Czasowe wyrejestrowanie pojazdu

Data: 2017-11-24 11:11:11
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Czy prace nad nowelizacją umożliwiającą czasowe wyrejestrowanie już się
zakończyły?
Widzę w necie same opisy złożonego projektu, ale finału prac nie opisują.

Z drugiej strony jak widzę ile z tym zachodu i ile $$$ to żadne krótkoterminowe
wyrej. nie będą się opłacały.

Data: 2017-11-24 12:36:28
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-24 o 11:11, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Bo nie o to chodzi, żeby czasowe wyrejestrowanie się opłacało.
Jeżeli komuś bardzo zależy, to zapłaci.

Data: 2017-11-24 13:10:41
Autor: Kris
W dniu piątek, 24 listopada 2017 12:36:27 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
> zakończyły?
> Widzę w necie same opisy złożonego projektu, ale finału prac nie opisują.

?
Bo nie o to chodzi, żeby czasowe wyrejestrowanie się opłacało.

A akcyza na gorzałę jest po to aby ograniczyć "spożycie"?
A akcyza na paliwo po to aby "środowisko" chronić

Jeżeli komuś bardzo zależy, to zapłaci
Ale po co ten cały cyrk?

Data: 2017-11-24 23:39:45
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-24 o 22:10, Kris pisze:
[...]

Dać mu wódki!

A akcyza na paliwo po to aby "środowisko" chronić

Środowisko to wymysł. Najlepsze do oddychania są przecież spaliny. Więcej spalin. Im więcej, tym lepiej się oddycha.

Jeżeli komuś bardzo zależy, to zapłaci
Ale po co ten cały cyrk?

To jest zamach na demokrację i wolne media.

Data: 2017-11-24 19:00:47
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 24 Nov 2017 11:11:11 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Czy prace nad nowelizacją umożliwiającą czasowe wyrejestrowanie już się
zakończyły?

Tak prace się zakończyły, projekt został odrzucony.

Data: 2017-11-24 20:38:52
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Fri, 24 Nov 2017 19:00:47 +0100, w
<1jl7a7tcklkia$.gni1qsvg9fo9.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a):

> [...]

> zakończyły?

Tak prace się zakończyły, projekt został odrzucony.

Widać sądy ważniejsze niż obatele...

Data: 2017-11-24 13:08:29
Autor: Kris
W dniu piątek, 24 listopada 2017 20:42:24 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Fri, 24 Nov 2017 19:00:47 +0100, w
<1jl7a7tcklkia$.gni1qsvg9fo9.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a):

Widać sądy ważniejsze niż obatele...

Pomińmy politykę
Podaj argumenty po kiego Tobie cos tam czasowo wyrejstrowywać?
Zarejstrowanie kosztuje kilkadzieiąt zl, raz zarejstrujesz i masz zarejstrowane.

Data: 2017-11-24 22:22:16
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 24 Nov 2017 13:08:29 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Pomińmy politykę
Podaj argumenty po kiego Tobie cos tam czasowo wyrejstrowywać?
Zarejstrowanie kosztuje kilkadzieiąt zl, raz zarejstrujesz i masz zarejstrowane.

Za niezarejestrowany pewnie nie trzeba by płacić OC.

Data: 2017-11-24 13:34:11
Autor: Kris
W dniu piątek, 24 listopada 2017 22:24:52 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

> Zarejstrowanie kosztuje kilkadzieiąt zl, raz zarejstrujesz i masz zarejstrowane.

Za niezarejestrowany pewnie nie trzeba by płacić OC.

To niech w OC czy tam innych ubezpieczeniach zmiany wprowadzą

Data: 2017-11-25 20:16:54
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Fri, 24 Nov 2017 13:34:11 -0800 (PST), w
<9c0b046c-800d-4452-bf42-eeb4f6923484@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

To niech w OC czy tam innych ubezpieczeniach zmiany wprowadzą

Że niby jakie zmiany mają wprowadzić jak OC jest obowiązkowe z mocy ustawy?

Data: 2017-11-25 11:41:21
Autor: Kris
W dniu sobota, 25 listopada 2017 20:17:07 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Fri, 24 Nov 2017 13:34:11 -0800 (PST), w
<9c0b046c-800d-4452-bf42-eeb4f6923484@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Że niby jakie zmiany mają wprowadzić jak OC jest obowiązkowe z mocy ustawy?

