Czemu VW Golfy smrodzą?

Data: 2018-06-04 22:02:12
Autor: Marek S
Czemu VW Golfy smrodzą?
Witam Was.

Albo mam wyjątkowego farta albo istnieje pewna reguła. Otóż gdy stoję w korku lub wlekę się za kimś to wk... mnie gdy z rury wydechowej poprzedzającego samochodu wali smród i tumany dymu (siwego lub czarnego). Wtedy zwracam uwagę na to auto mimochodem. Właśnie dziś po raz N-ty schemat się powtórzył. W zdecydowanej większości są to Golfy. Przeróżne wersje - nie rozpoznaję ich. Średnio nowe i stare, bardzo często diesle, ale też nie zawsze. Na drugim miejscu Mondeo.

Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-04 16:31:56
Autor: Lisciasty
Czemu VW Golfy smrodzą?
W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 22:02:17 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

Nasz dawny golf trójka po osiągnięciu 300kkm przebiegu ubił katalizator,
wymieniliśmy na nowy i padaka pojeździła jeszcze prawie 100k i poszła
do ludzi. Ale przypuszczam że 99% użytkowników w takim przypadku
wspomaga się katalizatorem zrobionym ze stalowej rurki (pustej) i stąd problem...

L.

Data: 2018-06-04 23:41:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Czemu VW Golfy smrodzą?
w starych VW wylaczenie EGR (vagcom) to 30s roboty a reszta to faktycznie sztrucle ktore diagnosta powinien odwalic na przegladzie :-)

Data: 2018-06-05 21:32:16
Autor: Marek S
Czemu VW Golfy smrodzą?
W dniu 2018-06-05 o 01:31, Lisciasty pisze:

[...]

hehe

Wiesz, ja to rozumiem. Ale czemu akurat Golf? Przecież mnóstwo jest innych aut, gdzie też taką rurkę mogliby wstawić i kopcić do woli. Przypuszczam, że o kasę chodzi. Być może Golfy mają jakąś super atrakcyjną cenę? Nie mówię o zabytkach na żółtych tablicach, bo kopcą równie te wyglądające współcześnie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-06 21:19:32
Autor: t-1
Czemu VW Golfy smrodzą?
W dniu 2018-06-05 o 21:32, Marek S pisze:

Wiesz, ja to rozumiem. Ale czemu akurat Golf? Przecież mnóstwo jest innych aut, gdzie też taką rurkę mogliby wstawić i kopcić do woli. Przypuszczam, że o kasę chodzi. Być może Golfy mają jakąś super atrakcyjną cenę?
Podobno nobilitują.

Data: 2018-06-05 00:27:04
Autor: Tomasz Pyra
Czemu VW Golfy smrodzą?
Dnia Mon, 4 Jun 2018 22:02:12 +0200, Marek S napisał(a):

Czy te modele są jakoś specjalnie skażone, że muszą śmierdzieć i kopcić?

To są po prostu najpopularniejsze modele, masowo sprowadzane z Niemiec z
przebiegiem który dla obecnych silników diesla oznacza koniec resursu.

A naprawa takiego silnika czy wymiana na nowy zazwyczaj jest nieopłacalna.

Dla wielu ludzi samochód jest też absolutnie sprawny tak długo jak długo
jest w stanie poruszać się o własnych siłach do przodu, po co więc coś robi
skoro jeździ?

Data: 2018-06-05 21:09:12
Autor: Marek S
Czemu VW Golfy smrodzą?
W dniu 2018-06-05 o 00:27, Tomasz Pyra pisze:

To są po prostu najpopularniejsze modele, masowo sprowadzane z Niemiec z
przebiegiem który dla obecnych silników diesla oznacza koniec resursu.

A naprawa takiego silnika czy wymiana na nowy zazwyczaj jest nieopłacalna.

