padania
   (sprzecznie z ogólnymi zasadami ubezpieczania)
 - banki LCzarneckiego mają się raczej dobrze pomimo
   prowadzonej nagonki i różnych ataków (nagonka nie
   jest tożsama z atakiem -- nie powtarzam się tutaj)
 - między innymi banki LCzarneckiego łożyły masę
   szmalu do BFG na ratowanie SKOKów

Zatem, póki jakiś Bóg na niebie, BFG będzie krył ewentualne
straty banków LCzarneckiego bez zająknięcia -- w ramach
obowiązków BFG, chyba, że nastąpi jakiś poważniejszy
kataklizm -- ale o takiej sytuacji trzeba by rozmawiać
z wróżkami bądź prorokami, albo choć z przywódcami takimi
jak WWPutin -- ponoć szykującymi kolejne światowe wojny...

Chyba zrozumiałe jest, że BFG ma swe jakieś ograniczone
możliwości -- więc nie ogarnie padu całego (nie wiem,
gdzie są granice tej całości -- czy BFG jakoś asekuruje
się podobnymi FG) systemu bankowego/finansowego i że nie
gwarantuje w czasie stosownych ;) wojen...

Ja akurat w IB nie mam nic, ale w GetinB -- mam sporo,
jak na me możliwości.

-=-

Apelować o poparcie dla LCzarneckiego nie będę -- bo to właśnie
tłuczenie grochem o ścianę, ale ja tego człowieka (i jego dążenia)
szanuję i (na miarę swych możliwości) popieram, czym narażam się
i ZUSowi (parsknięcie śmiechem) i PiSowi, i masie trolli, i wielu
innym osobom czy instytucjom...

Tu dygresyja...
Jestem jedną z ostatnich osób, które będą broniły DTuska,
ale jednak zauważę, że ten pan jest mądry prawie jak radio. ;)
Radio nie ma swej wiedzy -- głosi to, co dostanie. :) Otóż
PiS wcale nie przypomina bolszewickiej partii, lecz... Carską. :)
PiS dla mnie to po prostu Moskale! Obojętne -- Bolszewicy,
Mienszewicy, Biali... Rosja (co każdy wie, choć nie każdy
rozumie) to stan umysłu/ducha/duszy.

Pan były premier (DTusk) dobrze próbował, ale źle powtórzył. ;)
PiS nie przypomina Bolszewików, ale ogólnie -- Moskali. Oczywiście
PiS miejscami przypominać musi Bolszewików, skoro jest ulepiony na
wzór i podobieństwo (a może nawet i z gliny) Moskali!!!

-=-

Samo powiedzenie ..mądry jak radio'' znam/mam od... Moskali. :)
A konkretniej -- od Moskali z Leningradu. :)

Radio powtarza to, co usłyszy/odbierze -- a że odbiór czasami ;)
(zwłaszcza w Rosji, gdzie wówczas szalały i długie fale, i średnie
fale -- czyli modulacja amplitudowa) bywa zakłócany szumami... ;)

-=-

Na koniec przydałoby się coś o bankach? ;)
Na koniec -- owszem... ;)

Prawo w RP jest skomplikowane co najmniej z dwóch powodów:

 - aby każdy człowiek żyjący w tym kraju (gdzie obowiązuje
   prawo RP) musiał (świadomie lub nie; celowo lub nie...)
   łamać to prawo

 - aby zatrudniać masę urzędników obsługujących to skomplikowane prawo.

Dzięki temu:

 - każda osoba (człowiek czy instytucja, zgromadzenie czy Kościół
   bądź Cerkiew) narażająca się władzy (jak LCZarnecki ZUSowi) może
   (zgodnie z obowiązującym prawem) być/zostać ukarany za łamanie
   prawa -- zamiast za krytykowanie (toż mamy wolność słowa! -- nawet
   car gwarantował Polakom wolność słowa!) elity rządzącej :)

 - masy urzędników (wraz ze swymi rodzinami i znajomymi/przyjaciółmi)
   czynnie popierają (w urnach) elity rządzące podczas wyborów...

Czy mnie Straż Miejska wystawiła mandat ,,za parkowanie w miejscu
niewyznaczonym'' właśnie w ramach ,,nakłaniania'' do współpracy?
IMO niekoniecznie.

-=-

Teraz o bankach?... Banki LCzarneckiego wpisują się w dalekowzroczną
politykę PiS -- są polskie! :) PiS właśnie dlatego ;) odkupił PKO SA,
aby repolonizować banki w Polsce. Banków LCzarneckiego nie trzeba
repolonizować ani polonizować -- są polskie.

Banki LCzarneckiego zatrudniają niektórych ;) pracowników chyba
z litości -- bo tacy pracownicy więcej strat przynoszą niż zysków.
Taka polityka zapewne podoba ;) się Kościołowi.

Co do polonizacji i repolonizacji...
Może kiedyś nakręcę fajny film z momentami -- porównujący
parking białostockiego ZUSu (gdzie parkują podatnicy utrzymujący
(teraz lub w choćby przeszłości) i ZUS, i resztę państwa
polskiego -- zwykle ludzie schorowani lub niezbyt młodzi)
do parkingów Lidla.

W skrócie i opisowo -- parking ZUSu przypomina krajobraz księżycowy,
gdyż urozmaicony wysokimi pagórkami i głębokimi zagłębieniami/kraterami...
W mokre dni mamy tam jeziorka, w suche -- tereny piaszczyste (jakby
pustynne?) a dookoła są drzewa i gdzieniegdzie trawa... Rozmaitości!!!

Parkingi Lidla chyba są ogólnie znane, więc nie będę ich opisywał.
Na pobliskim (czymkolwiek jest owa bliskość) parkingu Lidla zimą
stoi pług -- do odśnieżania... [dzieciom zabiera frajdę; chirurgom
czy ortopedom zabiera pracę...]

Przypomnę, że wicepremier PTGliński proponował polonizację Lidla...

-=-

Teraz o bankach?... Wysoko cenią się prawnicy ;) pracujący ;) w bankach... ;)
Te 40 mln -- to 40 mln pln czy czegoś innego? Brutto, czy netto?...
Prawnik miał być zatrudniony na etacie czy jakoś inaczej?...
[same niewiadome... można by rzec -- rzekoma umowa jest niejasna,
więc nie można jej nazwać 'umową', więc tej (czy takiej) 'umowy'
nigdy nie było -- o co więc tyle hałasu?!?!? skoro można dziś
kwestionować prawnie ;) ,,umowy kredytowe'' -- dałoby się też
zakwestionować i te 40 mln?...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-15 18:00:57
Autor: z
Czarnecki dal czadu
Jadę sobie rano do pracy a tu kolejka pod sklepem. Tak ze 100 emerytów stało. Patrzę a to nie sklep. To bank gentin coś tam

Bezcenne ;-)

Data: 2018-11-15 18:15:53
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5beda64b$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
Jadę sobie rano do pracy a tu kolejka pod sklepem. Tak ze 100 emerytów stało. Patrzę a to nie sklep. To bank gentin coś tam
Bezcenne ;-)

Czyzby Radio Maryja ostrzeglo ? :-)

J.

Data: 2018-11-16 00:02:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." 5beda9fa$0$478$65785112@news.neostrada.pl

Jadę sobie rano do pracy a tu kolejka pod sklepem.
Tak ze 100 emerytów stało. Patrzę a to nie sklep.
To bank gentin coś tam

Czyzby Radio Maryja ostrzeglo ? :-)

Przed czym? Przed upadkiem BFG? Czy przed niemrawością BFG?
Finansowo GB jest w złej kondycji -- strasznie [nie lękaj się?]
spadł na giełdzie, ale IMO operacyjnie stoi nieźle -- więc skąd
ta panika?

I dlaczego ludzie stoją w kolejce, skoro mogą zabrać szmal przelewem?
I ile wezmą gotówką naraz? Bank ot tak, bez uprzedzenia wypłaca po
100 kpln na łebka? ;)

-=-

Czegoś jednak zupełnie nie rozumiem -- ''za złotówkę''?

Dlaczego akurat PKO SA miałaby kupić dobra LCzarneckiego
,,za jedną złotówkę''? Dlaczego ja nie mógłbym kupić,
skoro mam tę złotówkę? [w razie czego bym wyjął z wózka
zakupowego -- w Lidlu ludzie zostawiają dość często złotówki...]

Cóż za brak miłosierdzia w narodzie?! Człek chętny do
pracowania, do dawania z siebie dosłownie wszystkiego,
a taki miliarder nie chce go zatrudnić, nie chce dać mu
szansy życiowej, nie chce pomóc w wyjściu z dołka, gdy
proszący tak niewiele ;) żąda w zamian za swój wysiłek...

[Czy to prawda, że Auchan proszącej o pracę osobie daje
,,na dzień dobry'' zwykłą ścierę w garść?... po jakimś
czasie rzecz jasna zamienia zwykłą szmatę w samobieżną...
Lidl daje zmechanizowane zmywarki podłóg, za którymi
trzeba podążać ;) w pozycji stojącej/pionowej/vertykalnej,
podczas gdy Auchan marnuje zdrowie swych ludzi ,,pracą siedzącą''...]

Na szczęście, kogo odprawił niemiłosiernie LCzarnecki, tego
pod swe skrzydła przyjął miłosiernie ZSolorzŻ -- ratując tym
samym swój bank przed upadkiem...

   https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/afera-knf-grzegorz-kowalczyk-prawnik-jest-rn-plus-banku/yktp6sb

Data: 2018-11-16 02:15:33
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Dnia Fri, 16 Nov 2018 00:02:22 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

kurs akcji nie ma znaczenia dla dzialania banku

ale IMO operacyjnie stoi nieźle -- więc skąd ta panika?

Moze byc z paru przyczyn, ale z powodu paniki bank przestaje dobrze
stac operacyjnie. A potem panikarze beda mowic "a nie mowilem" :-)

I dlaczego ludzie stoją w kolejce, skoro mogą zabrać szmal przelewem?

Jak emeryci, to niekoniecznie maja drugie konto, internet, komputer
czy smartfon ..

I ile wezmą gotówką naraz? Bank ot tak, bez uprzedzenia wypłaca po
100 kpln na łebka? ;)

A moze odmowic ?

