Data: 2010-07-26 11:27:10 | |
Autor: wchpikus | |
Czary z pr膮dem w TDI | |
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii. On 2010-07-26 11:07, marsel wrote: w kilku warsztatach i rozk艂adaj膮 r臋ce, w pierwszej kolejno艣ci sprawdzali |
|
Data: 2010-07-26 11:36:29 | |
Autor: marsel | |
Czary z pr膮dem w TDI | |
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase. Tylko, kt贸re przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by艂 ju偶 sprawdzany, s膮 tam jeszcze inne przewody? |
|
Data: 2010-07-26 12:14:04 | |
Autor: MarcinJM | |
Czary z pr膮dem w TDI | |
marsel pisze:
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze: Minimum jest jeszcze kilka przewodow masowych w instalacji. Programy diagnostyczne czesto pokazuja ich lokalizacje w karoserii. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-07-26 12:16:04 | |
Autor: J.F. | |
Czary z pr膮dem w TDI | |
U偶ytkownik "marsel" <marcin@pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4c4d571d$0$2584$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze: Powinny isc dwa od minusa - jeden do silnika/rozrusznika, drugi do blachy karoserii. Jesli mimo tych klopotow rozrusznik naprawde zwawo kreci, to mysle ze akumulator i alternator sa w porzadku, a problemu rzeczywiscie mozesz szukac na masie.. Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok 14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody. No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy prad na te obwody, a ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie stykow. Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy przeszlo. J. |
|
Data: 2010-07-26 15:57:34 | |
Autor: marsel | |
Czary z pr膮dem w TDI | |
Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok 14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.Je藕dzi膰 nie je藕dzi艂em, bo ci臋偶ko z kablami z pod maski do wn臋trza samochodu si臋 dosta膰 i tak je藕dzi膰, ale kilka razy pod艂膮cza艂em sobie woltomierz i by艂o to zawsze w okolicach 14V. No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy prad na te obwody, aW tym g贸w...nie, jest tyle przeka藕nik贸w, 偶e nie bardzo wiem, za kt贸ry si臋 z艂apa膰, no chyba, 偶e dotr臋 do jakiego艣 jakiego艣 schematu instalacji. Ewidentnie cuda dziej膮 si臋 przy naci艣ni臋ciu hamulca lub uruchamiania szyb, inne pr膮do偶erne obwody, jak d艂ugie 艣wiat艂a d艂ugie czy kr贸tkie lub ogrzewanie szyby nie powoduj膮 zanik贸w napi臋cia. Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy przeszlo.Pr贸bowa艂em, objawy s膮 tylko przy uruchomionym silniku. |
|