Czemu Meritum daje 4 procent?

Data: 2014-09-25 21:29:54
Autor: wiatrak
Czemu Meritum daje 4 procent?
Chyba chce być więcej warte przed sprzedażą. Większa baza klientów, większe aktywa, wyższa cena.

http://tvn24bis.pl/informacje,187/alior-chce-kupic-meritum-bank,471679.html

Data: 2014-09-25 16:21:31
Autor: pasztab
Czemu Meritum daje 4 procent?
Den torsdagen den 25:e september 2014 kl. 21:29:54 UTC+2 skrev wiatrak:
Chyba chce byæ wiêcej warte przed sprzeda¿±. Wiêksza baza klientów, wiêksze aktywa, wy¿sza cena.

http://tvn24bis.pl/informacje,187/alior-chce-kupic-meritum-bank,471679.html

Czy to tak duzo? Byloby pewnie niezle, gdyby nie te "nowe srodki", a to juz ograniczenie dosc spore.
W tej chwili 4% daje rowniez BZWBK i Idea "wysoki procent"

Data: 2014-09-25 22:05:50
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 25 Sep 2014 21:29:54 +0200, wiatrak napisał(a):

Chyba chce być więcej warte przed sprzedażą. Większa baza klientów, większe aktywa, wyższa cena.

http://tvn24bis.pl/informacje,187/alior-chce-kupic-meritum-bank,471679.html

Lepiej mi wytłumacz, czemu taki dinozaur jak BZWBK daje 4%.

Chyba na grupie o tym nie czytałem:
http://www.bzwbk.pl/mikrosite/nowa-lokata-swobodnie-zarabiajaca-nowe-srodki/nowa-lokata-swobodnie-zarabiajaca-nowe-srodki.html --
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-09-25 22:22:20
Autor: wiatrak
[...]

Nie wiem dlaczego daje 4%, ale powiem ci dlaczego nie skorzystałem z ich oferty.

Nie mam u nich konta, więc żeby założyć lokatę:

Pierwsza opcja.
Muszę iść do placówki, przynieść gotówkę w walizce i dopiero założyć lokatę.

Druga opcja.
1.Muszę iść do placówki, założyć jakiś rachunek (ROR, rachunek techniczny czy jakiś inny)
2.Następnie dopiero na ten rachunek zrobić przelew.
3.Jak już zaksięgują to znowu muszę iść do placówki, żeby założyć lokatę.
  Dlatego choć miaÅ‚em kasÄ™ do ulokowania, to ich olaÅ‚em.

Data: 2014-09-25 22:29:01
Autor: wiatrak
Czemu Meritum daje 4 procent?

  Dlatego choć miaÅ‚em kasÄ™ do ulokowania, to ich olaÅ‚em.

I wolałem założyć w PBS Ciechanów na 4,10%, bo nie mam czas na łażenie do banku, który zamykają o 17-tej. Mam tam chodzić dwa razy tylko dlatego, że jakiś idiota w BZWBK tak sobie wymyślił.

Data: 2014-09-27 19:04:02
Autor: J.F.
Czemu Meritum daje 4 procent?
Dnia Thu, 25 Sep 2014 22:29:01 +0200, wiatrak napisa³(a):
  Dlatego choæ mia³em kasê do ulokowania, to ich ola³em.

I wola³em za³o¿yæ w PBS Ciechanów na 4,10%, bo nie mam czas na ³a¿enie do banku, który zamykaj± o 17-tej. Mam tam chodziæ dwa razy tylko dlatego, ¿e jaki¶ idiota w BZWBK tak sobie wymy¶li³.

No, glowny oddzial zamykaja o 19-tej.
Ale masz racje ... dziwne to, ale widac nie tylko o nowe srodki
chodzi, ale moze o nowych klientow, albo rozmowe z nimi i namowienie
na 123.

J.

Data: 2014-09-26 06:12:16
Autor: S
W dniu 2014-09-25 22:22, wiatrak pisze:

Nie mam u nich konta, więc żeby założyć lokatę:

Ja mam konto od dłuższego czasu, ale dawniej było tak, iż aby założyć lokatę internetową nie trzeba było posiadać konta. Wszystko dało się założyć zdalnie przez Internet. Być może coś zmienili lub z uwagi na opcję "nowe środki" nie możesz tego tak zrobić.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-09-26 08:09:51
Autor: wiatrak
Czemu Meritum daje 4 procent?

Ja mam konto od dłuższego czasu, ale dawniej było tak, iż aby założyć
lokatę internetową nie trzeba było posiadać konta.

   Bo ona nie jest internetowa. Możesz jÄ… zaÅ‚ożyć TYLKO w placówce. Musisz wiÄ™c te np. 100k mieć przy sobie, albo wczeÅ›niej je przelać do BZWBK. Å»eby już u nich leżaÅ‚y, jak przyjdziesz zaÅ‚ożyć.
  Å»eby przelać, musisz mieć u nich jakikolwiek rachunek. A jak masz rachunek i nawet dostÄ™p do niego online, i te 100k na swoim rachunku w BZWBK to i tak musisz użyć nóg, żeby to zaÅ‚ożyć.

Data: 2014-09-26 09:05:03
Autor: S
W dniu 2014-09-26 08:09, wiatrak pisze:

   Bo ona nie jest internetowa. Możesz jÄ… zaÅ‚ożyć TYLKO w placówce.
Musisz więc te np. 100k mieć przy sobie, albo wcześniej je przelać do
BZWBK. Żeby już u nich leżały, jak przyjdziesz założyć.
  Å»eby przelać, musisz mieć u nich jakikolwiek rachunek. A jak masz
rachunek i nawet dostęp do niego online, i te 100k na swoim rachunku w
BZWBK to i tak musisz użyć nóg, żeby to założyć.

Nie masz racji. Zalogowałem się do konta i mam możliwość jej założenia z poziomu Internetu. Jedną i drugą.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-09-26 11:17:53
Autor: wiatrak
Czemu Meritum daje 4 procent?

Nie masz racji. Zalogowałem się do konta i mam możliwość jej założenia z
poziomu Internetu. JednÄ… i drugÄ….

  No to siÄ™ pozmieniaÅ‚o. Jak ja chciaÅ‚em zaÅ‚ożyć, to tÄ… lokatÄ™ można byÅ‚o zaÅ‚ożyć jedynie w placówce.

Data: 2014-09-26 11:30:38
Autor: wiatrak
Czemu Meritum daje 4 procent?

Nie masz racji. Zalogowałem się do konta i mam możliwość jej założenia z
poziomu Internetu. JednÄ… i drugÄ….

Zadzwoniłem teraz na infolinię bzwbk. Z poziomu RORu to mozesz sobie zalożyć "Swobodnie zarabiającą na 6 mies". i "swobodnie zarabiającą Nowe środki" , ale na 3 procent. Lokata na 4 procent w dalszym ciągu tylko w placówce. Tak twierdzi infolinia.

Data: 2014-09-26 14:18:09
Autor: S
W dniu 2014-09-26 11:30, wiatrak pisze:

[...]

Nie zrozumieliśmy się. Lokatę Meritum można założyć z poziomu Internetu. Temat dotyczy Meritum - nie zauważyłem, iż pisałeś o bz wbk. W ogóle nie jestem klientem tego banku.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-09-26 06:15:31
Autor: S
W dniu 2014-09-25 21:29, wiatrak pisze:
Chyba chce być więcej warte przed sprzedażą. Większa baza klientów,
większe aktywa, wyższa cena.

http://tvn24bis.pl/informacje,187/alior-chce-kupic-meritum-bank,471679.html

Niestety... Ciągle jakieś sprzedaże i liczba banków komercyjnych maleje. Do tego tych z atrakcyjnym oprocentowaniem to już w ogóle. Jeszcze niedawno korzystałem z 4-5 banków, a dziś w zasadzie tylko Idea i Meritum mają % godny uwagi bez większych haczyków. Gdy Kredyt Bank został wchłonięty przez BZ WBK oferta wyraźnie się pogorszyła (korzystałem z ich ROR 7%). Alior też nie błyszczy na tle Meritum, więc pewnie wyrównają w dół.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-09-27 16:24:12
Autor: Arek
Czemu Meritum daje 4 procent?
U¿ytkownik "S" <as@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m02p8r$8iq$1node2.news.atman.pl...