Czegoś jednak zupełnie nie rozumiem -- ''za złotówkę''?

Dlaczego akurat PKO SA miałaby kupić dobra LCzarneckiego
,,za jedną złotówkę''? Dlaczego ja nie mógłbym kupić,
skoro mam tę złotówkę?

Bo ty nie nie dajesz gwarancji prawidlowego prowadzenia banku :-)

J.

Data: 2018-11-16 04:12:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." uem5wc2pk1c9$.28reys263go6.dlg@40tude.net

Przed czym? Przed upadkiem BFG? Czy przed niemrawością BFG?
Finansowo GB jest w złej kondycji -- strasznie [nie lękaj się?]
spadł na giełdzie,

kurs akcji nie ma znaczenia dla dzialania banku

Owszem -- jedynie pokazuje zaufanie ;) ,,społeczne''.

ale IMO operacyjnie stoi nieźle -- więc skąd ta panika?

Moze byc z paru przyczyn, ale z powodu paniki bank przestaje dobrze
stac operacyjnie. A potem panikarze beda mowic "a nie mowilem" :-)

Niestety -- tak. Nie tylko bank -- tak jest chyba ze wszystkim.
Gdy studenci spanikują (padnie uczelnia -- i gdzie nam zaliczą
lata stracone?) i uciekną -- uczelnia też padnie.

Ale upadek jednych jest szansą dla innych.
Ktoś przeca przejmie wnętrzności wyrwane z upadającego banku.

I dlaczego ludzie stoją w kolejce, skoro mogą zabrać szmal przelewem?

Jak emeryci, to niekoniecznie maja drugie konto, internet, komputer czy smartfon ..

Komputery są w Polsce powszechne co najmniej od dwudziestu lat
a emerytem można być teraz, mając 65 lat. (moja matka przeszła
na wymuszoną emeryturę, gdy miała 53 lata -- wtedy nie mogła
pogodzić się z tym, że ją wywalają)

Ponadto emeryci chyba ;) mają kogoś pod ręką...
[kto czeka na ich śmierć i ich majątki...]

I ile wezmą gotówką naraz? Bank ot tak, bez uprzedzenia
wypłaca po 100 kpln na łebka? ;)

A moze odmowic ?

IMO zazwyczaj tak. Nie znam takiego banku, który wypłaca
100 kpln komuś, kto stosownie nie zapowiedział wypłaty,
ale może nie ja mam rację.

[...]

Ale Mille (mający więcej frankowiczów na swym sumieniu niż Getin) chyba może dać...
I cała masa innych banków -- także... [no tak... ale czy Mille w razie potrzeby
zdoła wydłubać tę złotówkę z wózka?... ja mam na tę okoliczność ;) kombi_nerki...]

W ostateczności ;) LCzarnecki chyba może osobiście kupić Getin. ;)
Albo -- jako przedstawiciel innego swego banku zagranicznego...
(bo chyba ma także banki poza RP -- nie wiem, ale może/chyba ma...)

-=-

Nie tylko banki toczą [pod górkę i z górki? -- banki raczej pod]
z państwem polskim wojnę. Także hipermarkety/galerie_handlowe,
ale galerie toczą od swych korzeni, podczas gdy banki w zamiarach
swych żyć miały z państwami (także z polskim państwem) w symbiozie...

Gry padał Real -- Auchan kupił, i chyba na dobrych dla Reala/u warunkach.
Gdy polskie państwo zemściło się na kupcu -- każąc sprzedać 8 (chyba 8)
sklepów, Auchan nie załamał się, ale wyciągnął asa z rękawa (trzymanego
na takie okoliczności właśnie) i sprzedał sklepy sam sobie, czyli B1...
Teraz chyba wręcz płaci swym pracownikom za wyśmiewanie się z posunięć
państwa, bo raz za razem słychać wyraźnie, jak pracownicy B1 wyjaśniają,
że B1 to Auchan!

-=-

Ponoć karteczki z napisem '1%' nie ma -- ale gdyby była, gdyby nawet
jakiś grafolog stwierdził, że ręka kreśląca owe '1%' należała (czy
nawet nadal należy) do Chrzanowskiego -- co by to dało? Toż ów
Chrzanowski mógł pisać o 1% podatku na cele charytatywne... ;)

-=-

Co to za państwo, którego przedstawiciel instaluje ,,szumidła
zakłócające''? To ma być ,,transparencja''? ;) To ma być
transparentne państwo? Co to za szeptanie pokątne?!

Za proponowanie podwiezienia kogoś służbowym samochodem można
mięć problemy, ale za polecanie komuś swego pracownika -- nie?!?!
Co to za absurd?! Taki szef KNF musi IMO być MAKABRYCZNIE ostrożny,
aby nie zostać złapanym na podobnych ofertach... Nawet wtedy, gdyby
LCzarnecki jasno i wyraźnie prosił o wskazanie prawnika, szef KNF
musiałby odpowiedzieć, że nie może nawet mrugnięciem oka, nawet
drgnieniem myśli ;) kogoś zasugerować...

I raczej ;) takie rozmowy należy prowadzić albo pisemnie, albo
w gronie różnej maści świadków -- którzy niechętnie zawiązaliby
w razie czego ;) jakiś spisek... Jawne nagrywanie (audio-video)
takich rozmów IMO musi być obowiązkowe...

Policyjne głowy spadały, gdy okazało się, że policyjnymi
samochodami odwożono policjantki do domu po służbie...

-=-

[wolałbym, żeby Getin nie padł -- trzeba wypełniać w razie
czego ;) jakieś formularze... na kredytówkach w Mille mam
w sumie ponad tałzena zadłużenia... dysk chcę kupić i RAMkę...
ja w tym kraju i tak jestem poza prawem... nawet komara
znalazłem w listopadzie, który ze mnie drwi -- lata bydle,
choć go kilka razy próbowałem złapać... może to jakiś dron?...
jakaś sztuczna inteligencja?... na szczęście chyba wracam do
zdrowia... pół roku nie mogłem wyzdrowieć...]

-=-

Pamiętam, że przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi JKaczyński
(i jego świta) zdradzał chęć przejmowania banków i ubezpieczycieli...

Data: 2018-11-19 15:54:56
Autor: Tom N
Czarnecki dal czadu
Eneuel Leszek Ciszewski w <news:pslcjk$a08$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Notabene Noble Getin pozwolił mi wypłacic w bankomatach jednego wieczoru
150k ;P

Musiałem odwiedzic chyba trzy i wypłacac po 3k

--
'Tom N'

Data: 2018-11-19 16:04:26
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:181119.155456.pbb.114.4@int.dyndns.org.invalid.181119.invalid...
Eneuel Leszek Ciszewski w
[...]

W jakims malutkim oddziale - byc moze.
Bo my tu mamy tylko 50k ...

No tak, a Idea moze miec bardzo malo "duzych oddzialow".

No coz - to zglosis.

Notabene Noble Getin pozwolił mi wypłacic w bankomatach jednego wieczoru
150k ;P
Musiałem odwiedzic chyba trzy i wypłacac po 3k

Ale tu ryzyko dla banku mniejsze, bo ile moze byc w bankomatach ... no tak, we wszystkich obslugiwanych sieciach to sporo ...

J.

Data: 2018-11-16 09:16:35
Autor: z
Czarnecki dal czadu
W dniu 2018-11-16 o 02:15, J.F. pisze:

Moze byc z paru przyczyn, ale z powodu paniki bank przestaje dobrze
stac operacyjnie. A potem panikarze beda mowic "a nie mowilem" :-)

Lepiej by było gdyby bank miał pieniądze na wypłaty.
Sytuacja operacyjna to trochę mało jak widać po ostatnich kryzysach spowodowanych przez banki.
Jak się nie ma zaufania to trzeba mieć skarbiec. ;-)

Chyba że się musi albo chce zwijać majdan.

Data: 2018-11-16 17:35:31
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bee7ce4$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

przy odpowiednim poziomie paniki kazdy bank padnie, bo mu zabraknie pieniedzy na wyplaty.

I to nie jest duzy poziom  - wystarczy ze z 10% oszczednosci wyprowadza ...

Sytuacja operacyjna to trochę mało jak widać po ostatnich kryzysach spowodowanych przez banki.

Tylko ze "sytuacją operacyjną" nazywam własnie to, czy bank stac na wypłaty.

I ciekawie sie robi, patrzac po niektorych upadlych SKOKach, ktorym KNF zarzuca utrate np polowy aktywow, a bank ciagle dzialał i wyplacal ....

P.S. Akcje idei zawiesili ?
Bo jakas dziwna sytuacja na wykresach - od 13:00 kurs staly 2.19, a obroty jakby sa ... czy tylko doszly do granic dziennej zmiany kursu ?
Getin chyba podobnie

J.

Data: 2018-11-16 19:50:06
Autor: z
Czarnecki dal czadu
W dniu 2018-11-16 o 17:35, J.F. pisze:
I to nie jest duzy poziom  - wystarczy ze z 10% oszczednosci wyprowadza ...

Trzeba to przypominać obywatelom.
Banki już przy 10% żądań wypłaty idą do piachu.

Trzeba mieć dużo samozaparcia i twarz pokerzysty żeby trzymać w nich majątek życia ;-)

Data: 2018-11-17 00:15:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." 5beef204$0$488$65785112@news.neostrada.pl

przy odpowiednim poziomie paniki kazdy bank padnie, bo mu zabraknie pieniedzy na wyplaty.

Wystarczy podnieść gwarancje z 90% do 100%, aby
zapobiec części niepotrzebnych panik?... Ale
dlaczego by nie zwiększyć do 110%?

Przy <50% niewielu zechce składać szmal...
Przy 90% łatwo panikę sterowaną.
Przy 100% klienci są spokojnijesi...
Więc przy >100% upadający bank ściągnie chętnych,
co może taki bank uratować, a cwaniacy/ratownicy
obejdą się smakiem...

I to nie jest duzy poziom  - wystarczy ze z 10% oszczednosci wyprowadza ...

Co wtedy, gdy bankowi brakuje, ale bank ów ma
dobrych kredytobiorców -- państwo chociażby? ;)

I ciekawie sie robi, patrzac po niektorych upadlych SKOKach, ktorym KNF zarzuca utrate np polowy aktywow, a bank ciagle dzialał i wyplacal

12 SKOKów upadło? Na te SKOKi LCzarnecki płacił, aby stracić
swe banki? Czy to znaczy, że nadszedł kres upadania SKOKów? ;)
Czy nie nadszedł jeszcze kres banków LCzarneckiego w Polsce?

To raz, a zero -- czy przedstawiciele tych SKOKów także
mieli zatrudnić prawników polecanych ;) przez KNF?

-=-

IMO problem Chrzanowskiego to największa polska afera, jaką
znam, zważywszy na tak zwanego ducha czasów -- inaczej na
afery patrzymy w czasie wojny a inaczej teraz...

Problem w tym, czy to prawda, co mówi LCzarnecki
w sprawie ,,propozycji Chrzanowskiego''.

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/cba-przeswietla-majatek-marka-chrzanowskiego,221,0,2421469.html

IMO takie coś MUSI być nadzorowane przez opozycję i organizacje niezależne...

P.S. Akcje idei zawiesili ?

Chyba tak. Ogólnie banki w Polsce dziś/wczoraj dołowały,
a banki LCzarneckiego dołowały najmocniej... Nawet rating
poszedł w dół -- chyba GB z B na Bminus.

Wszystko to chyba -- bo nie interesuję się tym zbyt mocno.

Data: 2018-11-17 10:45:30
Autor: z
Czarnecki dal czadu
Cały czas pamiętajmy że banki udzielają aż 13% złych kredytów

Nie... To ie jest w żadnym wypadku wina banków tylko tych debilnych klientów. ;-)

Data: 2018-11-18 00:36:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"z" 5befe33b$0$506$65785112@news.neostrada.pl

Cały czas pamiętajmy że banki udzielają aż 13% złych kredytów

Nie... To ie jest w żadnym wypadku wina banków tylko tych debilnych klientów. ;-)

To niestety także wina banków -- zadaniem banku jest
sprawdzenie/ocena wiarygodności/wypłacalności klienta.
Ale przeca bank nie musi sprawdzać uczciwości klienta
zbyt głęboko -- gdy klient przynosi lewe ,,dokumenty'',
ale dobrze podrobione, bank może popełnić błąd mimo
dobrej woli...

W wypadku kredytów hipotecznych jest jeszcze gorzej,
bo wartość nieruchomości może zmaleć (jak miało to
miejsce niedawno) w trakcie spłacania długu...

W wypadku kredytów walutowych dochodzi ryzyko kursowania.

Data: 2018-11-16 23:57:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"z" 5bee7ce4$0$484$65785112@news.neostrada.pl

Jak się nie ma zaufania to trzeba mieć skarbiec. ;-)

Z -- jak Animka? Cały nasz ;) pieniądz jest fiducjarny, czyli oparty o zaufanie.

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Pieniądz_fiducjarny

[każdy chciał napisać, ale tylko ja miałem odwagę?]

Data: 2018-11-17 10:46:50
Autor: z
Czarnecki dal czadu
Cały nasz ;) pieniądz jest fiducjarny, czyli oparty o
zaufanie.

Tylko ta bankowa nóżka bardziej ;-)

Data: 2018-11-16 09:13:30
Autor: z
Czarnecki dal czadu
W dniu 2018-11-15 o 18:15, J.F. pisze:
Czyzby Radio Maryja ostrzeglo ? :-)

Ja nie słucham ale coś musi być na rzeczy skoro naród stoi w kolejkach przed oddziałami. Niby KNF niby zabezpieczenia niby UE a rozum trzeba mieć swój ;-)

Data: 2018-11-17 00:43:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"z" 5bee7c2b$0$484$65785112@news.neostrada.pl

Ja nie słucham ale coś musi być na rzeczy skoro naród stoi w kolejkach przed oddziałami. Niby KNF niby zabezpieczenia niby UE a rozum trzeba mieć swój ;-)

Aby po wyjściu otrzymać pałką po głowie? Po co iść do banku,
skoro można zlecić przelew via net? Może ci emeryci nie poszli
po szmal, ale w celu prowadzenia pertraktacji -- wyższe %%
w zamian za podjęcia ryzyka? ;)

Swój rozum? Ależ z -- pad banku można nie tylko przyspieszyć,
ale nawet wywołać masowym wyciąganiem szmalu a każdy pad
(SKOKu czy banku) jest dotkliwy dla klientów wszystkich
,,okolicznych'' banków -- także dla tych osób jest dotkliwy
taki pad, które nie były klientami banku padłego.

Dlaczego dziś banki w Polsce płacą tak mało, że %% z trudem
pokrywają inflację, albo i nie pokrywają? Między innymi
dlatego, że muszą kryć straty padających SKOKów...

Rozum nakazuje spokój -- przecież nowy szef KNF nie rozpocznie
urzędowania od zamknięcia banku, bo znaczyłoby to raczej celowe
znęcanie się władz nad zamykanym bankiem. Choćby pozory trzeba
zachować, czyli odczekać jakiś czas... Choćby udawać trzeba
,,obserwowanie'' i tego banku, i innych...

Chrzanowski odszedł, na jego miejsce powołano kolejnego, który
pierwszą swą decyzją zamknie którykolwiek bank? Bez zapoznania
się z sytuacją tego banku -- i innych banków? (może okazać się,
że choć zamknie ,,zły bank'', to jednak najlepszy) A może ktoś
jest aż tak silny, aby ogarnąć jednym spojrzeniem wszystkie
banki dookoła? Jeden błysk flesza -- i ósz!!! ;)

Rozum mówi, że w obecnej sytuacji nowy szef KNF nie zamknie
GB natychmiast, choćby i stan GB dawał q zamknięciu powody
rzeczywiste, gdyż takie zamknięcie da pożywkę polityczną
opozycji...

-=-

Nie twierdzę, że z dnia na dzień GB nie padnie -- ale
twierdzę, że raczej ;) rządzący nie odważą się na taki
gest, choćby ów gest był w detalach szykowany na ,,dziś''
od dawna...

Co więcej -- chyba władza zamierza inaczej pokonać GB.

Chyba (słabo tym interesuję się) są jakieś propozycje
zmiany prawa ,,podwyższające poziom bezpieczeństwa
w bankach'' -- które docisną banki... Niby te regulacje
mają na celowniku swym wszystkie banki w Polsce, ale
wiadomo, że w takiej sytuacji słabi padają szybciej
niż silni...

Te nowe regulacje mogą być na tyle skuteczne, że przygniotą
bank, o ile klienci nie rzucą się na swój szmal, ale gdy
klienci szmal w panice odbiorą zbyt szybko, regulacje
takie nie tylko przygniotą bank, lecz także zniszczą
ów bank zupełnie...

Rzecz jasna, gdy chcemy jakiś bank dobić takimi regulacjami,
zechcemy także wywołać panikę, która przepompuje szmal z tego
banku (który mamy na celowniku) do innych banków, które tym
sposobem zostaną umocnione, dzięki czemu nie padną pod naporem
regulacyjnym...

-=-

Jeśli ktoś ,,dziś'' tę panikę wywołuje sztucznie i celowo -- zapewne
będzie chwalony ,,chwilowo'' przez tych, których ,,ostrzegł'', ale
i zarazem przeklinany ,,jutro'' przez wszystkich, którzy zrozumieją,
jak doszło do plajty...

Data: 2018-11-17 10:48:28
Autor: z
Czarnecki dal czadu

Aby po wyjściu otrzymać pałką po głowie? Po co iść do banku,
skoro można zlecić przelew via net? Może ci emeryci nie poszli
po szmal, ale w celu prowadzenia pertraktacji -- wyższe %%
w zamian za podjęcia ryzyka? ;)

Myślisz że UE już tak bardzo chroni konsumentów wyrównuje szansy i dba o równość stron umowy? ;-)

Data: 2018-11-18 00:29:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"z" 5befe3ed$0$506$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie rozumiem Twego pytania.

Bank, tracąc klienta, nierzadko (raczej -- zazwyczaj)
proponuje pertraktacje, nie czekając na interwencję UE. ;)

-=-

Ponoć przed laty GBierecki zaproponował LCzarneckiemu
ulokowanie kilkudziesięciu milionów pln -- ja bym
przyjął, ale zaproponowałbym ujemny procent. :)

IMO jasną jest rzeczą, że GBierecki, lokując kilkadziesiąt
mln. pln liczył na możliwość pertraktacji -- za jakiś
czas, bez czekania na UE... Głupio brzmi (i GBierecki
niezbyt mądry, i MChrzanowski..) ale jednak coś w tym jest.

Co do mądrości GBiereckiego -- jego SKOKi padają, więc
facet zbyt mądry nie jest. Z kolej MChrzanowski, zamiast
polecić się łasce premiera, złożył dymisję, więc też
coś w tym jest...

Co do MChrzanowskiego -- czy człowiek może być aż tak
głupi, by mieć nadzieję na ukrycie takiego gigaspisku,
o jaki oskarża LCzarnecki MChrzanowskiego?

Idąc jednak taką drogą (,,niemożliwe, że człowiek jest
aż tak głupi, więc jest raczej nieprawdą to, co mówi
LCzarneki'') należy spokojnie ignorować faceta, który
wszedł do banku, grzecznie przeprosił kasjerkę
i bezczelnie wygarnia szmal z bankowej kasy do swej torby... ;)

Afera MChrzanowskiego przypomina mi bezczelne rwanie
kostki brukowej w biały dzień przez ,,nieznanych
sprawców'', którzy w razie czego ;) mają odpowiadać:

   ,,szefa na razie nie ma, ale zaraz przyjedzie...
   taki charakterystyczny, niski facet, szatyn,
   w ciemnej, długiej kurtce z granatowym,
   szerokim pasem, na plecach''

wścibskim personom zainteresowanym niespodziewanym
,,remontem'' drogi...

-=-

Organiści państwowi zagrali bezzwłocznie?
IMO MChrzanowski (jeśli wierzyć LCzarneckiemu -- bo
przeca jeszcze nie ma stosownych orzeczeń w tej sprawie)
usiłował przejąć kontrolę nad polskim systemem finansowym.
Jeśli z LCzarneckim rozmwawiał w marcu -- musiał do tego
skoku przygotowywać się od dawna, być może zaczął jeszcze
przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi...

Gdy ktoś kradnie klucz do domu -- naraża okradanego na
stratę jednej dychy (bo tyle kosztuje dorobienie klucza)
czy na znacznie wyższą?

Data: 2018-11-16 00:47:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"Eneuel Leszek Ciszewski" psifta$gbc$1@node1.news.atman.pl

słone składki/podatki (8% płac -- 6.%+1.5%) rzekomo na cele

Tyle razy sprawdzałem, a jednak...

+ słone składki/podatki (8% płac -- 6.5%+1.5%) rzekomo na cele

Byłem mocno zmęczony, gdy piałem tamten post.

rentowe, czyli na wspieranie ludzi niezdolnych do normalnej

Wspieranie, bo z polskiej renty chorobowej żyć/utrzymywać_się raczej ;)
nie można, gdyż taka renta jest zbyt niska. Taka renta nie jest (nawet
w zamiarze Ustawodawcy) ekwiwalentem płacy, lecz **dodatkiem** łagodzącym
różnice w możliwościach zarobkowych pomiędzy człowiekiem chorym i zdrowym.
(można taką rentę porównać do ustąpienia ciężarnej kobiecie siedzącego
miejsca w lekko ;) przepełnionym autobusie/tramwaju)

Piszę te słowa q potomnym -- aby wiedzieli, że obecne polskie państwo
(tak wysoko cenione przez etyków, moralistów czy Kościoły, rzekomo tak
dalece odsunięte od bezdusznego kapitalizmu) skazuje ludzi (swoich
podatników) chorych na głodową śmierć, zbierając przy tym (w tym samym
czasie) bardzo wysokie podatki rzekomo przeznaczone na pomaganie chorym
i niepełnosprawnym.

Piszę, aby potomni mogli poznać zachowania swych przodków. :)

-=-

[...]

Kelnerzy Sowy instalowali urządzenia, by uzyskiwać informacje
nieprzeznaczone tymże kelnerom. LCzarnecki nagrał rozmowę,
której treść była mu przeznaczona -- pod tym względem zachowanie
LCzarneckiego jest zupełnie inne niż zachowanie kelnerów -- brak
tu podobieństwa.

Ale LCzarnecki nagrywał w ukryciu, bez zapowiadania, bez uprzedzania.

Swego czasu ZZiobro wyjaśniał, że także takie dowody należy dopuszczać
jako dowody w sprawach sądowych, choć oficjalnych i jednoznacznych praw
tutaj nie ma.

Data: 2018-11-17 14:08:27
Autor: Crimi
Czarnecki dal czadu
tak, BFG stać na Idea
proszę spać spokojnie

Data: 2018-11-17 22:37:20
Autor: Krzysztof Gajdemski
Czarnecki dal czadu
Jest Sat, 17 Nov 2018 14:08:27 +0100, Crimi pisze:
tak, BFG stać na Idea

Czyli w przypadku ewentualnych problemów, mogę się powoływać na
użytkownika Crimi z USENETu i będzie dobrze?

proszę spać spokojnie

Dobranoc.

     k.

Data: 2018-11-18 01:14:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"Krzysztof Gajdemski" slrnpv1610.3su.songo@fugazi.debian.org.pl

Jest Sat, 17 Nov 2018 14:08:27 +0100, Crimi pisze:
tak, BFG stać na Idea

Czyli w przypadku ewentualnych problemów, mogę się powoływać na
użytkownika Crimi z USENETu i będzie dobrze?

Oczywiście. ;)

proszę spać spokojnie

Dobranoc.

IMO LCzarnecki wykonał skuteczny manewr osłaniający -- póki
klienci nie rzucą się do jego banków hurtowo po swój szmal,
póty mogą spać spokojnie, bo jeśli nawet byłą przygotowana
jakaś akcja, ;) wniesione oskarżenie niewątpliwie odsunie
tę akcję w czasie... (jedną z możliwości jest narzucanie
nowych wymogów bankom -- tylko najsłabsze banki padną)

Jeśli jednak oskarżenia LCzarneckiego okażą się prawdziwymi
(a raczej tak będzie) należy zadać pytanie o stan polskiego
systemu bankowego -- ,,nadzorowanego'' przez KNF...

W relacji LCzarnecki-MChrzanowski zakładamy nieuczciwość
pierwszego i dokładamy konieczność pilnowania interesu ;)
przez ostatniego... Zakładamy, że Bankier (ten lub tamten)
poprowadzi (celowo lub nie, świadomie lub nie) swój bank
,,w maliny'' a swymi błędami obciążyć zechce społeczeństwo,
dlatego dokładamy mu (każdemu bankierowi -- profilaktycznie)
kontrolera w postaci (miedzy innymi kontrolerami) KNF...

Ale co wówczas, gdy role zagrano odwrotnie?
Gdy LCzarnecki (potencjalnie czarny charakter w tym
spektaklu) ukazuje makabryczną nieuczciwość szefa KNF?

Czy MChrzanowski mógł dążyć samotnie do przejęcia całego
systemu bankowego w Polsce? (a może i poza Polską) Brzmi
niedorzecznie! Może jednak współpracował z innymi osobami?
Może CBA musi prześwietlać ;) nie tylko MChrzanowskiego,
ale także wszystkich poważniejszych polskich urzędników
okołobankowych i wszystkich znajomych MChrzanowskiego?...

IMO bez nadzwyczajnej komisji raczej nie obejdzie się,
jeśli oskarżenia LCzarneckiego zostaną uznane za prawdziwe.

-=-

Czy BFG ma stosownie dużo pieniędzy, by pokryć straty IB?
Nie ma -- to jasne. BFG nie może mieć ,,zapasowego kompletu''
chronionego szmalu na swych kontach, bo takie coś nie ma sensu.
Ale BFG mam możliwości pokrycia mimo tego, że nie trzyma na swych
kontach ,,pełnego zapasu''. ;)

Odsyłam do stron WWW BFG. https://www.bfg.pl

Ale co wówczas, gdy spisek przeciwko Polakom obejmuje także
BFG? **Jeśli** (na razie nie jest to orzeczone) w KNF znalazł
się ,,przedsiębiorca wyższych lotów'' ;) -- jaką mamy pewność
czystości intencji BFG i innych instytucji oferujących nam
,,spokojny sen''?

Skąd mamy wiedzieć, czy w polski wojsku nie ma podobnych ludzi? ;)

-=-

Zakładając jednak ,,normalny tryb postępowania'' -- BFG
musi pokryć ewentualne straty klientów banku objętego
gwarancjami BFG...

-=-

Jeśli jednak dobrze rozumiem oskarżenia LCzarneckiego -- na
razie ;) nie upadek IB czy GB jest rozpatrywany, lecz zejście
tych banków z ceny i ,,pomoc'' udzielona przez PKO SA...

-=-

Z innej strony... LCzarnecki wyjechał z kraju...
Rzekomo ma być dostępny już w poniedziałek...

Co wówczas, gdy nie wróci do Polski a jego oskarżenia
okażą się jedynie blefem dającym mu czas na ucieczkę
i dobre ukrycie się przed polskim wymiarem sprawiedliwości?...

Tego nie wiem. Nie wiem też, w jakim stanie zostawił swe banki...

-=-

Tak czy siak -- dług polskiego rządu (łącznie z emeryturami)
sięga chyba pięciu bilionów pln i na razie ;) polskie państwo
twierdzi, że dług ten potrafi spłacić, zatem ewentualne pokrycie
strat klientów banków LCzarneckiego także nie może okazać się
zbyt trudne...

-=-

Oficjalne odpowiedzi, na które chyba można powołać się,
znajdziesz chyba ;) tutaj:

Data: 2018-11-18 01:45:36
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Dnia Sun, 18 Nov 2018 01:14:45 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ale jak widac - panika juz sie zaczela.
Jak sie rozwinie - to te banki same beda musialy oglosic
niewyplacalnosc. A zaczela sie z powodu manewru ...

J.

Data: 2018-11-18 03:08:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." za4vv2vctfs3$.1jhpb6msji566.dlg@40tude.net

Ale jak widac - panika juz sie zaczela.
Jak sie rozwinie - to te banki same beda musialy oglosic
niewyplacalnosc.

A zaczela sie z powodu manewru ...

IMO od dawna IB i GB stoją źle w oczach urzędników, ale
być może panikę wywołał sam LCzarnecki swym manewrem...
A manewr ów wykonał na wieść o szykowanych zmianach
w polskim prawie, które mają na celu ,,poprawienie
zabezpieczeń'' a które ukażą jego banki w jeszcze
gorszym świetle...

Data: 2018-11-17 20:04:03
Autor: japanizer
Czarnecki dal czadu
On Sunday, November 18, 2018 at 11:08:27 AM UTC+9, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]

w polskim prawie, które mają na celu ,,poprawienie
zabezpieczeń'' a które ukażą jego banki w jeszcze

Jak wynika z nagranych rozmów urzędników - w sensie, "no to se przejmiemy banki tego ch... Czarneckiego, hy hy hy" - został on postawiony pod ścianą.

Data: 2018-11-18 10:37:22
Autor: Wojciech Bancer
Czarnecki dal czadu
On 2018-11-18, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale gdzie? Na giełdzie? Meh. To przecież nie dotyczy depozytariuszy.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-11-18 22:22:58
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Dnia Sun, 18 Nov 2018 10:37:22 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2018-11-18, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Te rzekome kolejki pod oddzialami ... ale myslisz, ze gieldowa panika
nie przeniesie sie na depoztytariuszy ? No coz, mysle, ze sie szybko dowiemy :-)

Na razie politycy uspokajaja ... ale chyba czas se zastanowic co
bedzie, gdy te dwa banki straca wyplacalnosc.
Zalozmy, ze nadzor dobrze dziala, i banki odpowiednie aktywa
posiadaja, ale plynnosc straca.
NBP moze bankowi pozyczyc, ale nie musi.
Getin to prawie 50mld depozytow, wiec BFG wymieka. KNF moze i chcialby przejac bank za zlotowke, ale teraz nie wypada. NBP pozyczy BFG ? Bedzie chyba musial. Syndyk z czasem te pieniadze odda, ale przez lata bedzie na rynku
nadmiar ... inflacja ?

Czy to inne banki beda sie musialy zlozyc ?
.... bo na gieldzie co wszystkie potanialy ..

A jak to jest na Wiborze - tam chyba moze Idea pozyczyc ... ale czy
inne banki moga odmowic, na zasadzie "wam nie, zbyt ryzykowne" ?

Czy nalezy sie spodziewac wzrostu wiboru ... i spadku zlotowki na
rynku walutowym ?

J.

Data: 2018-11-18 23:44:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." x3lfnre09sdl$.i6rm9qj7ltl2.dlg@40tude.net

[...]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Depozytariusz

Mają Panowie/Siostry ;) na myśli takich:

    Depozytariusz -- w prawie międzynarodowym państwo[1], grupa państw[2],
    organizacja międzynarodowa lub organ organizacji międzynarodowej[3]
    przechowujący oryginał umowy międzynarodowej (wielostronnej) oraz
    dokumenty z nią związane (dokumenty ratyfikacyjne, zastrzeżenia,
    sprzeciwy do zastrzeżeń, oświadczenia, itd). Depozytariusz informuje
    strony umowy o wszelkich zmianach dotyczących tej umowy, np. o przystąpieniu
    do niej kolejnych stron, wypowiedzenia umowy przez obecną stronę (strony) itd.

depozytariuszy?

Czy takich:

    W prawie cywilnym depozytariuszem jest przechowawca depozytu.

może?...

Na razie politycy uspokajaja ... ale chyba czas se zastanowic co
bedzie, gdy te dwa banki straca wyplacalnosc.
Zalozmy, ze nadzor dobrze dziala, i banki odpowiednie aktywa

Ale aktywa to kredyty, które być może nie zostaną spłacone.

posiadaja, ale plynnosc straca.
NBP moze bankowi pozyczyc, ale nie musi.
Getin to prawie 50mld depozytow, wiec BFG wymieka.

Prawie? Chyba ponad -- o ile teraz ;) nie spadło...
Dlaczego BFG wymięka? Po prostu ściąga z innych banków...

KNF moze i chcialby przejac bank za zlotowke, ale teraz nie wypada.

O! -- widzisz! Nie wypada... Jutro ma iść fajny film z momentami...

NBP pozyczy BFG ? Bedzie chyba musial.
Syndyk z czasem te pieniadze odda, ale przez lata bedzie na rynku
nadmiar ... inflacja ?

50 mld to raczej sporo szmalu. Ponad 10% rocznego budżetu.

Czy to inne banki beda sie musialy zlozyc ?
... bo na gieldzie co wszystkie potanialy ..

Jaki nadzór -- takie zaufanie akcjonariuszy/inwestorów.
Co więcej -- PTGliński proponował polonizację Lidla.
Być może PiS Planuje polonizację na większą skalę...

Co wówczas, gdy inwestorzy zagraniczni uciekną a UE nałoży na
Polskę kary? Co wówczas, gdy Węgry wyskoczą poza UE tak mocno,
że nie będą mogły (wetowaniem) bronić pozycji/stanowiska Polski...

[...]

IMO można spodziewać się ,,polonizacji'' szeroko pojętej,
która dać może katastrofalne wyniki.

-=-

Jak rozumiem wymowę zapowiadanego filmu, który jutro ma mieć
swą publiczną premierę -- nie o upadek Getin chodzi rządzącym,
ale o przejęcie upadającego Getin za złotówkę przez dobrodziejną PeKaO SA.

Data: 2018-11-19 03:20:38
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Dnia Sun, 18 Nov 2018 23:44:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Nadzor powinien pilnowac i stosowne rezerwy powinny byc.
No dobra - na to co teraz jest terminowo splacane nie trzeba, a w
przyszlosci roznie moze byc. Ale sa jeszcze zabezpieczenia i fundusze wlasne.

[...]

To moze byc i dla nich cios, jesli z zaskoczenia.

[...]

NBP bogaty, a mozliwosci finansowe ma prawie nieoograniczone :-)

Hm, bedzie nadmiar, czy nie bedzie - wszak niby i dzis klienci
Czarnieckiego moga wpasc na pomysl i wyplacic swoje pieniadze ...

Czy to inne banki beda sie musialy zlozyc ?
... bo na gieldzie co wszystkie potanialy ..
Jaki nadzór -- takie zaufanie akcjonariuszy/inwestorów.

Albo licza, ze przez pare lat beda musieli sie skladac na BFG i
dywidendy nie bedzie ...

[...]

To raczej kwestia lat ...

Jak rozumiem wymowę zapowiadanego filmu, który jutro ma mieć
swą publiczną premierę -- nie o upadek Getin chodzi rządzącym,
ale o przejęcie upadającego Getin za złotówkę przez dobrodziejną PeKaO SA.

I tu jest niuans - trzeba by splacic obligacje, a jest ich cos 2 mld.
A i akcjonariusze moga pojsc do sadu, jesli bank ma jakis majatek
teraz.

J.

Data: 2018-11-20 01:01:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." 1nr44k4u5uf5j.ut11o0rb36hv$.dlg@40tude.net

Ale sa jeszcze zabezpieczenia i fundusze wlasne.

Właśnie chyba nakazano powiększenie zabezpieczeń.
(i stąd wziął się problem banków LCzarneckiego,
który szedł ostrym kursem q maksymalnym zyskom;
inne banki (choćby Mille, które zdradziło apetyt
na podwieczorek ;) po zjedzeniu EB) były ostrożniejsze)

[...]

Jeśli dobrze rozumiem, z góry wiadomo, kiedy KNF może
,,zamknąć'' dany bank, więc wielkich niespodzewanek nie
ma, ale być może w razie paniki są zamknięcia nadzwyczajne.

     https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantowanie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

      20. Kiedy Komisja Nadzoru Finansowego podejmuje decyzję
          o zawieszeniu działalności banku lub kasy?

      W przypadku, gdy:

       - według bilansu sporządzonego na koniec okresu sprawozdawczego
         aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań

         lub

       - z powodów związanych bezpośrednio z sytuacją finansową banku
         nie reguluje on swoich zobowiązań w zakresie wypłaty środków
         gwarantowanych wobec deponentów

      Komisja Nadzoru Finansowego podejmuje decyzję o zawieszeniu
      działalności banku i ustanowieniu zarządu komisarycznego,
      o ile nie został on ustanowiony wcześniej, oraz jednocześnie
      podejmuje decyzję o jego przejęciu przez inny bank, za zgodą
      banku przejmującego,

         lub

      występuje do właściwego sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości
      banku. W tym ostatnim przypadku następuje spełnienie warunku
      gwarancji i wypłata środków gwarantowanych.

      W przypadku spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej Komisja
      Nadzoru Finansowego podejmuje decyzję o zawieszeniu działalności
      kasy jeżeli na dzień sprawozdawczy aktywa kasy nie wystarczają na
      zaspokojenie jej zobowiązań. Komisja może także podjąć decyzję
      o zawieszeniu działalności kasy w przypadku, gdy z powodów
      związanych bezpośrednio z jej sytuacją finansową nie reguluje
      ona swoich zobowiązań w zakresie wypłaty środków gwarantowanych
      wobec deponentów. W obydwu przypadkach następuje spełnienie warunku
      gwarancji i wypłata środków gwarantowanych.

Właśnie chyba teraz był sądny dzień dla IB -- ale LCzarnecki obok ;)
oficjalnego raportu dał MChrzanowskiemu artykuł w Wyborczej, licząc
na wyrozumiałość szefa KNF -- i przeliczając się. ;) (IB wciągnięto
na czarną listę)

Tak zrozumiałem zachowanie LCzarneckiego -- ale może jest zupełnie inaczej.
Jeśli zrozumiałem dobrze -- LCzarnecki zachował ,,pogodę ducha'' i dobry
humor pomimo problemu ;) GetBacku, ale MChrzanowski nie ugiął się ;) pod
presją i umieścił IB na ,,czarnej liście'', na co Giertych odparował ciosem
w postaci zapowiedzi ujawnienia lipcowego nagrania audio-video ukazującego
świadome i celowe dążenie (chyba KNF i NBP) do przejęcia niesfornych ;)
banków za złotówkę przez PeKaO, która ma zostać po tym obiedzie dokarmiona
dwoma miliardami pln... Nie wiem, kto ma dokarmić PeKaO, ale wcale nie będę
zdziwiony gdy będzie to po prostu Fiskus, czyli podatnicy polscy.

Niesforne banki to te, które nie zechcą zatrudnić ;) radcy prawnego
wskazanego przez MChrzanowskiego. (czyli przykładowo banki LCzarneckiego
i Solorza; aby było jasne -- Solorz ugiął się i zatrudnił radcę
z protekcji/polecenia MChrzanowskiego)

MChrzanowski twierdzi, że marcowe nagranie audio jest sfałszowane, dlatego
Giertych zapowiedział upublicznienie całego nagrania -- wcześniej do publicznej
wiadomości podane zostały jedynie fragmenty z uwagi (chyba) na ,,tajemnice bankowe''.

Tak czy siak -- IMO teraz (dziś ;) czy jutro) nie ma obawy o ,,stabilność''
banków LCzarneckiego, gdyż sprawa nabrała zabarwienia politycznego i wiele
osób raczej ;) chce wesprzeć LCzarneckiego (z uwagi na niechęć do PiS)
a jedynie niespodziewany atak/run deponentów mógłby skutecznie zaszkodzić...

BTW -- przeciwnicy PiS stanowią tak dużą grupę ludzi, że mogliby po prostu
podreperować Getin czy Ideę prywatnymi depozytami, jako że niewiele tracą
w razie czego, o ile BFG nadal istnieje. Jeśli zaś okazałoby się, że BFG
nie istnieje -- pad PiS byłby chyba przesądzony i raczej cena padu byłaby
dla politycznych przeciwników PiS makabrycznie mała.

Skoro ,,nieznani sprawcy'' hojnie wsparli SebastianaK w jego drodze po
nowe auto -- mogą nagle i niespodziewanie zasilić banki LCzarneckiego,
aby odebrać Komisji NF powody do zamknięcia banków...

