Czarny osad w kiblu

Data: 2012-04-15 13:06:13
Autor: Rentier
Czarny osad w kiblu
Nowe 2 muszle klozetowe.Nowa instalacja miedziana.Nie zmieniona dieta.Po tygodniu, dwóch pojawia się od poziomu wody w dół czarnoszary osad na emalii.Na szczęście łatwo schodzi po przetarciu szczotką.w starym kiblu tak nie było. Nie bardzo chcę stosować chemię,żeby nie zniszczyć emalii.Czy to moze wina rur miedzianych? Wody?

Data: 2012-04-15 20:13:23
Autor: GB
Czarny osad w kiblu
Po tygodniu, dwóch pojawia się od poziomu wody w dół czarnoszary osad na emalii.Na szczęście łatwo schodzi po przetarciu szczotką.

To przez dwa tygodnie nie czyscisz?

Data: 2012-04-15 21:26:46
Autor: Rentier
Czarny osad w kiblu

To przez dwa tygodnie nie czyscisz?
To wynik testu.Daawno temu, przy instalacji stalowej pojawial się tylko rdzawy osad, chodzi mi bardziej o rodzaj i przyczyny syfu niż o czyszczenie

Data: 2012-04-15 21:45:27
Autor: boxfish
Czarny osad w kiblu
W dniu 2012-04-15 21:26, Rentier pisze:

To przez dwa tygodnie nie czyscisz?
To wynik testu.Daawno temu, przy instalacji stalowej pojawial się tylko
rdzawy osad, chodzi mi bardziej o rodzaj i przyczyny syfu niż o czyszczenie

cholera, ile taki emaliowany kibel kosztuje ?

Data: 2012-04-16 08:34:16
Autor: Aicha
Czarny osad w kiblu
W dniu 2012-04-15 13:06, Rentier pisze:

[...]

Rury. U moich rodziców taką barwę ma wnętrze elektrycznego czajnika, napełnianego wodą lecącą przez miedziane rurki.

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

Data: 2012-04-17 18:41:44
Autor: wolim
Czarny osad w kiblu
W dniu 2012-04-16 08:34, Aicha pisze:
[...]

Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.
Pozdrawiam,
MW

Data: 2012-04-17 15:07:05
Autor: mal
Czarny osad w kiblu
On 17 Kwi, 18:41, wolim :

Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.

Nie chcę na zapas straszyć, ale podejrzewam, że może to być
spowodowane podwyższoną zawartością manganu w wodzie.
Mangan jest metalem niezwykle toksycznym. Norma dla wód przeznaczonych
do konsumpcji dopuszcza jego zawartość nie większą jak 0,1 mg/dm3 Mn.

Radzę pilną kontrolę jakości chemicznej wody.

mal

Data: 2012-04-18 05:40:11
Autor: mal
Czarny osad w kiblu
On 18 Kwi, 04:13, Aicha:
> Mangan jest metalem niezwykle toksycznym. Norma dla wód przeznaczonych
> do konsumpcji dopuszcza jego zawartość nie większą jak 0,1 mg/dm3 Mn.

0,05.

0,1 jest dopuszczalne przy indywidualnym ujęciu, jako max poziom
oznaczenia.
0,05 mg/l - przy zbiorowym zaopatrzeniu w wodę.

Pzdr.

m.

Data: 2012-04-18 04:11:23
Autor: Aicha
Czarny osad w kiblu
W dniu 2012-04-17 18:41, wolim pisze:

[...]

Przedtem (rury stalowe) osad był rudobrązowy. Ale oczywiście mogła się zmienić cała struktura hydrologiczna w okolicy :)

Data: 2012-04-18 20:46:49
Autor: gobo
Czarny osad w kiblu
Hej,
Polecam stronę:
http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=praktyka&id=28

Fragment, który powinien Cię zainteresować:

"Mangan tworzy charakterystyczne czarne osady (wg niektórych określeń - smoliste) osadzające się w rurach, armaturze, itp. Osady te są jeszcze bardziej uciążliwe niż w przypadku żelaza (jeszcze trudniej je usunąć), zwłaszcza jeśli zostanie zabrudzona armatura lub pranie"

Piotr

Czarny osad w kiblu