Czas pracy w TH-37PV80.

Data: 2009-04-01 15:36:03
Autor: Onufry Zagloba
Czas pracy w TH-37PV80.
Witam.

Chciałbym się zapytać szanownych forumowiczów czy jest jakiś prosty
sposób sprawdzenia ile przepracował dany model TV. Chodzi mi
oczywiście o owego Panasia TH-37PV80.

Jutro, a w zasadzie dziś idę go kupić i nie chciałbym się dać nabić
sprzedawcy w butelkę kupując funfel nówke nie śmigana ;-)

Czy są jakieś konkretne miejsca w tym modelu które powinienem
sprawdzić przed kupnem?

Onufry Zagłoba

Data: 2009-04-02 01:30:10
Autor: Onufry Zagloba
Czas pracy w TH-37PV80.
Witam.

Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź :-)

Onufry Zagłoba

Data: 2009-04-02 20:04:35
Autor: Mirek Ptak
Czas pracy w TH-37PV80.
*Onufry Zagloba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Witam.

Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź :-)

Najlepiej kup TV w pudełku - unikniesz stresu ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-04-03 02:29:31
Autor: Onufry Zagloba
Czas pracy w TH-37PV80.
On 2 Kwi, 20:04, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Najlepiej kup TV w pudełku - unikniesz stresu ;)

Jakbym brał jeszcze ciepły, prosto z przyczepy to nie byłbym aż taki
wybredny ;-)

Swoja droga telewizor ok, tyle że buczy jakieś coś w środku (nie wiem
czy cewka czy jakiś transformator). Normalne to?

Onufry Zagloba

Data: 2009-04-03 11:36:31
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czas pracy w TH-37PV80.
Użytkownik Onufry Zagloba napisał:
Swoja droga telewizor ok, tyle że buczy jakieś coś w środku (nie wiem
czy cewka czy jakiś transformator). Normalne to?

Jakbyś miał 50 (czy nawet więcej) okresów na sekundę, też byś buczał ;-)

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-04-03 03:11:51
Autor: Onufry Zagloba
Czas pracy w TH-37PV80.
On 3 Kwi, 11:36, Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielin...@polsl.pl>
wrote:

Jakbyś miał 50 (czy nawet więcej) okresów na sekundę, też byś buczał ;-)

To akurat wiem, stąd też Indianie wyganiali te buczące do lasu. Mądry
naród to był ;-)

Ale w elektronice miałem nadzieje że nie będę musiał tego robić.... .
Może to jednak nie jest normalny objaw dla tego modelu?

Onufry Zagłoba

Data: 2009-04-03 14:28:38
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czas pracy w TH-37PV80.
Użytkownik Onufry Zagloba napisał:
To akurat wiem, stąd też Indianie wyganiali te buczące do lasu. Ale w elektronice miałem nadzieje że nie będę musiał tego robić... .

Zdaje się, że wyganiając elektronikę do lasu, złamiesz ustawę o ochronie środowiska ;-)

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-04-03 14:29:22
Autor: Kell a
Czas pracy w TH-37PV80.

wrote:

[...]

teraz duzo minitorow buczy
znajdz np. monitor kompterowy 22 i wiecej cali, ktory cicho nie buczy
a w plazmach dochodza jescze wiatraki

Data: 2009-04-05 12:35:13
Autor: Robek
Czas pracy w TH-37PV80.

wrote:
[...]

Gdzie te wiatraki? Bo ogladalem kilka plazm i nie ma.

Rob

Data: 2009-04-09 16:43:49
Autor: Kell a
Czas pracy w TH-37PV80.
Robek <lopr321@nospam.onet.eu> napisał(a):

Gdzie te wiatraki? Bo ogladalem kilka plazm i nie ma.

Rozbierales?
W opisie przy ktoryms modelu sie spotkalem, ze ma 4.

Data: 2009-04-10 10:04:26
Autor: rhao
Czas pracy w TH-37PV80.
Kell a pisze:
Robek <lopr321@nospam.onet.eu> napisał(a):

Gdzie te wiatraki? Bo ogladalem kilka plazm i nie ma.

Rozbierales?
W opisie przy ktoryms modelu sie spotkalem, ze ma 4.

W PY80 czyli w HD mam 4, sa slyszalne.

Data: 2009-04-10 10:10:03
Autor: Kell a
Czas pracy w TH-37PV80.
rhao <rhao@positive.pl> napisał(a):

Kell a pisze:
[...]

No wlasnie
jak wlaczysz mute w tv i podejdziesz blizej to tez slychac, czy dopiero
jak sie nachylisz z tylu?

Data: 2009-04-06 08:28:48
Autor: gebi
Czas pracy w TH-37PV80.
wrote:
Ale w elektronice miałem nadzieje że nie będę musiał tego robić... .
Może to jednak nie jest normalny objaw dla tego modelu?
Jak wrócę do domu to podejdę do telewizora i będę słuchał, ale póki co nie przypominam sobie żadnego buczenia w PV8 (ale to w sumie to samo).

Data: 2009-04-06 09:33:26
Autor: nom
Czas pracy w TH-37PV80.
Ja mam 42PV8 i nie ma buczenia. Pewnie cewka jakaś wpada w rezonans. :-)
(Aha, buczy obudowa jak dam basy na maksa i podgłoszę, wtedy obudowa wpada w drgania. Ja oglądam na razie w trybie kinowy, sprawdzę, może w dynamicznym buczy).

Data: 2009-04-06 03:39:36
Autor: Onufry Zagloba
Czas pracy w TH-37PV80.
On 6 Kwi, 09:33, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
Ja mam 42PV8 i nie ma buczenia. Pewnie cewka jakaś wpada w rezonans. :-)

W tym rzecz, że też próbowałem zmieniać ustawienia wyświetlania i nie
wpływało to na owo buczenie. W ogóle to pojawiało się to po jakimś
czasie od włączenia, więc pewnie temperatura miała coś z tym
wspólnego.
Teraz wymieniłem na inną sztukę i niby nie buczy. Przynajmniej aż tak.
Bo jak buczało to było to słychać z daleka mimo włączonego dźwięku.
Teraz jakoś ginie to w tle. Przynajmniej na razie. I mam nadzieję że
tak już zostanie ;-)
Jakby ktoś chciał posłuchać to jest to płytka z cewkami i radiatorem
po lewej stronie tv na samej gorze (lewa stojąc za tv), ale nie
odpowiadam za późniejszy dyskomfort ;-)
Po prostu trzeba się przyzwyczaić że technika przestała być już
cicha ;-)

Wśród komentarzy na ceneo przeczytałem że w stanie spoczynku ta
zabaweczka bierze zamiast 0,4 W aż 40 W bo ktoś mierzył to jakimś
miernikiem. Prawda li to?

I ostatnie już pytanie. Teoretycznie pasi mi kupić do tego jakąś
cyfrową satelitę bo kablówka nie wyrabia (zestaw do odbioru mam na
myśli a nie sputnika ;-)). Przekonano mnie niby do Cyfry. Ale
zastanawiam się czy w cenie do 600-1000 zetów nie kupić sobie dekodera
z jakimś dyskiem zamiast brać coś z promocji co i tak jest tylko w
dzierżawie. Jakieś propozycje?  Dodam, że nie jestem purystą co do
jakości obrazu i dźwięku (co po tv widać) i szukam niezbyt
wybajerzonego ale praktycznego urządzenia.

Dzięki za cierpliwość i wszelkie sugestie :-).

Onufry Zagłoba

Data: 2009-04-06 22:17:50
Autor: Adam Dybkowski
Czas pracy w TH-37PV80.
Onufry Zagloba pisze:

[...]

A wg mnie właśnie odwrotnie: nie warto pakować 1k PLN w sprzęt, który za
dwa lata będzie warty może 20% tego (sprawdź, po ile chodzą na Allegro
np. zwykłe używane odtwarzacze DVD, które jeszcze kilka lat temu
kosztowały 1000 PLN; nie piszę o high-end). Lepiej już bulić
comiesięcznie określoną w umowie kwotę za wynajem dekodera ale za to
wziąć najbardziej wypasiony. Koniecznie z dyskiem i obsługą HD. W
Cyfrze+ wynajem dekodera to określony koszt (20PLN/mc?) a w n'ce koszt
"ukryty" wśród opłat za pakiety (tzn. nic nie dopłacasz, ale dekoder
musisz oddać przy rozwiązywaniu umowy).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-04-07 12:33:23
Autor: nom
Czas pracy w TH-37PV80.

[...]

Nie prawda, 0,7W pobiera w stanie spoczynku, nie ma natomiast wyłącznika sieciowego i jak wyłączysz go tym z przodu (dioda czerowna nie świeci) to też pobiera 0,7W. :-)

Kroś mierzył prąd i potem mnożył z napięciem i otrzymał moc pozorną. Pominął cos(fi) który dla trybu czuwania jest bardzo mały  ok. 0,1 (tak działa przetwornica w trybie standby, że obciążenie nie jest rezystancyjne).

Mi 42PV8 pobrało przez 3 tygodnie średnio 137W na każdą godzinę pracy (w trybie kinowym).

Data: 2009-04-09 08:27:02
Autor: gebi
Czas pracy w TH-37PV80.
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:grfa5n$5e9$1inews.gazeta.pl...
Nie prawda, 0,7W pobiera w stanie spoczynku, nie ma natomiast wyłącznika sieciowego i jak wyłączysz go tym z przodu (dioda czerowna nie świeci) to też pobiera 0,7W. :-)
He??? :-(
To co właściwie robi ten wyłącznik z przodu? Uspokaja właściciela? Odcina tylko tą diodę? (a więc jakaś oszczędność jednak jest ;-) )

Data: 2009-04-09 08:30:24
Autor: gebi
Czas pracy w TH-37PV80.
Użytkownik "Onufry Zagloba" <Zagloba.Onufry@gmail.com> napisał w wiadomości news:1e4ac94b-b74e-4d70-ae38-9db63c0232d5a7g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Coś Ty narobił. Mój 42PV8 też buczy :-(
Słychać to buczenie po maksymalnym wyciszeniu telewizora i żony, z odległości 10cm od górnej części obudowy, jak przylepię nos do szyby telewizora to już nie :-)

Data: 2009-04-09 02:04:34
Autor: Onufry Zagloba
Czas pracy w TH-37PV80.
On 9 Kwi, 08:30, "gebi" <g...@poczta.fm> wrote:
Coś Ty narobił. Mój 42PV8 też buczy :-(
Słychać to buczenie po maksymalnym wyciszeniu telewizora i żony, z odległości
10cm od górnej części obudowy, jak przylepię nos do szyby telewizora to już nie
:-)

Mówiłem że to niebezpieczna wiedza ;-).

I czym wyciszasz żonę? Pianką, korkiem czy też biżuteria? :->

Onufry Zagłoba

Data: 2009-04-15 12:54:50
Autor: nom
Czas pracy w TH-37PV80.

Faktycznie lekko słychać, ale nie jest to buczenie ale jakby słychać było świerszcza (wysokie tony), ale to tylko w trybie dynamicznym na jasnym obrazie. Sprawdze jeszcze czy jak przelacze na 50Hz to też to słychać. :-)

Data: 2009-04-15 13:12:20
Autor: gebi
Czas pracy w TH-37PV80.
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs4edv$cpb$1inews.gazeta.pl...
Sprawdze jeszcze czy jak przelacze na 50Hz to też to słychać. :-)

Wtedy zamiast "piuuuuu" będziesz słyszeć "buuuuuuuu"  :-)))

Data: 2009-04-02 02:21:38
Autor: Santana
Czas pracy w TH-37PV80.

Użytkownik "Onufry Zagloba" <Zagloba.Onufry@gmail.com> napisał w wiadomości news:3fcbdcdb-fbf2-4fc2-851f-e16ce56dd21bk2g2000yql.googlegroups.com...
Witam.

Chciałbym się zapytać szanownych forumowiczów czy jest jakiś prosty
sposób sprawdzenia ile przepracował dany model TV. Chodzi mi
oczywiście o owego Panasia TH-37PV80.

W menu serwisowym sprawdzisz to co Cie interesuje. Czas pracy, ilość włączeń itd. Jak wejść do tego menu to już musisz sobie sam poszukać. Ja, do mojego tv, szukałem krócej niż minute ;)

Data: 2009-04-02 09:41:49
Autor: nom
Czas pracy w TH-37PV80.
Tak, w menu serwisowym masz czas pracy Time chyba i poniżej liczbę włączeń (count).

wejście do menu:
na panelu TV nacisnąć F i jak pokaże się "głośność" ściszyć ją do minimun naciskając -V (na panelu TV). Trzymając -V nacisnąć na pilocie 3 razy klawisz "0" (zero) w ciągu 3 sekund i poczekać chwilkę. Po kilku sekundach powinna wyskoczyć szara plansza i na dole po prawej stronie będą dane dotyczące czasu pracy i ilości włączeń. Wyjście to EXIT na pilocie.

Czas pracy w TH-37PV80.