Czego nie ma w statystykach

Data: 2009-09-21 02:00:06
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
Przypadkowo trafilem na taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=pM1Z1y4-Ylg&feature=player_embedded#t=179
czyli 10 najlepszych zespolowych akcji, na tak malej probce
postanowilem zobaczyc w ilu akcjach zawodnik dzieki ktory zainicjowal
udana akcje nie zostal nagrodzony zadna statyka, czyli wg cyferkowcow
nie mial najwiekszego wplywu na akcje, bo jakby mial widac by to bylo
w cyfrach a widac tylko kto mial ostateczna asyste i kto zdobyl
punkty.
zaczynajmy...

8. Udana akcja wyszla dzieki asyscie Derona Williamsa, ktory Okurowi
ciasteczko. Niestety statyscy docenia tylko Okura i Millsapa.
7. Pierce dal swietna asyste zanim doszlo podwojenie, Rondo wylozyl
juz tylko pilke nadbiegajacemu Kg, asysty dla Rondo, punkty dla Kg.
Pierce wartosc statystyczna zerowa.
5. Hamilton sciagnal na siebie 2 graczy, oddal pilke robiac przewage.
Dalej poszla asysta i paczak sheeda. Statystyczna wartosc Hamiltona w
tej akcji = null
3. LeBron sciagnal na siebie pol zespolu, potem juz tylko pileczka po
obwodzie i trojeczka. Wartosc cyferkowa dla LeBrona zerowa.

Czyli w 4 na 10 akcji zawodnik dzieki ktoremu wyszla udana akcja
statystycznie zostal pominiety. To tak dla tych ktorzy oceniaja
zawodnikow tylko na podstawie cyferek.

Data: 2009-09-21 11:05:10
Autor: leszczur
Czego nie ma w statystykach
[...]

Nie mial wplywu mierzalnego przy uzyciu podstawowych statystyk. Takie rzeczy jak skutecznosc stawianych zaslon, podania inicjujace akcje itp sa liczone przez niektorych fanatykow statystyki.

Czyli w 4 na 10 akcji zawodnik dzieki ktoremu wyszla udana akcja
statystycznie zostal pominiety. To tak dla tych ktorzy oceniaja
zawodnikow tylko na podstawie cyferek.

Rozumiem, ze skoro nie da się ustalić wagi tego co niemierzalne w stosunku do tego co mierzalne, to dobrą alternatywą jest dla Ciebie totalne przecenianie tego co niemierzalne. Cool.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 02:09:10
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 11:05, leszc...@onet.eu wrote:
> [...]

Takie rzeczy jak skutecznosc stawianych zaslon, podania inicjujace akcje itp sa
liczone przez niektorych fanatykow statystyki.

I widziales takie statystyski?

> [...]

tego co mierzalne, to dobrą alternatywą jest dla Ciebie totalne przecenianie

Znowu rozmawiasz sam ze soba. Nagminnie przypisujesz mi rzeczy ktorych
nie pisze.

Data: 2009-09-21 11:55:02
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach

> [...]
> Takie rzeczy jak skutecznosc stawianych zaslon, podania inicjujace akcje
> itp sa liczone przez niektorych fanatykow statystyki.

Widziałem wyniki opracowywania takich statystyk. Plus mówi się o nich dość otwarcie - przynajmniej jeżeli śledziłeś co się dzieje/działo w obozach Sonics, Rockets czy Mavs.

> [...]

Znowu rozmawiasz sam ze soba. Nagminnie przypisujesz mi rzeczy ktorych

Piszę to co bardzo mocno sugerują Twoje wypowiedzi. Wybacz, że staram się podsumować to o czym piszesz od dwóch tygodni. Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 03:33:09
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 11:55, "L'e-szczur" <leszc...@onet.eu> wrote:

> I widziales takie statystyski?

Widziałem wyniki opracowywania takich statystyk.

I mozesz o tym cos wiecej napisac, we podzielic sie linkiem?

Plus mówi się o nich dość
otwarcie - przynajmniej jeżeli śledziłeś co się dzieje/działo w obozach Sonics,
Rockets czy Mavs.

Tak samo jak otwarcie mowi sie wierze we wlasne mozliwosci "momentum"
i innych rzeczach.
W jednym przypadku wystarcza Ci slowa w innym juz nie?
ehh Leszku mizeria

> [...]

Piszę to co bardzo mocno sugerują Twoje wypowiedzi. Wybacz, że staram się
podsumować to o czym piszesz od dwóch tygodni.

Wybaczam ale na przyszlosc odnosc sie do tego co pisze a nie wytworow
Twojej wybujalej wyobrazni.

Data: 2009-09-21 03:41:39
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 12:33, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> Widziałem wyniki opracowywania takich statystyk.

I mozesz o tym cos wiecej napisac, we podzielic sie linkiem?

Na blogu Cubana było conieco przy okazji AllStar Game. Plus rozliczne
wywiady i podcasty z Moreyem oraz felietony na temat tegorocznego
spotkania statystykow sportowych na MIT.

> [...]

i innych rzeczach.
W jednym przypadku wystarcza Ci slowa w innym juz nie?

Tak, tylko, ze w jednym przpadku slowa są wnioskiem wynikającym z
zastosowania konkretnej metody statystycznej, a w drugim jedynie
wynikiem wzrostu pierwiastka wiary.
Moze dla Ciebie to jedno i to samo. Dla mnie - nie.

> [...]
> podsumować to o czym piszesz od dwóch tygodni.

Wybaczam ale na przyszlosc odnosc sie do tego co pisze a nie wytworow

Naturalnie zastosuję się do Twojej uprzejmej sugestii o ile w
przyszłości postarasz się jasno i konkretnie wyrażać swoje myśli.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 03:49:21
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 12:41, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> [...]

wywiady i podcasty z Moreyem oraz felietony na temat tegorocznego
spotkania statystykow sportowych na MIT.

To zaraz poszperam na blogu Cubana.
Masz jakis link do tych feletionow statystykow sportowych?

> [...]

Tak, tylko, ze w jednym przpadku slowa są wnioskiem wynikającym z
zastosowania konkretnej metody statystycznej, a w drugim jedynie

Ale w obu przypadkach wierzysz w cos czego nie widziales i nie wiesz
czy na 100% istnieje.

> [...]

Naturalnie zastosuję się do Twojej uprzejmej sugestii o ile w
przyszłości postarasz się jasno i konkretnie wyrażać swoje myśli.

Wroc na poczatek, przeczytaj 1 posta, potem drugi trzeci i n-ty raz az
do skutku. Napisz potem co bylo tam dla Ciebie niejasnego ze
wyciagnales takie wnioski?

Data: 2009-09-21 04:02:30
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
> Na blogu Cubana było conieco przy okazji AllStar Game. Plus rozliczne
> wywiady i podcasty z Moreyem oraz felietony na temat tegorocznego
> spotkania statystykow sportowych na MIT.

To zaraz poszperam na blogu Cubana.

Znalazlem cos takiego?
To ma byc ta zaawansowana statystyka?
http://blogmaverick.com/2009/02/08/nba-all-stars-by-the-numbers/
:)

Data: 2009-09-21 05:22:42
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 12:49, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> [...]
> spotkania statystykow sportowych na MIT.

To zaraz poszperam na blogu Cubana.
Masz jakis link do tych feletionow statystykow sportowych?

Nie mam do nich blizej niz Ty. Szukaj pod MIT sports analytics
conference.

> [...]
> wynikiem wzrostu pierwiastka wiary.

Ale w obu przypadkach wierzysz w cos czego nie widziales i nie wiesz

Masz racje. To jeszcze jeden hint - inaczej podchodze do rewelacji
publikowanych w "Fakcie", a inaczej do tych z "Journal of Internal
Medicine". I tu slowo pisane, i tu - acz jest pewna roznica w warstwie
wiarygodnosci.

> [...]

Wroc na poczatek, przeczytaj 1 posta, potem drugi trzeci i n-ty raz az
do skutku. Napisz potem co bylo tam dla Ciebie niejasnego ze

Jasno i konkretnie czyli nie pozostawiajac czytelnikowi watpliwosci.
Twoje posty najwyrazniej nie spelniaja tego kryterium.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 05:53:36
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach

> [...]

publikowanych w "Fakcie", a inaczej do tych z "Journal of Internal
Medicine". I tu slowo pisane, i tu - acz jest pewna roznica w warstwie

Slowa koszykarzy i trenerow odnosnie podniesienia wiary we wlasne
umiejtnosci tez negujesz.
Wiec przyswajasz tylko to co chcesz standardowo wykorzstuajac zasade
"przyswoje to co pasuje do postawionej przezemnie tezy"

> [...]

Jasno i konkretnie czyli nie pozostawiajac czytelnikowi watpliwosci.
Twoje posty najwyrazniej nie spelniaja tego kryterium.

Najwyrazniej tylko Ty masz taki problem, wiec wina lezy po Twojej
stronie.

