Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?

Data: 2015-11-27 17:19:14
Autor: Tero
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
W dniu 2015-11-27 o 14:11, atm pisze:
Srodkow na rynku do bolu, tyle ze czesc z nich pozostawia sliczne
smugi... Jestescie w stanie polecic cos dobrego?

mokry ręcznik papierowy nasączony ludwikiem później mokry nasączony wodą i następnie suchy, matryca jak z fabryki

Data: 2015-11-27 20:43:12
Autor: \(c\)RaSz
Użytkownik "Tero" <tero666@onet.pl> napisał w wiadomości
:
[...]

Choć różnych cud-preparatów jest na rynku zatrzęsienie, to i ja też uważam, że
ludwik (Ludwik XIV? ;)   - "królem jest"! Może owe spec-mieszanki wykazują się
jakąś zdumiewająco większą skutecznością, ale słono za nią trzeba prze-płacić! A
ten nasz krajowy wyrób powinien sobie poradzić całkiem wystarczająco. Jeśli
jakichś bardziej upierdliwych plam nie usunie, to można do niego dodać circa 10%
alkoholu. Ale nie daj Boże metylowego, jest zbyt agresywny, no i po nim "szybko
się ściemnia", nie tylko ekran  ;)

Ani też salicylow(an)ego, bo zostaną kryształki owego dodatku! - Zwykły
denaturat będzie w sam raz...

BTW:
Jak już jest temat, to może przy okazji spytam, czy jest jakiś dobry sposób na
klawisze? Bo te rzadziej używane jakoś mi zarosły. A tu przecież roztwór (lany
strugą) nie jest zalecany, a zaś też pocieranie szmatką nie będzie zbyt
skuteczne. Tak sobie wyobrażałem, że może jakaś termo-nieodporna folia? Którą by
się kładło na keyboard, po czym ogrzewało standardową suszarką do włosów, zaś po
ostygnięciu ściągało wytworzoną "kształtkę" razem z nagromadzonym brudem... No
ale pewnie nikt nie znalazł na to jeszcze sposobu, co to byłby i skuteczny, i
*tani*! Wszak nowe "pianino" kosztuje niewiele - więc pewnie i do tego
"ostatniego w domowym szeregu" (jakości) kompa - też musiał będą kupić jakieś.

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-11-27 21:38:17
Autor: atm
[...]

Mam czarna plaska klawiature Logitecha. Podobnie jak Ty mialem problem z zakurzonymi rzadko uzywanami klawiszami.
Potraktowalem calosc nawilzanymi chusteczkami dla niemowlakow :]
Pozniej do sucha szmatka i klawiautra wreszcie wyglada jak czlowiek.

Data: 2015-11-27 21:45:44
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 Nov 2015 20:43:12 +0100, (c)RaSz napisał(a):

czy jest jakiś dobry sposób na
klawisze?

Co pół roku rozkręć klawiaturę i umyj wierzch w wannie :) Poważnie.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-11-27 23:05:08
Autor: \(c\)RaSz
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w
:
[...]

Hm, ale *na ile* poważnie? Bo zaraz dodajesz ową emotikonkę, raczej nie-poważnie
"komentującą", więc jednak trochę się czuję... skołowany! No i co do kolejności
to też mam niejakie wątpliwości:

  - bo tak na mój nie-zdrowy, miejski rozum, to bym raczej wpierw mył, a
rozkręcił *potem*, celem wysuszenia? A tak innym sposobem, to bym się chciał
posłużyć albo ściereczką (jak radził "atm". Dzięki!) ale najchętniej jakimś
cudownym sprejem, dawkowanym oszczędnie, i mającym chwil parę "przegryźć" się z
brudem (tylko gdzie dostać taki "anty-brudowy", akuratny do danego brudu
rodzaju - sprej?). Po jakiejś godzinie - ściereczka. A zaś co do tego mojego
pomysły z termo-nieodporną folią: jak Wam się podoba?