Co innego akcjonariusze -- w razie padu nie dostaną szmalu, gdyż
są współwłascicielami, nie zaś klientami, dlatego ceny akcji spadają
w tempie ekspresowym...

50 mld to raczej sporo szmalu. Ponad 10% rocznego budżetu.

NBP bogaty, a mozliwosci finansowe ma prawie nieoograniczone :-)

Dlaczego prawie? ;)

Hm, bedzie nadmiar, czy nie bedzie - wszak niby i dzis klienci
Czarnieckiego moga wpasc na pomysl i wyplacic swoje pieniadze ...

Ale po co? Ryzyko zawalenia się banku jest teraz żadne, póki
klienci nie zwalą się raptem/nagle a ewentualne straty związane
z padem banki nie są duże -- formularz, wizyta w marmurze i parę
dni bez odsetek...

Natomiast skutki panicznego zabierania szmalu mogą być kosztowne.

Na wszelki wpadek chyba IB daje możliwość zerwania Beztroskiej
lokaty (3.9%) bez tracenia odsetek -- aby zachęcić ludzi do
beztroskiego ;) inwestowania.

BTW -- 3.9% nie jest rewelacyjnym szczytem. Biz Bank (obecnie Nest,
wcześniej FM) dawał ze dwa lata temu 4% i to bez podatku MBelki, bo
na koncie firmowym, z którego podatek należało odprowadzić
samodzielnie -- lub utopić w rozchodach.

[...]

W razie padu banku -- akcjonariusz traci.

    https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantowanie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

    7. Czy środki wpłacone jako wkłady i udziały są gwarantowane?

    Nie, środki wpłacone do banku spółdzielczego lub spółdzielczej
    kasy oszczędnościowo-kredytowej tytułem udziałów, wpisowego
    lub wkładów członkowskich nie są objęte gwarancjami.

Tak straciła moja matka w banku wasilkowskim -- kredyt musiała
spłacić, ale udziałów nie odzyskała. Tak chyba było oficjalnie,
bo nieoficjalnie chyba dobra wróżka ;) cofnęła czas i matka
zabrała udziały, zanim bank padł_bez_uprzedzenia. ;) [pewnie
dlatego WKosiniakK domaga się zaprzestania eksperymentowania
z czasem]

Jeśli rzeczywiście PiS zamierza ,,udomowić'' banki tak, jak rysuje
to LCzarnecki (a raczej RGiertych) chyba warto uciekać stąd. Jeśli
naprawdę KNF i NBP (a może i cała partia PiS) dąży do padania banków
i przejmowania ich zwłok za złotówkę (rzekomo zgodnie z dyrektywami
unijnymi) Polska staje się krajem niebezpiecznym.

Warto dodać, że właśnie dziś/wczoraj (chyba do północy) Polska miała
dać odpowiedź w sprawie sędziów SN a od dłuższego czasu PiS toczy
[chyba pod górę] walkę przeciwko UE i USA? Niektóre bitwy PiS
wygrywa, niektóre -- przegrywa...

LCzarnecki chyba za granicami Polski jest dobrze rozpoznawalny,
dlatego IMO ma silną ,,pozycję przetargową'' ;) w ,,pertraktacjach''
z AGlapińśkim, ZSokalem, MChrzanowskim i innymi...

IMO sporo zależy od postawy Solorza -- który twierdzi, że wprawdzie
zatrudnił GKowalczyka za jedyne 4 kpln, ale z polecenia MChrzanowskiego,
czemu GKowalczyk początkowo zaprzeczał... Wystarczy, że ZSolorzŻ nieco
podłamie ;) się i wygada, ;) że jednak był... Hm... Nakłaniany... ;)
do ścisłej współpracy z MChrzanowskim w celu ratowania ;) Plus Banku...

Jak panika może dotknąć deponentów -- tak może dotknąć szefów banków,
którzy zaczną przypominać sobie ;) dziwne propozycje składane im przez
(obecnie byłego) szefa KNF...

JKaczyński zakładał, że do tej pory nie będzie już niesfornych sędziów
SN, ale lekko ;) pomylił się -- sędziowie wrócili do pracy i są lekko ;)
rozdrażnieni niespodziewaną emeryturą, więc w razie czego (i oni, i ich
,,podopieczni'' z sądów powszechnych) mogą jednak dać wiarę zeznaniom
szefów banków... PiSowi pozostanie chyba odcięcie się od MChrzanowskiego,
ale zarazem rezygnacja (czy choć odsunięcie w czasie) podporządkowywania
sobie świata banków...

Mnie tak sobie interesuje MGersdorf -- to raczej JIwulski (ZTCW)
odpowiada za renty, a tego PiS nie ruszył z posad... Jeśłi błądzę,
to trudno -- nie jestem wszak zawodowcem... ;)

IMO można spodziewać się ,,polonizacji'' szeroko pojętej,
która dać może katastrofalne wyniki.

To raczej kwestia lat ...

Jakich lat? KAczyńscy (szeroko pojmowani) muszą szybko bogacić
się, aby w razie czego ;) mieć czym płacić za swe bezpieczeństwo.
Polonizacji nie można odkładać bez powodu -- rzecz jasna LCzarnecki
swymi nagraniami może sporo namieszać... Sam LCzarnecki niewiele by
mógł, gdyby nie upór UE w sprawie SN...

[...]

Do jakiego sądu? ;)

Jakie obligacje? Skarbu Państwa? (tylko pytam -- nie mam pojęcia,
o co Ci chodzi a sam niezbyt mocno tym interesuję się; chyba nie
osobiste obligacje emitowane przez KAczyńskich?) Obligacje trzeba
by spłacić i bez przejmowania, a być może po przejęciu po prostu
PeKaO staje się wierzycielem... Ponadto 2 mld. pln to mała sprawa
wobec całości -- nie chodzi przeca tylko o to, by wzbogacić się,
ale także o to, zabrać szmal przeciwnikom!!!

-=-

JF -- nie zrozum mnie źle. Piszę o tym, co czytam -- być może
bez zrozumienia. Nie mam wiedzy, nie mam doświadczeń itd...
Błądzę raczej po terenach mi zupełnie nieznannych i obcych...
Dociekam, zastanawiam się, snuję wnioski -- być może absurdalne...

Chętnie poproszę o (nawet zajadłe) sprostowania tego, co
piszę, czy raczej ,,głośno myślę'' niemal mimowolnie od lat...

-- =--

W czasie pisania zdrapałem resztki czegoś, co określiłem jako HPV.
Maleńka brodawka wyrosła mi bezpośrednio nad ostatnim stawem kciuka
prawej ręki... Nie zdając sobie sprawy z ,,powagi'' sytuacji -- usunąłem
ją mechanicznie a ona po prostu odrosła ze 30 razy większa... Nie chciałem
jej mrozić [aby nie zmarzły ryby w stawie -- tuż pod tą brodawką] więc
zalewałem ją permanentnie kwasem... Paznokieć mi lekko ;) osłabł od
tego kwaszenia (kiedyś odrośnie zdrowy) ale chyba ;) kurzajkę wygnałem...
Nie użyłem TCA bo jest dla mnie za drogi...

Jeśli okaże się, że wirusa pokonałem skutecznie -- będzie to
chyba najtańsza i najmniej bolesna (zupełnie bezbolesna)
terapia wykurzająca kurzajki...

Obawiam się wysypu hurtowego -- ponoć wiążącego się ze spadkiem
odporności, której mi makabrycznie brakuje od kwietnia...

Maleńka brodawka była drobiazgiem, który należało zignorować,
ale to, co odrosło, dość mocno krępowało mi staw...

Data: 2018-11-20 13:29:13
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psvisb$2ic$1@node1.news.atman.pl...
"J.F." 1nr44k4u5uf5j.ut11o0rb36hv$.dlg@40tude.net
Ale sa jeszcze zabezpieczenia i fundusze wlasne.
Właśnie chyba nakazano powiększenie zabezpieczeń.

Zabezpieczenia to sa na kredytach.
Dluznik nie splaca, a zabezpieczenie zostaje.
Czasem g* warte, czasem trudno spieniezyc - ale jest.

[...]

Ja tylko o tym, ze jak BFG bedzie musialo wyplacic 70 mld i przerzuci to na inne banki,
to i w tych innych bedzie "i stad sie wzial problem"

[...]

Zakladamy na razie, ze tego nie ma

[...]

A co sąd ?
Bo zakladajac, ze aktywa wystarczajace w banku sa, to moglby jakies postepowanie ukladowe rozpoczac i za pare lat bank moglby wrocic do dzialania ?
Czy juz zarzad komisaryczny z KNF zadba, aby to sie nie zdarzylo :-)

Na dobra sprawe to by sie za miesiac moglo stac, jesli sie bank/zarzad dogada z BFG co do splaty w ratach :-)

Tak zrozumiałem zachowanie LCzarneckiego -- ale może jest zupełnie inaczej.
Jeśli zrozumiałem dobrze -- LCzarnecki zachował ,,pogodę ducha'' i dobry
humor pomimo problemu ;) GetBacku,

A to go dotyczylo, czy zdazyl sprzedac ?
Tzn ogolnie zdazyl sprzedac, ale moze mial tam jeszcze troche udzialow ....

ale MChrzanowski nie ugiął się ;) pod
presją i umieścił IB na ,,czarnej liście'',

O jakiej czarnej liscie piszesz ?
Na liste ostrzezenien wpisano za prowadzenie dzialalnosci maklerskiej bez zezwolenia - czyli jak rozumiem - za proponowanie klientom obligacji GetBack.

Wpis jest niejako z automatu i dokonal go KNF juz bez Chrzanowskiego ....

[...]

No wlasnie - o co chodzi z ta zlotowka, przeciez nawet wyzej napisano, ze mozna przekazac innemu bankowi.
Za wieksza kwote ? Ale jaką ?

która ma zostać po tym obiedzie dokarmiona dwoma miliardami pln...

Skoro za zlotowke, to po co 2 mld ?
Cos cwierkaja, ze tyle maja te banki obligacji, ktore trzeba by splacic ...

Nie wiem, kto ma dokarmić PeKaO, ale wcale nie będę
zdziwiony gdy będzie to po prostu Fiskus, czyli podatnicy polscy.

Obywatele sie uciesza, ze ich nie zostawia z obligacjami (podporzadkowanymi) na lodzie.

No ale taki bank przynosi zysk, to fiskus dostanie z powrotem.
Co prawda Idea ostatnio jakos krucho z tym zyskiem stala :-)

A tu jeszcze drobiazg - jak sie kaze bankom uzupelnic BFG, to banki beda mialy strate, i fiskus bedzie mial strate :-)

[...]

W radzie nadzorczej. Za 4 tys miesieczne.
Co moze i nie jest takie glupie, zeby KNF miala nadzor blizszy, ale czy ma jakas podstawe prawna ?

[...]

Ale taki run jest bardzo prawdopodobny.
A nawet sie juz zaczal, wiec pytanie tylko gdzie sie skonczy.

I co dalej ?
KNF spokojnie poczeka na niewyplacalnosc, czy NBP pozyczy na ucieczke ?
Pozyczki juz zapowiedzieli, ale tego moze sie uskladac pare mld.

No coz, NBP w bity bogaty, co to dla niego pare mld :-)

BTW -- przeciwnicy PiS stanowią tak dużą grupę ludzi, że mogliby po prostu
podreperować Getin czy Ideę prywatnymi depozytami, jako że niewiele tracą
w razie czego, o ile BFG nadal istnieje.

A jak ich PIS wystawi i powie, ze w BFG zabraklo pieniedzy ?
TVP juz zaczela nagonke na Czarnieckiego ...

Nie, lepiej zostawic ten problem PiS owi :-)

Jeśli zaś okazałoby się, że BFG
nie istnieje -- pad PiS byłby chyba przesądzony i raczej cena padu byłaby
dla politycznych przeciwników PiS makabrycznie mała.

Dlaczego mialby byc przesądzony ?
Zwolennicy PIS nadal beda zwolennikami, najwyzej sie powie, ze przeciez TVP ostrzegala przed oszczedzaniem w banku bylego agenta :-)

Skoro ,,nieznani sprawcy'' hojnie wsparli SebastianaK w jego drodze po

Kwoty sa nieporownywalne.  70 mld ... no, po 7 tys, zakladajac, ze tych przeciwnikow sie 10 mln znajdzie :-)

nowe auto -- mogą nagle i niespodziewanie zasilić banki LCzarneckiego,
aby odebrać Komisji NF powody do zamknięcia banków...

Ale to nie odsuwa ryzyka - wszak moga byc i inne przyczyny.
Za duzo depozytow to dla banku tez niedobrze - rezerwa obowiazkowa, kapitaly wlasne ...

Co innego akcjonariusze -- w razie padu nie dostaną szmalu, gdyż
są współwłascicielami, nie zaś klientami, dlatego ceny akcji spadają
w tempie ekspresowym...

Ale tym bankom by sie wlasnie zastrzyk kapitalu przydal ...

50 mld to raczej sporo szmalu. Ponad 10% rocznego budżetu.
NBP bogaty, a mozliwosci finansowe ma prawie nieoograniczone :-)
Dlaczego prawie? ;)

No bo kiedys tych bitow w bazie i programach zabraknie i trzeba bedzie zamowic nowy program :)

Hm, bedzie nadmiar, czy nie bedzie - wszak niby i dzis klienci
Czarnieckiego moga wpasc na pomysl i wyplacic swoje pieniadze ...

Ale po co? Ryzyko zawalenia się banku jest teraz żadne, póki

Nie chodzi o to, ze po co - tylko teraz maja "srodki w banku", a jak po wyplacie z BFG przeleja sobie do innego banku, to nadal beda mieli "srodki w banku".
Bedzie wiecej pieniedzy na rynku, czy nie bedzie ?

No dobra, bedzie:
- inne banki maja mniejsze odsetki, co zacheci do wyplaty,
- inne banki zaczna te "srodki" pozyczac ...
- ... chyba, ze to BFG zaciagnie w tych innych bankach pozyczke :-)

[...]

Nie dosc ze drogo, to w kazdej chwili moga uciec :-)

BTW -- 3.9% nie jest rewelacyjnym szczytem. Biz Bank (obecnie Nest,
wcześniej FM) dawał ze dwa lata temu 4% i to bez podatku MBelki,

Nie patrz lata temu - patrz teraz, i to raczej dla stalych klientow ....

bo na koncie firmowym, z którego podatek należało odprowadzić
samodzielnie -- lub utopić w rozchodach.

No to jeszcze trzeba bylo firme miec.
Hm, zalozyc, kupic samochod, odliczyc pol VAT :-)

[...]

Tylko wiesz - ciagle nie wiadomo, czy te banki maja kapitaly wlasne czy nie maja.
Tzn KNF uwaza ze maja, bo inaczej by je zamknal :-)

Skoro maja, to bank ma kredyty, inne aktywa, inne pasywa ... i duzy dlug w BFG.
Po zwolnieniu nadmiarowych pracownikow aktywa zostaja ... i teraz kwestia jak oprocentowany ten dlug w BFG.
Ogolnie mogloby sie nadal zakonczyc zyskiem, i to kto wie czy nie wiekszym, jesli odsetki dla BFG sa mniejsze niz 3.9% :-)

Chyba, ze syndyk wyprzeda kredyty za 90% wartosci ... ale syndyk nie jest glupi, wie, ze moze w takim banku miec ciepla posade do konca zycia :-)

[...]

A co - masz bank ?
Czy sie boisz, ze PiS zabierze i male sklepiki :-)

Mimo tego co napisalem powyzej - upadly bank ma raczej mala wartosc, wiec ta zlotowka to moze byc w miare dobra cena, o ile KNF nie zacznie stosowac jakis nieuczciwych zagrywek ...

Jak panika może dotknąć deponentów -- tak może dotknąć szefów banków,
którzy zaczną przypominać sobie ;) dziwne propozycje składane im przez
(obecnie byłego) szefa KNF...

No i co ? To go przykladowo skażą, a KNF zacznie proponowac oficjalnie, bo to dobra praktyka byla :-)

Mnie tak sobie interesuje MGersdorf -- to raczej JIwulski (ZTCW)
odpowiada za renty, a tego PiS nie ruszył z posad... Jeśłi błądzę,
to trudno -- nie jestem wszak zawodowcem... ;)

Ale on ma chyba sytuacje podobna ...

[...]

Ale to raczej kiepskie zabezpieczenie, jesli przejmie "panstwowy" bank, w ktorym nie wiadomo kto za rok bedzie obsadzal stanowiska, i panstwowy prokurator bedzie mogl kontrolowac wydatki.

[...]

Obligacje bankow. IB ma chyba malo, ale GNB duzo.

Obligacje sa dlugiem banku, czesto sa podporzadkowane i w razie upadku sa splacane w ostatniej kolejnosci ... ale jesli zamiast upadku ma byc przejecie, to razem z dlugami ...

J.

Data: 2018-11-20 14:41:30
Autor: marfi
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5bf3fe4c$0$475$65785112news.neostrada.pl...
Pewnie PiS przejmie bank za złotówkę tak jak zamierzał..
Z polskiego banku zrobi PiSbank dla pociotków i wtedy trzeba się zacząć bać.

--
marfi

Data: 2018-11-21 00:32:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"marfi" 5bf40f13$0$489$65785112@news.neostrada.pl

Pewnie PiS przejmie bank za złotówkę tak jak zamierzał..
Z polskiego banku zrobi PiSbank dla pociotków i wtedy
trzeba się zacząć bać.

Tak by uczyniła, gdyby nie problem z SN i ogólną niechęcią
,,reszty świata'' do PiS. Jeszcze gorzej będzie miała PiS,
gdy marcowe nagranie okaże się prawdziwym. Tak makabryczna
korupcja położyłaby PiS na łopatki, gdyby była korupcją
systemową, dlatego PiS, aby zatrzeć złe wrażenie, ;) musi
znaleźć/wykryć winnych... ;)

Kozłem ofiarnym zostanie MChrzanowski -- ale reszta (ZSokal,
AGlapiński i inni) zostanie oczyszczona z zarzutów... ;)

Ale oczyszczenie będzie trudne/niewiarygodne, gdy PiS będzie
nadal celowo prowadziła banki q zagładzie, więc choć na chwilę
trzeba złagodzić polityke dobijania

   https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/nbp-zwolnił-idea-bank-z-obowiązku-utrzymywania-części-rezerwy-obowiązkowej/ar-BBPV0RD?ocid=spartandhp

i odłożyć plany ,,udomowienia'' banków...

Jeden (młody, obarczony zbyt mocno władzą i odpowiedzialnością)
skorumpowany MChraznowski to jeszcze nie tragedia PiS... ;) Jak
mówił o ,,zapierdalaniu za miskę ryżu'' Morawiecki -- ,,kto jest
bez winy, niech pierwszy rzuci kamień''...

Ale zanim MCrzanowski spłonie na stosie ofiarnym -- trzeba udowodnić
autentyczność marcowej ,,propozycji nie do odrzucenia'', co trochę
potrwa...

-=-

Jak w banku ;) -- wprawdzie żaden sejf nie wytrzyma pożaru nieskończenie
długo, ale każdy sejf (z metalowymi ścianami stosownie ;) wypełnionymi
drewnem i piaskiem) wytrzyma i zawalenie się pod nim stropu, i najgorętszy
pożar przez jakiś (godzinę czy dwie) czas...

Nie można nieskończenie długo okłamywać wszystkich,
ale można jakiś czas kogoś oszukiwać. ;)

Wystarczy, że zanim minie ten ;) czas -- ,,inne nagrania''
pokrzyżują plany totalnego przejmowania władzy przez kogokolwiek...

Data: 2018-11-21 16:16:45
Autor: J.F.
Czarnecki dal czadu
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pt25on$k6m$1@node1.news.atman.pl...
"marfi" 5bf40f13$0$489$65785112@news.neostrada.pl
Pewnie PiS przejmie bank za złotówkę tak jak zamierzał..
Z polskiego banku zrobi PiSbank dla pociotków i wtedy
trzeba się zacząć bać.

