Czekamy na powrót odszczepieńców do Kościoła

Data: 2009-07-23 20:07:33
Autor: abc
Czekamy na powrót odszczepieńców do Kościoła
Ci, którzy są poza Kościołem Jezusa Chrystusa, a mają co do tego jakąś
wątpliwość, winni szczerze szukać prawdy w Panu i wyuczyć się według sił
podanej sobie prawdy Chrystusowej, oraz wstąpić do Kościoła katolickiego.

Ci, którzy poznali prawdę Kościoła Jezusa Chrystusa, a jednak pozostają poza
nim, grzeszą ciężko i dlatego nie mogą być zbawieni, jeżeli trwają w tym
stanie.

Extra Ecclesiam nulla salus - jak pisał kontynuujący myśl św. Augustyna
Fulgencjusz z Ruspe około 525 roku, a Sobór Florencki w 1439 roku ogłosił
jako dogmat:

"Nie należy wątpić, że nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Żydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierający poza Kościołem katolickim pójdą w
ogień wieczny, przygotowany dla szatana i aniołów jego, jeżeli nie połączą
się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-23 21:57:40
Autor: ColgatesBilly
"abc" <oppa12@wp.pl> wrote in message news:h4a9fo$5b9$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Heretycy podwazaja podstawowe prawdy biblijne, i rzeczywiscie,
taki los ich czeka.
Na szczescie,. nie dotyczy to dzisiejszych kosciolow ewangelicznych,
ale boje sie o los kosciola katolickiego, co bezczelnie zastapil SB wlasna
plebejska i poganska tradycja.

PS a co zmieni... uznanie papieza?
Z kolei: mozeby porozumiec sie na gruncie: Slowa Bozego, a nie tradycji?

Bo zaloze sie, ze Kosciol sie zaraz zjednoczy na tym polu
( no ale, jak przekonac biskupow do wiary w SB??), przy czym, nie widze powodu
by o zbawieniu miala decydowac przynaleznosc do jednej ADMINISTRACJI
bo to dla Boga nie ma znaczenia, a liczy sie WIARA i SWIETOSC

Czekamy na powrót odszczepieńców do Kościoła