Owszem, zakładałem, że tak może być ale większość z tych aut nie wyglądała jakoś staro. Najbardziej kopcił zabytek. To chyba był Golf I. Trudno było go dostrzec w kłębach dymu :-D

Jak na ironię dziś kolejny Golf... z nalepką "to diesel, musi kopcić!" :-D

Dla wielu ludzi samochód jest też absolutnie sprawny tak długo jak długo
jest w stanie poruszać się o własnych siłach do przodu, po co więc coś robi
skoro jeździ?

Tak, czytałem wątek o tym, że oleju nie ma sensu wymieniać nawet jak się w gluta zmieni :-D

Widziałem kiedyś rozebrany silnik jakiegoś wypasionego Merca V8, gdzie właściciel Long Life'a stosował. Olej był sprężysty w dotyku jak żelki dla dzieci. Wszystko było nim oblepione na grubość 1cm. Przekrój silnika przypominał żyłę z zatorem :-D Olej pozrywał aluminiowe prowadnice łańcucha rozrządu! Ja bym im nie dał rady nawet młotkiem, a żelki na łańcuchu dały :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-05 08:59:43
Autor: Budzik
Czemu VW Golfy smrodzą?
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

[...]
Ja trafiam czesciej na focusy...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2018-06-05 17:17:15
Autor: jerzu.xyz
Czemu VW Golfy smrodzą?
On 05 Jun 2018 08:59:43 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Ja trafiam czesciej na focusy...

A ja trafiam na różne marki. Auta stare, jak i całkiem nowe. Diesel
musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-06-05 17:39:10
Autor: Jacek Maciejewski
Czemu VW Golfy smrodzą?
Dnia Tue, 05 Jun 2018 17:17:15 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):

Diesel
musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

A ziemia jest płaska. Amen.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-06-05 21:39:11
Autor: Marek S
Czemu VW Golfy smrodzą?
W dniu 2018-06-05 o 17:17, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

A ja trafiam na różne marki. Auta stare, jak i całkiem nowe. Diesel
musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

Idealnie trafiłeś z wypowiedzią :-D
Dziś jechałem, oczywiście znów za Golfem, który miał wielką naklejkę na szybie "to diesel, musi kopcić" :-D

Rozumiem, że Twoje słowa, to był żart? Bo jak patrzę na ulicę, to niewiele diesli kopci. W tym również mój. Nawet na hamowni podczas testów po tuningu i "rozpędzaniu" auta do 180km/h spaliny były niewidoczne.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-06 03:59:39
Autor: Budzik
Czemu VW Golfy smrodzą?
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

Ja trafiam czesciej na focusy...

A ja trafiam na różne marki. Auta stare, jak i całkiem nowe. Diesel
musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

A moj nie ma dpfu i nie dymi... Ki czort...?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-06-06 09:17:53
Autor: Zenek Kapelinder
Czemu VW Golfy smrodzą?
Bo masz nie spierdolony silnik to nie dymi. Moj tez nie dymi a to stary klamot z rzedowa pompa wtryskowa. W ukladzie wydechowym fabryka zalozyla mu tylko tlumiki bez zadnych cudowych katalizatorow itp.

Data: 2018-06-06 18:59:37
Autor: Budzik
Czemu VW Golfy smrodzą?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]
Akurat master to troche dymi, ale ducato własciwie ani krzty.

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2018-06-06 22:02:41
Autor: jerzu.xyz
Czemu VW Golfy smrodzą?
On 06 Jun 2018 18:59:37 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Akurat master to troche dymi,

A mój własnie nie dymi. Pomimo sporego przebiegu i oryginalnego
osprzętu.

Data: 2018-06-06 14:13:53
Autor: Kamil 'Model'
Czemu VW Golfy smrodzą?
W dniu 2018-06-05 o 17:17, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

A ja trafiam na różne marki. Auta stare, jak i całkiem nowe. Diesel
musi dymić, i żaden DPF tu nie pomoże ;)

Dobrze, że moje HDi nie wie o tym.
No chyba, że zepsute i dlatego nie kopci.

Czemu VW Golfy smrodzą?