Czego jeszcze nie wyłączyłem ?

Data: 2014-03-18 17:44:44
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
Od 2 dni walczę z Nokią Lumią 625 z Windowsem.
Poprzednio miałem telefon z Androidem i bez żadnych problemów udało mi się zablokować wszelkie formy inwigilacji.

Przed włożeniem karty:

1. Zresetowałem telefon.
2. Ustawiłem:
 - dostęp do internetu: wyłączony
 - sieć komórkowa, transmisja danych wyłączony
 - kopia zapasowa (w chmurze):
    - aplikacje + ustawienia - kopia wyłączona
    - wiadomości SMS - j.w.
    - zdjęcia - automatyczne przekazywanie wyłączone
 - aktualizacje - nie udaje się sprawdzić bo nie masz połączenia z internetem
   automatyczne pobieranie aktualizacji - wyłączone
 - raport - mimo, że deklarują, że tylko przez WiFi - wyłączone
 - punkt dostępu: Plus aktywne - to wygląda tylko na definicję parametrów i w ogóle nie da się chyba tego zniknąć
 - konto Nokia - obecnie brak połączenia danych, spróbuj ponownie później

Moje starania okazały się bezowocne. Wczoraj koło 11 telefon przesłał dwa pakiety po 512k i dziś koło 8 znów dwa pakiety po 512k.

Mam miesiąc na dojście z tym do ładu (za miesiąc zaczną mnie kasować).

Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?
P.G.

Data: 2014-03-18 17:04:03
Autor: Waldek Godel
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
Dnia Tue, 18 Mar 2014 17:44:44 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Od 2 dni walczę z Noki± Lumi± 625 z Windowsem.
Poprzednio miałem telefon z Androidem i bez żadnych problemów udało mi się zablokować wszelkie formy inwigilacji.

Kto¶ wie czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Telefonu. Najlepiej młotkiem.
Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałe¶ sobie najgorszy możliwy system
na ¶wiecie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2014-03-18 18:45:26
Autor: z
W dniu 2014-03-18 18:04, Waldek Godel pisze:

Telefonu. Najlepiej młotkiem.
Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałe¶ sobie najgorszy możliwy system
na ¶wiecie.

Mnie bardziej przed inwigilacj± interesuje kasa (nie mam nic do ukrycia) :-) Znaczy je¶li nie chcę korzystać z netu to czy w tym systemie / telefonie da się komunikację wył±czyć. Tak na przyszło¶ć jak syn wpadnie na pomysł żeby mu co¶ takiego zanabyć. :-)

PS. Obecnie w Nokii N8 mam banalny przycisk "Dane mobilne" i pozamiatane. To działa. :-)

Data: 2014-03-18 19:08:17
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:16le1bsld3sxl.dlglepper.institute.com...

Kto¶ wie czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Telefonu. Najlepiej młotkiem.

:)

Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałe¶ sobie najgorszy możliwy system
na ¶wiecie.

Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje windowsów, ale te s± stabilne i łatwe w obsłudze.
Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich korzystać.

Przez ostatnie 20 miesięcy miałem internet w abonamencie i poza pobawieniem się na pocz±tku nie korzystałem. Co wcale nie oznacza, że Ľle wybrałem taryfę -  dodaj±c internet ¶wiadomie rozłożyłem na raty zakup wybranego telefonu (bez internetu kosztował 200zł, z internetem 1 zł a internet 10zł/miesi±c), a dołożony internet uznałem za gratisa z którego jak się okazało nie miałem powodów korzystać.
Teraz tak się nie dało więc założyłem, że z internetu nie korzystam.
W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wył±czeniem tego w telefonie mogę mieć jakie¶ kłopoty.
P.G.

Data: 2014-03-18 18:50:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Mar 2014 19:08:17 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje windowsów, ale te s± stabilne i łatwe w obsłudze.

Kto¶ ci bajek naopowiadał - stabilne to były tej poprzednie.
I łatwe w obsłudze. Tylko było znacznie więcej do obsługi.
Aktualne s± tak łatwe w obsłudze jak Dacia Sander w najtańszej wersji jest
prostsza w obsłudze od Merca S-klasse

Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich korzystać.

dokładnie to samo jest w Androidzie. I w iOS

W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wył±czeniem tego w telefonie mogę mieć jakie¶ kłopoty.

A gdzie tam, to dopiero czubek góry lodowej. Co prawda największe jaja (jak
możliwo¶ć robienia kopii zapasowej wył±cznie do Skydrive i możliwo¶ć jego
odtworzenia wył±cznie po 3G już podobno poprawili w Nokia Black) już s±
nieaktualne, ale to co pozostało jeszcze wiele, wiele niespodzianek
przyniesie.

Np. wymuszanie praw apek - jeżeli apka potrzebuje lokalizacji do
czegokolwiek (nawet jeżeli do 1% funkcji) to MUSISZ wyrazić na to zgodę.
Bez tego apki nie pobierzesz.

I zastanów się po co telefon wł±cza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Data: 2014-03-18 22:59:44
Autor: Sebastian
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?
W dniu 2014-03-18 19:50, Waldek Godel pisze:
..
..
..

I zastanów się po co telefon wł±cza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Nie mam i nie chce mieć "sprytnego" telefonu z adroidem, WMP czy innym "wynalazkiem", ale tak z ciekawo¶ci, po co wł±cza t± lokalizacje przy podpinaniu ładowarki?

--
Sebastian

Data: 2014-03-18 22:42:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Mar 2014 22:59:44 +0100, Sebastian napisał(a):

Nie mam i nie chce mieć "sprytnego" telefonu z adroidem, WMP czy innym "wynalazkiem", ale tak z ciekawo¶ci, po co wł±cza t± lokalizacje przy podpinaniu ładowarki?

Nie wiem, pewnie chce wiedzieć czy do dobrego gniazdka jest wpięty

Data: 2014-03-19 13:02:26
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:mhnxvgw7fa7p.dlglepper.institute.com...
[...]

A może Google robi akcję inwentaryzacji wszystkich gniazdek na ¶wiecie :).
A bardziej serio - znajomo¶ć struktury sieci energetycznych może być dla kogo¶ interesuj±ca.
P.G.

Data: 2014-03-19 12:59:16
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1khcbnt8id0zp.dlglepper.institute.com...

I zastanów się po co telefon wł±cza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Sprawdziłem - mój tego fjuczera nie ma - nie wł±cza (przynajmniej według tego co pisze na ekranie, co może się mieć nijak do prawdy).
P.G.

Data: 2014-03-20 00:29:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Mar 2014 12:59:16 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Sprawdziłem - mój tego fjuczera nie ma - nie wł±cza (przynajmniej według tego co pisze na ekranie, co może się mieć nijak do prawdy).

To jest mała ikonka, która pokazuje się na kilka sekund

Data: 2014-03-20 09:11:08
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1kg45o28l077n.dlglepper.institute.com...
[...]

Wł±czyłem ładowarkę przy ¶wiec±cym ekranie (główne menu).
Jedyne co się pojawiło to ikonka baterii na której mrugała ikonka zasilacza.
Ale to nie znaczy, że twierdzę, że u Ciebie się nie pojawia ikonka lokalizacji.
P.G.

Data: 2014-03-20 00:14:14
Autor: tomek
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?
W dniu 2014-03-18 19:50, Waldek Godel pisze:
I zastanów się po co telefon wł±cza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Na szczę¶cie mój telefon nie wie o tym i pewnie tylko dlatego nie wł±cza lokalizacji przy podpięciu ładowarki.

Data: 2014-03-18 19:30:52
Autor: mr misio
Użytkownik Piotr Gałka napisał:

W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wył±czeniem tego w telefonie mogę
mieć jakie¶ kłopoty.

Gdy wylaczysz - dzialasz na szkode biznesu, wielkiego biznesu telekomow i producentow oraz na szkode NSA i innych agencji.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-18 22:15:52
Autor: DanW
W dniu 2014-03-18 19:08, Piotr Gałka pisze:

[...]

Nie wiem z jakiej sieci korzystasz ale na przykład w PLAY można u operatora zablokować transmisję danych, może idĽ do punktu czy salonu (ja wolę mieć na pi¶mie) i złóż dyspozycję.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-03-18 22:44:06
Autor: DanW
W dniu 2014-03-18 22:15, DanW pisze:
[...]

Tylko jak wył±czyłem całkowicie transmisję to MMS-y też nie wychodziły - je¶li korzystasz to uważaj

Data: 2014-03-19 12:05:38
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "DanW" <mybox@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lgaena$ci7$1node2.news.atman.pl...

Nie wiem z jakiej sieci korzystasz ale na przykład w PLAY można u

Plus.

[...]

Z MMS-ów nie korzystam, ale nie wykluczam, że kiedy¶ mogę mieć potrzebę skorzystania w terenie z internetu więc całkowite wył±czenie u operatora odrzucam.
Gdyby dało się tym w pełni ¶wiadomie sterować to 2gr za 1MB mnie nie przeraża.
P.G.

Data: 2014-03-20 00:04:19
Autor: John Kołalsky
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl>

[...]

Ale to ... w niektórych innych systemach tym bardziej można je pobrać

Data: 2014-03-20 09:02:43
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:lgd8mo$jfj$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie wiedziałem. Bywa :)
P.G.

Data: 2014-03-18 21:17:05
Autor: atm
On 2014-03-18 18:04, Waldek Godel wrote:
[...]

A to nie tak, ze Android byl zawsze najgorszy w tej kwestii wg Ciebie?

Data: 2014-03-19 09:01:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Mar 2014 21:17:05 +0100, atm napisał(a):

A to nie tak, ze Android byl zawsze najgorszy w tej kwestii wg Ciebie?

Androida da się czasem zrootować i zablokować to i owo. WM się nie da.

Data: 2014-03-18 19:44:59
Autor: tomek
W dniu 2014-03-18 17:44, Piotr Gałka pisze:
Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?

Jeśli rzeczywiście powyłączałeś wszystko tak jak piszesz i dalej coś przechodzi to mogę jedynie polecić dodanie APN do Internetu z jakimiś nieprawidłowymi ustawieniami (w Ustawieniach sieciowych jeśli dobrze pamiętam).

Data: 2014-03-19 12:54:12
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "tomek" <tomekooo@menii.info> napisał w wiadomości news:lga47m$o56$1speranza.aioe.org...
[...]

Nie kojarzę pojęcia APN, ale koncepcję rozumiem.
P.G.

Data: 2014-03-20 00:11:33
Autor: tomek
W dniu 2014-03-19 12:54, Piotr Gałka pisze:
Nie kojarzę pojęcia APN, ale koncepcję rozumiem.
P.G.

To powinno wyjaśnić sprawę:
http://www.windowsphone.com/pl-pl/how-to/wp8/start/cellular-settings

Data: 2014-03-20 09:25:57
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "tomek" <tomekooo@menii.info> napisał w wiadomości news:lgd87h$qlt$1speranza.aioe.org...
[...]

Dzięki, ale...
Zapamiętałem koncepcję i jakbym planował rozstroić mu wszystkie ustawienia to bym znalazł co trzeba.
Przyjąłem tę metodę jako wariant ostateczny.
Dążę do tego, aby za moimi plecami się nie komunikował, ale jakbym potrzebował, co może się zdarzyć np. gdzieś na wakacjach, to abym wtedy nie musiał szukać prawidłowych ustawień.

Przysłali mi jakieś ustawienia telefonu, ale się pospieszyli i byłem wtedy jeszcze w starym. Wiem, że jakoś można wymusić aby mi jeszcze raz wysłali, ale skoro się komunikuje znaczy, że pewnie ma jak trzeba.

Na razie jest tak, że po wszystkich ustawieniach o których pisałem za pierwszym razem dwa razy sobie pogadał.
Potem ustawiłem mu limit 1M miesięcznie w aplikacji Data Sense i już 1,5 dnia siedzi cicho.
Dziś po południu wyłączę to Data Sense bo na logikę to nie powinno mieć wpływu i zobaczę co dalej.
Na razie to uważam, że on się "prawie" stosuje do ustawień, ale jednak nie darował sobie na początku czegoś tam wysłać.
P.G.

Data: 2014-03-20 21:08:46
Autor: tomek
W dniu 2014-03-20 09:25, Piotr Gałka pisze:
[...]

Dlatego najwygodniej będzie skonfigurować dwa zestawy APN. Jeden z działającym internetem i mms (ustawienia operatora) oraz drugi z niedziałającym internetem i działającym mms.

Potem w zależności od potrzeb wybierzesz listy odpowiednią konfigurację.

Data: 2014-03-19 08:41:54
Autor: januszek
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
Piotr Gałka napisa?(a):

Moje starania okazały się bezowocne. Wczoraj koło 11 telefon przesłał dwa pakiety po 512k i dziś koło 8 znów dwa pakiety po 512k.

Jak konkretnie to monitorowałeś?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-03-19 12:52:52
Autor: Piotr Gałka
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnliim2i.178r.januszekgimli.mierzwiak.com...
Piotr Gałka napisa?(a):

Moje starania okazały się bezowocne. Wczoraj koło 11 telefon przesłał dwa
pakiety po 512k i dziś koło 8 znów dwa pakiety po 512k.

Jak konkretnie to monitorowałeś?

Loguję się do "Plus online" i tam można znaleźć "Wykaz Bieżącego Użycia".

Nie interesowały mnie te aspekty umowy, bo zakładałem, że internet wyłączę (dwa lata temu jak tylko zauważyłem, że po internecie coś chodzi poza moją świadomością to bez problemu (Galaxy mini 2) wyłączyłem i przestało.
Dziś się przyjrzałem dokładniej umowie - wychodzi, że 512k to jest minimum naliczane za jedną sesję. Czyli jak telefon wyśle 1bajt i dostanie 1 bajt odpowiedzi to już się naliczy 512k + 512k bo chyba wyślij/odbierz naliczają osobno (gdzie te czasy gdy program exe mógł mieć 6k).

Wczoraj w telefonie znalazłem aplikację Data Sense (nie w ustawieniach) która według opisu pozwala monitorować ilość przesyłanych danych i blokować po przekroczeniu ustalonego (miesięcznego, lub jednorazowego (ten trzeba by odnawiać co 60 dni - wariatkowo)) limitu.
Widziałem ją już w niedzielę, ale nic nie ustawiałem bo po co mam ustawiać jakieś limity skoro wyłączam wszystko całkiem. Problem jest z nią taki, że minimalne ustawienie to 1M (nie pozwala zapisać 0 i nie ma przecinka aby wpisać 0.001). I dodatkowo uprzedza, że jej obliczenia mogą być inne niż operatora.
Już wiem, że operator liczy każdą sesję za minimum 512k. Czyli zakładając skrajne warunki ta aplikacja nic nie da jak telefon będzie robił sesje i wysyłał po 1 bajcie dopóki nie uzbiera mu się 1M bajtów.
Wczoraj włączyłem limit miesięczny 1M (nic innego w ustawieniach (poza głośnością i rodzajem dzwonków) nie zmieniałem). Dziś jak na razie telefon nic nie wysłał. Logika mówi, że raczej nie z powodu tego włączonego limitu.
Mam zamiar go wyłączyć aby zobaczyć jak się bez tego ograniczenia zachowuje.

W niedzielę gdzieś tam widziałem w telefonie jakieś opisy, że telefon przesyła im informację o mojej lokalizacji w czasie gdy wykonuję jego konfigurowanie i dlatego postulują aby nie wyłączać opcji automatycznej lokalizacji. Kompletnie nie rozumiem po co im wiedzieć gdzie mnie akurat naszło konfigurować telefon. Trzeba może jakiś wiejski wychodek z serduszkiem jeszcze gdzieś znaleźć i tam go konfigurować - niech se potem analizują co to za miejsce.
A jakby tak umówić (na konfigurację) kilkaset osób (nie razem - po kolei) do takiego wychodka to by mieli zagwostkę - jakieś wejście do podziemnej tajnej fabryki :).

Zauważyłem też dużą chęć telefonu do trzymania wszystkiego w chmurze. Nawet zdjęcia. Od razu mi się kojarzą te 3 helikoptery USA zniszczone moździerzem po tym jak jakiś żołnierz wrzucił na fejsa fotkę (namiary GPS w pliku jpg) - teraz już nie musi wrzucać - sama gdzieś się z telefonu ulatnia.
P.G.

Data: 2014-03-20 02:47:32
Autor: jack
Czego jeszcze nie wył±czyłem ?
Rozwi±zanie jest proste jak już kto¶ wcze¶niej napisał. Zmienić nazwę punktu dostępowego sieci plus na inn± niż jest teraz , jest zapewne INTERNET - zmienić np INTERNETBACK lub dowolna inn± niż wła¶ciwa. Zawsze można to przywrócić - nie wpływa to na mmsy. Dodam kwoli ¶cisło¶ci iż na WP tego nie sprawdzałem ale na innych system owszem i działa bardzo pewnie.

Co do lokalizacji - znowu nie nie mam pewno¶ci jak to jest na WP ale na innych systemach lokalizacja GPS może zadziałać bez żadnej ikonki a nawet przy WYŁˇCZONYM GPS (w ustawieniach) - radzę sprawdziż jak kto¶ ma w±tpliwo¶ci że tak bywa.
pozdrawiam

Czego jeszcze nie wyłączyłem ?