Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e

Data: 2010-01-06 07:27:22
Autor: Grzegorz Z.
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e
Les³aw Maciejewski pozwa³ do s±du gminê ¦winouj¶cie gdy¿ uzna³, ¿e
eksponuj±c krzy¿e w urzêdzie miejskim naruszy³a jego dobra osobiste -
informuje "Rzeczpospolita".

Wczoraj uzyska³ potwierdzenie s±du cywilnego w Szczecinie, ¿e pozew
przyjêto. Za¿±da³ usuniêcia krzy¿a z sali obrad samorz±du i ze wszystkich
pomieszczeñ urzêdowych, z gabinetem prezydenta w³±cznie.

Maciejewski niechêtnie przyznaje siê, ¿e by³ chrzczony i wychowany w
tradycji katolickiej. Twierdzi, ¿e zmieni³ mu siê ¶wiatopogl±d. Do walki z
krzy¿ami przekona³o go orzeczenie Trybuna³u Europejskiego w sprawie symboli
religijnych we w³oskich szko³ach.

Prezydent ¦winouj¶cia Janusz ¯murkiewicz zapowiedzia³, ¿e nie zamierza
zdejmowaæ krzy¿a. Pyta³ równie¿ o to radnych i nie pad³a odpowied¼, która
wskazywa³aby, ¿e maj± co¶ przeciwko.

Zdaniem cytowanego przez gazetê socjologa, pozew mieszkañca ¦winouj¶cia
mo¿e zachêciæ innych do podobnych dzia³añ. Uwa¿a on, ¿e to cena rosn±cej
podmiotowo¶ci obywateli i dojrzewania spo³eczeñstwa obywatelskiego.

http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/polska-wojna-o-krzyze,1420012

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-06 09:05:21
Autor: Stan
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:n4jl8qtyhmtk$.4qm2ifi2u8br$.dlg40tude.net...
Les³aw Maciejewski pozwa³ do s±du gminê ¦winouj¶cie gdy¿ uzna³, ¿e
eksponuj±c krzy¿e w urzêdzie miejskim naruszy³a jego dobra osobiste -

W demokracji jednostka podporz±dkowuje siê wiêkszo¶ci dlatego te¿ Maciejewski mo¿e tylko sobie ¿±daæ.
Ma jednak pe³ne prawo jako prze¶ladowany staraæ siê o uzyskanie azylu np.w Korei Pó³nocnej gdzie wszêdzie wisz± Leniny.

"Ka¿dy ma³o my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" -
Stan

Data: 2010-01-06 09:50:10
Autor: sofu
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e

U¿ytkownik "Stan" <kowalikstan@iwp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]

Korei Pó³nocnej gdzie wszêdzie wisz± Leniny.

> "Ka¿dy ma³o my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" -

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Kiedys w Polsce trzeba bylo znosiæ wszechobecne oznaki komunizmu a dzis
katofaszyzmu.

sofu

Data: 2010-01-06 10:06:30
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-06 09:05, Stan pisze:
[...]

A gdy wol± wiêkszo¶ci bêdzie zrobiæ burdel w twoim domu?
Miejsce publiczne to nie prywatny folwark katolików.. Czy zreszt± ka¿dych innych wyznañ.. Zgromadzeñ czy stowarzyszeñ.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-07 00:01:21
Autor: zeusx
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e

U¿ytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hi1jqv$bb7$1news.onet.pl...
A gdy wol± wiêkszo¶ci bêdzie zrobiæ burdel w twoim domu?
Miejsce publiczne to nie prywatny folwark katolików.. Czy zreszt± ka¿dych innych wyznañ.. Zgromadzeñ czy stowarzyszeñ.

Mieszkasz w parku, czy w jakim¶ pustostanie? Chyba, ¿e kto¶ ka¿e ci wieszaæ krzy¿ w domu...
zx

Data: 2010-01-07 01:00:22
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 00:01, zeusx pisze:

[...]

Mówimy o miejscach u¿yteczno¶ci publicznej.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-07 11:45:11
Autor: % =he®sk=
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e
On Thu, 07 Jan 2010 01:00:22 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

 [...]

Mówimy o miejscach u¿yteczno¶ci publicznej.

 a tak konkretnie ?

 czy krzyz na kapliczce/kosciele to miejsce publiczne ?
 a co z symbolami aptek? tez rania wasze skolatane serca?

Data: 2010-01-07 13:55:12
Autor: Jadrys
Czas usunąć z miejsc publicznych tzw. krzyże
W dniu 2010-01-07 11:45, % =he®sk= pisze:
On Thu, 07 Jan 2010 01:00:22 +0100, Jadrys<Che@yahoo.com>  wrote:

  [...]

Mówimy o miejscach użyteczności publicznej.

  a tak konkretnie ?

  czy krzyz na kapliczce/kosciele to miejsce publiczne ?
  a co z symbolami aptek? tez rania wasze skolatane serca?

Kościół czy kapliczka nie jest miejscem publicznym, - jest to miejsce w którym oddaje się hołd swoim bogom i tam jest właśnie miejsce dla symboli religijnych. A nie w urzędach państwowych czy szkołach.

Bez wygłupów proszę,- chodzi o krzyż jako symbol wyznania..

Data: 2010-01-07 14:26:33
Autor: he®sk
On Thu, 07 Jan 2010 13:55:12 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

>   czy krzyz na kapliczce/kosciele to miejsce publiczne ?
>   a co z symbolami aptek? tez rania wasze skolatane serca?

Ko¶ció³ czy kapliczka nie jest miejscem publicznym, - jest to miejsce w
którym oddaje siê ho³d swoim bogom i tam jest w³a¶nie miejsce dla
symboli religijnych. A nie w urzêdach pañstwowych czy szko³ach.

 jezeli w danym pomieszczeniu pracuja sami katolicy to co ci
 przeszkadza, ze wisi tam krzyz ?

Bez wyg³upów proszê,- chodzi o krzy¿ jako symbol wyznania..

 co wam jeszcze przeszkadza?

Data: 2010-01-08 14:38:22
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 14:26, "he®sk" pisze:
[...]

Żeby nie było niejasności, - mi nie przeszkadza krzyż nigdzie. Ale interesantowi który wejdzie do takiego biura może ten krzyż przeszkadzać.

Bez wygłupów proszę,- chodzi o krzyż jako symbol wyznania..

  co wam jeszcze przeszkadza?

Nie nam.. Ale niektórym na pewno inne symbole religijne.

Data: 2010-01-08 15:15:14
Autor: =he®sk=
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e
On Fri, 08 Jan 2010 14:38:22 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

¯eby nie by³o niejasno¶ci, - mi nie przeszkadza krzy¿ nigdzie. Ale
interesantowi który wejdzie do takiego biura mo¿e ten krzy¿ przeszkadzaæ.

 a mi przeszkadza widok urzedniczki pijacej kawe kiedy kolejka
 do okienka przebiera nogami od godziny. usunac: urzedniczke,
 kawe, czy kolejke? ;o)

>   co wam jeszcze przeszkadza?
Nie nam.. Ale niektórym na pewno inne symbole religijne.

 jeszcze troche a wizja orwella sie spelni.

Data: 2010-01-10 00:20:33
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-08 15:15, =he®sk= pisze:
[...]

Iść do kierownika ze skargą.. Niech da po premii albo wyrzuci na zbity pysk.

   co wam jeszcze przeszkadza?

Nie nam.. Ale niektórym na pewno inne symbole religijne.

  jeszcze troche a wizja orwella sie spelni.

A cóż to za wizja? Że w urzędzie państwowym każdy pracujący tam urzędnik wiesza na ścianie symbol swojej wiary?

Data: 2010-01-07 14:28:26
Autor: he®sk
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e
On Thu, 07 Jan 2010 13:55:12 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

 [...]

Bez wyg³upów proszê,- chodzi o krzy¿ jako symbol wyznania..

 czy symbol sierpa i mlota tez wam przeszkadza?
 a moze orzel w koronie ?

Data: 2010-01-07 23:56:28
Autor: zeusx
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e

U¿ytkownik ""heRsk"" <xl_?bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:caobk5lsd0hivbjt0gues8u54vlqgmd6ft4ax.com...

....i w oczach gwiazdy?:-)
zx

Data: 2010-01-07 15:31:38
Autor: Prawusek
"Jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:hi4ljk$fi0$1news.onet.pl...
W dniu 2010-01-07 11:45, % =heRsk= pisze:
> [...]

symboli religijnych. A nie w urzêdach pañstwowych czy szko³ach.

Bez wyg³upów proszê,- chodzi o krzy¿ jako symbol wyznania..

Zacznij od dwóch - od heksagramu - jako starszego i pentagramu jako
m³odszego...

Data: 2010-01-08 14:37:00
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 15:31, Prawusek pisze:

[...]

Panslav, ja nie czujê urazy do ¿adnego symbolu religijnego.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-07 23:54:54
Autor: zeusx
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e

U¿ytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hi386k$86n$5news.onet.pl...
[...]

Pisa³e¶ co¶ o burdelu w swoim domu. Chyba ¿e wtedy to ju¿ miejsce publiczne siê robi...
zx

Data: 2010-01-08 14:36:14
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 23:54, zeusx pisze:

[...]

Ale¿ sk±d.. ja pisa³em o twoim domu :-P

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-01-06 16:12:43
Autor: Grzegorz Z.
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e
Dnia Wed, 6 Jan 2010 09:05:21 +0100, Stan napisa³(a):

[...]

GW æwieræprawda. Demokracja pomyli³a ci siê z demokracj± ludow±.

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-07 00:47:25
Autor: sofu

> [...]

> W demokracji jednostka podporz±dkowuje siê wiêkszo¶ci

GW æwieræprawda. Demokracja pomyli³a ci siê z demokracj± ludow±.

Jest na to okre¶lenie katobolszewia albo katofaszyzm. Katobolszewie
zazwyczaj uprawia trzoda czyli ciemne mohery, a katofaszyzm ich pastrze i
pomagierzy.
czasami sie to miesza w nierozpoznawalna papke: jakby zlewki.
Totemem jednych i drugich jest krzy¿ z rozciagnietym na nim w konwulsjach
facetem. Próbuja wmówic, ze polsko¶c to katolicyzm i krzyz na scianach
gdziekolwiek sie tylko da, dla pokazania zaw³aszczenia pañstwa. W umys³ach
"pasterzy" jawi sie mysl kontrolna: jak d³ugo wisi krzyz tak dlugo trzymaja
wladze i forse owieczek w garsci. To jak synoptyka w sterowniach. Ciekawe,
ze tacy Czesi np. wiedza kim sa bez dominacji czarnych pasozytów?!

sofu

Data: 2010-01-06 11:55:32
Autor: =he®sk=
Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e
On Wed, 6 Jan 2010 07:27:22 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

Les?aw Maciejewski pozwa? do s?du gmin? ?winouj?cie gdy? uzna?, ?e
eksponuj?c krzy?e w urz?dzie miejskim naruszy?a jego dobra osobiste -
informuje "Rzeczpospolita". [...]

 "tzw krzyze" to mozesz sobie usuwac we wlasnej zagrodzie.
 byle smiec sypiajacy z koza czy wielbladem nie bedzie decydowac
 jak ma wygladac nasz kraj.

 nie jest przypadkiem, ze tego typu tekst ukazuje sie
 wlasnie w swieto 3 kroli. wam komuchom we lbach sie przewraca.

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Czas usun±æ z miejsc publicznych tzw. krzy¿e