Data: 2018-10-21 09:35:20 | |
Autor: Marcin N | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy? Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić? -- MN |
|
Data: 2018-10-21 12:40:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N napisał(a):
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych. W starych Priusach i Civicach z doświadczeń użytkowników wychodzi że po 10-ciu latach lub 200kkm bateria może już nie dawać rady (ale to były ogniwa NiMH). Tam gdzie baterie są litowe (w nowych samochodach), tam póki co uchodzą za trwalsze niż reszta samochodu (no i nie są też w użytku wystarczająco długo żeby mieć dobry obraz jak to będzie wyglądać po kilkunastu latach eksploatacji). Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy? Litowe raz że będą bardzo drogie, a dwa że podobno się nie zużywają więc nie ma potrzeby. Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii nadal jeździ. Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię ;) |
|
Data: 2018-10-21 19:46:25 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-10-22 08:15:38 | |
Autor: ToMasz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz PyraJakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi) ToMasz |
|
Data: 2018-10-22 17:44:06 | |
Autor: kk | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 2018-10-22 o 08:15, ToMasz pisze:
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze: Tobie nic :-) |
|
Data: 2018-10-22 22:55:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze: Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6 ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje 7.2V). Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania. To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze. Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V. Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23 akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie. |
|
Data: 2018-10-22 23:16:17 | |
Autor: kk | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 2018-10-22 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:
Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku No nie, gdyby było potrzeba więcej to przetwornicę można zrobić. Tak, że nie w tym problem. |
|
Data: 2018-10-24 21:59:52 | |
Autor: Shrek | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 21.10.2018 o 12:40, Tomasz Pyra pisze:
Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione Ja zaryzykowałbym twierdzenie, że nie czekając na końcówkę akku lepiej jest po prostu założyć LPG _zamiast_ hybrydy:P Shrek |
|
Data: 2018-10-21 15:52:49 | |
Autor: Myjk | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych. Kupiłem trzylatka Mitsu Outlander PHEV. Mierzylem podczas testowania przed zakupem i wchodzi do "baku" tyle co do nowego. Z tym że to moje auto nie było nigdy raptownie ładowane -- a tylko i wyłącznie małym prądem (z ładowarki 230V i ew. silnikiem), może to dzięki temu. Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy? Ale w hybrydach to są małe akumulatorki na 2-3km... PHEV to co innego. Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić? Jeśli są małe akumulatory to i nie będą drogie. Poza tym mówi się żę akumulator jest uszkodzony, ale często jest uszkodzona cela (albo parę cel) i to ją wystarczy wymienić. Jak rozkminiałem temat pod ew. naprawę baterii w Mitsu I-MiEV (którego chciałem kupić wcześniej) W Wawie są ze 3-4 serwisy które się tym zajmują. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-10-21 16:05:03 | |
Autor: p0li | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
T->Dnia 2018-10-21 09:35:20 niejaki Marcin N napisał:
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych. osobiście ślinie sie na volta/amperę tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie eksploatowana) bateria ale w razie "W" na ukrainie, z rozbitka, kompletną baterię z przebiegiem ok 8tys mil można nabyć za 3500$ ogłoszenie z wczoraj https://www.olx.ua/obyavlenie/batareya-ta-nshe-na-chevrolet-volt-2016-18-4-kvt-chas-zapchastini-IDuxkb8.html -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2018-10-21 19:11:31 | |
Autor: ToMasz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary. A jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to dlaczegóż nie walczą o nią setki producentów telefonów? Linka im zapodajcie do naszej kulturalnej dyskusji ToMasz |
|
Data: 2018-10-21 19:25:24 | |
Autor: collie | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 21.10.2018 19:11, ToMasz pisze:
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie Za ciężka do telefonów. |
|
Data: 2018-10-22 21:46:35 | |
Autor: p0li | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak umiem nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz zapas do ewentualnych padających cel wszystkim tym zarządza aktywny bms który komunikuje się ze sterownikiem silnika oraz z ładowarką i nie pozwala na eksploatację posodująca uszkodzenie baterii i dlatego też volt może przejechac na tej bateryjce ~650 tys km bez zauważalnego spadku osiągów http://samochodyelektryczne.org/chevrolet_volt_z_2012r_osiagnal_przebieg_blisko_650000_km.htm kto z was przejechał tyle jednym samochodem? -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2018-10-23 16:59:52 | |
Autor: Budzik | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Użytkownik p0li p0li@triger.net ...
kto z was przejechał tyle jednym samochodem? moje dwa tyle przejechały: MB 207D (ten to chyba ze 2mln zrobił... Ford Courier 1,9D sprzedany przy przebiegu w okolicach miliona Kolega jezdzi ducato i tez juz ponad milion ma nakulane (silnik 2,2) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter" Karol Irzykowski |
|
Data: 2018-10-23 22:35:51 | |
Autor: ToMasz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 22.10.2018 o 21:46, p0li pisze:
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał: ja myślę ze się da. bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę 1kw. źle patrze? ToMasz |
|
Data: 2018-10-24 21:00:49 | |
Autor: p0li | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
T->Dnia 2018-10-23 22:35:51 niejaki ToMasz napisał:
to źle myślisz bateria telefonu jest ładowana od 0 do 100% - nie ma żadnych buforów, nie ma możliwości programowej podmiany uszkodzonej celi, nie jest chłodzona ani grzana, nie ustala z ładowarką prądu ładowania w zależności od swojego stanu itd bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby nie wiem jakie ty obrazki oglądasz - ale na wiki napisali że bateria w priusie ma między 1,7 a 1,3 kWh z tym że jak pewnie sam zauwazyłeś - ja pisałem o volcie który jest hybrydą szeregową prius jest generalnie spaliniakiem z możliwością ruszenia na prądzie - i tyle -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2018-10-22 12:00:09 | |
Autor: Myjk | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Sun, 21 Oct 2018 16:05:03 +0200, p0li
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie No nie wiem. Cele jednak padają. Choć przyczyna też zazwyczaj jest i wg mnie padają od raptownego ładowania, więc teoretycznie w klasycznej hybrydzie gdzie akumulatory służą tylko do szybszego rozpędzania auta przy ruszaniu, potem się ładują silnikiem albo odzyskują energię z hamowania, nie będą nigdy mocnym prądem skatowane (tak jak to może być przy PHEV albo EV). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-10-24 10:49:49 | |
Autor: Tadeusz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 2018-10-21 o 09:35, Marcin N pisze:
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez głupotę. Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-) Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją akumulatory w Priusach III za 2 tyś zł |
|
Data: 2018-10-24 12:41:12 | |
Autor: z | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 2018-10-24 o 10:49, Tadeusz pisze:
Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez głupotę. Znaczy pora sprzedać d4d i kupić używanego Priusa (w przewadze do miasta oczywiście) :-) z |
|