Czeki BLIK

Data: 2019-08-16 17:32:53
Autor: pueblo
Czeki BLIK
Może ktoś wie, czy takiego wynalazku można używać po prostu wszędzie tam, gdzie można płacić blikiem? Zamiast kodu blik wklepywać numer czeku. A jeśli tak, to czy jak jest czek np. 100 pln, to można nim zapłacić 45 i pozostanie nadal aktywny z 55 pln do wykorzystania?

Data: 2019-08-16 11:10:11
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
Bankomaty przyjmują chyba wszystkie.
Gorzej z płaceniem - w POSach nie sprawdzałem, ale np. automaty biletowe w warszawskuch autobusach nie przyjmują - można wpisać tylko 6 cyfr kodu :(

OIDP są jednorazowe - czyli mają maksymalną wartość, do której danym czekiem można zapłacić - ale tylko raz.
Zresztą max. trwałość to 3 dni, więc i tak wielorazowość na niewiele by się zdała (ew. na dużo małych płatności jedna po drugiej).

Z ciekawostek - santander pozwala na tworzenie czeków w "komputerowym" ST, inne banki tylko w apkach.

Data: 2019-08-17 14:08:41
Autor: pueblo
Czeki BLIK
Witaj Dawid Rutkowski, 16 sie 2019 w
napisałeś/aś:
Gorzej z płaceniem - w POSach nie sprawdzałem, ale np. automaty
No to jest kluczowe. W Getinie jest opcja utworzenia czeku do wypłaty lub do płacenia. Gdzieś tym płacić chyba można.

[...]
Ważność ok, niestety dostałem odpowiedź z banku, że czek jest jednorazowy - niewykorzystna część wraca na konto. Choć jak nie spróbuję, to nic na 100%.
Ciekawe czy kasjerka byłaby zaskoczona, gdybym bez portfela, komórki, wklepał kod z pamięci przy płaceniu.

Z ciekawostek - santander pozwala na tworzenie czeków w
"komputerowym" ST, inne banki tylko w apkach.
Bardzo fajnie.

Data: 2019-08-17 13:46:12
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
Teoretycznie czeki powinny działać wszędzie tam, gdzie kody potwierdzane w apce. Praktycznie są problemy.
POSy potestuj, ja spróbuję przy okazji w biedronku.
Tylko nie zapomnij, że po 9-cyfrowym czeku trzeba jeszcze 4-cyfrowe "hasło do czeków".
A czy to takie zaskakujące?
Myślę, że bardziej było uczenie kasjerów w biedronku, jak się płaci "elektroniczną kartą prezentową" - za pierwszym razem się nie udało, bo nie umieli, więc zadzwoniłem na infolinię - i dowiedziałem się, że kasjer ma wpisać ten 13-cyfrowy kod i nacisnąć "PSU". I potem uczyłem ;>
Te "karty" są fajniejsze, bo wielorazowe i ważne rok - i po każdej zapłacie drukuje się papierek z pozostałą ilością kasy.

Data: 2019-08-20 01:45:35
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
Niestety test w biedronku nie niesie wielkiej nadziei - czek "nie wchodzi", tak samo jak w automacie biletowym - można wpisać tylko 6 cyfr, potem już tylko pikanie przy naciskaniu klawiszy.
Mi się chyba nie chce już dalej testować, ale może inni operatorzy POSów pozwalają na czeki - w biedronku operatorem jest pekao (to z żubrem).

Dla pewności sprawdziłem, czy czeki wciąż istnieją - w bankomacie santander bez problemu (i oczywiście bez potwierdzania w apce) wypłaciłem, na pierwszym ekranie podaje się 9-cyfrowy numer czeku, na następnym 4-cyfrowe hasło.

Przy okazji ciekawostka z milka - ZTCP (bo robiłem to dawno i może coś pozmieniali) w inteligo i (chyba) w santander ma się jedno hasło do wszystkich czeków - a w milku do każdego czeku ustawia się osobne hasło.

Inna ciekawostka blika w milku to to, że jako "źródło" do płacenia blikiem można ustawić nie tylko ROR, ale i kartę kredytową - również dla czeków.
Pomijając sensowność - istniejącą chyba tylko dla telefonów bez NFC/HCE - ciekawe, jak będzie z wypłatami z bankomatów, prowizją i GP?

Data: 2019-08-20 11:31:18
Autor: Pete
Czeki BLIK
[...]

https://www.bankmillennium.pl/delegate/managedfiles/296/latest

3,99% min. 9,99 PLN

--
Pete

Data: 2019-08-20 04:53:32
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 11:31:19 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> Pomijając sensowność - istniejącą chyba tylko dla telefonów bez NFC/HCE - ciekawe, jak będzie z wypłatami z bankomatów, prowizją i GP?
> [...]

Rzeczywiście wyraźnie napisane, pola do domysłów nie ma..

Przy okazji mi się przypomniało, że w milku wypłata z bankomatu czekiem kosztuje 5zł :( Echh, tak to jest, jak się robi za dużo testów. Ciekawe, kiedy pobiorą - póki co jeszcze nie pobrali - a może zapomnieli to zaimplementować? ;> Zresztą w ogóle cholera ich wie, skąd taki pomysł - w żadnym innym banku czegoś takiego nie widziałem.

Data: 2019-08-20 04:59:20
Autor: Kris
Czeki BLIK
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:53:33 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Ciekawe, kiedy pobiorą - póki co jeszcze nie pobrali
Najwyżej reklamacje napiszesz
Jak co tydzień zapewne
Może długopis albo pena w drewnianym pudelku dostaniesz;)

Data: 2019-08-20 05:12:40
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:59:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
Jak co tydzień zapewne
Może długopis albo pena w drewnianym pudelku dostaniesz;)

Echh, a ten swoje ;)
Reklamację napiszę, jak nie pobiorą, prawo czy regulamin jakie jest, takie jest, ale ma być przestrzegane ;P
Ew. napisać też można na samą głupotę tego pomysłu - bo niby dlaczego czeki mają być gorsze? Przecież do ich tworzenia też trzeba mieć apkę. A jak są gorsze, to niech dadzą możliwość tworzenia w ST (w santander można - i nie mają też dodatkowych opłat).

Data: 2019-08-20 05:21:08
Autor: Kris
Czeki BLIK
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 14:12:44 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Echh, a ten swoje ;)
Reklamację napiszę,
Przecież nic innego nie proponowałem;)

Data: 2019-08-22 09:20:23
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 14:21:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 14:12:44 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> Echh, a ten swoje ;)
> Reklamację napiszę, Przecież nic innego nie proponowałem;)

Więc napisałem, bo nadal nie pobrali.
Bardzo jestem ciekawy rezultatu ;>

Data: 2019-09-19 07:20:23
Autor: Dawid Rutkowski
Czeki BLIK
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 18:20:25 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Więc napisałem, bo nadal nie pobrali.
Bardzo jestem ciekawy rezultatu ;>

Dostałem odpowiedź na drugą iterację reklamacji.
Pierwsza oczywiście nie na temat - że jak wypłacam blikiem, to jest za darmo (pod warunkami) - więc tak jak jeszcze przy "konwersacji" odpisałem, że wypłacałem czekiem, a to wg cennika nie jest za darmo (bezwarunkowo).

Dzisiaj napisali coś jeszcze ciekawszego - że podobno wg regulaminu traktują wypłaty czekiem tak jak wypłaty kodem. Wg mnie nic takiego w podanym paragrafie regulaminu nie jest napisane - wyraźnie są rozróżnione wypłaty kodem i czekiem - i tak samo wyraźnie są rozróżnione w cenniku.

Ciekawe, co na to odpowiedzą. Biedni, tak ich ci klienci niewdzięczni trollują...
Chociaż jeszcze fajnie trolluje się mBąka, bo co to za frajda trollować niedojdę, a mBąk potrafi się odwinąć i zaskoczyć ;>

Czeki BLIK