Czas ucieka, wieczność czeka

Data: 2011-04-26 20:02:07
Autor: abc
Czas ucieka, wieczność czeka
Czcigodny Sługa Boży Pius XII tak napisał w encyklice Le Pelerinage de
Lourdes

Świat zaś, który dzisiaj daje nam tyle słusznych powodów do dumy i nadziei,
odczuwa również straszliwą pokusę materializmu, niejednokrotnie już
ujawnioną przez Naszych Poprzedników i przez Nas samych.

Ów materializm tkwi nie tylko w potępionych kierunkach filozofii, która
rządzi polityką i ekonomią, panoszy się on również w miłości do pieniądza, a
zgubne skutki tego są coraz większe w miarę rozwoju nowoczesnych zakładów
przemysłowych, co wpływa niestety tak często na decyzje ciążące na życiu
narodów.

Zamiłowanie do pieniędzy wyraża się kultem ciała, poszukiwaniem zbytnim
wygody i ucieczką przed wszelką surowością życia: nakłania do pogardy dla
życia ludzkiego, nawet tego, które się niszczy, zanim świat ujrzało.

Miłość ta objawia się w wyuzdanym pościgu za rozkoszą, która ukazuje się bez
wstydu i nawet stara się skusić dusze niewinne przez publikacje i
przedstawienia.

Miłość ta tkwi w obojętności wobec bliźniego, w egoizmie, w
niesprawiedliwości, jednym słowem w tej koncepcji życia, która wszystko
układa w jednym celu, osiągnięcia materialnego dobrobytu i ziemskiej
przyjemności.

 "Duszo moja - mawiał pewien bogacz - mam wiele dóbr zgotowanych na wiele
lat; odpoczywaj, jedz, pij, używaj. I rzekł Bóg: Szalony, tej nocy duszy
twojej zażądają od ciebie". (Łk. 12, 19 - 20).

Data: 2011-04-26 20:05:03
Autor: u2
W dniu 2011-04-26 20:02, abc pisze:
Zamiłowanie do pieniędzy wyraża się kultem ciała, poszukiwaniem zbytnim
wygody i ucieczką przed wszelką surowością życia: nakłania do pogardy dla
życia ludzkiego, nawet tego, które się niszczy, zanim świat ujrzało.

Skoro wiecznosc czeka, to nie masz co sie przejmowac pseudo-szafarzu.

Data: 2011-04-26 20:10:20
Autor: abc
Czas ucieka, wieczność czeka
Skoro wiecznosc czeka, to nie masz co sie przejmowac pseudo-szafarzu.

Toteż się nie przejmuję i zapałem śpiewam:

"Kto się w opiekę odda Panu swemu,
A całym sercem szczerze ufa Jemu,
Śmiele rzec może, mam obrońcę Boga,
Nie przyjdzie na mnie żadna straszna trwoga,
Żadna straszna trwoga."

Data: 2011-04-26 20:12:18
Autor: u2
W dniu 2011-04-26 20:10, abc pisze:
[...]

Nie pierdol podszywancu. Trwoga ciebie ogarnia ? To udaj sie do u2.

Data: 2011-04-26 20:15:27
Autor: abc
[...]

Nie.

To udaj sie do u2.

Po co?

Data: 2011-04-26 20:21:41
Autor: u2
W dniu 2011-04-26 20:15, abc pisze:
Nie pierdol podszywancu. Trwoga ciebie ogarnia ?
Nie.

To spierdalaj.

> To udaj sie do u2.
Po co?

Po ch@#

Data: 2011-04-26 21:59:18
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Skoro wiecznosc czeka, to nie masz co sie przejmowac pseudo-szafarzu.

Toteż się nie przejmuję i zapałem śpiewam:

Co za pojeb :))))

Czas ucieka, wieczność czeka