Czas by premier Morawiecki wreszcie dal odpor Timmermansowi

Data: 2018-04-19 13:57:47
Autor: brat_olin
Czas by premier Morawiecki wreszcie dal odpor Timmermansowi
Proponuje: "Spierd.lajcie, i na drzewo!". Moze byc z grzecznosciowym "bitte sehr": http://niezalezna.pl/223040-kuriozalne-ultimatum-z-brukseli-chodzi-im-o-posade-dla-gersdorf Kuriozalne ultimatum z Brukseli. Chodzi im o posadę dla... Gersdorf Rezygnacja ze skargi nadzwyczajnej oraz pozostawienie w Sądzie Najwyższym I prezes Małgorzaty Gersdorf i sędziów, którzy ukończyli 65 lat - to warunki minimum, które Komisja Europejska miałaby postawić Polsce. Postawili kuriozalne żądania, a do tego sugerują, że ich spełnienie pozwoli na... zawieszenie procedury związanej z artykułem 7 Traktatu UE. Zawieszenie. Informację o tym podał dziś portal rmf24.pl, powołując się na nieoficjalne informacje swojej korespondentki z Brukseli - Katarzyny Szymańskiej-Borginon. Robimy postępy. Istnieje wyraźna chęć po obu stronach, żeby to kontynuować. Musimy kontynuować ten dialog, żeby osiągnąć bardziej konkretne postępy. Zachęcamy polskie władze, żeby kontynuowały (ten kierunek) z nami - mówił we wtorek na konferencji prasowej po spotkaniu unijnych ministrów w Luksemburgu wiceszef Komisji Europejskiej Frans Timmermans. Według relacji dyplomatów - za zamkniętymi drzwiami oświadczył on, że przyjęte przez polski parlament ustawy sądowe nie rozwiązują problemów, na jakie wskazała KE. Mówił, że potrzebne jest "solidne rozwiązanie". W miniony poniedziałek Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustaw o ustroju sądów powszechnych, SN i KRS. Zmiany zakładają m.in. dwustopniową procedurę konsultacji przy odwołaniu prezesa sądu. Senatorowie poparli także nowelizację przepisów dotyczącą Trybunału Konstytucyjnego, która przewiduje ogłoszenie trzech niepublikowanych "rozstrzygnięć", gdy prezesem TK pozostawał Andrzej Rzepliński, który był w ostrym sporze z rządem Prawa i Sprawiedliwości. Dziś portal rmf24.pl opisał warunki KE w sprawie przepisów reformujących polski wymiar sprawiedliwości. To zniesienie skargi nadzwyczajnej przed Sądem Najwyższym, wprowadzonej do nowelizacji przepisów przez prezydenta Andrzeja Dudę, pozostawienie na stanowisku I prezes SN Małgorzaty Gersdorf (która nie miałaby mimo to wpływu na funkcjonowanie nowej Izby Dyscyplinarnej), a także pozostawienie sędziów, którzy ukończyli 65 rok życia bez zatwierdzenia głowy państwa. Do ewentualnych zmian w prawie miałoby dojść jeszcze w połowie maja, gdy obradować będą Sejm i Senat. Zatwierdzenie poprawek sprawiłoby, że Komisja Europejska odstąpi od procedowania artykułu 7 traktatów unijnych, który mówi o wprowadzeniu sankcji wobec kraju członkowskiego.

Data: 2018-04-20 01:43:14
Autor: stevep
W dniu 2018-04-19 o 22:57, brat_olin pisze:
[...]

Pewnie tak traktują pisowskie bzdury o wstawaniu z kolan.

--
stevep

Data: 2018-04-20 01:29:17
Autor: brat_olin
stevep wrote:
brat_olin pisze:

> [...]

Pewnie tak traktują pisowskie bzdury o wstawaniu z kolan.

A co oni maja do polskiego prawa, p. Stefanie? Np. we Francji od 2 lat stan wojenny, i to jest fertig dla tych EU chucptarzy.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2018-04-21 02:29:22
Autor: stevep
W dniu .04.2018 o 10:29 brat_olin <brat_olin@yahoo.com> pisze:

stevep wrote:
brat_olin pisze:

> [...]

A co oni maja do polskiego prawa, p. Stefanie? Np. we Francji
od 2 lat stan wojenny, i to jest fertig dla tych EU chucptarzy.

W czym sprawa, polexit i po ptokach.

--
stevep

Czas by premier Morawiecki wreszcie dal odpor Timmermansowi