Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Data: 2018-10-21 09:35:20
Autor: Marcin N
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

--
MN

Data: 2018-10-21 12:40:38
Autor: Tomasz Pyra
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N napisał(a):

Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.

W starych Priusach i Civicach z doświadczeń użytkowników wychodzi że po
10-ciu latach lub 200kkm bateria może już nie dawać rady (ale to były
ogniwa NiMH).
Tam gdzie baterie są litowe (w nowych samochodach), tam póki co uchodzą za
trwalsze niż reszta samochodu (no i nie są też w użytku wystarczająco długo
żeby mieć dobry obraz jak to będzie wyglądać po kilkunastu latach
eksploatacji).

Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

Litowe raz że będą bardzo drogie, a dwa że podobno się nie zużywają więc
nie ma potrzeby.

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.
Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
;)

Data: 2018-10-21 19:46:25
Autor: jerzu.xyz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-10-22 08:15:38
Autor: ToMasz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

ToMasz

Data: 2018-10-22 17:44:06
Autor: kk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 2018-10-22 o 08:15, ToMasz pisze:
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

Tobie nic :-)

Data: 2018-10-22 22:55:04
Autor: Tomasz Pyra
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):

W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
7.2V).
Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.

To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.

Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.

Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

Data: 2018-10-22 23:16:17
Autor: kk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 2018-10-22 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:


Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
7.2V).
Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.

To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.

Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.

Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

No nie, gdyby było potrzeba więcej to przetwornicę można zrobić. Tak, że nie w tym problem.

Data: 2018-10-24 21:59:52
Autor: Shrek
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 21.10.2018 o 12:40, Tomasz Pyra pisze:

Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
;)

Ja zaryzykowałbym twierdzenie, że nie czekając na końcówkę akku lepiej jest po prostu założyć LPG _zamiast_ hybrydy:P

Shrek

Data: 2018-10-21 15:52:49
Autor: Myjk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.

Kupiłem trzylatka Mitsu Outlander PHEV. Mierzylem podczas testowania przed
zakupem i wchodzi do "baku" tyle co do nowego. Z tym że to moje auto nie
było nigdy raptownie ładowane -- a tylko i wyłącznie małym prądem (z
ładowarki 230V i ew. silnikiem), może to dzięki temu.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?

Ale w hybrydach to są małe akumulatorki na 2-3km... PHEV to co innego.

Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

Jeśli są małe akumulatory to i nie będą drogie. Poza tym mówi się żę
akumulator jest uszkodzony, ale często jest uszkodzona cela (albo parę cel)
i to ją wystarczy wymienić. Jak rozkminiałem temat pod ew. naprawę baterii
w Mitsu I-MiEV (którego chciałem kupić wcześniej) W Wawie są ze 3-4 serwisy
które się tym zajmują.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-21 16:05:03
Autor: p0li
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
T->Dnia 2018-10-21 09:35:20 niejaki Marcin N napisał:
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

osobiście ślinie sie na volta/amperę

tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

ale w razie "W" na ukrainie, z rozbitka, kompletną baterię z przebiegiem ok
8tys mil można nabyć za 3500$

ogłoszenie z wczoraj
https://www.olx.ua/obyavlenie/batareya-ta-nshe-na-chevrolet-volt-2016-18-4-kvt-chas-zapchastini-IDuxkb8.html

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2018-10-21 19:11:31
Autor: ToMasz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary. A jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to dlaczegóż nie walczą o nią setki producentów telefonów? Linka im zapodajcie do naszej kulturalnej dyskusji

ToMasz

Data: 2018-10-21 19:25:24
Autor: collie
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 21.10.2018 19:11, ToMasz pisze:

tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary. A
jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to dlaczegóż nie walczą o nią setki
producentów telefonów?

Za ciężka do telefonów.

Data: 2018-10-22 21:46:35
Autor: p0li
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary.

ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
umiem

nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel

wszystkim tym zarządza aktywny bms który komunikuje się ze sterownikiem
silnika oraz z ładowarką i nie pozwala na eksploatację posodująca
uszkodzenie baterii

i dlatego też volt może przejechac na tej bateryjce ~650 tys km bez
zauważalnego spadku osiągów
http://samochodyelektryczne.org/chevrolet_volt_z_2012r_osiagnal_przebieg_blisko_650000_km.htm

kto z was przejechał tyle jednym samochodem?


--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2018-10-23 16:59:52
Autor: Budzik
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Użytkownik p0li p0li@triger.net ...

kto z was przejechał tyle jednym samochodem?

moje dwa tyle przejechały:
MB 207D (ten to chyba ze 2mln zrobił...
Ford Courier 1,9D sprzedany przy przebiegu w okolicach miliona
Kolega jezdzi ducato i tez juz ponad milion ma nakulane (silnik 2,2)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2018-10-23 22:35:51
Autor: ToMasz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 22.10.2018 o 21:46, p0li pisze:
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców
agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa?
No nie daję wiary.

ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
umiem

nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

ja myślę ze się da.

bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel

ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę 1kw. źle patrze?

ToMasz

Data: 2018-10-24 21:00:49
Autor: p0li
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
T->Dnia 2018-10-23 22:35:51 niejaki ToMasz napisał:

nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

ja myślę ze się da.

to źle myślisz
bateria telefonu jest ładowana od 0 do 100% - nie ma żadnych buforów, nie
ma możliwości programowej podmiany uszkodzonej celi, nie jest chłodzona ani
grzana, nie ustala z ładowarką prądu ładowania w zależności od swojego
stanu itd

bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel

ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę 1kw. źle patrze?

nie wiem jakie ty obrazki oglądasz - ale na wiki napisali że bateria w
priusie ma między 1,7 a 1,3 kWh

z tym że jak pewnie sam zauwazyłeś - ja pisałem o volcie który jest hybrydą
szeregową
prius jest generalnie spaliniakiem z możliwością ruszenia na prądzie - i
tyle


--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2018-10-22 12:00:09
Autor: Myjk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Sun, 21 Oct 2018 16:05:03 +0200, p0li
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

No nie wiem. Cele jednak padają. Choć przyczyna też zazwyczaj jest i wg
mnie padają od raptownego ładowania, więc teoretycznie w klasycznej
hybrydzie gdzie akumulatory służą tylko do szybszego rozpędzania auta przy
ruszaniu, potem się ładują silnikiem albo odzyskują energię z hamowania,
nie będą nigdy mocnym prądem skatowane (tak jak to może być przy PHEV albo
EV).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-24 10:49:49
Autor: Tadeusz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 2018-10-21 o 09:35, Marcin N pisze:
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez głupotę.
Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-)
Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją akumulatory w Priusach III za 2 tyś zł

Data: 2018-10-24 12:41:12
Autor: z
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 2018-10-24 o 10:49, Tadeusz pisze:
Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez głupotę.
Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-)
Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją akumulatory w Priusach III za 2 tyś zł

Znaczy pora sprzedać d4d i kupić używanego Priusa
(w przewadze do miasta oczywiście) :-)

z

Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona