Czarno-bia³y do CN-41

Data: 2014-04-02 12:56:54
Autor: Yogi\(n\)
Czarno-bia³y do CN-41
Mam jeszcze parê negatywów w lodówce, raz na pó³ roku mniej wiêcej odpalam koreks i wywo³ujê, to co napstryka³em. Ale chemia starzeje siê, pewnie kupiê kolejny zestaw wywo³ywacz/utrwalacz - tyle, ¿e nie robiê a¿ tylu filmów B&W, ¿eby to wykorzystaæ w rozs±dnym terminie. Dlatego - który z filmów (znalaz³em illforda i kodaka), które mo¿na wywo³ywaæ w procesie kolorowym - warto kupiæ? Chodzi mi g³ównie o kontrast porównywalny  z klasycznym czarno-bia³ym filmem. Odbitki potem i tak pewnie bêde robi³ cyfrowo, po zeskanowaniu, ale te, które zamienia³em na czarno-bia³e po zeskanowniu kolorowej kliszy, zawsze mia³y s³abszy kontrast od pierwotnie czarno-bia³ych i wymaga³y du¿o zabawy suwaczkami.
Podpowiedzcie proszê, - czy jest taki, a je¶li tak, to który z filmów wywo³ywanych w procesie kolorowym ma podobn± charakterystykê. A mo¿e niepotrzebnie siê obawiam i efekt bêdzie na kazdym porównywalny z "klasycznym" B&W? Napiszcie w takim razie, który tego typu negatyw warto kupiæ. Wybór nie jest wielki, ale znalaz³em tylko takie o ISO 400. S± mniej czu³e? Cena nie gra wiekszej roli, robiê kilka - góra sze¶æ - rolek na rok.

--
Yogi(n)

Data: 2014-04-02 13:48:28
Autor: JD
Czarno-bia³y do CN-41
W dniu 2014-04-02 12:56, Yogi(n) pisze:
[...]

Polecam Ilforda XP-2 Super,
wiêkszy kontrast od Kodaka Profoto 400

Dodatkowo mo¿na go na¶wietlaæ w du¿ym zakresie czu³o¶ci.
Tu info techniczne:
http://www.ilfordphoto.com/Webfiles/201142711321939.pdf

JD

Data: 2014-04-02 13:11:34
Autor: dagon0@vp.pl
Czarno-bia³y do CN-41
W dniu ¶roda, 2 kwietnia 2014 13:48:28 UTC+2 u¿ytkownik JD napisa³:
> [...]

Polecam Ilforda XP-2 Super,

wiêkszy kontrast od Kodaka Profoto 400

Dodatkowo mo¿na go na¶wietlaæ w du¿ym zakresie czu³o¶ci.

-- Pozdrawiam

JD

Popieram, te¿ wolê Ilforda- choæ zazwyczaj u¿ywam T-Max 100.
Czu³o¶ci inne ni¿ nominalna 400 nie istniej±.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2014-04-03 11:30:46
Autor: Tomasz Holdowanski
Czarno-bia³y do CN-41
Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 2 Apr 2014 12:56:54 +0200
is the real date, "Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorod.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]

Dosta³em kiedy¶ dwie rolki Kodaka 400CN  (albo BW400CN, ró¿nie go
zw±). Z tego co pamiêtam, by³em bardzo zadowolony: odbitki wygl±da³y
"³adnie" (chocia¿ mia³y lekk± tintê: lab który mi je robi³, mia³
problemy z uzyskaniem czystego BW); kontrast i tonalno¶æ na moje oko
zupe³nie w porz±dku, a sam film bardzo tolerancyjny w kwestii czasów
na¶wietlania. Disclaimer: to by³o ponad 10 lat temu i mog³o siê trochê pozmieniaæ,
AFAIR wtedy to by³ pierwszy film BW na C-41.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2014-04-03 14:21:07
Autor: Yogi\(n\)
Czarno-bia³y do CN-41
U¿ytkownik "Tomasz Holdowanski" <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:a4aqj9hcn2gce7fignmun5950kuvqqkl2j4ax.com...
Disclaimer: to by³o ponad 10 lat temu i mog³o siê trochê pozmieniaæ,
AFAIR wtedy to by³ pierwszy film BW na C-41.

Kupiê  po dwie rolki illforda  i kodaka, przestrzelê i dam do wywo³ania (do róznych labów). Zobaczê, co z tego wyjdzie i zaopatrzê siê na zapas w to, co wyjdzie lepsze. Gorzej bêdzie, jak z ro¿nych labów wyjd± ró¿ne wyniki ;)

W  ka¿dym razie - wszystkim dziêkujê.
--
Yogi(n)

Data: 2014-04-17 16:20:14
Autor: dagon0@vp.pl
Czarno-bia³y do CN-41
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 14:21:07 UTC+2 u¿ytkownik Yogi(n) napisa³:

[...]

Je¿eli nie maj± takich samych printerów to ró¿ne efekty masz jak w banku.
Pozdro Marcin

Data: 2014-04-18 13:16:15
Autor: Yogi\(n\)
Czarno-bia³y do CN-41
U¿ytkownik <dagon0@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:410c8abd-e53a-4ce3-bfb2-a882f34261begooglegroups.com...
[...]

Jedn± rolkê ilforda i jedn± kodaka do jednego labu, drug± ilforda i drug± kodaka do drugiego. A skanowa³ bêdê sam ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2014-04-04 10:33:40
Autor: JD
Czarno-bia�y do CN-41
W dniu 2014-04-03 11:30, Tomasz Holdowanski pisze:
DostaÅ‚em kiedyÅ› dwie rolki Kodaka 400CN  (albo BW400CN, różnie go
zwą). Z tego co pamiętam, byłem bardzo zadowolony: odbitki wyglądały
"ładnie" (chociaż miały lekką tintę: lab który mi je robił, miał
problemy z uzyskaniem czystego BW); kontrast i tonalność na moje oko
zupełnie w porządku, a sam film bardzo tolerancyjny w kwestii czasów
naświetlania.
Disclaimer: to było ponad 10 lat temu i mogło się trochę pozmieniać,
AFAIR wtedy to był pierwszy film BW na C-41.

Wcześniej był AGFAPAN Vario XL (22-33DIN)
Miałem kilka rolek w połowie lat osiemdziesiątych.

Cytat:
1980
Erste chromogene SW-Filme für C41-Prozess: Der Ilford XP1 400 und Agfapan Vario-XL, erste Schwarzweißfilme, die im Colorprozess entwickelt werden.

JD

Data: 2014-04-24 09:06:05
Autor: dagon0@vp.pl
Czarno-bia³y do CN-41
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 11:30:46 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Holdowanski napisa³:

Dosta³em kiedy¶ dwie rolki Kodaka 400CN  (albo BW400CN, ró¿nie go

zw±). Z tego co pamiêtam, by³em bardzo zadowolony: odbitki wygl±da³y

"³adnie"

Gwoli uzupe³nienia, by³ jeszcze taki materia³ jak Portra BW. Mo¿na te¿ spotkaæ czasem materia³ oznaczony Kodak T-MAX 400CN- to te¿ wariacja na ten sam temat.
Pozdro Marcin
PS Pisa³ ju¿ kto¶ o Konice do tego samego procesu ?

Czarno-bia³y do CN-41