Czas na Blu Ray

Data: 2013-11-03 13:35:07
Autor: R.e.m.e.K
Czas na Blu Ray
Dnia Sun, 3 Nov 2013 12:15:42 +0100, Borneq napisał(a):

Natomiast płytki BR są coraz tańsze, napędy już nie takie drogie i dla Archival Grade nie jest taka wielka różnica jak dla DVD. Gdy chcemy coś zarchiwizować to chyba będę musiał przejść na BluRay.

A te BR plytki Archival Grade sa w praktyce jak trwale?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-03 14:26:37
Autor: Borneq
Czas na Blu Ray
Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:527642fb$0$2287$65785112news.neostrada.pl...
A te BR plytki Archival Grade sa w praktyce jak trwale?

No właśnie pewien kłopot, bo jak patrzyłem to Archive Grade są tylko DVD a nie BR. Choć z drugiej strony _zwykłe_ BR mają być trwalsze i bardziej odporne na zarysowania.

Data: 2013-11-03 17:25:32
Autor: PiteR
Czas na Blu Ray
Borneq pisze tak:

Choć z drugiej strony _zwykłe_ BR maj± być trwalsze i bardziej odporne na zarysowania.

Tych bardzo ważnych dvd nie ruszałem. Nie było szansy na zarysowanie to  wzięły i zardzewiały przy brzegu. Płyty były nagrane do pełna i brzegowe pliki przepadły :/

--
Piter

Data: 2013-11-03 17:32:10
Autor: Borneq
Czas na Blu Ray
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:XnsA26DB1439A3B5elektroniklocalhost.net...
Tych bardzo ważnych dvd nie ruszałem. Nie było szansy na zarysowanie to
wzięły i zardzewiały przy brzegu. Płyty były nagrane do pełna i
brzegowe pliki przepadły :/

Płyty BR maj± byc trwalsze niż DVD, z tego co się pytałem to najlepsze s± Panasonic, standardowe wytrzymuj± 50 lat. Opakowanie 10szt 44,99zł

Data: 2013-11-03 19:47:52
Autor: Marek Dyjor
Czas na Blu Ray
Borneq wrote:
[...]

tak realnie to chyba jednak najbardziej sensownym sposobem archiwizacji dużych ilo¶ci danych s± jednak HDD, podł±czane tylko na czas archwizacji do systemu.

Data: 2013-11-03 20:23:12
Autor: PiteR
Czas na Blu Ray
Marek Dyjor pisze tak:

tak realnie to chyba jednak najbardziej sensownym sposobem
archiwizacji dużych ilo¶ci danych s± jednak HDD, podł±czane tylko
na czas archwizacji do systemu.

Tak, plusem HDD jest też możliwo¶ć trzymania dużych plików, które nie zmieszcz± się na płytę i szybko¶ć kopiowania danych. Na minus groĽba utraty wielu GB małych plików na raz w razie awarii dysku, bardziej bolesna niż utrata 4.7 Gb na dvd. Pokusa dogrywania często i mało. Płyty je¶li nagrywać to raz do pełnej pojemno¶ci. Płytę można bez obaw wsadzać do zawirusowanych komputerów. Płyty nie trzeba pilnować i chronić przed zmian± zawarto¶ci.

Pendrive. Dwa do portów z tyłu płyty głównej (żeby nie kusiło wyci±gać) na Moje Dokumenty i synchronizacja pomiedzy nimi ;)

--
Piter

Data: 2013-11-04 20:44:10
Autor: Uncle Pete
Czas na Blu Ray
No właśnie pewien kłopot, bo jak patrzyłem to Archive Grade są tylko DVD
a nie BR. Choć z drugiej strony _zwykłe_ BR mają być trwalsze i bardziej
odporne na zarysowania.

Ile razy prawidłowo przechowywana płytka z archiwum przestała Ci się odczytywać z powodu zarysowań?

Zarysowania to akurat najmniejszy kłopot - wystarczy nie korzystać z płytek jako podkładek pod kufle z piwem :) Naprawdę, logiczne jest założyć, że jeżeli ktoś wypala płytkę w celach archiwizacyjnych, potem z nią obchodzi się raczej ostrożnie. A i zarysować ją tak, aby się nie odczytywała, wcale nie jest łatwo. Znacznie częściej wkładasz do napędu starą płytkę bez najmniejszej ryski - a ona się nie odczytuje.

Piotr

Data: 2013-11-05 00:40:34
Autor: Marcin Szumilas
Czas na Blu Ray
Quoted:
Uncle Pete (433koz_remove_it@remove_it_gmail.com) in news:l58te5$18h$1news.task.gda.pl

[...]

potem z  niÄ… obchodzi siÄ™ raczej ostroĹĽnie. A i zarysować jÄ… tak, aby
siÄ™ nie  odczytywaĹ‚a, wcale nie jest Ĺ‚atwo. Znacznie częściej
wkĹ‚adasz do napÄ™du  starÄ… pĹ‚ytkÄ™ bez najmniejszej ryski - a ona siÄ™
nie odczytuje.

Kiedyś dawno, dawno temu, jak kupiłem nagrywarkę CD 8x Yamaha (nie DVD!) za ok. 1000 zł (sam teraz nie mogę w to uwierzyć, w życiu bym teraz nie dał tyle za żadną nagrywarkę...) zrobiłem sobie prosty test zarysowań. Tarłem płytą we wszystkie strony o brudną z kurzu podłogę aż była pełna rys, umyłem ją dokładnie i włożyłem do napędu. Ku mojemu zaskoczeniu czytnik nie zauważył żadnego błędu. :)
A oni każą wycierać czystą szmatką po promieniu, a nie naokoło. ;)

MSz

Data: 2013-11-05 07:40:17
Autor: Sławek Maculewicz
Czas na Blu Ray
Dnia 05-11-2013 o 00:40:34 Marcin Szumilas <mcszumi@poczta.onet.pl>  napisał(a):

Kiedy¶ dawno, dawno temu, jak kupiłem nagrywarkę CD 8x Yamaha (nie DVD!)  za ok. 1000 zł (sam teraz nie mogę w to uwierzyć, w życiu bym teraz nie  dał tyle za żadn± nagrywarkę...) zrobiłem sobie prosty test zarysowań.  Tarłem płyt± we wszystkie strony o brudn± z kurzu podłogę aż była pełna  rys, umyłem j± dokładnie i włożyłem do napędu. Ku mojemu zaskoczeniu  czytnik nie zauważył żadnego błędu. :)

Bo tarłe¶ po niewła¶ciwej stronie... ;-)

--
Brak sygnaturki.

Data: 2013-11-05 20:23:31
Autor: Uncle Pete
Czas na Blu Ray
[...]

A u mnie była kiedyś nagrywarka (o ile dobrze pamiętam - Teac, czyli też nie byle co), która w pewnym momencie zaczęła psuć płytki - waliła soczewką i zostawiała okrągłą rysę. Na to żadna korekcja błędów nie pomagała. Ponieważ kosztowała co prawda nie 1000 zł, ale także całkiem pokaźną kwotę, naprawiłem ją poprzez przyklejenie kawałka żyletki do wózka z laserem, co ograniczyło wychylenie soczewki do góry.

Piotr

Czas na Blu Ray