Data: 2018-10-21 12:40:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N napisał(a):
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych. W starych Priusach i Civicach z doświadczeń użytkowników wychodzi że po 10-ciu latach lub 200kkm bateria może już nie dawać rady (ale to były ogniwa NiMH). Tam gdzie baterie są litowe (w nowych samochodach), tam póki co uchodzą za trwalsze niż reszta samochodu (no i nie są też w użytku wystarczająco długo żeby mieć dobry obraz jak to będzie wyglądać po kilkunastu latach eksploatacji). Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy? Litowe raz że będą bardzo drogie, a dwa że podobno się nie zużywają więc nie ma potrzeby. Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii nadal jeździ. Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię ;) |
|
Data: 2018-10-21 19:46:25 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-10-22 08:15:38 | |
Autor: ToMasz | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz PyraJakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi) ToMasz |
|
Data: 2018-10-22 17:44:06 | |
Autor: kk | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 2018-10-22 o 08:15, ToMasz pisze:
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze: Tobie nic :-) |
|
Data: 2018-10-22 22:55:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):
W dniu 21.10.2018 o 19:46, jerzu.xyz@irc.pl pisze: Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6 ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje 7.2V). Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania. To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze. Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V. Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23 akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie. |
|
Data: 2018-10-22 23:16:17 | |
Autor: kk | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 2018-10-22 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:
Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku No nie, gdyby było potrzeba więcej to przetwornicę można zrobić. Tak, że nie w tym problem. |
|
Data: 2018-10-24 21:59:52 | |
Autor: Shrek | |
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym | |
W dniu 21.10.2018 o 12:40, Tomasz Pyra pisze:
Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione Ja zaryzykowałbym twierdzenie, że nie czekając na końcówkę akku lepiej jest po prostu założyć LPG _zamiast_ hybrydy:P Shrek |