Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [KRK] Czego brakuje 露cie驴ce na Bielany?

[KRK] Czego brakuje 露cie驴ce na Bielany?

Data: 2012-02-26 22:13:18
Autor: Marcin Hy艂a
[KRK] Czego brakuje 露cie驴ce na Bielany?
On 2012-02-26 21:47, Tomasso wrote:
Taki artyku鲁 znalaz鲁em:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,11201884,Listy__Czego_brakuje_sciezce_rowerowej_na_Bielany.html

Facet uwa偶a, 偶e zalewana okresowo droga dla rower贸w w mi臋dzywalu b臋dzie lepsza, ni偶 asfalt贸wka na koronie wa艂u, na kt贸rej szosowcy mog膮 trenowa膰 tak, jak to robi膮 na istniej膮cej Trasie Tynieckiej na prawym brzegu (!).

Prawda, 偶e przez 1,5 km biegnie ona wzd艂u偶 ruchliwej ks. J贸zefa, ale raz 偶e ze 30 metr贸w od niej a dwa - przez kolejne ponad 2 km biegnie wzd艂u偶 wodoci膮g贸w a planowane jest kolejne 2-3 km bli偶ej miasta przez tereny zielone a偶 do Wio艣larskiej.

Od lat wiadomo, jak wygl膮daj膮 trasy w mi臋dzywalu - jest taki fragment na prawym brzegu, od mostu technologicznego przez Wis艂臋 (ta rura za Norymbersk膮, ska艂kami, jednostk膮 wojskow膮) do Wid艂akowej - sakramenckie b艂oto przez 1/3 roku i betonowe zasuszone nier贸wno艣ci przez reszt臋 roku, pomijajac powodzie jakie艣 10-15 dni w roku. Sam zreszt膮 potem si臋 skar偶y na to samo w mi臋dzywalu Sanki (notabene - to ju偶 gmina Liszki, wi臋c Krak贸w _nic_ do tego nie ma).

Pomys艂 na przejazdy pod mostami Rudawy taki sobie - tam jest w膮sko i nie ma miejsca na bezpieczne prowadzenie ruchu rowerowego, trzeba by wykroi膰 dodatkow膮 przestrze艅 z mi臋dzywala dla zapewnienia 3 m przekroju na zjazdach i podjazdach, tego si臋 nie da zrobi膰 bez wojny z zarz膮dem gospodarki wodnej a tragedii na przekroczeniach ulic nie ma, mo偶e jeden - z al. Focha. Do rozwa偶enia, ale raczej s艂abo technicznie, korzy艣ci takie sobie a koszty i techniczna strona mog膮 by膰 b. powa偶n膮 przeszkod膮.

Nadzieja na zbawienn膮 rol臋 "zespo艂u do spraw polityki rowerowej miasta" ma facet - ale p艂onne. W艂asciwy zesp贸艂 rowerowy w KRK zosta艂 rozwi膮zany rok temu, ten nowy pseudozesp贸艂 (z moim udzia艂em, ha ha ha) si臋 ma zajmowa膰 post factum debilizmami na Rondzie Ofiar Katynia oddanym do u偶ytku par臋 miesi臋cy temu, wynikaj膮cymi z tego, 偶e debile z ZIKIT bojkotuj膮 zarz膮dzenie w艂asnego prezydenta w sprawie standard贸w dla infrastruktury rowerowej, a kolejne (albo te same) debile z ZIKIT og艂osi艂y przetarg na remont Mogilskiej/Jana Paw艂a II z rozbi贸rk膮 6 tys. mkw chodnik贸w i dr贸g dla rower贸w z asfaltu i budow膮 5 tys. mkw ci膮g贸w pieszo-rowerowych z kostki bauma, znowu niezgodnie z zarz膮dzeniem prezydenta. I tak si臋 b臋dziemy bawi膰 w ciuciubabk臋.

BTW - droga dla rower贸w na wa艂ach powstaje jako inwestycja wojew贸dztwa, marsza艂ka i RZGW, miasto do tego nic nie ma - ale _bardzo_ fajnie 偶e powstaje, jesieni膮 艣miga艂em na odcinku od Jod艂owej mniej wi臋cej do Wodoci膮g贸w (dalej do mirowskiej zrobili ze 3 lata temu), asfalcik miodzio albo prawie miodzio, ale szos贸wk膮 bez problmeu. Reszta jest w kierunku centrum, do Wio艣larskiej rozryta. Ale jak sko艅cz膮, b臋dzie fajna p艂aska p臋tla na obu brzegach - nawrotka b臋dzie mo偶liwa istniej膮c膮 k艂adk膮 wzd艂u偶 A4 w Ty艅cu i przez Most Zwierzyniecki (cho膰 na lewym brzegu bedzie tak sobie podpi臋ty niestety, przez dziuraw膮 Wio艣larsk膮 zdaje si臋, a na lewym brzegu do k艂adki prowadzi 300 m wertep贸w).

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

[KRK] Czego brakuje 露cie驴ce na Bielany?

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona