Czechy oddadzą majątek Kościołowi

Data: 2013-06-04 19:14:47
Autor: abc
Czechy oddadzą majątek Kościołowi
Wyrok Sądu Konstytucyjnego ostatecznie zakończył 20-letnie boje polityczne
o restytucję mienia Kościołów i związków wyznaniowych w Republice
Czeskiej.

W wyroku wydanym przez Sąd Konstytucyjny w Brnie sędziowie odrzucili
wszelkie obiekcje wobec przyjętej w listopadzie ubiegłego roku ustawy o
zwrocie lub rekompensacie majątku Kościołów i związków wyznaniowych
utraconego w okresie rządów komunistycznych w latach 1948-1989.

http://www.rp.pl/artykul/36,1016301-Czeskie-koscioly-odzyskaja-to-- co-zabrali-Habsburgowie.html

Data: 2013-06-04 11:01:01
Autor: khanula
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:14:47 UTC+2 użytkownik abc napisał:
[...]

ja bym proponowal by kosciol oddal to wszystko co nakradl, nagrabil czesto ogniem i mieczem przez wieki swojego istnienia - z nawiazka + procenty

Data: 2013-06-04 20:24:55
Autor: abc
Czechy oddadzą majątek Kościołowi
ja bym proponowal by kosciol oddal to wszystko co nakradl, nagrabil czesto
ogniem i mieczem, przez wieki swojego istnienia - z nawiazka + procenty

Kościół ma majątek z nadań królewskich i nadań innych właścicieli.

W czasach piastowskich biskupów i biskupstwa obdarowywali głównie
monarchowie. I od razu trzeba powiedzieć, że były to duże nadania, biskupi
zaliczali się do największych posiadaczy ziemskich - mówi prof. Janusz
Tazbir i dodaje:

W XVII-wiecznych kazaniach wręcz wskazywano, że jedną z głównych cech
dobrego katolika jest jego hojność, żeby nie powiedzieć obowiązek
obdarowywania Kościoła.

http://www.przeglad-tygodnik.pl/pl/artykul/skad-kosciol-ma-majatek-rozmowa-prof-januszem-tazbirem

Data: 2013-06-05 12:24:54
Autor: khanula
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 20:24:55 UTC+2 użytkownik abc napisał:
> [...]

"biskupi zaliczali się do największych posiadaczy ziemskich"
to juz wystarczy zeby ich wszystkich powywieszac, cwaniactwo i oblude m.ni. w postaci sprzedawanych hojnie odpustow, i zabrac im to co wyludzili od nieswiadomych ludzi, oglupionych duperelami o zbawieniu i zyciu wiecznym. szkoda ze komunisci nie wypali do imentu te czarna mafie.

Data: 2013-06-04 19:20:18
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:14:

[...]

Czyli w latach 1948-1989 w Czechach rządzili Habsburgowie? Mam nadzieję, że nie mieli przynajmniej czerwonej krwi. :)

Data: 2013-06-04 19:29:15
Autor: abc
[...]

Tytuł wiadomości nie zgadza się z jej treścią.  Chodzi o majątek utracony w
okresie rządów komunistycznych w latach 1948-1989.

Data: 2013-06-04 19:34:11
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:29:

[...]

Tytulem więc czego kościół stawia się nad Czechami wg wiadomości. Czy katolicyzm, Kościól katolicki to jakiś nowy naród. Kiedyś słyszałem w Kościele, że Kościół to my, my wszyscy zgromadzeni. A tu takie kwiatki? Ile więc otrzyma z tego zwróconego majątku przeciętny Czech-katolik?

Czechy oddadzą majątek Kościołowi