Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.

Data: 2010-06-18 16:51:04
Autor: Sebastian Biały
Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
W zasadzie chciałbym się troche wyżalić, ale moze i zasięgnąć rady.

Z niedzieli na poniedziałek zajumali mi przednia lampę, kierunkowskaz i regulator polożenia z seicento. Koszt szkód: 600zł z robocizną w/g sklepu i mechanika.

Mam AC. No to dzwonie, miła panienka znajduje warsztat autoryzowany. Najgorzej z policją (w sumie 6 godzin od zgłoszenia do hasła "to już pana nie potrzebujemy").

Oddaje do serwisu i niesmiało pytam ile to czasu zajmie. No i głupio mi że zadalem bo się tylko zestresowałem.

Okolo 10-12 dni. Z czego wsadzenie lampki to 1 godzinka.

Na co reszta pytam? Na czekanie na rzeczoznawcę. Potem olanie rzeczoznawcy i czekanie na "specjalnego rzeczoznawcę" co się lepiej zna jak cos ukradną. Na czekanie na jakieś papiery. Na czekanie na jakies papiery v2. Na umorzenie. Na weryfikację. I jeszcze pewno na coś co zapomniałem.

Pytam panienki na infolinii na ile czasu mam samochód zastępczy. Dowiaduje się za na 7 dni. Mam co prawda czym jeździć i mi nie zależy, ale ... jak to na 7 dni? A nie do końca?

Calośc w PZU. Czy inni tez mają tak daleko posuniętą biurokrację? Ja rozumiem 2 dni. Ale 12 ?

pytania:

A) Mam mozliwości prawne to przyspieszyć?

B) Jak to zastępczy na 7 dni? Pomijam dyskusję "trzeba było czytać umowę". Chodzi o zdrowy rozsądek. Czy PZU tak robi, czy inni tak robią? Moze powinienem zastanowić isę naz zmianą ubezpieczyciela.

Data: 2010-06-18 17:40:30
Autor: BydlÄ™
Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
Sebastian Biały wrote:
B) Jak to zastępczy na 7 dni?

Tak to.

Pomijam dyskusję "trzeba było czytać umowę".

No to nie ma o czym rozmawiać, skoro chcesz pominąć jedyny dokumnet zawierający prawne regulacje tego problemu.

 Chodzi o zdrowy rozsÄ…dek.

Zdrowy rozsądek każe przeczytać tę umowę.

> Czy PZU tak robi, czy inni tak robiÄ…?

Wszyscy zawierajÄ… to w umowach.

Moze powinienem zastanowić isę naz zmianą ubezpieczyciela.

MoĹĽe.
Ale ten inny teĹĽ da ci umowÄ™ do podpisania.
Czytania nie będzie wymagał.
Wystarczy, że podpiszesz, iż czytałeś.
:-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-06-18 17:42:34
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-18 17:40, BydlÄ™ wrote:
Zdrowy rozsądek każe przeczytać tę umowę.

Myslę że nie zrozumiałeś pytania. Ja pytam czy inni tez ograniczają czas samochodu zastępczego do jakiś odgórnych limitów. Moge oczywiście sie przejśc po ubezpieczycielach i poczytać, ale może ktoś wie tak po prostu.

Data: 2010-06-18 17:49:02
Autor: BydlÄ™
On 2010-06-18 17:40, BydlÄ™ wrote:

Zdrowy rozsądek każe przeczytać tę umowę.

Myslę że nie zrozumiałeś pytania.

Myślę, że nastąpiło u pytającego pomylenie AC z OC sprawcy.

Ja pytam czy inni tez ograniczają czas samochodu zastępczego do jakiś odgórnych limitów.

KaĹĽdy robi to jak chce i zawiera to w umowie.
Dlatego trzeba ją przeczytać.
Tym bardziej, im bardziej siÄ™ pod niÄ… podpisuje.

Moge oczywiście sie przejśc po ubezpieczycielach i poczytać, ale może ktoś wie tak po prostu.

W przypadku AC istnieje dowolność formowania zakresu świadczenia takiej usługi...

--
BydlÄ™

Data: 2010-06-18 17:53:02
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-18 17:49, BydlÄ™ wrote:
W przypadku AC istnieje dowolność formowania zakresu świadczenia takiej
usługi...

Nie pomagasz. Ja pytam czy inne AC mają również mało sensowne ograniczenie czasu samochodu zastępczego. Ty natomiast powtarzasz mantrę "trzeba bylo czytać". _Ja_ _wiem_. Tylko wole nie chodzic po ubezpieczycielach i pytać kazdego z osobna o to. Może ktoś z grupowiczów ma po prostu informację że jego AC tego czasu nie ogranicza. Potrzebuje tylko tyle wiedzieć.

Data: 2010-06-18 18:15:35
Autor: BydlÄ™
On 2010-06-18 17:49, BydlÄ™ wrote:

W przypadku AC istnieje dowolność formowania zakresu świadczenia takiej
usługi...

Nie pomagasz.

To pozwij mnie.

 Ja pytam czy inne AC majÄ… rĂłwnieĹĽ maĹ‚o sensowne ograniczenie czasu samochodu zastÄ™pczego.

Tak.

Tylko wole nie chodzic po ubezpieczycielach i pytać kazdego z osobna o to.

No to masz problem.
Bo wszystko zależy od tego, ile będziesz chciał zapłacić.
Część znajdziesz online, podając markę, wiek, przebieg, wartość, wyposażenie...

...a potem negocjując z agentem, który może dość mocno modyfikować zakres usług, pobierając za to zapłatę.

Bo jest pełna dowolność w ustalaniu szczegółów dobrowolnego świadczenia za twoje pieniądze.

--
BydlÄ™

Data: 2010-06-18 19:02:37
Autor: Arek

On 2010-06-18 17:49, Bydlę wrote:
W przypadku AC istnieje dowolno¶ć formowania zakresu ¶wiadczenia takiej
usługi...

Nie pomagasz. Ja pytam czy inne AC maj± również mało sensowne
ograniczenie czasu samochodu zastępczego.

btw. pzu ma od niedawna opcję "door2door" i to jest auto zastępcze bez limitu, podstawiane gdzie chcesz. ~48pln/rok bodaj.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-06-18 19:41:07
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-18 19:02, Arek wrote:
btw. pzu ma od niedawna opcję "door2door" i to jest auto zastępcze bez
limitu, podstawiane gdzie chcesz. ~48pln/rok bodaj.

O widzisz, to już wiem o co pytac.

Data: 2010-06-18 14:27:17
Autor: Pszemol

On 2010-06-18 19:02, Arek wrote:
btw. pzu ma od niedawna opcję "door2door" i to jest auto zastępcze bez
limitu, podstawiane gdzie chcesz. ~48pln/rok bodaj.

O widzisz, to już wiem o co pytac.

Zapytaj się też ich dlaczego to nazwali po angielsku w polskiej firmie :-)

Data: 2010-06-19 01:09:01
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvg4ou$q6a$1news.onet.pl...
On 2010-06-18 17:49, BydlÄ™ wrote:
[...]

Ale dlaczego mało sensowne? Przecież wypożyczenie takiego samochodu kosztuje. Hestia w standardzie też daje tydzień, dwa tygodnie kosztują - nie pamiętam dwie, albo trzy stówy więcej. Na miesiąc - odpowiednio więcej. Zatem zamiast składki rzędu 2-3 k płacisz 2,5-3,5 tysiąca. Proste?

--
Yogi(n)

Data: 2010-06-19 15:25:38
Autor: Adam Płaszczyca
Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
Dnia Fri, 18 Jun 2010 17:42:34 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Zdrowy rozs±dek każe przeczytać tę umowę.

Myslę że nie zrozumiałe¶ pytania. Ja pytam czy inni tez ograniczaj± czas samochodu zastępczego do jaki¶ odgórnych limitów. Moge oczywi¶cie sie przej¶c po ubezpieczycielach i poczytać, ale może kto¶ wie tak po prostu.

Allianz - ASO Citroena jest jednocze¶nie rzeczoznawc±. W efekcie nie
czekasz. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-06-18 17:52:20
Autor: J.F.
[...]

Z OC Hestii mialem niedawno do czynienia i bylo mniej biurokracji niz sie spodziewalem. Ale tez nie sprawialem klopotow.

pytania:
A) Mam mozliwości prawne to przyspieszyć?

Podjechac pod budynek PZU, niech to jakis rzeczoznawca sfotografuje, potem juz mozesz jechac do warsztatu, niech naprawia ... a potem w razie czego bedzie dluzsza przepychanka na pisma. Oczywiscie brac rachunki. Moze nie wszystko zwroca, ale jezdzil bedziesz na drugi dzien :-)

B) Jak to zastępczy na 7 dni? Pomijam dyskusję "trzeba było czytać umowę". Chodzi o zdrowy rozsądek. Czy PZU tak robi, czy inni tak robią?

Wszyscy tak robia - kazdy ogranicza swoje ryzyko.
Co ty bys chcial - przy szkodzie za 600zl dostac jeszcze zastepcze auto na dwa tygodnie ? :-)

Ale mialbym ochote przeczolgac kiedys takie PZU z OC, wynajac auto na czas od zgloszenia szkody do wyplaty.
Chyba ze juz przyspieszyli procedury ..

J.

Data: 2010-06-18 17:54:55
Autor: Sebastian Biały
On 2010-06-18 17:52, J.F. wrote:
Co ty bys chcial - przy szkodzie za 600zl dostac jeszcze zastepcze auto
na dwa tygodnie ? :-)

Nie. Miałem nadzieje że to działa inaczej. "O! koleś chce zastępczy to mu naprawimy eksresowo i se nie pojeździ żeby nam kosztów nie generować".

Data: 2010-06-18 19:39:24
Autor: Przemysław Czaja
[...]

Wariant platynowy assistance w Warcie dla auta naprawianego po wypadku w warsztacie partnerskim gwarantuje auto zastępcze bez limitu, w pozostałych przypadkach do 15 dni

Data: 2010-06-18 19:50:36
Autor: J.F.
On 2010-06-18 17:52, J.F. wrote:
[...]

A bedzie "O! koleś chce zastępczy to mu powiemy ze niech sobie bierze, a potem mu powiemy ze przeciez w punkcie 10.12.15 wyraznie napisano ze w tym przypadku nie nie przysluguje. Zaplaci z wlasnej kieszeni to na przyszly raz bedzie grzeczniejszy" :-P

Data: 2010-06-18 19:07:10
Autor: 'Tom N'
Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
J.F. w <news:hvg4ng$qgj$1news.onet.pl>:
pytania:
A) Mam mozliwo¶ci prawne to przyspieszyć?
Podjechac pod budynek PZU, niech to jakis rzeczoznawca sfotografuje

Od kiedy jaki¶ budynek PZU ma na stanie rzeczoznawców? ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-06-18 19:51:32
Autor: J.F.
Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w

Raczej do kiedy, bo dawniej mial.

J.

Data: 2010-06-19 16:46:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-06-18, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

B) Jak to zastępczy na 7 dni? Pomijam dyskusję "trzeba było czytać umowę". Chodzi o zdrowy rozs±dek. Czy PZU tak robi, czy inni tak robi±?

Wszyscy tak robia - kazdy ogranicza swoje ryzyko.
Co ty bys chcial - przy szkodzie za 600zl dostac jeszcze zastepcze auto na dwa tygodnie ? :-)

Pewnie by chciał dostać naprawiony samochód po jednym-dwóch dniach, a
nie po dwóch tygodniach. Zwłaszcza jak na sam± naprawę potrzeba dwóch
godzin...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-19 23:45:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 19 Jun 2010 16:46:26 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Pewnie by chciał dostać naprawiony samochód po jednym-dwóch dniach, a
nie po dwóch tygodniach. Zwłaszcza jak na sam± naprawę potrzeba dwóch
godzin...

Popatrz, tak wła¶nie mam z moim Berlingo. --

Data: 2010-06-19 03:13:07
Autor: ptoki
Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
On 18 Cze, 16:51, Sebastian Biały <h...@poczta.onet.pl> wrote:
W zasadzie chciałbym się troche wyżalić, ale moze i zasięgn±ć rady.

Z niedzieli na poniedziałek zajumali mi przednia lampę, kierunkowskaz i
regulator polożenia z seicento. Koszt szkód: 600zł z robocizn± w/g
sklepu i mechanika.

Mam AC. No to dzwonie, miła panienka znajduje warsztat autoryzowany.
Najgorzej z policj± (w sumie 6 godzin od zgłoszenia do hasła "to już
[...]

jak cos ukradn±. Na czekanie na jakie¶ papiery. Na czekanie na jakies
papiery v2. Na umorzenie. Na weryfikację. I jeszcze pewno na co¶ co
zapomniałem.

Pytam panienki na infolinii na ile czasu mam samochód zastępczy.
Dowiaduje się za na 7 dni. Mam co prawda czym jeĽdzić i mi nie zależy,
ale ... jak to na 7 dni? A nie do końca?

Calo¶c w PZU. Czy inni tez maj± tak daleko posunięt± biurokrację? Ja
rozumiem 2 dni. Ale 12 ?

pytania:

A) Mam mozliwo¶ci prawne to przyspieszyć?

Zadzwonic na partyline i umwic sie na ogledziny. Moga przyjechac nawet
do ciebie do pracy. Ale trzeba sie umowic na okreslona godzine.
Pojechac do CLS-u po papiery i wypisac epistole ze cedujesz calosc
zadan dotyczacych likwidacji na warsztat. Do zalatwienia w 2 dni.
Odstawic auto do warsztatu. (1-2 dni roboty).
Odebrac auto i czekac na papier w PZU ze zrobili tak i smak i
wyplacili tyla a tyle warsztatowi.

BTW. Wez pod uwage ze w CLS-ie moze byc kolejka bo powodz itp.

--
Lukasz Sczygiel

B) Jak to zastępczy na 7 dni? Pomijam dyskusję "trzeba było czytać
umowę". Chodzi o zdrowy rozs±dek. Czy PZU tak robi, czy inni tak robi±?
Moze powinienem zastanowić isę naz zmian± ubezpieczyciela.

Data: 2010-06-21 09:04:33
Autor: Piotr Czyż
Sebastian Biały pisze:

[...]

To teraz sprawdĽ ile kosztuje taki komplet i ile stracisz zniżek skacz±c o dwie klasy bonus/malus w dół w kolejnym roku i za dwa lata.

pzdr
--
Piotr Czyż

Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.