Niestety... Ci±gle jakie¶ sprzeda¿e i liczba banków komercyjnych maleje.

Prosper Bank (Polski Kredyt Bank) ->  Kredyt Bank -> BZW WBK
Dominet -> Fortis -> Paribas
Lukas -> CA

Arek

Data: 2014-09-27 16:48:40
Autor: S
W dniu 2014-09-27 16:24, Arek pisze:

Prosper Bank (Polski Kredyt Bank) ->  Kredyt Bank -> BZW WBK
Dominet -> Fortis -> Paribas
Lukas -> CA

Jeszcze Polbank odczułem. Po fuzji oferta zdecydowanie się pogorszyła. Multibank i mBank to już też jedność. FM Bank i PBP, gdzie w obu przypadkach jakby mniej atrakcyjnie niż kiedyś osobno.

Problemem stają się też gwarancje BFG, gdyż coraz mniej jest banków z ciekawą ofertą, a padanie SKOKów daje do myślenia dla ludzi z większym kapitałem. Skoro rynek usług banków komercyjnych się kurczy to marne szanse też na atrakcyjne oprocentowanie. Brak konkurencji. Do tego niskie stopy % (zapowiadane cięcia) i wkrótce będziemy wybierać między 1% a 1,1%.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-09-27 16:06:47
Autor: pasztab
Den lördagen den 27:e september 2014 kl. 16:48:40 UTC+2 skrev S:
W dniu 2014-09-27 16:24, Arek pisze:
 Do tego

niskie stopy % (zapowiadane ciêcia) i wkrótce bêdziemy wybieraæ miêdzy 1% a 1,1%.

Tak nigdy nie bedziemy wybierac. W krajach euro, gdzie stopa jest praktycznie zerowa bez problemu znalezc mozna banki lub instytucje fin. z gwarancjami podobnymi jak BFG, ktore oferuja min. 2% na kontach, a przy zamrozeniu na dluzszy okres duzo wiecej.
Nikt nie bedzie lokowal na 1 czy 1,1% bo konkurencja wymusi na polskich bankach wyzsze oprocentowanie. W przeciwnym razie kapital po prostu odplynie.

Data: 2014-09-27 16:39:18
Autor: Kris
Czemu Meritum daje 4 procent?
W dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 01:06:47 UTC+2 u¿ytkownik pas...@gmail.com napisa³:

Nikt nie bedzie lokowal na 1 czy 1,1% bo konkurencja wymusi na polskich >bankach wyzsze oprocentowanie.

Jaka konkurencja? W s±siednich krajach oprocentowanie depozytów pini¿ej 1% jak piszesz a te wy¿sze to gwarancje podobne jak mia³ Amber Gold. Równamy do Europy;)
W przeciwnym razie kapital po prostu odplynie.
Nie ma gdzie za bardzo.

Data: 2014-09-28 15:29:21
Autor: S
W dniu 2014-09-28 01:06, pasztab@gmail.com pisze:
[...]

Nie bardzo wierzê w to, co piszesz... Szczególnie "2% lub du¿o wiêcej", gdy w PL jest 4% i podobno to rekord w Europie. Wystarczy, ¿e zerkniesz po ile s± lokaty w euro, a przecie¿ nasz rz±d uparcie d±¿y do jego wprowadzenia, za¶ NBP ma wprost w swoim programie "edukacjê" i "dostosowanie"... Nie pytaj± "czy"... Pytaj± "jak". Ma³o jest nawet w PL lokat na wiêcej ni¿ 1% w euro.

