Czego to PiS nie dokona?

Data: 2018-02-03 18:57:29
Autor: stevep
Czego to PiS nie dokona?
# Wy, Polacy, jesteście dziwnym narodem. Nigdy nie wydaliście żadnego  wartościowego człowieka, tylko nienawiść - usłyszałem kiedyś od kolegi ze  studiów w Jerozolimie. Słowa te padły dawno temu. Po latach walki z  izraelskim stereotypem Polaka-antysemity wydawało się, że nic takiego się  już powtórzyć nie może. Nagle, w ciągu kilku dni, dekady budowania  normalnych relacji legły w gruzach. Co więcej, w izraelsko-polskiej burzy  wcale nie chodzi o historię.
W Izraelu wielokrotnie zastanawiałem się, jak to jest, że pomimo  oczywistej świadomości, iż to Niemcy ponoszą odpowiedzialność za  Holokaust, państwu żydowskiemu łatwiej jest porozumieć się z Berlinem niż  z Warszawą. Czasem dochodziło do kuriozalnych sytuacji, gdy grupa  młodzieży zmęczona odwiedzinami w obozach zagłady w Polsce na koniec  podróży jechała do Niemiec, żeby tam odpocząć i pozbierać się psychicznie.

O tym, że wykształceni i wpływowi Żydzi nie mają wątpliwości, kto ponosi  odpowiedzialność za Holokaust ani kto budował i obsługiwał obozy śmierci,  przekonywał mnie Efraim Zuroff, historyk i słynny łowca nazistów.  Spotkaliśmy się w skromnym, zawalonym książkami i papierami biurze Centrum  Wiesenthala w Jerozolimie. Historycy dobrze wiedzą też, czym była "Żegota"  i jaką rolę odegrał Jan Karski uhonorowany w 1994 r. obywatelstwem  Izraela. Według Zuroffa, jeżeli ktoś poważnie obciąża Polaków  odpowiedzialnością za "fabryki śmierci", to sam się ośmiesza albo jest tak  niedokształcony, że nie warto zawracać sobie nim głowy.

Dlatego też historyk uważa, że grożenie karami za "polskie obozy śmierci"  nie ma wielkiego sensu. Izrael też ma swoją ustawę przeciwko negowaniu  Holokaustu. Nikt jednak nie będzie próbował posyłać do więzienia  zagranicznego polityka czy dziennikarza. Prawo pozwala jednak uniemożliwić  mu wjazd do kraju. Napiętnowanie i wykluczenie z grona ludzi poważnie  zajmujących się historią wystarczy. #
Ze strony:
https://magazyn.wp.pl/artykul/jak-to-jest-ze-panstwu-zydowskiemu-latwiej-porozumiec-sie-z-berlinem-niz-z-warszawa

--
stevep

Data: 2018-02-03 14:10:54
Autor: Bombardier Dąs vel Karbonylek
Czego to PiS nie dokona?
użytkownik stevep napisał:
# Wy, Polacy, jesteście dziwnym narodem. Nigdy nie wydaliście żadnego  wartościowego człowieka

E tam, po prostu swojaki promują swojaków.
Po prostu w kupie jest łatwiej.

-- Drogie panie, panowie, tudzież obojnaki! Daliście mi tę nagrodę nie z chęci, lecz z konieczności -- z musu! Od wielu lat przyznając literackiego Nobla samym lewakom, komunistom, <<postępowym>> nihilistom i goszystowskim pajacom -- doczeka?liście się krytyki tak szyderczej, tak już was uwierającej, że po?stanowiliście zrobić wyjątek, ergo: zaprzeczyć, iż lewactwo to główne kryterium waszych werdyktów. Miło, że pamiętacie jeszcze kulturę klasyczną, czego dowodem pamięć o łacińskim <<si fecisti, nega!>> -- jeśli zrobiłeś, zaprzecz! Zaprzeczyliście lau?rem dla <<wstecznika>>, dla <<anty postępowca>>, dla <<zoologicz?nego konserwatysty>>. To dobry wybór. Dzięki temu werdyktowi piekło otrzyma dzisiaj publiczną chłostę, a widownią będą mi?liardy ludzi, bo towarzyszy nam telewizja.
Upił kilka łyków lemoniady ze szklanki stojącej na mównicy, i kontynuował tym samym imperialnym tonem:
-- Panie i panowie jurorzy -- wam przysoliłem już; teraz czas waszych gości. Elitarna zebrana tu publiko! Delegaturo globalnej opiniotwórczej masonerii musztrującej świat!... Tak, do was się zwracam, szanowni instruktorzy opinii publicznej!
Po sali przeszedł wrogi mu szmer, lecz nie wytrącił Bohora z konceptu:
-- Kim wy jesteście ? Przyznaliście sobie prawa bogów, gdy tymczasem jesteście delegatami Lucyfera i mordujecie duszę człowieka, hamujecie jego lot ku celom wyższym! Wskutek złej woli, lecz częściej wskutek głupoty, plagiatowości intelektualnej tych, którzy małpują Mefistofelesów <<w dobrej wierze>>, chcąc <<wyzwalać ludzi>> -- unicestwiacie <<Logos>>! Robicie to na?chalnie, bezlitośnie i wszechstronnie. Wtedy, gdy czyściec bra?ku swobody zastępujecie piekłem braku jej ograniczania. Wte?dy, gdy kulturę tłumicie kontrkulturą, a moralność -- global?nym stręczycielstwem. Wtedy, gdy Dekalog odsyłacie do lamusą, a Boga do bajkopisarstwa dla prostaczków. Wtedy, gdy ja?ko wzorce powszechne lansujecie prawidła przynależne wcze?śniej ludziom marginesu, analfabetom i dewiantom. Wtedy, gdy telewizję czynicie bronią masowego rażenia. Transcendencję wymieniliście na dialektykę. Tęsknotę za niedościgłym -- na pogoń za trywialnym byle zyskownym. Branie wzoru z Chrystu?sa i Bayarda -- na małpowanie komedianta ekranowego. Wertykalizm sprowadziliście do horyzontalizmu -- Gotyk do asfal?tu, a wodospad Szekspira do poziomej kałuży sitcomów. Desakralizujecie świat, czyniąc go płaskim korytem pomyj rekla?mowanych jako wyzwolenie. Wyzwalacie istotę ludzką z godno?ści, prawości, rozsądku i honoru! Daliście człowiekowi zatrute jabłko węża! Jesteście dziwką grającą boginię! Szerzycie kłam?stwo i brud! Szczury ze średniowiecznych statków przynosiły dżumę mniej zabójczą od gangreny, którą stanowi wasze dzie?ło zniszczenia!...".
link.
taforma.karuart.w.interiowo.pl/salon/rzeczp.klamcow-salon.doc

Data: 2018-02-03 20:35:27
Autor: Ciemny Lud - \(c\) J. Kurski - TVPiS
Czego to PiS nie dokona?
Użytkownik "stevep" <steveo011w@tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.zdvf53zrx3lqthstevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Żydzi wciąż pamietają marzec 1968.

http://wyborcza.pl/magazyn/1,124059,19753299,zrobili-nam-zydowski-marzec-48-lat-temu-wygnano-z-polski-15.html?disableRedirects=true

Powód?

https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/628796,Wladyslaw-Gomulka-Nie-chcemy-by-w-naszym-kraju-powstala-piata-kolumna

Czy nie kojarzy się wam to z

http://www.polskatimes.pl/artykul/389276,kaczynski-zakamuflowana-opcja-niemiecka-jest-slaskosc-w-wydaniu-ras,id,t.html

J.Kaczyński urodził się 18 czerwca 1949 czyli w 1968 miał 19 lat.

CL

Data: 2018-02-03 21:22:22
Autor: silvio balconetti
Czego to PiS nie dokona?
Am 03.02.2018 um 20:35 schrieb Ciemny Lud - (c)  J. Kurski - TVPiS:
[...]

Apropos Jana Karskiego:

http://bit.ly/2Eajkqn

>Stosunek żydów do Polaków jest podobny do ich stosunku do Niemców.
Powszechnie daje się wyczuć, że radzi byliby, aby w stosunku Polaków do nich panowało zrozumienie, iż przecież oba narody są niesprawiedliwie gnębione i to przez tego samego wroga. Tego zrozumienia wśród szerszych mas społeczeństwa polskiego nie ma.
Stosunek ich do żydów jest przeważnie bezwzględny, często bezlitosny. Korzystając w dużej części z uprawnień, jakie nowa sytuacja im daje. Wykorzystują wielokroć te uprawnienia - często nadużywają je nawet.
Zbliża ich to w pewnym stopniu do Niemców.

(...)

Rabunek, "psychiczne wyładowanie się narodu mężczyzn" i otumanienie polskiego społeczeństwa - oto właściwe ich cele.
Trzeba przyznać, że udaje im się to.
Żydzi płacą, płacą, płacą... a polski chłopek, robociarz, czy głupi zdemoralizowany kapoan [kapłan? - JG] pół-inteligent robią uwagi: "No, ci dopiero dają im szkołę" - "od nich trzeba się uczyć" - "przyszedł koniec na żydów" - "nie ma co, trzeba podziękować Bogu, że przyszedł Niemiec i wziął się za żydów" itd.<

itd.

https://idztihad.blogspot.de/2015/08/cenzura-raportu-karskiego-zagadnienia.html

http://karski.muzhp.pl/misja_raporty_karskiego_kraj.html
--