Czego jeszcze nie wyłšczyłem ?

Data: 2014-03-18 17:04:03
Autor: Waldek Godel
Czego jeszcze nie wyłšczyłem ?
Dnia Tue, 18 Mar 2014 17:44:44 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Od 2 dni walczę z Nokią Lumią 625 z Windowsem.
Poprzednio miałem telefon z Androidem i bez żadnych problemów udało mi się zablokować wszelkie formy inwigilacji.

Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?

Telefonu. Najlepiej młotkiem.
Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
na świecie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-03-18 18:45:26
Autor: z
W dniu 2014-03-18 18:04, Waldek Godel pisze:

Telefonu. Najlepiej młotkiem.
Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
na świecie.

Mnie bardziej przed inwigilacją interesuje kasa (nie mam nic do ukrycia) :-) Znaczy jeśli nie chcę korzystać z netu to czy w tym systemie / telefonie da się komunikację wyłączyć. Tak na przyszłość jak syn wpadnie na pomysł żeby mu coś takiego zanabyć. :-)

PS. Obecnie w Nokii N8 mam banalny przycisk "Dane mobilne" i pozamiatane. To działa. :-)

Data: 2014-03-18 19:08:17
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:16le1bsld3sxl.dlglepper.institute.com...

Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?

Telefonu. Najlepiej młotkiem.

:)

Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
na świecie.

Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje windowsów, ale te są stabilne i łatwe w obsłudze.
Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich korzystać.

Przez ostatnie 20 miesięcy miałem internet w abonamencie i poza pobawieniem się na początku nie korzystałem. Co wcale nie oznacza, że źle wybrałem taryfę -  dodając internet świadomie rozłożyłem na raty zakup wybranego telefonu (bez internetu kosztował 200zł, z internetem 1 zł a internet 10zł/miesiąc), a dołożony internet uznałem za gratisa z którego jak się okazało nie miałem powodów korzystać.
Teraz tak się nie dało więc założyłem, że z internetu nie korzystam.
W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę mieć jakieś kłopoty.
P.G.

Data: 2014-03-18 18:50:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Mar 2014 19:08:17 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje windowsów, ale te są stabilne i łatwe w obsłudze.

Ktoś ci bajek naopowiadał - stabilne to były tej poprzednie.
I łatwe w obsłudze. Tylko było znacznie więcej do obsługi.
Aktualne są tak łatwe w obsłudze jak Dacia Sander w najtańszej wersji jest
prostsza w obsłudze od Merca S-klasse

Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich korzystać.

dokładnie to samo jest w Androidzie. I w iOS

W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę mieć jakieś kłopoty.

A gdzie tam, to dopiero czubek góry lodowej. Co prawda największe jaja (jak
możliwość robienia kopii zapasowej wyłącznie do Skydrive i możliwość jego
odtworzenia wyłącznie po 3G już podobno poprawili w Nokia Black) już są
nieaktualne, ale to co pozostało jeszcze wiele, wiele niespodzianek
przyniesie.

Np. wymuszanie praw apek - jeżeli apka potrzebuje lokalizacji do
czegokolwiek (nawet jeżeli do 1% funkcji) to MUSISZ wyrazić na to zgodę.
Bez tego apki nie pobierzesz.

I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Data: 2014-03-18 22:59:44
Autor: Sebastian
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
W dniu 2014-03-18 19:50, Waldek Godel pisze:
..
..
..

I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Nie mam i nie chce mieć "sprytnego" telefonu z adroidem, WMP czy innym "wynalazkiem", ale tak z ciekawości, po co włącza tą lokalizacje przy podpinaniu ładowarki?

--
Sebastian

Data: 2014-03-18 22:42:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Mar 2014 22:59:44 +0100, Sebastian napisał(a):

Nie mam i nie chce mieć "sprytnego" telefonu z adroidem, WMP czy innym "wynalazkiem", ale tak z ciekawości, po co włącza tą lokalizacje przy podpinaniu ładowarki?

