Czego się boi Bronisław Komorowski?

Data: 2010-06-30 00:26:07
Autor: sam
Czego się boi Bronisław Komorowski?

Prasa pełna jest wywiadów z marszałkiem Sejmu Bronisławem Komorowskim. Rozmowy z nim ukazały się w ostatnich dniach między innymi w "Gazecie Wyborczej", "Dzienniku Gazecie Prawnej", "Polsce", a wczoraj także w tygodnikach "Newsweek", "Wprost" i "Przegląd", wcześniej zaś w "Polityce".

Marszałek Sejmu wykonujący obowiązki głowy państwa opowiada w nich szeroko o osiągnięciach rządu Donalda Tuska oraz o swoich - już jako ewentualnego prezydenta - planach. Zajmuje się reformą służby zdrowia i metamorfozą Jarosława Kaczyńskiego. Docieka, czym różni się Trzecia Rzeczpospolita od czwartej. Zastanawia się, kiedy powinniśmy wejść do strefy euro. Zajmuje się wiarygodnością TVP. Opowiada o swoich przyjaciołach i przeciwnikach politycznych. Itp., itd. I robi to wszędzie, tylko nie na łamach "Rzeczpospolitej".

Pod wywiadem z nim, opublikowanym w ostatnim weekendowym wydaniu "Gazety Wyborczej", redakcja umieściła dopisek takiej oto treści: "Jarosław Kaczyński mimo wielokrotnych próśb nie zdecydował się na wywiad dla "Gazety"".

Cóż, moglibyśmy to samo napisać o kandydacie PO na prezydenta. Albowiem Bronisław Komorowski - mimo wielokrotnych, ponawianych co kilka dni próśb - nie zdecydował się na udzielenie wywiadu "Rzeczpospolitej".

I żeby było jasne: nigdy nie usłyszeliśmy z ust jego współpracowników, że do wywiadu nie dojdzie. Przeciwnie - zazwyczaj zapewniano nas, że decyzja w tej sprawie już zapadła i w dodatku jest to decyzja pozytywna, a na przeszkodzie stoi wyłącznie brak czasu; więc w tym tygodniu jeszcze nie, ale kto wie, może już w następnym? Po czym w kolejny poniedziałek zabawa zaczynała się od nowa.

Nie wiem, dlaczego Bronisław Komorowski unika dziennikarzy "Rzeczpospolitej", a Jarosław Kaczyński - "Gazety Wyborczej". Wiem, że to niedobry obyczaj sprowadzający się - w gruncie rzeczy - do unikania czytelników tych gazet. Ale też, niestety, mam świadomość, że nie jest to polska specjalność. Wręcz przeciwnie. Wystarczy przypomnieć legendarną niechęć legendarnego kanclerza Niemiec Helmuta Kohla do tygodnika "Der Spiegel"; przez 16 lat swego urzędowania nie udzielił mu chyba ani jednego wywiadu.

Ale cóż to - u licha - za pocieszenie?

Piotr Gabryel

Data: 2010-06-30 13:11:05
Autor: Tomek

Użytkownik "sam" <sam@sam.pl> napisał w wiadomości news:i0ekhj$8k3$1news.eternal-september.org...

[...]

Jak to dlaczego?
Świetnie ilustruje do dowcip, jak to się ścigał Breżniew z Reaganem. Prasa amerykańska podała, że wygrał Reagan, a radziecka - że Breżniew został wicemistrzem, a Reagan był przedostatni.

Jak Jarka GW zaprosi, to się skupi na jego niedobranym krawacie, zaspanych oczach, wymiętym gartniturze i Bóg wie czym jeszcze. Popieram go - ze szmatami nie ma co gadać.
Tomek

Ps. I współczuję roznosicielom Metra. Już nawet darmo mało kto to bierze...

Czego się boi Bronisław Komorowski?