Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Data: 2018-10-21 12:40:38
Autor: Tomasz Pyra
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N napisał(a):

Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.

W starych Priusach i Civicach z doświadczeń użytkowników wychodzi że po
10-ciu latach lub 200kkm bateria może już nie dawać rady (ale to były
ogniwa NiMH).
Tam gdzie baterie są litowe (w nowych samochodach), tam póki co uchodzą za
trwalsze niż reszta samochodu (no i nie są też w użytku wystarczająco długo
żeby mieć dobry obraz jak to będzie wyglądać po kilkunastu latach
eksploatacji).

Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

Litowe raz że będą bardzo drogie, a dwa że podobno się nie zużywają więc
nie ma potrzeby.

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.
Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
;)

Data: 2018-10-21 19:46:25
Autor: jerzu.xyz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-10-22 08:15:38
Autor: ToMasz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

ToMasz

Data: 2018-10-22 17:44:06
Autor: kk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 2018-10-22 o 08:15, ToMasz pisze:
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

Tobie nic :-)

Data: 2018-10-22 22:55:04
Autor: Tomasz Pyra
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):

W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.

Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.

Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
7.2V).
Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.

To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.

Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.

Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

Data: 2018-10-22 23:16:17
Autor: kk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 2018-10-22 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:


Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
7.2V).
Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.

To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.

Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.

Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

No nie, gdyby było potrzeba więcej to przetwornicę można zrobić. Tak, że nie w tym problem.

Data: 2018-10-24 21:59:52
Autor: Shrek
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 21.10.2018 o 12:40, Tomasz Pyra pisze:

Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
;)

Ja zaryzykowałbym twierdzenie, że nie czekając na końcówkę akku lepiej jest po prostu założyć LPG _zamiast_ hybrydy:P

Shrek

Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona