Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań

Data: 2009-07-27 13:45:05
Autor: Krzysztof Warchuliński
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań
Witam
Przyszła pora na Ukraine. Wybór padła na Połoniny Hryniawskie i
Czarnohore.
Plan jest następujący. Wyjazd z Warszawy o godz.17,10 przyjazd do
Iwano-Frankowska około 6.00 Następnie do Wierchowiny,a dalej do
Kraśnika i dalej już z buta na Połoniny Hrywańskie. Chcemy dojść do
Czemirne i wrócić do Szybennego doliną Czarnego Czeremoszu. Z
Szybennego wejść na Popa Iwana i dalej już
granią do Kwasów.
A teraz pytania.
Jak z Wierchowiny dośtać się do Kraśnika.
Czy na Połoniny Hrywańskie nadal potrzebne jest pozwolenie ze straży
granicznej, a jeżeli tak to gdzie je zdobyć.
Czy w Szybennem można uzupełnić zapasy żywności.
Ile potrzeb dolarów/hrywien na tygodniowy pobyt (zakładając noclegi w
namiocie)
Jaki jest kurs dolara do hrywny i gdzie najlepiej wymienić.
Czy zaplanowaną trase można zrobić w 6 dni, chcę wracac autobusem z
Iwano-Frankowska do Warszawy w następny piątek.
Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi i sugestie to poproszę.

Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2009-07-27 23:45:50
Autor: Basia Z.
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań

Użytkownik "Krzysztof Warchuliński" :

Jak z Wierchowiny dośtać się do Kraśnika.

Jest kilka autobusów ( 5-6) dziennie praktycznie wszystkie co jadą do Szybenego lub do Dziembroni.
W sieci krążyły zdjęcia rozkładu jazdy w Żabiem, on się praktycznie od paru lat nie zmienia, tylko autobus do Burkutu już dawno tam nie kursuje a tylko do Szybenego.
Jak jutro znajdę na swoim dysku zdjęcie tego rozkładu z ub. roku to wystawię na "picasie".

Czy na Połoniny Hrywańskie nadal potrzebne jest pozwolenie ze straży
granicznej, a jeżeli tak to gdzie je zdobyć.

Już od dwóch - trzech lat nie.
W ubieglym roku nawet do wejścia na Czywczyn wystarczyło zgłoszenie (bez żadnej przepustki) na strażnicy w Szybenem. Wejścia na Skupową nie trzeba było zgłaszać.

Czy w Szybennem można uzupełnić zapasy żywności.

Jeszcze w zeszłym roku tak było, aczkolwiek wybór był kiepski (w sklepiku było głównie piwo, trochę słodyczy a chleb czasami).
Natomiast nie wiem czy sytuacja się w jakis diametralny sposób zmieniła po powodzi.

Uwaga - z tego co wyczytałam na którymś z forów dawna droga jezdna powyżej Burkutu podobno po powodzi praktycznie nie istnieje. Trudno tez jest przejść ją pieszo, gdyż na niektórych odcinkach jej nie ma (trzeba przechodzić bardzo stromym lasem aby obejść rzekę, a  w bród się nie da).
Do Burkutu podobno droga jest, aczkolwiek bez połączenia z Szybenem, bo w samym Szybenem zerwało most i jest tylko kładka.

W tym momencie jedynie powtarzam to co gdzieś wyczytałam, ale kiedy tam byłam rok temu (tuż przed powodzią) to bez mostków na Czarnym Czeremoszu przejść byłoby trudno, a teraz zapewne nie ma ani tych mostków ani drogi.

Sugeruję przejście przez Krętą i Skupową (to i tak zdecydowanie najładniejszy odcinek tej trasy) i zejście z okolic Baby Ludowej wprost do Burkutu lub nawet zejście z Watonarki do Szybenego ( w zależności od czasu).
 Zresztą dopytacie na miejscu, w paśmie Skupowej dośc łatwo spotkać miejscowych, jest wypas.

Ile potrzeb dolarów/hrywien na tygodniowy pobyt (zakładając noclegi w
namiocie)

Malo - tzn. bilet moze kosztować w sumie ok 50 UAH w jedną stronę, a nawet mniej.
I na co tam jeszcze można wydać ?

Jaki jest kurs dolara do hrywny i gdzie najlepiej wymienić.

Chyba najbardziej się opłaca wymieniać bezpośrednio złotówki na hrywny w Przemyślu. Kolo dworca PKP jest kilka kantorów, a kilka na samej granicy.
Parę dolarów lub euro można mieć jako rezerwę. Dolary podobno tylko "nowe".

Czy zaplanowaną trase można zrobić w 6 dni, chcę wracac autobusem z
Iwano-Frankowska do Warszawy w następny piątek.

Jest do zrobienia ale właśnie darowałabym sobie wschodnią częśc Połonin Hryniawskich.
W takim ukladzie z Krasnika do Szybenego można dojsć w dwa dni  a przez całą Czarnohorę przejść w 3-4 dni.

Przy okazji - w Szybenem pozdrówcie ode mnie Wasyla !
To facet, w którego hoteliku spaliśmy rok temu a potem niestety ten hotel zabrała woda.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-07-28 06:18:18
Autor: Arni
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pyta ń
On 27 Lip, 23:45, "Basia Z."
<bjz_tego_nie_...@poczta.onet.pl_i_tego_tez> wrote:

[...]

Było na ten temat gdzieś na tym forum:
http://www.karpatywschodnie.pl/forum/index.php
Byłem tam w zeszłym roku w październiku. O mały włos nie poszliśmy
górami do Czemirnego, miejscowi nas zawrócili twierdząc, że drogi
niet. Nie da się przejść z Czemirnego do Burkutu (a może i do samego
Szybennego) z racji całkowitego zniszczenia tamtejszej drogi w wyniku
powodzi. Obecnie płynie tamtędy rwąca rzeka, miejscami sięgająca do
pasa. Wg. miejscowych potrzebne są min wodery. Brzegiem, skarpą też
nie radzili iść bo się nie da. Myślę, że do dnia dzisiejszego nic się
nie zmieniło i pewnie już się nie zmieni nigdy.

Data: 2009-07-29 11:26:32
Autor: Krzysztof Warchuliński
Basia Z. pisze:

Jak jutro znajdę na swoim dysku zdjęcie tego rozkładu z ub. roku to wystawię na "picasie".

Dzięki za wstawienie rozkładów, jeszcze tylko przypomnę sobie co ich te     krzaczki znaczą i już będę mógł z niego korzystać ;-)

Już od dwóch - trzech lat nie.

To dobra wiadomość zawsze to mniej czasu i nerwów

Jeszcze w zeszłym roku tak było, aczkolwiek wybór był kiepski (w sklepiku było głównie piwo, trochę słodyczy a chleb czasami).

Tu już gorzej bo trzeba będzie więcej targać na plecach

Sugeruję przejście przez Krętą i Skupową (to i tak zdecydowanie najładniejszy odcinek tej trasy) i zejście z okolic Baby Ludowej wprost do Burkutu lub nawet zejście z Watonarki do Szybenego ( w zależności od czasu).

Na pewno będziemy chcieli dojść do Baby Ludowej wszak to najwyższe wzniesienie
w Połoninach Hryniawskich, a następnie odbić
do monastyru Świętej Trójcy Dukońskiej i schodzić w dół. (jest to wykonalne)

[...]

Spróbuje przez nowe konto w Aliorbanku (wypłaty ze wszystkich bankomatów
na świecie bez prowizji) wypłacić od razu hrywny.

> [...]
> W takim ukladzie z Krasnika do Szybenego można dojsć w dwa dni  a przez całą Czarnohorę przejść w 3-4 dni.

Mam rozumieć ze cała zaplanowaną trasę wykonam w 6 dni.

Przy okazji - w Szybenem pozdrówcie ode mnie Wasyla !
To facet, w którego hoteliku spaliśmy rok temu a potem niestety ten hotel zabrała woda.

Jeżeli będzie tylko taka możliwość to jak najbardziej.

Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2009-08-02 19:47:28
Autor: Pawel Brzozowski
Basia Z. pisze:
Jeszcze w zeszłym roku tak było, aczkolwiek wybór był kiepski (w sklepiku było głównie piwo

W 2005, gdy byłem tam ostanio, nie było nawet piwa, a jedyna w miarę sensowna rzecz do picia to: http://www.e-gory.h2.pl/admin/szybene-sklep.jpg ;)

Ku sprawiedliwości trzeba jednak dodać, że byliśmy tam w poniedziałek rano i cały asortyment tego typu poszedł dzień wczesniej ;)

Pozdr.
--
Paweł Brzozowski
___________________________________

fotografia w Twórczych Bieszczadach
http://www.fotowarsztaty.com

e-gory.pl najwyższy poziom górski
http://www.e-gory.pl

Data: 2009-08-04 23:07:24
Autor: Basia Z.
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań

Użytkownik "Pawel Brzozowski" :

Jeszcze w zeszłym roku tak było, aczkolwiek wybór był kiepski (w sklepiku było głównie piwo

W 2005, gdy byłem tam ostanio, nie było nawet piwa,

Jak myśmy tam byli parę dni to piwa też zabrakło.

B.

Data: 2009-07-28 01:42:18
Autor: Grzegorz Grupiński
On 27 Lip, 22:45, Krzysztof Warchuliński <ak...@wp.pl> wrote:
> Plan jest następujący. Wyjazd z Warszawy o godz.17,10 przyjazd do
Iwano-Frankowska około 6.00 Następnie do Wierchowiny,a dalej do
Kraśnika i dalej już z buta na Połoniny Hrywańskie.

Co do autobusu - jest jeszcze inna opcja. Nie pamiętam o której (zdaje
się koło 15; ja jechałem z Lublina) codziennie z Warszawy wyjeżdża
autobus relacji Wawa-Lublin-Rawa Ruska-Kołomyja (czyli bliżej gór). W
Kołomyi byliśmy coś przed szóstą i po kwadransie jechał busik do
Werchowyny. Czyli przy tej opcji, jesli tylko wstrzelisz się w busa,
jesteś w górach 2h wcześniej.

Data: 2009-07-28 11:16:10
Autor: Basia Z.
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań
Rozkład jazdy z ubiegłego roku z Kołomyi:

http://picasaweb.google.pl/Torojaga/KoOmyjaRozkAdyJazdy?authkey=Gv1sRgCJ3g_53rja7MnAE#

 Z Żabiego niestety jednak nie mam, było za mało czasu na przesiadkę, a trzeba było jeszcze zrobić zakupy.
Jednak pamiętam że autobus do Szybenego był prawie zaraz (do 1 godz. ) po przyjeździe tego porannego z Kołomyi.
W Szybenem byliśmy około 15-16.
W Kraśniku będzie na pewno co najmniej godzinę wcześniej.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-07-28 11:26:57
Autor: Basia Z.
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań
Jeszcze uwagi jakie mi sie nasunęły odnośnie pieniędzy, bo przeczytałam, że chyba jednak nie pojedziecie przez Przemyśl.

 W Żabiem, w samym centrum są dwa bankomaty, można wypłacić hrywny z bankomatu, wprawdzie jest prowizja (to zależy od Twojego banku, karty itd.) ale kurs wychodzi bardzo zblizony do zakupu w kantorach.
W każdym razie ja w zeszłym roku bez problemów wypłaciłam.
W zakupy też warto zaopatrzyć sie w Żabiem, koło dworca autobusowego jest kilka sklepików oraz targ, gdzie da sie kupić dosłownie wszystko (no może mięsa i wędlin tam bym nie kupowala, to zawsze jednak wożę z Polski).

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-07-28 12:00:07
Autor: Doczu
Basia Z. pisze:
[...]

Ta marszrutka na Szybene odjezdżała z Werchowyny zdaje sie o 11.30, lub o 11.00 czasu ukraińskiego, ale polecam być na stanowisku sporo wczesniej gdyz jest wówczas szansa na miejsca siedzące. Tuz przed odjazdem jest już masakryczny tłok i z plecakami nie jest najwygodniej :-(
o wysiadke nie ma sie co martwić - ludzie sa uczynni i pomoga wysiąść, nawet jakby miało wysiąść pół marszrutki.

Oczywiscie zakupy na targowisku koło awtostancji to niemal rytuał i polecam, zwlaszcza sery wędzone. Przepyszne i tanie jak barszcz.
--
Pozdrawiam Doczu
http://doczu.cba.pl

Data: 2009-07-28 03:26:44
Autor: Grzegorz Grupiński
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pyta ń
Ja 2 miesiące temu sfotografowałem rozkład jazdy z Żabiego, postaram
się go dziś wieczorem wygrzebać.
Jeśli ktoś poda adres email to mogę na niego wysłać fotę celem
wrzucenia na jakąś-tam Picassę (sam nie operuję w tych narzędziach).

Data: 2009-07-28 13:15:39
Autor: Basia Z.
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań
Jeśli ktoś poda adres email to mogę na niego wysłać fotę celem
wrzucenia na jakąś-tam Picassę (sam nie operuję w tych narzędziach).

Daj na adres bjz  (malpa)  poczta (kropka) onet (kropka) pl, wstawie na swoją obok tego z Kołomyi.

B.

Data: 2009-07-29 08:57:24
Autor: Basia Z.
Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań
Dzięki uprzejmości Grzegorza dołożyłam rozkład jazdy z Żabiego:

http://picasaweb.google.pl/Torojaga/KoOmyjaRozkAdyJazdy?authkey=Gv1sRgCJ3g_53rja7MnAE#5363772423078133058

B.

Czarnohora i Połoniny Hryniawskie - kilka pytań