Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Data: 2018-10-21 16:05:03
Autor: p0li
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
T->Dnia 2018-10-21 09:35:20 niejaki Marcin N napisał:
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

osobiście ślinie sie na volta/amperę

tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

ale w razie "W" na ukrainie, z rozbitka, kompletną baterię z przebiegiem ok
8tys mil można nabyć za 3500$

ogłoszenie z wczoraj
https://www.olx.ua/obyavlenie/batareya-ta-nshe-na-chevrolet-volt-2016-18-4-kvt-chas-zapchastini-IDuxkb8.html

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2018-10-21 19:11:31
Autor: ToMasz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary. A jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to dlaczegóż nie walczą o nią setki producentów telefonów? Linka im zapodajcie do naszej kulturalnej dyskusji

ToMasz

Data: 2018-10-21 19:25:24
Autor: collie
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 21.10.2018 19:11, ToMasz pisze:

tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary. A
jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to dlaczegóż nie walczą o nią setki
producentów telefonów?

Za ciężka do telefonów.

Data: 2018-10-22 21:46:35
Autor: p0li
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary.

ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
umiem

nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel

wszystkim tym zarządza aktywny bms który komunikuje się ze sterownikiem
silnika oraz z ładowarką i nie pozwala na eksploatację posodująca
uszkodzenie baterii

i dlatego też volt może przejechac na tej bateryjce ~650 tys km bez
zauważalnego spadku osiągów
http://samochodyelektryczne.org/chevrolet_volt_z_2012r_osiagnal_przebieg_blisko_650000_km.htm

kto z was przejechał tyle jednym samochodem?


--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2018-10-23 16:59:52
Autor: Budzik
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Użytkownik p0li p0li@triger.net ...

kto z was przejechał tyle jednym samochodem?

moje dwa tyle przejechały:
MB 207D (ten to chyba ze 2mln zrobił...
Ford Courier 1,9D sprzedany przy przebiegu w okolicach miliona
Kolega jezdzi ducato i tez juz ponad milion ma nakulane (silnik 2,2)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2018-10-23 22:35:51
Autor: ToMasz
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
W dniu 22.10.2018 o 21:46, p0li pisze:
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców
agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa?
No nie daję wiary.

ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
umiem

nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

ja myślę ze się da.

bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel

ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę 1kw. źle patrze?

ToMasz

Data: 2018-10-24 21:00:49
Autor: p0li
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
T->Dnia 2018-10-23 22:35:51 niejaki ToMasz napisał:

nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

ja myślę ze się da.

to źle myślisz
bateria telefonu jest ładowana od 0 do 100% - nie ma żadnych buforów, nie
ma możliwości programowej podmiany uszkodzonej celi, nie jest chłodzona ani
grzana, nie ustala z ładowarką prądu ładowania w zależności od swojego
stanu itd

bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel

ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę 1kw. źle patrze?

nie wiem jakie ty obrazki oglądasz - ale na wiki napisali że bateria w
priusie ma między 1,7 a 1,3 kWh

z tym że jak pewnie sam zauwazyłeś - ja pisałem o volcie który jest hybrydą
szeregową
prius jest generalnie spaliniakiem z możliwością ruszenia na prądzie - i
tyle


--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2018-10-22 12:00:09
Autor: Myjk
Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Sun, 21 Oct 2018 16:05:03 +0200, p0li
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria

No nie wiem. Cele jednak padają. Choć przyczyna też zazwyczaj jest i wg
mnie padają od raptownego ładowania, więc teoretycznie w klasycznej
hybrydzie gdzie akumulatory służą tylko do szybszego rozpędzania auta przy
ruszaniu, potem się ładują silnikiem albo odzyskują energię z hamowania,
nie będą nigdy mocnym prądem skatowane (tak jak to może być przy PHEV albo
EV).

--
Pozdor
Myjk

Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona