Czas życia sprzętu serwerowego.

Data: 2014-11-27 10:32:17
Autor: Andrzej W.
Czas życia sprzętu serwerowego.
Cześć,

Jak długo pozwalacie pracować serwerom i osprzętowi zanim go wymienicie?
Mam Della R500 i SC1435 oraz przełącznik 3548P załączone w 2008 i zastanawiam się ile właściwie mogą one jeszcze działać.
Spełniają znakomicie swoje zadania i jeśli chodzi o wydajność i możliwości nie czuję potrzeby ich wymiany.

--
AWa.

Data: 2014-11-27 10:46:05
Autor: BUNIEK
[...]

Jak starczają to aż padną, przy czym strategiczne systemy powinny być objęte supportem producenta.
Jak nie masz wykupionego supportu to można zakupić drugi serwer jako ewentualny dawca. Jak maszyna jest starsza to kosztuje to grosze i jest tańsze od wykupienia wsparcia.
Przy czym nowy serwer ma wsparcie na 2 - 3 lata i zazwyczaj poza tym ze jest wydajniejszy najczęściej zużywa mniej prądu.

Buniek

Data: 2014-11-27 11:57:40
Autor: Aleksander
[...]

Mam serwer, który działał bez awarii i zarzutu przez 12 lat ;)
Kupiony w 2000 roku PE2400, z macierzÄ… 7 dyskowÄ… (2+5).
Wyłączony w 2012... ale głównie dlatego, że prądu żarł za dużo,
a i dyski SCSI o większej pojemnosci były okrutnie drogie,
w porĂłwnaniu do SAS/SATA.

Stoi nadal gdzieś w kantorku ;) ... bo odpracował swoje i należy
mu siÄ™ emerytura.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2014-11-27 13:13:57
Autor: nadporucznik
Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał w wiadomości news:5476efa2$0$21540$65785112news.neostrada.pl...
[...]

DĹ‚ugo.
Mamy w firmie serwery Dell PowerEdge 1600SC 12 lat.
Wymieniłem w nich procesory na najszybsze jakie mogą
w nich pracować i dołożyłem RAMu.
Ostatnio w jednym i tym samym padł tylny wentylator
oraz zasilacz nr 1.
Wymieniłem na nowe i chodzi.
--
nadporucznik
starszy.porucznik@wojsko.pl

Data: 2014-12-01 11:48:47
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Czas życia sprzętu serwerowego.
Dnia 2014-11-27, o godz. 10:32:17
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):

Cze¶ć,

Jak długo pozwalacie pracować serwerom i osprzętowi zanim go
wymienicie? Mam Della R500 i SC1435 oraz przeł±cznik 3548P zał±czone
w 2008 i zastanawiam się ile wła¶ciwie mog± one jeszcze działać.
Spełniaj± znakomicie swoje zadania i je¶li chodzi o wydajno¶ć i możliwo¶ci nie czuję potrzeby ich wymiany.

Staram się nie mieć maszyn starszych niż 5-6 lat w systemach
niekrytycznych. W krytycznych 3-4 lata bo na tyle zwykle można wykupić
support producenta.

Zdrówko

Data: 2014-12-01 13:44:41
Autor: nadporucznik
Czas życia sprzętu serwerowego.
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:20141201114847.327ffd13babcia-workstation...
Dnia 2014-11-27, o godz. 10:32:17

Staram się nie mieć maszyn starszych niż 5-6 lat w systemach
niekrytycznych. W krytycznych 3-4 lata bo na tyle zwykle można wykupić
support producenta.

HP daje 3 lata na nowo zakupione serwery,
a potem wykupujesz CarePacki na kolejne lata.

Data: 2014-12-01 14:18:40
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Czas życia sprzętu serwerowego.
Dnia 2014-12-01, o godz. 13:44:41
"nadporucznik" <starszy.porucznik@wojsko.pl> napisał(a):

> [...]
> wykupić support producenta.

HP daje 3 lata na nowo zakupione serwery,
a potem wykupujesz CarePacki na kolejne lata.

Niestety nie wygl±da to tak różowo.W praktyce po "podstawowym" okresie
zaczynaj± się problemy z dostępno¶ci± czę¶ci i naprawa potrafi trwać
dłużej bo potrzebn± czę¶ć ¶ci±gaj± np. z Irlandii czy Hiszpanii a to
trwa. Podobnie wygl±da sprawa z blade-ami gdzie handlowcy pięknie
zachwalaj± że kupisz teraz obudowę z kilkoma serwerami a resztę jak
będ± potrzebne. Po czym okazuje się że po 2 czy 3 latach dodatkowe
serwery to tylko w kanale przeznaczonych dla serwisów a i tam często
ich już nie ma. Jak na skutek awarii wypadnie Ci serwer z farmy do
wirtualizacji to nie jest duży problem. Jak wypadnie Ci maszyna
dedykowana konkretnej usłudze a naprawa się przeci±ga przestaje być
wesoło.

Zdrówko

Czas życia sprzętu serwerowego.