Czarny olej w dieslu ?

Data: 2009-10-09 08:55:44
Autor: Tatanka
Czarny olej w dieslu ?
Rafał K. <brak@brak.pl> napisał(a):
Hej!

Mam pytanie. Nie mam do czynienia i nie mialem za bardzo z dieslami... Czy to normalne ze w tych nowczesnych dieslach (konkretnie tu chodzi o silnik Renault dCi) olej juz po paru tysiacach km jest czarny i smierdzi tak ropowo troche?

Czytalem tu i owdzie ze tak jest, ale sie zastanawiam czemu tak jest jesli to prawda?

Dzieki za pomoc;)
Rafał

Diesle tak maja ze olej czernieje od razu prawie. U niektorych - u mnie na
przyklad (wolnossacy 1.9 diesel, 285 kkm przebiegu) juz po 30-40 km od
wymiany. Wymieniam co 8-10kkm. Nowe diesle tez tak maja. Jest to normalne, ten olej jest tylko czarny ale nie przepracowany. Nie nalezy
w dieslu oceniac oleju po kolorze, tylko pilnowac wymian wg przebiegu (przy
okazji - zalecane przez Renault 30kkm to jakas bzdura, ja bym zmienial co 15
kkm, zwlaszcza jak masz turbo, a masz) albo kalendarza jak ktos malo jezdzi
(co roku).
Po prostu w silniku Diesla zbieraja sie jakies tam sadze, ktore zaczerniaja olej.
Jak Ci sie bardzo nudzi i masz za duzo oleju to mozesz w trakcie wymiany
przeplukac silnik czystym olejem, ale szkoda kasy, a ten nowy i tak
zaczernieje tylko o 300 km pozniej ;-)

Zajrzyj do tematu "Kolor oleju" z dzisiaj.

--

Czarny olej w dieslu ?