A propos - co sie stalo dzis ok 10:30 ... bo kurs akcji Idei skoczyl w gore wyraznie i rosnie :-)

[...]

eee tam makabryczna, na razie tylko 40 mln, a i to bez dowodu.
No i jakos pol roku minelo bez potrzeby zatrudnienia ...

systemową, dlatego PiS, aby zatrzeć złe wrażenie, ;) musi
znaleźć/wykryć winnych... ;)

Kozłem ofiarnym zostanie MChrzanowski -- ale reszta (ZSokal,
AGlapiński i inni) zostanie oczyszczona z zarzutów... ;)

Co ma przylgnac, to przylgnie :-)

A oni zadnych propozycji nie skladali, dla dobra kraju chcieli dzialac :-)

J.

Data: 2018-11-22 00:12:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." 5bf57713$0$523$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie wiem, ale ewentualny wzrost mnie cieszy. :)

[...]

Wprowadzanie ,,swoich ludzi'' jest problemem, nie zaś wielkość
łapówki. Złodziej klucza nie naraża Cię na stracę kosztu
dorobienia klucza, lecz na penetrowanie tego, co chroni zamek...

Zaś prowadzenie banków q zagładzie, dzięki której zostają
,,ratowane'' za złotówkę to chyba droga q likwidacji państwa...

Toż państwo ma strzec interesów swych obywateli, nie zaś te
interesy niszczyć czy rabować...

Strażak podpalający lasy, policjant rabujący mienie, lekarz
mordujący pacjentów... JF -- Ty dobrze czujesz się? ;)

[...]

Jedynie wyjaśniali, ;) jakie są unijne procedury
ratunkowe (ratujące deponentów, czyli podatników)
wobec zagrożonych banków...

Data: 2018-11-22 00:00:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czarnecki dal czadu

"J.F." 5bf3fe4c$0$475$65785112@news.neostrada.pl

Ja tylko o tym, ze jak BFG bedzie musialo wyplacic
70 mld i przerzuci to na inne banki, to i w tych
innych bedzie "i stad sie wzial problem"

Emeryci wyciągną z Getin, aby włożyć do innych banków.

BTW -- policzyłem, że emerytom wyjęcie 50 mld. zajmie rok...
Jak? Ano na podstawie tylko jednego artykułu w necie, więc
niezbyt dokładnie, ale raczej z tą szybkością niewiele
emeryci uzyskają -- 100 kpln na godzinę...

Gorsze są przelewy netowe.

Te są ponoć pod ciągłą obserwację urzędników.

[...]

Dokładnie tak -- wystarczają z ogromna nawiązką, jak na razie.

[...]

Chyba nic. ;) Musi ogłosić. Jak szybko?

[...]

Nie wiem -- skoro BFG pisze, że 'następuje
spełnienie warunku', to chyba następuje.

Na dobra sprawe to by sie za miesiac moglo stac, jesli
sie bank/zarzad dogada z BFG co do splaty w ratach :-)

Na dogawory ;) bank ma wiele miesięcy, więc chyba
w tym momencie nie ma już możliwości dogadania się.

Tak zrozumiałem zachowanie LCzarneckiego -- ale może jest
zupełnie inaczej. Jeśli zrozumiałem dobrze -- LCzarnecki
zachował ,,pogodę ducha'' i dobry humor pomimo problemu ;)
GetBacku,

I dobrze na tym wyszedł, bo zmniejszono mu obciążenia na IB.

A to go dotyczylo, czy zdazyl sprzedac ?

Co sprzedać? GetBack? Sprzedał, ale część musi odkupić.

Tzn ogolnie zdazyl sprzedac, ale moze mial tam jeszcze
troche udzialow

ale MChrzanowski nie ugiął się ;) pod
presją i umieścił IB na ,,czarnej liście'',

O jakiej czarnej liscie piszesz ?

Umieścił teraz tylko na jednej liście -- więc nie
warto pytać, o którą mi chodzi. Nie pamiętam nazwy.

Na liste ostrzezenien wpisano za prowadzenie dzialalnosci
maklerskiej bez zezwolenia - czyli jak rozumiem - za
proponowanie klientom obligacji GetBack.

Chyba tak.

Wpis jest niejako z automatu i dokonal go KNF juz bez
Chrzanowskiego

Może i jest z automatu -- jak pojąłem, decyzje co do
umieszczenia należą do KNF i nie ma tu atomagii, lecz
jest pełne sterowanie ręczne. ;)

Na to ,,ręczne sterowanie'' narzekają nawet sami
urzędnicy -- na zbyt wielkie kompetencje KNF.

[...]

W Portugalii i Hiszpanii (Santander przejął) przejmowano za jedno
euro -- to znacznie więcej nie za złotówkę. ;) W Hiszpanii ponoć
decyzję podjęto znienacka w nocy -- zanim nastąpiła panika...
Ludziska po prostu obudziły się z depozytami w innym banku ;)
i umorzonymi akcjami...

Dlaczego za złotówkę, i to po miliardowym dofinansowaniu?...
To samo pytanie ;) chyba zadawał LCzarnecki swym rozmówcom
w lipcu... Nawet nazwał coś takiego (IMO niesłusznie!!!)
kradzieżą. (wg mnie to rozbój czy rabunek, nie kradzież)

która ma zostać po tym obiedzie dokarmiona dwoma miliardami pln...

Skoro za zlotowke, to po co 2 mld ?

Spytaj AGlapińskiego i ZSokala...

Cos cwierkaja, ze tyle maja te banki obligacji, ktore trzeba by splacic ...

Tak -- prawie/niemal tyle, ale co mają te obligacje do tych
2 miliardów? I chyba nie te banki, a sam Getin -- ale może mylę się.

Nie wiem, kto ma dokarmić PeKaO, ale wcale nie będę
zdziwiony gdy będzie to po prostu Fiskus, czyli podatnicy polscy.

Obywatele sie uciesza, ze ich nie zostawia z obligacjami
(podporzadkowanymi) na lodzie.

Zapewne tak. ;)

No ale taki bank przynosi zysk, to fiskus dostanie z powrotem.
Co prawda Idea ostatnio jakos krucho z tym zyskiem stala :-)

Getin też krucho, ale chyba ogólnie daje i dawał dużo.
Ponadto dawał pracę w Polsce zamiast zagraniczne
kiblowanie czy kuroniówki...

A tu jeszcze drobiazg - jak sie kaze bankom uzupelnic BFG,
to banki beda mialy strate, i fiskus bedzie mial strate :-)

Ale deponenci nie będą mieli dużej straty, więc będą mogli
zarobić i spłacić podatkami. Chirurdzy i grabarze będą mieli
stratę, czy raczej nie zyskają... Może budowlańcy także... ;)
I producenci oraz handlarze broni...

Trudna sprawa -- z policzeniem zysków i strat... ;)

500+ zyska czy straci? Dzieci przybędzie czy ubędzie?
Społeczeństwo odmłodzi się czy zestarzej?...

W radzie nadzorczej. Za 4 tys miesieczne.
Co moze i nie jest takie glupie, zeby KNF
miala nadzor blizszy, ale czy ma jakas podstawe prawna ?

Żartujesz czy naprawdę zastanawiasz się?
Jakże KNF może mieć swego człowieka w firmie kontrolowanej przez KNF?
Komu ma taki radca/pracownik służyć? -- Komisji, czy bankowi, który
mu płaci? [czy po prostu sobie i temu, komu fuchę tę zawdzięcza]

Tak czy siak -- IMO teraz (dziś ;) czy jutro) nie ma
obawy o ,,stabilność'' banków LCzarneckiego, gdyż
sprawa nabrała zabarwienia politycznego

LCzarnecki twierdzi, że nie nabrała. :)

i wiele osób raczej ;) chce wesprzeć LCzarneckiego
(z uwagi na niechęć do PiS) a jedynie niespodziewany
atak/run deponentów mógłby skutecznie zaszkodzić...

Ale taki run jest bardzo prawdopodobny.

Już nie.

Pisałem to wczoraj, ale nie wysłałem, bo nie dokończyłem...
Dziś widzę (w publikacjach netowych) ludzie nadal szturmują...
Co będzie, gdy tak zaszturmują inne banki w Polsce?
Upadek BFG tylko czy upadek całego systemu finansowego,
czy upadek całego polskiego państwa?...

IMO lepiej studzić te zapędy niż rozgrzewać...

W razie czego ;) najwięcej stracą najsłabsi, najstarsi i najbiedniejsi...

A nawet sie juz zaczal, wiec pytanie tylko gdzie sie skonczy.

Gdzie zaczął? W marmurach? 100 kpln na godzinę?
Marmurowy szturm nie jest groźny...

I co dalej ?

AGlapiński mówi o całym szeregu możliwości zapobiegających upadaniu.
Teraz (w kontekście nagrań) lepiej sprawę wyciszyć... Pokazać dobre
zamiary instytucji państwowych wobec banków...

LCzarnecki swymi nagraniami pokrzyżował zupełnie plany
PiS -- plany udomowienia banków. ;) Już same nagrania
wiele wnoszą, ale w zestawieniu z problemem
SN -- odkładają te dumne plany na czas nieokreślony...

BTW SN -- chyba dziś była ekspresowa ,,nowelizacja''. ;)
Polski suweren ;) kolejny raz uchwalił coś na rozkaz z zewnątrz.

IMO może dojść do tego, że ów suweren ;) poprosi wprost
o zewnętrzne wskazówki, zanim coś ,,nowego'' uchwali...

Może by tak do polskiego parlamentu wprowadzić parlamentarzystów
spoza Polski? Po ~60 osób z: Izraela, USA, UE, FR... ;) Może
jakoś inaczej?... ;) Mniejszość niemiecka ma swoich ludzi
od dawna...

Ot -- i suwerenność! ;)

KNF spokojnie poczeka na niewyplacalnosc, czy NBP pozyczy na ucieczke?

Już IdeaB dostała państwową pomoc.

Pozyczki juz zapowiedzieli, ale tego moze sie uskladac pare mld.
No coz, NBP w bity bogaty, co to dla niego pare mld :-)

Wystarczy, że mniej zabierze. Na chwilę, bo później ,,wyrówna''. ;)

BTW -- przeciwnicy PiS stanowią tak dużą grupę ludzi, że
mogliby po prostu podreperować Getin czy Ideę prywatnymi
depozytami, jako że niewiele tracą w razie czego, o ile
BFG nadal istnieje.

-=-=-

Nie mam już siły -- na resztę być może odpowiem później...