Co do konkurencji to w³a¶nie poprzez zmniejszanie liczby banków komercyjnych jej praktycznie nie ma. A ten odp³yw kapita³u to te¿ tak jako¶ nie bardzo grozi. Zwróæ uwagê jakie oprocentowanie ma PKO BP i Pekao SA, potem zerknij na ich liczbê klientów, a wszystko stanie siê jasne. W wielu mniejszych miejscowo¶ciach po prostu nie ma wyboru.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2014-09-26 11:31:59
Autor: pwz
Czemu Meritum daje 4 procent?
To proste. Idzie wojna, wiÄ™c ludzie wycofujÄ… depozyty i chowajÄ… dolary w  skarpetÄ™.
pwz

W dniu .09.2014 o 21:29 wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> pisze:

Chyba chce być wiÄ™cej warte przed sprzedażą. WiÄ™ksza baza klientów,  wiÄ™ksze aktywa, wyższa cena.

http://tvn24bis.pl/informacje,187/alior-chce-kupic-meritum-bank,471679..html

Data: 2014-09-28 01:28:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czemu Meritum daje 4 procent?

"pwz" op.xmsfflnxvgvbot@pwz-stacjonarny

: To proste. Idzie wojna, wiêc ludzie wycofuj±
: depozyty i chowaj± dolary w skarpetê.

Od lipca dolar stale ro¶nie.

  http://tvn24bis.pl/informacje,187/polacy-bez-wiz-do-usa-dzieki-umowie-handlowej-to-prawie-zdecydowane,409630.html

(; Tymczasem od czasu do czasu ;) raz za razem ;) s³ychaæ
o tym, ¿e nadszed³ czas na likwidacjê wiz do USA dla Polaków. ;)

Data: 2014-09-28 01:23:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czemu Meritum daje 4 procent?

"wiatrak" m01qfj$r10$1@node1.news.atman.pl

A czemu Mille daje 4.5%? I czemu nas spotka³ los Popiela?

Data: 2014-10-06 21:37:30
Autor: janek z pola
Czemu Meritum daje 4 procent?
Arek wrote:

Najpierw przedłużyl do 30.09 teraz do 6.10 .
Przedłużą jeszcze?

Mam komunikat: Produkt o symbolu "1-3-01-0-LES3" nie jest dostępny dla Jednostki Banku "1-01-05-000-DBI"

Komunikat wyskoczył 10 października przy próbie założenia tej lokaty 4% na 5 miesięcy. Na stronie nie ma baneru reklamowego tej lokaty, jest inny baner (takiej lokaty na 3.8%).

--
Wysłane z pola.

Data: 2014-10-06 22:01:13
Autor: janek z pola
janek z pola wrote:

Arek wrote:

[...]

Komunikat wyskoczył 06 października a nie 10 jak napisałem wcześniej.

Co ciekawe, nie udało się założyć tej lokaty z poziomu interfejsu WWW bankowości elektronicznej, ale udało się złożyć wniosek przez ich stronę internetową. Na tej stronie jest link do generatora wniosków i na tymże generatorze założenie Lokata Ekstra 4% przeszło.

To w sumie mój pierwszy kontakt z tym bankiem - czy Meritum ma aż tak mierny system informatyczny? Zakładam że zdezaktywowali produkt, tyle że jedynie w kanale bankowości internetowej.

--
Wysłane z pola.

Data: 2014-10-07 10:17:02
Autor: Piotrek
On 2014-10-06 22:01, janek z pola wrote:
[...]

Chyba i tam już zniknęli tę lokatę.

Piotrek

Data: 2014-10-07 10:43:25
Autor: wiatrak
Czemu Meritum daje 4 procent?

Chyba i tam już zniknęli tę lokatę.

Nie ma. Nie ma też miętowej w Ciechanowie.

Czemu Meritum daje 4 procent?