Czas życia sprzętu serwerowego.

Data: 2014-12-01 11:48:47
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Czas życia sprzętu serwerowego.
Dnia 2014-11-27, o godz. 10:32:17
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):

Cześć,

Jak długo pozwalacie pracować serwerom i osprzętowi zanim go
wymienicie? Mam Della R500 i SC1435 oraz przełącznik 3548P załączone
w 2008 i zastanawiam się ile właściwie mogą one jeszcze działać.
Spełniają znakomicie swoje zadania i jeśli chodzi o wydajność i możliwości nie czuję potrzeby ich wymiany.

Staram się nie mieć maszyn starszych niż 5-6 lat w systemach
niekrytycznych. W krytycznych 3-4 lata bo na tyle zwykle można wykupić
support producenta.

Zdrówko

Data: 2014-12-01 13:44:41
Autor: nadporucznik
Czas życia sprzętu serwerowego.
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20141201114847.327ffd13babcia-workstation...
Dnia 2014-11-27, o godz. 10:32:17

Staram się nie mieć maszyn starszych niż 5-6 lat w systemach
niekrytycznych. W krytycznych 3-4 lata bo na tyle zwykle można wykupić
support producenta.

HP daje 3 lata na nowo zakupione serwery,
a potem wykupujesz CarePacki na kolejne lata.
--
nadporucznik
starszy.porucznik@wojsko.pl

Data: 2014-12-01 14:18:40
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Czas życia sprzętu serwerowego.
Dnia 2014-12-01, o godz. 13:44:41
"nadporucznik" <starszy.porucznik@wojsko.pl> napisał(a):

> [...]
> wykupić support producenta.

HP daje 3 lata na nowo zakupione serwery,
a potem wykupujesz CarePacki na kolejne lata.

Niestety nie wygląda to tak różowo.W praktyce po "podstawowym" okresie
zaczynają się problemy z dostępnością części i naprawa potrafi trwać
dłużej bo potrzebną część ściągają np. z Irlandii czy Hiszpanii a to
trwa. Podobnie wygląda sprawa z blade-ami gdzie handlowcy pięknie
zachwalają że kupisz teraz obudowę z kilkoma serwerami a resztę jak
będą potrzebne. Po czym okazuje się że po 2 czy 3 latach dodatkowe
serwery to tylko w kanale przeznaczonych dla serwisów a i tam często
ich już nie ma. Jak na skutek awarii wypadnie Ci serwer z farmy do
wirtualizacji to nie jest duży problem. Jak wypadnie Ci maszyna
dedykowana konkretnej usłudze a naprawa się przeciąga przestaje być
wesoło.

Zdrówko

Czas życia sprzętu serwerowego.