[...]

Z naszych (zażartych!) sporów na którejś z  .sci.  (fizyka? astronomia?)
odniosłem nieprzeparte wrażenie, że jesteś wojującym ateistą, a i wartości
republikańskie (w rozumieniu rodem z USA) nie są Ci zbyt... "po drodze".
I miałem Cię za soc-liberała (w rozumieniu: libertyn). A tacy przecież trzęsą
całą
UE! (którą, w swej sentencji, jak zgaduję, raczej nie-bezpodstawnie:
demaskujesz). No i widzę, że jednak pewne zalety jednego, i drugiego, tak
lakonicznego ujęcia "zasad najważniejszych społecznie" - doceniasz?
 (8-()   -- -> Wow!

To moooże docenisz i moje dzisiejsze, też lapidarne motto:

--

Socjalizm  -  to opium dla ludu!

Data: 2015-11-27 23:37:13
Autor: Adam
W dniu 2015-11-27 o 23:05,   (c)RaSz pisze:
[...]

A odróżniasz :) od ;) ?

[...]

Co schesz myć?
Elektronikę?

Jak chcesz myć _przed_ rozłożeniem, to myj w wannie ultradźwiękowej w jakimś izopropanolu.

[...]

Jest tego trochę.
Przykładowe EANy:
4010054100195
5901299902929
5908214311156
5901443020783

Zaczytałem je skanerem (nie mam czasu na nazwy i part number) spośród wielu, co mam teraz na podręcznej półce. Znajdziesz na Necie.

Ogólna zasada:
Najpierw wstrząsasz, później psikasz na bok, aby zaczęła lecieć piana. Dopiero pianę psikasz w miejsce docelowe. Jak piana przestanie "wrzeć", od razu wycierasz - nie czekasz.
Jeśli nadal brudne - czynności powtarzasz do skutku.
Dobra pianka nie zdąży wpaść pod klawisze. A to co wleci - nie powinno przeszkadzać, szybko wyschnie. Ewentualnie zdejmiesz klawisze i doczyścisz - jeśli masz jakąś wyjątkową klawiaturę.

rodzaju - sprej?). Po jakiejś godzinie - ściereczka. A zaś co do tego mojego
pomysły z termo-nieodporną folią: jak Wam się podoba?

Był tak ze 30 może 40 lat temu taki środek do czyszczenia płyt gramofonowych. W sprayu. Ale to było prawie tak przyczepliwe, jak Akutol. Zdjąłbyś tę folię razem z klawiszami.
--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-28 07:07:29
Autor: Marcin N
W dniu 2015-11-27 o 23:37, Adam pisze:
[...]

Ja odróżniam. Ale jakoś nie widzę nigdzie dowcipu. Śmiejesz się z własnych słów?

--
MN

Data: 2015-11-28 07:44:12
Autor: Jacek Maciejewski
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Dnia Fri, 27 Nov 2015 23:05:08 +0100, (c)RaSz napisał(a):

Hm, ale *na ile* poważnie?

Serio, całkiem poważnie. Użyj ludwika, ciepłej wody i pędzla. Szczotką
czasem można zmyć literki. A uśmieszek to dlatego że IMO propozycja mi
też się wydaje nieco śmieszna w dobie wszystkoizmu sprajowego.

Data: 2015-11-28 15:20:11
Autor: animka
W dniu 2015-11-27 23:05,  "Jacek Maciejewski"  pisze:
[...]

Przed zasiadaniem do komputera myj zawsze ręce. Poza tym nie dopuszczaj   Ĺźadnych brudasĂłw do swojego komputera.

--
animka

Data: 2015-11-28 22:14:00
Autor: ąćęłńóśźż
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Tyle, że jak się czyta posty animki, to trudno nie opluć monitora...

-- -- -
Przed zasiadaniem do komputera myj zawsze ręce.
Poza tym nie dopuszczaj żadnych brudasów do swojego komputera.

Data: 2015-11-29 13:05:22
Autor: Przemek
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Tyle, że jak się czyta posty animki, to trudno nie opluć monitora...

I tyle z zachowania higieny ;P
P.

Data: 2015-11-29 19:05:03
Autor: \(c\)RaSz
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Użytkownik "Przemek" <raz@onet.pl> napisał w
news:n3eptf$qfn$1speranza.aioe.org ...
:
: Użytkownik " ąćęłńóśźż" <nie@dla.spamerow> napisał w
: news:n3d5ep$e7v$2node1.news.atman.pl ...
:
: > Tyle, że jak się czyta posty animki, to trudno nie opluć monitora...
:

Ale, ale,  "ąćęłńóśźż"! Sprecyzuj: ze wstrętu, czy parskając śmiechem?  ;)

:
: I tyle z zachowania higieny ;P
: P.
:

Drzewiej bywało, że w jednym zdaniu, gdy na początku była "higiena", to zaraz
następna musiała się pojawić "kultura osobista". A czy tak grubiańskie rzeczy,
jak "plucie na animkę" (directly, off course) może się w tym zmieścić?  ;)

        Więcej oględności!

--
No to takie motto na dziś:

Zasłyszane od pewnej blondynki: "Wiecie dlaczego na wszelkich forach
dyskusyjnych przede wszystkim miotają się różni faceci? Ano dlatego, że oni po
prostu zawsze MUSZĄ udowadniać, który ma... dłuższego!"

Data: 2015-11-29 19:27:39
Autor: Przemek
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
: > Tyle, że jak się czyta posty animki, to trudno nie opluć monitora...
Ale, ale,  "ąćęłńóśźż"! Sprecyzuj: ze wstrętu, czy parskając śmiechem?  ;)

No nie mów, że nie słyszałeś tekstu: "czyścisz mi monitor" po tym jak ktoś napisał coś /ciekawego/.
Bosz... czuję się jakbym tłumaczył pointę dowcipu...

[...]

No nie wiem czy ktoś by się zdecydował na directly, wiesz... to jak z dogonieniem króliczka, po którym zepsuła się cała zabawa.
P.

Data: 2015-12-05 18:25:57
Autor: Animka
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
W dniu 2015-11-28 22:14, ����󜟿 pisze:
Tyle, �e jak si� czyta posty animki, to trudno nie oplu� monitora...

Ty się naucz pisać na grupy dyskusyjne i skonfiguruj swój czytnik.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- -- -
Przed zasiadaniem do komputera myj zawsze r�ce.
Poza tym nie dopuszczaj �adnych brudas�w do swojego komputera.

Data: 2015-11-30 15:58:57
Autor: robot
W dniu 2015-11-27 o 20:43,   (c)RaSz pisze:
[...]

Potwierdzam, że ludwik najlepszy.
Do okularów też tylko ludwik stosuję.
Ludwik w sensie dowolny markowy płyn do naczyń.

Mój sposób na klawiaturę jest taki, że kupuję klawiaturę
w auchanie za 11pln. Jak się zabrudzi, to wyrzucam i
kupuję klawiaturę w auchanie za 11pln.

Ech, żeby jeszcze fajki były takie tanie jak klawiatury...

Ale ja mam niewygórowane wymagania co do jakości klawiatury
oraz nie lubię bezprzewodowych.

Data: 2015-11-30 22:49:38
Autor: \(c\)RaSz
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Użytkownik "robot" <robot@o2.pl> napisał w
news:n3ho7g$289$1node1.news.atman.pl ...
:
: > (...)
: >
: Potwierdzam, że ludwik najlepszy.
: Do okularów też tylko ludwik stosuję.
: Ludwik w sensie dowolny markowy płyn do naczyń.
:

Nie wiem, jaka firma obecnie jest właścicielem tej marki ("L"), ale pamiętam, że
onegdaj produkowało go wielobranżowe przedsiębiorstwo Zjednoczone Zespoły
Gospodarcze (ZZG), powstałe na bazie firm "Inco" i "Veritas". Przez jakiś czas
firma ta sąsiadowała z moim miejscem pracy, i gdy rozmawiałem ze znajomymi tam
pracującymi, to nigdy nie nazywali firmy mianem ZZG, ale nawiązując do starej
nazwy (INCO-Veritas S.A) mówili: in vin(c)o  - veritas  ;)   -  kto nie kojarzy,
ten niech zajrzy do jakiegoś almanachu powiedzeń łacińskich... O samym płynie
sporo ciekawego pisze nawet nasza... Wikipedia!  -- - > "ludwik"

Co do marki, to nasz rynek jest zalewany przez światowe koncerny, i "markowych"
płynów jest niezmierne mrowie, to matryce jest czym doczyścić. Ale podobnie jak
w przypadku płynów do okien - warto się upewnić, czy dany środek nie jest zbyt
agresywny! Bo może spowodować jakieś nadżerki powierzchni. Ludwik żadnych
wrednych dodatków nie zawiera.

:
: Mój sposób na klawiaturę jest taki, że kupuję klawiaturę
: w auchanie za 11pln. Jak się zabrudzi, to wyrzucam i
: kupuję klawiaturę w auchanie za 11pln.
:

Są użytkownicy, którzy taki wstręt mają do obecnych, nowocześnie-"ekonomicznych"
konstrukcji, że wolą podjąć się napisania samodzielnie drajwera do starej,
zabytkowej, ale tej "jedynie zadowalającej". Słyszałem o takich przypadkach! Z
krajowego podwórka: był sobie onegdaj wyrób "prawie" krajowy: komp Meritum.
Piszę "prawie", bowiem wróble ćwierkały, że był on klonem maszyny
Tandy-Radio-Shack, ale chodzi mi o samą klawiaturę. A ta była chyba całkiem
rodzimej konstrukcji / produkcji. I choć komputer sam w sobie żadną rewelacją
nie był, to sama klawiatura już "i owszem". Niektórzy do dziś za nią wzdychają.

Za 11 zeta to jednak dość cienkie "pianino", a za kontaktronową trzeba pewnie
parę setek wyłożyć...

:
: Ech, żeby jeszcze fajki były takie tanie jak klawiatury...
:

Tańszy, i to spoooro - jest "dymek" w aerozolu, z e-fajki. A ponadto ułatwia
stopniowe odchodzenie od nikotyny. A jeśli Ci nie wystarczy, bo za słabego daje
"kopa" - to można sporo taniej palić skręty. Paczka tytoniu pozwala zrobić
niemal 40 szlugów, a najtańsza, 10 gram - jest już (chyba) za 5,50 zł (circa 25
papierosów wyjść z niej powinno).

:
: Ale ja mam niewygórowane wymagania co do jakości klawiatury
: oraz nie lubię bezprzewodowych.
:

Wireless'y mają swe "zady i walety"  ;)

Zalety chyba każdy może sobie dośpiewać, ale słówko o jednej z podstawowych:
jeśli ktoś używa PC-ta głównie do gier, czy jakichś zastosowań multimedialnych,
a nie np. jako edytora tekstów, to zazwyczaj ma jakiś wielgachny ekran. A
odległość oczu od takiego powinna przekraczać circa 2* przekątną. I wtedy kabel
do "pianinka", tudzież "ogon" gryzonia - już jest wyraźnie niewygodny.

Wady, to kwestia chyba głównie jakości. Ja nieopatrznie kupiłem komplet (2 w 1)
niezbyt drogiego Tracera, i... odradzam! Powinienem był dołożyć jeszcze 50% jego
ceny, i kupić Logitecha. Podpowiem więc "na co warto zwrócić uwagę":

Tracer nie ma lampek sygnalizujących włączenie C/N/Sc  Lock'ów, co doskwiera.
Ponadto jest kiepsko pomyślane zasilanie: jedno ogniwo AAA, lecz kiepsko działa,
gdy użyć akumulatorka 1,2V  - wyraźnie preferuje 1,5 wolta. Acz to nie jakaś
tragedia, bo ogniwo alkaliczne dobrej jakości wystarcza na dość długo (nie
mierzyłem niestety).

Ponadto miewa fochy: walę w jakiś klawisz, a tu zero reakcji. Po czym wyskakuje
z bufora 37 powtórzeń. Dzieje się tak gdy bateria słabnie, albo gdy
nano-odbiornik jest zasłonięty przez jakąś przeszkodę. Chyba takich kłopotów
użytkownicy lepszych marek nie mają...

--

Zerżnięte ze Słonimskiego, no bo przywołuję z pamięci, więc pewnie coś
pokręciłem:

" - Że co? Wymiana POGLĄDÓW? Takiej wymiany starannie unikam,
bo jakoś zazwyczaj na niej... tracę!"

Data: 2015-12-01 00:35:03
Autor: m
W dniu 30.11.2015 o 22:49,  (c)RaSz pisze:
[...]

Na serio? 2*przekątna? Ja mam biurko głębokie na 1m, rzadko spotykam
głębsze, zazwyczaj biurka nie przekraczają 60cm. Biurko 1m to jest 40
cali, czyli z tego wychodzi że na nim powinienem mieć monitor maks 20
cali, zaś posiadacze normalnych biurek - nie więcej niż 15 cali.

p. m.

Data: 2015-12-01 01:02:45
Autor: BSk
W dniu 2015-12-01 o 00:35, m pisze:
[...]

To "2*przekątna" to dla oglądania filmów zalecane jest chyba. Natomiast zauważ, że gdy ślepisz w monitor komputera, to nieco inaczej postrzegasz "pole obserwacyjne": patrzysz np. głównie w miejsce wprowadzanego w danej chwili fragmentu tekstu. Czyli rzeczą wygodną jest mieć dobry ogląd pewnego tylko *fragmentu* ekranu. Zaś gdy oglądasz film, to chcesz mieć (że się tak wyrażę) "szeroką panoramę", czyli widzieć *równie dobrze* WSZYSTKIE piksele. Dlatego też korzystna dla TV odległość od ekranu jest większa (w stos. do przekątnej), niż w przypadku monitora.
Czy gdy grasz w jakąś grę, to zachowujesz identyczną odległość, jak przy edycji tekstów?

Data: 2015-11-28 15:13:23
Autor: Jacek
W dniu 2015-11-27 o 17:19, Tero pisze:
mokry ręcznik papierowy nasączony ludwikiem później mokry nasączony wodą
i następnie suchy, matryca jak z fabryki
Potwierdzam. Ludwik najlepszy.
Poza tym, to środków powierzchniowo czynny nie jest aż tak wiele. W handlu może 5-6, natomiast preparatów są tysiące, każdy z innymi dodatkami, formułami (tfu) itd. Ważne, aby środek do mycia nie miał w składzie żadnych "wazelin", które natłuszczają.
Idealny jest też Fotonal - środek do kupienia w sklepach fotograficznych, tylko kto widział teraz gdzieś taki sklep?
Jacek

Data: 2015-11-28 20:31:43
Autor: pueblo
Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
Witaj Jacek, 28 lis 2015 w news:n3ccq2$5di$1node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

 Wazne, aby srodek do mycia nie mial w skladzie zadnych "wazelin", kt˘re natluszczaja.

Apropos, wazelina jest świetna do maskowania większej rysy, głębszego uszkodzenia powłoki ekranu. Trzeba precyzyjnie nanieść i rysa znika :)

Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?