Nie wiem, pewnie chce wiedzieć czy do dobrego gniazdka jest wpięty

Data: 2014-03-19 13:02:26
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:mhnxvgw7fa7p.dlglepper.institute.com...
[...]

A może Google robi akcję inwentaryzacji wszystkich gniazdek na świecie :).
A bardziej serio - znajomość struktury sieci energetycznych może być dla kogoś interesująca.
P.G.

Data: 2014-03-19 12:59:16
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1khcbnt8id0zp.dlglepper.institute.com...

I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Sprawdziłem - mój tego fjuczera nie ma - nie włącza (przynajmniej według tego co pisze na ekranie, co może się mieć nijak do prawdy).
P.G.

Data: 2014-03-20 00:29:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Mar 2014 12:59:16 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Sprawdziłem - mój tego fjuczera nie ma - nie włącza (przynajmniej według tego co pisze na ekranie, co może się mieć nijak do prawdy).

To jest mała ikonka, która pokazuje się na kilka sekund

Data: 2014-03-20 09:11:08
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1kg45o28l077n.dlglepper.institute.com...
[...]

Włączyłem ładowarkę przy świecącym ekranie (główne menu).
Jedyne co się pojawiło to ikonka baterii na której mrugała ikonka zasilacza.
Ale to nie znaczy, że twierdzę, że u Ciebie się nie pojawia ikonka lokalizacji.
P.G.

Data: 2014-03-20 00:14:14
Autor: tomek
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
W dniu 2014-03-18 19:50, Waldek Godel pisze:
I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
ładowarki

Na szczęście mój telefon nie wie o tym i pewnie tylko dlatego nie włącza lokalizacji przy podpięciu ładowarki.

Data: 2014-03-18 19:30:52
Autor: mr misio
Użytkownik Piotr Gałka napisał:

W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę
mieć jakieś kłopoty.

Gdy wylaczysz - dzialasz na szkode biznesu, wielkiego biznesu telekomow i producentow oraz na szkode NSA i innych agencji.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-18 22:15:52
Autor: DanW
W dniu 2014-03-18 19:08, Piotr Gałka pisze:

[...]

Nie wiem z jakiej sieci korzystasz ale na przykład w PLAY można u operatora zablokować transmisję danych, może idź do punktu czy salonu (ja wolę mieć na piśmie) i złóż dyspozycję.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-03-18 22:44:06
Autor: DanW
W dniu 2014-03-18 22:15, DanW pisze:
[...]

Tylko jak wyłączyłem całkowicie transmisję to MMS-y też nie wychodziły - jeśli korzystasz to uważaj

Data: 2014-03-19 12:05:38
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "DanW" <mybox@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lgaena$ci7$1node2.news.atman.pl...

Nie wiem z jakiej sieci korzystasz ale na przykład w PLAY można u

Plus.

[...]

Z MMS-ów nie korzystam, ale nie wykluczam, że kiedyś mogę mieć potrzebę skorzystania w terenie z internetu więc całkowite wyłączenie u operatora odrzucam.
Gdyby dało się tym w pełni świadomie sterować to 2gr za 1MB mnie nie przeraża.
P.G.

Data: 2014-03-20 00:04:19
Autor: John Kołalsky
Czego jeszcze nie wyłączyłem ?

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl>

[...]

Ale to ... w niektórych innych systemach tym bardziej można je pobrać

Data: 2014-03-20 09:02:43
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:lgd8mo$jfj$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie wiedziałem. Bywa :)
P.G.

Data: 2014-03-18 21:17:05
Autor: atm
On 2014-03-18 18:04, Waldek Godel wrote:
[...]

A to nie tak, ze Android byl zawsze najgorszy w tej kwestii wg Ciebie?

Data: 2014-03-19 09:01:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Mar 2014 21:17:05 +0100, atm napisał(a):

A to nie tak, ze Android byl zawsze najgorszy w tej kwestii wg Ciebie?

Androida da się czasem zrootować i zablokować to i owo. WM się nie da.