Że za niezarejstrowany nie trzeba płacić oc
Bo co mi po możliwości czasowego wyrejstrowania auta jak i tak oc za niego płacić musze?

Data: 2017-11-25 21:20:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-25 o 20:41, Kris pisze:
[...]

Nie trzeba płacić OC za niezarejestrowany.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 11:41:18
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Sat, 25 Nov 2017 11:41:21 -0800 (PST), w
<2454e8c5-ae6c-45e3-a12c-a9579f2842bb@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Że za niezarejstrowany nie trzeba płacić oc
Bo co mi po możliwości czasowego wyrejstrowania auta jak i tak oc za niego płacić musze?

Za niezarejestrowany nie trzeba.
Tylko po wyrejestrowaniu później go możesz już nie zarejestrować.

Data: 2017-11-26 13:29:52
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 26 Nov 2017 11:41:18 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

Czasowo chyba można wyrejestrować niektóre rodzaje pojazdów.
Tu artykuł o warunkach:
https://rf.gov.pl/najczestsze-pytania-i-odpowiedzi/Obowiazek_ubezpieczenia_OC_posiadaczy_pojazdow_mechanicznych_czasowo_wycofanych_z_ruchu__20885

Data: 2017-11-26 13:32:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 11:41, radekp@konto.pl pisze:

Tylko po wyrejestrowaniu później go możesz już nie zarejestrować.

To oczywiście nieprawda, możliwość zarejestrowania jest.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 14:32:44
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 26 Nov 2017 13:32:56 +0100, Liwiusz napisał(a):

W dniu 2017-11-26 o 11:41, radekp@konto.pl pisze:

Tylko po wyrejestrowaniu później go możesz już nie zarejestrować.

To oczywiście nieprawda, możliwość zarejestrowania jest.

Generalnie nie ma - art. 79.4.
Są od tego tylko pewne wyjątki.

Warto zwrócić też uwagę że wyrejestrowanie to nie to samo co czasowe
wycofanie z ruchu.
Trudno więc do końca zgadnąć co proponujący pomysł "czasowego
wyrejestrowania" tak naprawdę mają na myśli.

Data: 2017-11-26 14:39:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 14:32, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Czyli jest możliwość.
Nie istnieje sytuacja, w której ktoś, kto wyrejestrował pojazd, a chciałby go zarejestrować ponownie, nie może tego uczynić.

Warto zwrócić też uwagę że wyrejestrowanie to nie to samo co czasowe
wycofanie z ruchu.
Trudno więc do końca zgadnąć co proponujący pomysł "czasowego
wyrejestrowania" tak naprawdę mają na myśli.

Chciałby nie płacić OC. Czyli źle skonstruował swoją prośbę. W jego realiach doszłoby do sytuacji, że oprócz problemów z poruszaniem się po drogach samochodów bez OC, mielibyśmy problem poruszania się samochodów bez rejestracji.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 15:17:37
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 26 Nov 2017 14:39:39 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Tzn. tu jeszcze trzeba pamiętać że nie ma możliwości żeby wyrejestrować
pojazd i nadal go mieć.

Wyrejestrowanie jest możliwe tylko po złomowaniu, kradzieży, eksporcie albo
utracie go.

Poza odzyskaniem go z kradzieży i ponownym importem, reszta powodów jest
nieodwracalna.
A w każdym razie nie uwzględniają takiej sytuacji że pojazd wyrejestrowany
nadal pozostaje w dyspozycji właściciela.

[...]

Pytanie czy to (byłby to tak wielki problem.

Jeśli warunkiem czasowego wycofania pojazdu byłoby oddanie tablic
rejestracyjnych do depozytu, to nie spodziewałbym się zalewu takich aut na
drogach.

Kwestię ewentualnego braku OC i tak ogarnia UFG.

Można by to też zorganizować w ten sposób, że OC na wycofany pojazd mogłoby
być nadal obowiązkowe, ale pewnie ubezpieczycieli byliby skłonni zejść ze
stawkami OC dla czasowo wycofanych pojazdów do poziomu stawek za przyczepy
(myślę że dość podobne ryzyko szkody).

Data: 2017-11-26 15:45:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 15:17, Tomasz Pyra pisze:

Tzn. tu jeszcze trzeba pamiętać że nie ma możliwości żeby wyrejestrować
pojazd i nadal go mieć.

Otóż to. Więc nieprawdą jest, że ktoś, kto wyrejestrował pojazd, nie ma możliwości jego późniejszej rejestracji, ponieważ skoro zachodzi taka potrzeba ponownej rejestracji, to znaczy, że zachodzi któryś z wyjątków ustawowych.

A w każdym razie nie uwzględniają takiej sytuacji że pojazd wyrejestrowany
nadal pozostaje w dyspozycji właściciela.

Trudno, aby przepisy uwzględniały sytuację, która jest w myśl przepisów niemożliwa.

[...]

I regres przy szkodzie.

Albo w ogóle rozszerzyć możliwość regresów - ktoś akceptuje regres w całości, ktoś chce się ubezpieczyć tylko od szkód większych niż 10 000zł, bo na takie go stać - miałoby to odbicie w składce. Czemu nie można? Nie ma ku przeciwko temu argumentów.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 16:57:01
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 26 Nov 2017 15:45:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Ja rozumiem że propozycja obejmuje stworzenie jakiegoś nowego mechanizmu
(jak się będzie nazywał to już mniej istotne), które pozwalać będzie wejść
samochodem w czasowy stan niejeżdżenia (i maksymalnie niskich opłat na
podtrzymanie), które będą odwracalne.

Po prostu wyjść na przeciw tym ludziom którzy chcą sobie gdzieś w szopie
trzymać np. swoje pierwsze auto, czy latami dłubać przy jakimś projekcie.

[...]

Też tego nie rozumiem.
A pewnie uczciwie skalkulowana stawka OC zakładająca dobrowolny regres do
3000zł byłaby kilka stów tańsza (bo pewnie drobne szkody to spora część
wypłat z OC).

Jedyny argument który przychodzi mi do głowy, to taki że w przypadku
regresu sprawcy będą uciekać, a dziś niby jak sprawca trzeźwy to nie ku
temu powodu.

Data: 2017-11-26 17:11:05
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Sun, 26 Nov 2017 14:39:39 +0100, w <oveg6s$qbg$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Nie istnieje sytuacja, w której ktoś, kto wyrejestrował pojazd, a chciałby go zarejestrować ponownie, nie może tego uczynić.

Nie może. Ponieważ go (tego pojazdu) już nie ma -- w zgodzie z ustawą.

Data: 2017-11-26 18:31:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 17:11, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Trudno, aby dopuszczać do rejestracji pojazdy, które nie istnieją.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 18:49:05
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Sun, 26 Nov 2017 18:31:49 +0100, w <ovetq6$7v6$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2017-11-26 o 17:11, radekp@konto.pl pisze:

Trudno, aby dopuszczać do rejestracji pojazdy, które nie istnieją.

Istnieją.

Data: 2017-11-26 18:58:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 18:49, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Po zezłomowaniu?

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 21:21:50
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Sun, 26 Nov 2017 18:58:51 +0100, w <ovevcs$tki$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2017-11-26 o 18:49, radekp@konto.pl pisze:

Po zezłomowaniu?

No i widzisz -- nie można rejestrować po wyrejestrowaniu.

Data: 2017-11-26 21:47:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 21:21, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Można. Podaj przykład, kiedy właściciel samochodu chciałby, a nie może.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 21:58:38
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Sun, 26 Nov 2017 21:47:42 +0100, w <ovf99f$jgd$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2017-11-26 o 21:21, radekp@konto.pl pisze:

Można. Podaj przykład, kiedy właściciel samochodu chciałby, a nie może.

Nie może, bo go nie ma.

Data: 2017-11-26 22:07:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 21:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

To oczywiste. Nie ma pojazdu, to nie ma drogi do zarejestrowania.

Czyli twierdząc, że "generalnie nie ma możliwości zarejestrowania wyrejestrowanego samochodu" i podając art. 79.4 wpadłeś w pułapkę "czytam, ale nie rozumiem".

Bo jakbyś przeczytał, i jakbyś zrozumiał, to doszedłbyś do wniosku, że możliwość zarejestrowania istnieje w każdym uzasadnionym przypadku i nie istnieje sytuacja, kiedy prawny posiadacz samochodu nie mógłby go zarejestrować.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-27 13:45:06
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości

> No i widzisz -- nie można rejestrować po wyrejestrowaniu.
Można. Podaj przykład, kiedy właściciel samochodu chciałby, a nie może.
Nie może, bo go nie ma.

No coz, taki zwykly, niezyciowy przypadek - sprzedaje auto np Czechowi, a za 5 lat kupuje to auto od tegoz Czecha ... albo od Slowaka ...

J.

Data: 2017-11-27 14:00:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-27 o 13:45, J.F. pisze:
[...]

No i co? Wg ciebie nie może ponownie zarejestrować?

--
Liwiusz

Data: 2017-11-27 14:07:40
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Mon, 27 Nov 2017 14:00:55 +0100, w <ovh2a8$s0u$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

No i co? Wg ciebie nie może ponownie zarejestrować?

Nie może, bo już nie spełnia norm.

Data: 2017-11-27 14:24:41
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fg3o1dtb4gms154h5vqglf7cng89b32f9p@4ax.com...
> [...]
> a za 5 lat kupuje to auto od tegoz Czecha ... albo od Slowaka ...

No i co? Wg ciebie nie może ponownie zarejestrować?

Co na to aktualne przepisy to nie wiem, ale zwracam uwage, ze auto bylo wyrejestrowane, a teraz ponowna rejestracja.
Juz ujęli na liscie wyjątków?

Nie może, bo już nie spełnia norm.

Tak samo nie spelnia, jak 25 letnie auto kupione od Niemca.
Wolno mu.

J.

Data: 2017-11-26 13:36:01
Autor: m4rkiz
On 2017-11-24 22:08, Kris wrote:
Podaj argumenty po kiego Tobie cos tam czasowo wyrejstrowywać?

bo znalazlbym niejedno fajne auto ktore chcialbym sobie odrestaurowac
np. z moim 10 letnim synem na jego 18 urodziny

takie z tych co juz tylko zyskuja na wartosci

ale niekoniecznie chcialbym musiec placic przez nastepne 8 lat oc za auto ktore bedzie w proszku przez wiekszosc tego czasu

Zarejstrowanie kosztuje kilkadzieiąt zl, raz zarejstrujesz i masz zarejstrowane.

pozwolenie czasowe (tzw. miękki dowód) - 13,50 + plus 0,50 zł opłaty ewidencyjnej,
koszt wydania dowodu - 54 zł + 0,50 zł opłaty ewidencyjnej,
naklejka kontrolna na szybę - 18,50 zł + 0,50 zł opłaty ewidencyjnej,
dwa znaki legalizacyjne na tablice - 12,50 bez opłaty ewidencyjnej,
tablice rejestracyjne do samochodu - 80 zł plus 0,50 zł opłaty ewidencyjnej,

mi wychodzi 180,5 a nie kilkadziesiat, plus od momentu rejestracji trzeba placic OC

Data: 2017-11-26 13:47:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-26 o 13:36, m4rkiz pisze:
On 2017-11-24 22:08, Kris wrote:
[...]

Zatem źle wyraziłeś swoje oczekiwania - nie zależy ci na wyrejestrowaniu pojazdu, tylko na możliwości nieopłacania OC.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-26 17:09:59
Autor: radekp@konto.pl
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
Sun, 26 Nov 2017 13:47:02 +0100, w <oved46$nba$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

Zatem źle wyraziłeś swoje oczekiwania - nie zależy ci na wyrejestrowaniu pojazdu, tylko na możliwości nieopłacania OC.

Logiczne. Ustawa nie przewiduje możliwości niepłacenia OC od zarejestrowanego
samochodu.
Projekt zakładał zdanie tablic i niskie OC za czas czasowego
wyrejestrowania/wycofania (5% nominalnego).

Data: 2017-11-27 14:03:56
Autor: Poldek
W dniu 2017-11-26 o 17:09, radekp@konto.pl pisze:
[...]

I słusznie upadł, gdyż dzięki "zaradności" niektórych obywateli mielibyśmy zaraz na drogach pełno jeżdżących niezarejestrowanych pojazdów. Już przed chwilą ktoś się tu właśnie dopytywał jak najwygodniej wyrejestrować pojazd bez oddawania tablic i dostał od razu ochoczy odzew osób, które mu pomogły z dobrego serca pisząc, jak to zrobić.

Czasowe wyrejestrowanie pojazdu