Data: 2009-09-21 11:48:55
Autor: Rasheed
Czego nie ma w statystykach
"sooobi" <sooobi@gmail.com> wrote in message news:f1fbdd96-89f6-4429-850d-1edd7600e583n2g2000vba.googlegroups.com...
Przypadkowo trafilem na taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=pM1Z1y4-Ylg&feature=player_embedded#t=179
czyli 10 najlepszych zespolowych akcji, na tak malej probce

Ale podanie Wade'a w akcji numer 1 miooooodzioooo!!!!
Biore Go w drafcie :)

Rasheed

Data: 2009-09-21 11:56:36
Autor: leszczur
Czego nie ma w statystykach
> [...]
> czyli 10 najlepszych zespolowych akcji, na tak malej probce

Ale podanie Wade'a w akcji numer 1 miooooodzioooo!!!!

Fajnie. To ja zamawiam Chrisa Paula :-)

Data: 2009-09-21 12:21:52
Autor: s
Czego nie ma w statystykach

Ale podanie Wade'a w akcji numer 1 miooooodzioooo!!!!
Biore Go w drafcie :)

Fajnie. To ja zamawiam Chrisa Paula :-)

I Git.
Skoro jeszcze nikt nie zglosil sie po Grangera - pozwole sobie zaklepac tego gracza.

Pozdr

Data: 2009-09-21 12:08:56
Autor: Budzik
Czego nie ma w statystykach
Osobnik posiadający mail sooobi@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czyli w 4 na 10 akcji zawodnik dzieki ktoremu wyszla udana akcja
statystycznie zostal pominiety. To tak dla tych ktorzy oceniaja
zawodnikow tylko na podstawie cyferek.

jest jeszcze ta glowna statystyka - ta w ktorej jego zespol zdobył punkty.
czyli jednak gdzies to odnotowano.
Zwlaszcza, ze przeciez sa tez statystyki ktore licza punkty zespolu tylko w czasie obecnosci danego zawodnika na parkiecie.

"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2009-09-21 05:14:35
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 14:08, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
Osobnik posiadający mail soo...@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
> zawodnikow tylko na podstawie cyferek.

jest jeszcze ta glowna statystyka - ta w ktorej jego zespol zdobył punkty.

Odnotowono ze punkty zdobyl gracz A a asystye mial gracz B wiec to
dzieki nim te punkty zostaly zdobyte.

Zwlaszcza, ze przeciez sa tez statystyki ktore licza punkty zespolu tylko w
czasie obecnosci danego zawodnika na parkiecie.

A to juz calkowiecie beznadziejna statystyka:)

Data: 2009-09-21 05:25:23
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 14:14, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
> Zwlaszcza, ze przeciez sa tez statystyki ktore licza punkty zespolu tylko w
> czasie obecnosci danego zawodnika na parkiecie.

A to juz calkowiecie beznadziejna statystyka:)

No cos Ty?! Ona mierzy to co niemierzalne! Mozliwe, ze aura i halo
zawodnika maja wplyw na skutecznosc przeciwnikow! Jak inaczej to
pokazac? :-P

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 05:54:50
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 14:25, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> A to juz calkowiecie beznadziejna statystyka:)

No cos Ty?!

Tak Leszku ale Ty juz nam udowdniles na przestrzeni lat ze nie umiesz
korzystac ze statystyk wiec ona i tak Ci sie do nieczego nieprzyda.

Data: 2009-09-21 06:14:11
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 14:54, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> No cos Ty?!

Tak Leszku ale Ty juz nam udowdniles na przestrzeni lat ze nie umiesz
korzystac ze statystyk wiec ona i tak Ci sie do nieczego nieprzyda.

Mniejsza o mnie. Mamy przeciez innych, mlodych, dziarskich
cyferkowcow. Oni poprowadza moje dzieło do końca zwieńczonego
sukcesem!

Data: 2009-09-21 06:26:52
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 15:14, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> [...]

Mniejsza o mnie. Mamy przeciez innych, mlodych, dziarskich
cyferkowcow. Oni poprowadza moje dzieło do końca zwieńczonego

Masz na mysli tego mlokosa Bastilliona ktorego polecal Lorak i ktory
umiejetnie walczyl z Toba na e-baskecie?
Fakt chlopak potrzebuje paru lat i moze byc grozny:)

Data: 2009-09-21 08:38:56
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 15:26, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> [...]

umiejetnie walczyl z Toba na e-baskecie?
Fakt chlopak potrzebuje paru lat i moze byc grozny:)

Naah. W przeciwienstwie do mnie - nie ma w nim za grosz
skromnosci :-)))
Poza tym on migruje w strone ciemnej strony czuciowosci.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 15:17:49
Autor: s
Czego nie ma w statystykach
[...]

??
Mlodych cyferkowcow?
Dlaczego liczysz wiLQa w liczbie mnogiej?

Pozdr

Data: 2009-09-21 07:55:02
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 15:17, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:

> Mniejsza o mnie. Mamy przeciez innych, mlodych, dziarskich
> cyferkowcow. Oni poprowadza moje dzieło do końca zwieńczonego
> sukcesem!

??
Mlodych cyferkowcow?
Dlaczego liczysz wiLQa w liczbie mnogiej?

Bo on zawsze na draftach w pewnym momencie zaczyna mi się dwoić w
oczach.
ZTCW Bart ma podobne doświadczenia ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-22 00:18:50
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
L'e-szczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Dlaczego liczysz wiLQa w liczbie mnogiej?

Bo on zawsze na draftach w pewnym momencie zaczyna mi się dwoić w
oczach.
ZTCW Bart ma podobne doświadczenia ;-)

Ze niby zbyt agresywnie siedze cicho w kacie i nie licytuje? ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-21 23:04:55
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 22 Wrz, 00:18, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> Bo on zawsze na draftach w pewnym momencie zaczyna mi się dwoić w
> oczach.
> ZTCW Bart ma podobne doświadczenia ;-)

Ze niby zbyt agresywnie siedze cicho w kacie i nie licytuje? ;-)

No wlasnie - jestes wybitnie pasywnie agresywny ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 14:53:21
Autor: Budzik
Czego nie ma w statystykach
> [...]

punkty. czyli jednak gdzies to odnotowano.

Odnotowono ze punkty zdobyl gracz A a asystye mial gracz B wiec to

zeby było jasne - ja sie zgadzam, ze wiedza pt: "kto wygrał mecz" jest zdecydowanie mniej ciekawa niz "Czy WP48 zawodnika A jest wieksza od WP48 zawodnika B ze wzgledu na jego przerosniety palec"... ;-P

Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
i kupic wózek dziecięcy. ;-)

Data: 2009-09-21 12:08:57
Autor: Budzik
Czego nie ma w statystykach
Osobnik posiadający mail sooobi@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://www.youtube.com/watch?v=pM1Z1y4-Ylg&feature=player_embedded#t=179

IMO "najfajniejsza" 2.
A 1 - w ogole nie powinno byc punktów. 2:49 wyraznie widac, ze zawodnik wybijajac z naroznika nadepnał linie autu. Nawet dwóch kibiców to pokazuje.

Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Data: 2009-09-21 14:18:56
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

ROTFL! Dales popis niezamierzonej komedii. Wydawalo Ci sie, ze napisales
posta, w ktorym dowaliles tym debilnym cyferkowcom, a tymczasem:
1) nie zrobiles nic innego tylko dolaczyles do ich choru pt "fajnie by
bylo gdybysmy mieli wiecej publicznie dostepnych danych",
2) de facto krytykujesz zasady tej gry [przeciez to one okreslaja za co
przyznawana jest asysta - mogli zastosowac wersje hokejowa], 3) zupelnie zignorowales cele statystykow, bo kto wlasciwie potrzebuje
cyferek do ocenienia jednej akcji? Przeciez nie w tym tkwi ich zaleta...
I tak w temacie, zwroc uwage na liczbe asyst w sezonie/karierze dla
Derona, LeBrona, Hamiltona i Pierce'a w porownaniu do ich pozycji.
4) przyczepiles sie tylko do mniejszosci akcji z tak tendencyjnie
wybranej probki co sugerowaloby, ze to sa wyjatki od reguly.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-21 05:50:50
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
> [...]

1) nie zrobiles nic innego tylko dolaczyles do ich choru pt "fajnie by
bylo gdybysmy mieli wiecej publicznie dostepnych danych",

ale ja od zawsze jestem za tym zeby takie dane byly dostepne! powiem
wiecej chcialbym zeby takowe istnialy.

2) de facto krytykujesz zasady tej gry [przeciez to one okreslaja za co
przyznawana jest asysta - mogli zastosowac wersje hokejowa],

nie wydaje mi sie zebym krytykowal ZASADY gry?

3) zupelnie zignorowales cele statystykow, bo kto wlasciwie potrzebuje
cyferek do ocenienia jednej akcji? Przeciez nie w tym tkwi ich zaleta...

Ale liczac je sumujesz akcje po akcji... czyli juz u podstaw widac ich
niedoskonalosc.

4) przyczepiles sie tylko do mniejszosci akcji z tak tendencyjnie
wybranej probki co sugerowaloby, ze to sa wyjatki od reguly.

dlaczego tendenycjnie? po prostu 10 zespolowych akcji.

Data: 2009-09-21 15:36:45
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
> [...]

> bylo gdybysmy mieli wiecej publicznie dostepnych danych",

ale ja od zawsze jestem za tym zeby takie dane byly dostepne! powiem

Ha! Czyli jednak masz cos wspolnego z tymi obrzydliwcami ;-)

> 2) de facto krytykujesz zasady tej gry [przeciez to one okreslaja za co
> przyznawana jest asysta - mogli zastosowac wersje hokejowa],

nie wydaje mi sie zebym krytykowal ZASADY gry?

Racja, nie zasady gry, a zasady zapisywania boxscorow.

> [...]
> cyferek do ocenienia jednej akcji? Przeciez nie w tym tkwi ich zaleta...

Ale liczac je sumujesz akcje po akcji... czyli juz u podstaw widac ich

Chwila, przeciez to czego boxscory nie widza w tej pojedynczej akcji i
tak wychodzi w wiekszej skali.

> 4) przyczepiles sie tylko do mniejszosci akcji z tak tendencyjnie
> wybranej probki co sugerowaloby, ze to sa wyjatki od reguly.

dlaczego tendenycjnie? po prostu 10 zespolowych akcji.

Gdy piszesz o koszykowce/cyferkach jako calosci to akcje jednego rodzaju
sa wlasnie wyborem tendencyjnym. Przynajmniej wg mnie. Toz wlasnie po
takich akcjach moznaby sie spodziewac, ze wyskoczy problem kogo
nagradzac za umozliwienie zdobycia danego kosza.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-21 06:52:36
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach

> ale ja od zawsze jestem za tym zeby takie dane byly dostepne! powiem
> wiecej chcialbym zeby takowe istnialy.

Ha! Czyli jednak masz cos wspolnego z tymi obrzydliwcami ;-)

pewnie ja przeciez nie neguje statystyk, nie oceniam tylko na
podstawie "oka". Uwazam tylko ze nie powinno sie opierac bezgranicznie
na oku ani bezkrytycznie na statystykach jak robi trad.

> nie wydaje mi sie zebym krytykowal ZASADY gry?

Racja, nie zasady gry, a zasady zapisywania boxscorow.

w boxscorze zwyklemu zjadaczowi chleba chyba wiecej do szczescia
niepotrzeba. wiecej zmiennych by go tylko zniechecilo. Ale dla
ciekawskich powinny byc takie statystyki.

> Ale liczac je sumujesz akcje po akcji... czyli juz u podstaw widac ich
> niedoskonalosc.

Chwila, przeciez to czego boxscory nie widza w tej pojedynczej akcji i
tak wychodzi w wiekszej skali.

Dlaczego tak uwazasz? Jesli bledy sa juz u podstaw to jak moze na
koniec koncow wszysko wyjsc ok?

> dlaczego tendenycjnie? po prostu 10 zespolowych akcji.

Gdy piszesz o koszykowce/cyferkach jako calosci to akcje jednego rodzaju
sa wlasnie wyborem tendencyjnym.

co rozumiesz przez akcje jednego rodzaju? ze to sa akcje w ataku?

Data: 2009-09-21 16:10:06
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach

> Chwila, przeciez to czego boxscory nie widza w tej pojedynczej akcji i
> tak wychodzi w wiekszej skali.

Dlaczego tak uwazasz? Jesli bledy sa juz u podstaw to jak moze na koniec koncow wszysko wyjsc ok?

Zalezy co uznajesz za ok. Nie zostali nagrodzeni indywidualna statystyka
za te akcje, wiec pod tym wzgledem moze sie wydawac, ze jakas informacja
zginela, ale pomimo tego koniec koncow widac, ze potrafia dobrze
podawac, wiec nie jest to cecha/umiejetnosc, ktora umyka cyferkom.

> Gdy piszesz o koszykowce/cyferkach jako calosci to akcje jednego rodzaju
> sa wlasnie wyborem tendencyjnym.

co rozumiesz przez akcje jednego rodzaju?

Opis sugerujacy, ze byl jakis (wybrany przez autorow) klucz w dobieraniu
kandydatow np "10 najlepszych zespolowych akcji". --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-21 07:25:40
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach

> [...]

zginela, ale pomimo tego koniec koncow widac, ze potrafia dobrze
podawac, wiec nie jest to cecha/umiejetnosc, ktora umyka cyferkom.

ale  potem w wp48 ws czy innych dziadach nie ma ta znaczenia. Potem
trad bedzie mial kruacje ze ktos tam jest lepszy bo ma o 0,02 lepszy
wskaznik wp48 albo l'e powie ze sessions jest lepszy niz gracz x bo ma
0,02 lepsze as/to. Zobacz ile razy statystyski maja byc najwazniejszym
argumentem w dyskusji a jak niedoskonalym narzedziem one sa,
przynajmniej w formie w jakiej my mamy do nich dostep.

Data: 2009-09-21 08:01:37
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 16:25, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
[...]

Zgadza się. Dlatego od czasu do czasu przypominam, że wnioski
wyciągamy na podstawie dostępnych danych. Gdy pojawią się lepsze dane
- być może wyciągniemy inne wnioski.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 17:27:58
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
L'e-szczur pisze:
[...]

Dodałbym, że nikt nie wyciąga wniosków na podstawie różnicy 0.02 WP48 czy 0.02 As/TO. WP48 służy tak naprawdę do dwóch rzeczy - podziału na zgrubne kategorie (<0.0 - do piachu, około .100 - przeciętny starter, około .200 - gwiazda, około .300 - potencjalny MVP, około .400 - Magic Johnson, Michael Jordan, Chris Paul etc.), oraz przyzwoitej prognozy przedsezonowej. WP48 nie zmienia się bardzo z sezonu na sezon, tak więc można przy jego pomocy całkiem nieźle prognozować bilans drużyny.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-21 08:39:58
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 17:27, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
WP48 nie zmienia się bardzo z sezonu na sezon, tak więc
można przy jego pomocy całkiem nieźle prognozować bilans drużyny.

Przekonamy sie o tym juz niebawem.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 18:34:31
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
L'e-szczur pisze:
On 21 Wrz, 17:27, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
WP48 nie zmienia się bardzo z sezonu na sezon, tak więc
można przy jego pomocy całkiem nieźle prognozować bilans drużyny.

Przekonamy sie o tym juz niebawem.

Nie musimy czekać. Jest dostępne WP48 dla całej NBA z kilku ostatnich sezonów. Weź WP48 z np. sezonu 06-07. Przemnóż przez rzeczywiste MP/48 (żeby nie brabrać się w estymacjach, w końcu celem ma byc nie prognoza na ten sezon, tylko przestestowanie modelu). Dodaj. Porównaj. Opisz wnioski na prsk.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-22 16:43:47
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Nie musimy czekać.

Otoz to. Sam czasami sie na to lapie, ale rzeczywiscie zamiast pisac, ze
cos bedzie dobrym testem wystarczy go przeprowadzic na starych danych.
Choc przydaloby sie cos do porownania...
Jest dostępne WP48 dla całej NBA z kilku ostatnich sezonów. Weź WP48 z np. sezonu 06-07. Przemnóż przez rzeczywiste MP/48

... oczywiscie z sezonu 07/08, tak?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-22 18:05:23
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
wiLQ pisze:

Jest dostępne WP48 dla całej NBA z kilku ostatnich sezonów. Weź WP48 z np. sezonu 06-07. Przemnóż przez rzeczywiste MP/48

.. oczywiscie z sezonu 07/08, tak?

Oczywista oczywistość.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-23 00:30:35
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach

Oczywista oczywistość.

OK, niech Berri wreszcie zmeczy publikowanie danych za zeszly sezon to
tak wlasnie zrobie. Bo kusilo mnie to od dluzszego czasu.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-23 01:16:34
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
wiLQ pisze:
[...]

Akurat WP48 za zeszły sezon mogą służyć do prognozy, ale nie do testowania.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-25 17:41:57
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
> [...]

> tak wlasnie zrobie. Bo kusilo mnie to od dluzszego czasu.

Akurat WP48 za zeszły sezon mogą służyć do prognozy, ale nie do testowania.

Ale moga sluzyc do testowania danych z sezonu 07/08. BTW, jeszcze jedna
watpliwosc, czy przypadkiem jedynym efektem tego testu nie bedzie juz
znany wniosek o malej zmiennosci statsow graczy z roku na rok?
A zeby to byl dobry test skutecznosci narzedzia w ocenianiu graczy
trzebaby brac na tapete tylko druzyny ze sporymi zmianami skladu.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-25 18:04:57
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
wiLQ pisze:
[...]

WP48 - nie. Czasy gry 08/09 i WP48 07/08 - tak. Chyba że chcesz w drugą stronę :)

[...]

Wtedy jest najciekawiej. Z drugiej strony gdyby skład był stabilny, WP48 stabilne, a W/L drastycznie by się różnił - to też byłaby ciekawa informacja.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-21 08:00:00
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 16:10, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> [...]

zginela, ale pomimo tego koniec koncow widac, ze potrafia dobrze
podawac, wiec nie jest to cecha/umiejetnosc, ktora umyka cyferkom.

Generalnie zgoda, chociaż starając się zrozumieć intencje Bartka
(wybacz, że znowu piszę o czymś czego jasno nie wyraziłeś) wydaje mi
się, że mogło mu chodzić o coś w rodzaju statystyki trafnie
podejmowanych decyzji. W tym wypadku podanie zawodnika X do zawodnika
Y otworzyło akcję, którą wykończył zawodnik Z. Sukces jest
odnotowywany na dwóch ostatnich etapach zdobywania punktów, a pomijana
jest być może równie istotna kwestia decyzji zawodnika X, która stała
się katalizatorem skutecznej akcji.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-22 00:27:21
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach

> [...]

odnotowywany na dwóch ostatnich etapach zdobywania punktów, a pomijana
jest być może równie istotna kwestia decyzji zawodnika X, która stała

IMHO to raczej marginalny problem, jesli zawodnik X jest dobrym
katalizatorem akcji to w podanym przypadku co prawda asysty nie dostal,
ale w wielu innych ja dostanie. A tak przy okazji: mozna okreslic kto jest najczesciej podwajany?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-21 23:09:58
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 22 Wrz, 00:27, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

IMHO to raczej marginalny problem, jesli zawodnik X jest dobrym
katalizatorem akcji to w podanym przypadku co prawda asysty nie dostal,

Pomysl o tym jak o roznicy miedzy outlety passem Shaqa do zawodnika
ktory dogrywa pilke na wsad a podaniem do zawodnika stojacego obok i
ustawianie ataku pozycyjnego. Pierwsze rozwiazanie da kosz w 80%
przypadkow - drugie w 45%. Ta roznica to zysk z dobrej decyzji
inicjatora akcji - nie odnotowywana w boxach.

A tak przy okazji: mozna okreslic kto jest najczesciej podwajany?

Pewnie, ze mozna. I znowu - gdzies to widzialem (pewnie na 82games,
albo w ktorejs z ksiazek) - statystyki z podwojen, ilosci asyst, strat
itp.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-22 16:52:52
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
> [...]

przypadkow - drugie w 45%. Ta roznica to zysk z dobrej decyzji
inicjatora akcji - nie odnotowywana w boxach.

Zdaje sie, ze zmierzasz prosto do "Difficulty Theory for Distributing
Credit in Basketball"...

> A tak przy okazji: mozna okreslic kto jest najczesciej podwajany?

Pewnie, ze mozna.

To powiedz jak...

I znowu - gdzies to widzialem (pewnie na 82games,
albo w ktorejs z ksiazek) - statystyki z podwojen, ilosci asyst, strat

... bo sam fakt, ze gdzies widziales jest srednio satysfakcjonujacy ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-22 09:16:16
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 22 Wrz, 16:52, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> [...]
> inicjatora akcji - nie odnotowywana w boxach.

Zdaje sie, ze zmierzasz prosto do "Difficulty Theory for Distributing

Kurcze - to az tak oczywiste? Czytam Oliviera po raz wtóry, ale widze,
ze Ty tez masz kopię na uzytek własny ;-)

> Pewnie, ze mozna.

To powiedz jak...

Logging. Charting. Czy jak chcesz nazwac siedzenie przed ekranem z
kartką i długopisem.

> I znowu - gdzies to widzialem (pewnie na 82games,
> albo w ktorejs z ksiazek) - statystyki z podwojen, ilosci asyst, strat

.. bo sam fakt, ze gdzies widziales jest srednio satysfakcjonujacy ;-)

Bo czytam duzo roznych materiałów, ale nie robie sobie z tego
archiwum. Ot jest pomysł, wygląda ciekawie, jedziemy do nastepnego.
Dlatego tak duzo rzeczy brzmi znajomo, ale nie mam pod reka wygodnych
referencji.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-23 00:11:31
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach

> Zdaje sie, ze zmierzasz prosto do "Difficulty Theory for Distributing
> Credit in Basketball"...

Kurcze - to az tak oczywiste?

Raczej nie, ot wyczulem nutke podobienstwa, wiec wspomnialem.
No i wydawalo mi sie, ze to przypadek, a nie...

Czytam Oliviera po raz wtóry,

Po co? Przypominasz sobie? Cos testujesz?

> To powiedz jak...

Logging. Charting. Czy jak chcesz nazwac siedzenie przed ekranem z
kartką i długopisem.

Ech, uwielbiam to rozwiazanie gdy mowa o calej lidze...
Jeszcze troche i zaczne na to reagowac "sam sobie wsadz" ;-) --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-23 01:36:11
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 23 Wrz, 00:11, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> Kurcze - to az tak oczywiste?

Raczej nie, ot wyczulem nutke podobienstwa, wiec wspomnialem.
No i wydawalo mi sie, ze to przypadek, a nie...

Po prostu podoba mi sie ta koncepcja podzialu "nagród" w zaleznosci od
stopnia trudnosci zadania.

> Czytam Oliviera po raz wtóry,

Po co? Przypominasz sobie? Cos testujesz?

Ostatnio czytalem ja 4 lata temu. Od tego czasu wiele sie zdarzylo. I
ja zawsze cos testuje ;-)

> Logging. Charting. Czy jak chcesz nazwac siedzenie przed ekranem z
> kartką i długopisem.

Ech, uwielbiam to rozwiazanie gdy mowa o calej lidze...

Toz nie mowie, ze ja sam mam to zrobic. Ale mysle, ze na privie dzis
wyjasni sie wiele spraw z tym zwiazanych :-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-22 00:09:02
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
IMHO to raczej marginalny problem, jesli zawodnik X jest dobrym
katalizatorem akcji to w podanym przypadku co prawda asysty nie dostal,
ale w wielu innych ja dostanie.

ale i w wielu nie zostanie to odnotowane

A tak przy okazji: mozna okreslic kto jest najczesciej podwajany?

ogladajac mecz?:)

Data: 2009-09-22 16:35:03
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> A tak przy okazji: mozna okreslic kto jest najczesciej podwajany?

ogladajac mecz?:)

Pisalem o skali sezonu, a na pewno nie ogladales wszystkich spotkan nie
wspominajac o zapamietaniu / zapisaniu wszystkich podwojen ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-22 19:14:44
Autor: sooobi
Czego nie ma w statystykach
wiLQ pisze:
[...]

Jesli ktos by mi zaplacil i mialby cos takiego przygotowac to wlasnie tak bym to zrobil - ogladajac mecz:P

Data: 2009-09-21 16:14:55
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
wiLQ pisze:

[...]

Może zacznij od wyjaśnienia oponentowi pojęcia błędu pomiaru?

pzdr

TRad

Data: 2009-09-21 14:23:53
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
wiLQ pisze:

2) de facto krytykujesz zasady tej gry [przeciez to one okreslaja za co
przyznawana jest asysta - mogli zastosowac wersje hokejowa],

Em, nie. Asysta jest czymś sztucznym, w NBA zalicza się ją inaczej niż w eurobaskecie. Co więcej, najprawdopodobniej przez lata standardy przyznawania asysty w NBA się zmieniły. Krótko - jest to statystyka bardzo subiektywna. Podobnie, acz w mniejszym stopniu, jest ze zbiórkami, stratami i blokami.

Rzecz jasna nie oznacza to, że te statsy są bezwartościowe. Po prostu należy pamiętać, że różne komponenty zbiorczych statsów są obciążone niepewnością w różnym stopniu.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-21 05:26:56
Autor: L'e-szczur
Czego nie ma w statystykach
On 21 Wrz, 14:23, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
wiLQ pisze:

> [...]

eurobaskecie. Co więcej, najprawdopodobniej przez lata standardy
przyznawania asysty w NBA się zmieniły. Krótko - jest to statystyka

Yup. I chyba nawet jakis czas temu na grupie mielismy watek o
gospodarskim liczeniu asyst w NBA.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 14:38:24
Autor: s
Czego nie ma w statystykach
Yup. I chyba nawet jakis czas temu na grupie mielismy watek o
gospodarskim liczeniu asyst w NBA.

Nie tylko asyst.
Gdzies czytalem uwage, ze bloki Birdmana tez byly liczniejsze w Denver, choc nie sprawdzalem organoleptycznie statystyk.

Pozdr

Data: 2009-09-21 14:52:39
Autor: Tomasz Radko
Czego nie ma w statystykach
s pisze:
[...]

Gospodarzom skorerzy pomagają, to jasne. Ale trzeba pamiętać, że w większości (jeżeli nie we wszystkich) splitach drużyny wypadają lepiej u siebie, niż na wyjeździe. HCA jest efektem realnym - i mierzalnym (w NBA   HCA jest warte mniej więcej 3 1/2 punktu). Dysproporcja statsów subiektywnych (bloki, zbiórki, asysty, przechwyty, straty) to wypadkowa obu tych zjawisk.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-21 14:33:48
Autor: wiLQ
Czego nie ma w statystykach
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> 2) de facto krytykujesz zasady tej gry [przeciez to one okreslaja za co
> przyznawana jest asysta - mogli zastosowac wersje hokejowa], Em, nie. Asysta jest czymś sztucznym, w NBA zalicza się ją inaczej niż w eurobaskecie.

OK, moglem precyzyjniej: zasady z punktu widzenia scorekeeperow bo
boxscory sa wynikiem ich pracy, a nie zasad gry w koszykowke.

--
pzdr
wiLQ

Czego nie ma w statystykach