Czarny olej w dieslu ?

Data: 2009-10-09 09:25:07
Autor: Rafał K.
Czarny olej w dieslu ?
Hej!

Mam pytanie. Nie mam do czynienia i nie mialem za bardzo z dieslami... Czy to normalne ze w tych nowczesnych dieslach (konkretnie tu chodzi o silnik Renault dCi) olej juz po paru tysiacach km jest czarny i smierdzi tak ropowo troche?

Czytalem tu i owdzie ze tak jest, ale sie zastanawiam czemu tak jest jesli to prawda?

Dzieki za pomoc;)
Rafał

Data: 2009-10-09 08:55:44
Autor: Tatanka
Czarny olej w dieslu ?
Rafał K. <brak@brak.pl> napisał(a):
[...]

Diesle tak maja ze olej czernieje od razu prawie. U niektorych - u mnie na
przyklad (wolnossacy 1.9 diesel, 285 kkm przebiegu) juz po 30-40 km od
wymiany. Wymieniam co 8-10kkm. Nowe diesle tez tak maja. Jest to normalne, ten olej jest tylko czarny ale nie przepracowany. Nie nalezy
w dieslu oceniac oleju po kolorze, tylko pilnowac wymian wg przebiegu (przy
okazji - zalecane przez Renault 30kkm to jakas bzdura, ja bym zmienial co 15
kkm, zwlaszcza jak masz turbo, a masz) albo kalendarza jak ktos malo jezdzi
(co roku).
Po prostu w silniku Diesla zbieraja sie jakies tam sadze, ktore zaczerniaja olej.
Jak Ci sie bardzo nudzi i masz za duzo oleju to mozesz w trakcie wymiany
przeplukac silnik czystym olejem, ale szkoda kasy, a ten nowy i tak
zaczernieje tylko o 300 km pozniej ;-)

Zajrzyj do tematu "Kolor oleju" z dzisiaj.

Data: 2009-10-09 09:31:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czarny olej w dieslu ?
Rafał K. wydusił z siebie te słowy:

[...]

w każdym używanym samochodzie tak będzie. W jednym bardziej w drugim mniej ... ale nawet w benzyniaku po paru tysiącach (w używanym samochodzie) olej będzie czarny
To smierdzenei ropowe .. to wydaje mi sie, ze Ci sie wydaje ;-) bo jak nie przybywa oleju w misce to nie ma mozliwości, zeby ropa byla w oleju.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2009-10-09 09:42:17
Autor: Rafał K.
Czarny olej w dieslu ?

To smierdzenei ropowe .. to wydaje mi sie, ze Ci sie wydaje ;-) bo jak nie
przybywa oleju w misce to nie ma mozliwości, zeby ropa byla w oleju.

Hmmm... no moze nie ropowy zapach , ale taki ciezki , sadzowy moze? (inny niz w benzyniakach) Po benzyniaku to nie czulem nigdy takiego zapachu, a kolor oleju w tym dieslu jest dla mnie tak czarny jak w benzyniaku skrajnie zuzyty :-)
Olej to Castrol 10w40...

Dzieki i pozdrawiam :)

Data: 2009-10-09 09:43:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czarny olej w dieslu ?
[...]

nie wiem co masz za nos ... ale chyba jest zbyt czuły, zeby samemu wymieniac olej w samochodzie.

Data: 2009-10-09 10:42:27
Autor: Jakub Witkowski
Czarny olej w dieslu ?
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

No nie powiem że każdy... moja primera ma przebiegu minimum 300kkm, a olej
przy wymianie po 15kkm jest w kolorze ciemnego miodu (i raczej przejrzysty)

Data: 2009-10-09 10:03:56
Autor: Nex@pl
Czarny olej w dieslu ?
Rafał K. pisze:
[...]

[...]