Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czary z pr膮dem w TDI

Czary z pr膮dem w TDI

Data: 2010-07-26 11:07:22
Autor: marsel
Czary z pr膮dem w TDI
Jest sobie Skoda, rocznik 2000, silnik TDI 90 koni i mam z ni膮 czary-mary.
Sprawa wygl膮da tak, 偶e co pewien czas, podczas jazdy brakuje pr膮du w aucie, ka偶de naci艣ni臋cie hamulca powoduje ca艂kowite wy艂膮czenie si臋 radia w samochodzie a czasami i przygaszenie lampek i 艣wiate艂, innym razem to zamykanie lub otwieranie elektrycznych szyb powoduje takie objawy. Wy艂膮czenie silnika i ponowne uruchomienie przywraca wszystko do normy, hamulce i zamykanie szyb nie powoduj膮 zanik贸w pr膮du.
Potem przez kilka dni jest spok贸j z znowu wszystko zaczyna si臋 od pocz膮tku.
Z silnikiem w czasie tych eksces贸w pr膮dowych nic nie dzieje, chodzi ca艂y czas r贸wno i nie ma 偶adnych objaw贸w awarii, czy chocia偶by skok贸w obrot贸w.
Czasem podczas uruchamiania silnika te偶 wszystko ga艣nie, rozrusznik normalnie kr臋ci, silnik si臋 uruchamia, ale w tym czasie pr膮d nie idzie na 偶adne inne obwody i kasuje si臋 wszystko, 艂膮cznie z potrzymaniem ustawie艅 radia, zegar czy licznik dzienny.
By艂em ju偶 w kilku warsztatach i rozk艂adaj膮 r臋ce, w pierwszej kolejno艣ci sprawdzali akumulator(3 letni) i akumulator jest niby sprawny i to nie jego wina, diagnostyka VAG-iem te偶 nic nie pokaza艂a.
Najgorzej, 偶e w czasie gdy samoch贸d diagnozuj膮 mechanicy, to wspomniane wy偶ej objawy nie wyst臋puj膮, i mo偶e dlatego nic nie mog膮 znale藕膰.
Ma kto艣 jakie艣 pomys艂y co to mo偶e by膰?
Mo偶e nie w Skodzie, ale w innym TDI co艣 podobnego, u kogo艣 wyst膮pi艂o?

Data: 2010-07-26 10:01:48
Autor: Myjk
Czary z pr膮dem w TDI
marsel napisa:

Jest sobie Skoda, rocznik 2000, silnik TDI 90 koni i mam z ni膮 czary-mary.

Jaka Skoda, Fabia?

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

Data: 2010-07-26 15:44:08
Autor: marsel
Czary z pr膮dem w TDI
Jaka Skoda, Fabia?

Octavia I

Data: 2010-07-26 11:27:10
Autor: wchpikus
Czary z pr膮dem w TDI
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.


On 2010-07-26 11:07, marsel wrote:
w kilku warsztatach i rozk艂adaj膮 r臋ce, w pierwszej kolejno艣ci sprawdzali
akumulator(3 letni) i ak

Data: 2010-07-26 11:36:29
Autor: marsel
Czary z pr膮dem w TDI
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.

Tylko, kt贸re przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by艂 ju偶 sprawdzany, s膮 tam jeszcze inne przewody?

Data: 2010-07-26 12:14:04
Autor: MarcinJM
Czary z pr膮dem w TDI
marsel pisze:
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.

Tylko, kt贸re przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by艂 ju偶 sprawdzany, s膮 tam jeszcze inne przewody?

Minimum jest jeszcze kilka przewodow masowych w instalacji.
Programy diagnostyczne czesto pokazuja ich lokalizacje w karoserii.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-07-26 12:16:04
Autor: J.F.
Czary z pr膮dem w TDI
U偶ytkownik "marsel" <marcin@pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4c4d571d$0$2584$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.

Tylko, kt贸re przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by艂 ju偶 sprawdzany, s膮 tam jeszcze inne przewody?

Powinny isc dwa od minusa - jeden do silnika/rozrusznika, drugi do blachy karoserii.

Jesli mimo tych klopotow rozrusznik naprawde zwawo kreci, to mysle ze akumulator i alternator sa w porzadku, a problemu rzeczywiscie mozesz szukac na masie..

Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok 14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.

No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy prad na te obwody, a
ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie stykow.
Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy przeszlo.

J.

Data: 2010-07-26 15:57:34
Autor: marsel
Czary z pr膮dem w TDI
Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok 14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.
Je藕dzi膰 nie je藕dzi艂em, bo ci臋偶ko z kablami z pod maski do wn臋trza samochodu si臋 dosta膰 i tak je藕dzi膰, ale kilka razy pod艂膮cza艂em sobie woltomierz i by艂o to zawsze w okolicach 14V.


No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy prad na te obwody, a
ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie stykow.
W tym g贸w...nie, jest tyle przeka藕nik贸w, 偶e nie bardzo wiem, za kt贸ry si臋 z艂apa膰, no chyba, 偶e dotr臋 do jakiego艣 jakiego艣 schematu instalacji.
Ewidentnie cuda dziej膮 si臋 przy naci艣ni臋ciu hamulca lub uruchamiania szyb, inne pr膮do偶erne obwody, jak d艂ugie 艣wiat艂a d艂ugie czy kr贸tkie lub ogrzewanie szyby nie powoduj膮 zanik贸w napi臋cia.


Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy przeszlo.
Pr贸bowa艂em, objawy s膮 tylko przy uruchomionym silniku.

Czary z pr膮dem w TDI

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona