Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza

Data: 2010-08-28 19:29:02
Autor: Maciek
Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza

Witajcie, prosze o pomoc. Mam nienajnowszy komp na plycie ASUS k8n z procesorem
Sempron 2800. Komputer nagle mi sie dzis wylaczyl, tzn ekran zrobil sie czarny i
pusty, myslalem ze to pad i restart systemu, ale nic juz dalej nie nastapilo.
Przy probie wlaczenia wiatraki i napedy ruszaja, ale ekran pozostaje pusty i nie
slychac "pikniecia".

Obejrzalem i odkurzylem wnetrze obudowy, odpialem wszystkie napedy. Bez zmian.
Wyjalem bateryjke na kilka minut, bez zmian. Zresetwalem CMOS zworka, bez zmian.
Wyjalem pamiec i dopiero tu byla reakcja - dzwiekowy kod bledu.

Plyta dostaje zasilanie, bo wiatraki furcza i swieci sie zielona kontrolka LED. Ide szukac innej karty graficznej, ale w miedzyczasie prosze o pomoc - co to
moze byc? Pad plyty, procesora, czy moze wlasnie tylko grafiki? :(

Data: 2010-08-28 21:23:14
Autor: Irokez
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000223.4c79475enewsgate.onet.pl...

[...]

Bez grafiki by zapikała

Lezy płyta lub procek lub pamięć.

--
Irokez

Data: 2010-08-28 21:42:49
Autor: Radosław Sokół
W dniu 28.08.2010 21:23, Irokez pisze:
Lezy płyta lub procek lub pamięć.

Lub zasilacz. Wentylatory i diody są odporne -- będą działać
nawet przy napięciach dalece wykraczających poza zakres do-
puszczalny.

Data: 2010-08-28 22:12:35
Autor: docktor
Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza

Lub zasilacz. Wentylatory i diody są odporne -- będą działać
nawet przy napięciach dalece wykraczających poza zakres do-
puszczalny.

Jaki budzetowy, ale przyzwoity zasilacz mozecie mi doradzic? Musze jutro w
jakims mediamarkcie kupic cos i posprawdzac... Komputer sluzy tylko do pisania,
zadnych gier ani filmow.

Data: 2010-08-28 22:40:17
Autor: docktor
Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza
W dniu 28.08.2010 21:23, Irokez pisze:
> Lezy płyta lub procek lub pamięć.

Lub zasilacz.

To by moglo byc to - wrzucilem karte diagnostyczna i wyswietlila kod F9.
Wygrzebalem w sieci, ze to wlasnie problem z zasilaczem.

Data: 2010-08-30 09:47:33
Autor: Mark
Dnia Sat, 28 Aug 2010 19:29:02 +0200, Maciek napisał(a):

Plyta dostaje zasilanie, bo wiatraki furcza i swieci sie zielona kontrolka LED.

To o niczym nie swiadczy.
Płyta musi dostac nie jakies zasilanie, ale prawidlowe zasilanie.

--
Mark

Data: 2010-08-30 10:13:32
Autor: Maciek
Czarny ekran, BIOS sie nie zglasza
Dnia Sat, 28 Aug 2010 19:29:02 +0200, Maciek napisał(a):
> To o niczym nie swiadczy.
Płyta musi dostac nie jakies zasilanie, ale prawidlowe zasilanie.

Dlatego wybieram sie zaraz zapolowac na jakis w miare przyzwoity zasilacz, zeby
sprawdzic, czy to nie on polegl.

--
Maciek

--