Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

Data: 2015-01-12 23:15:19
Autor: Marek
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
Technika cyfrowa rejestracji ju偶 jest powszechna a Hollywod ci膮gle kr臋ci na ta艣mie (negatyw), kt贸r膮 i tak p贸藕niej skanuj膮 do postprodukcji i aby dystrybuowa膰 film tylko cyfrowo.  Czemu ta艣ma ci膮gle w modzie?
We藕my np. takiego Hobbita. Przy premierze 1 cz臋艣ci by艂o g艂o艣no, 偶e film kr臋cony wysz膮,liczb膮 klatek/s (hfr). Naturalnie wyda艂o mi si臋, 偶e Jackson nakr臋ci艂 to cyfrowo ale przez przypadek spojrza艂em na "technical details" w bazie imdb.com a tam stoi, 偶e by艂 kr臋cony na negatywie.... Czemu tak?

Drugie pytanie to o 3D. We藕my ju偶 tego ostatniego Hobbita. Jest w IMAXIE w wersji 3D. Czy rzeczywi艣cie film by艂 kr臋cony jak nale偶y, stereskopowo dwoma obiektywami  czy efekt 3D dodano komputerowo w postprodukcji? Mo偶e mi si臋 wydawa艂o, ale nie wszystkie sceny mia艂y odpowiedni膮 g艂臋bi臋 3D, przy czym niekt贸re wr臋cz uwydatnion膮. Czy czasem producenci nie robi膮 nas w ciula, reklamuj膮c film jako 3D, gdy w rzeczywisto艣ci to tylko takie lipne 3D i to w wybranych fragmentach?

--
Marek

Data: 2015-01-13 00:17:24
Autor: Arek
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
W dniu 2015-01-12 o 23:15, Marek pisze:
Czemu ta艣ma ci膮gle w modzie?
[..]
takie lipne 3D i to w wybranych fragmentach?

Bo:
1. Ludzie przyzwyczaili si臋 do wad obrazu zapisanego na ta艣mie.
2. Ta艣ma ma ci膮gle kilka atut贸w w stosunku do kamer wideo, szczeg贸lnie od czasu gdy bran偶a pozwoli艂a producentom postawi膰 na kamery jednoprzetwornikowe.
3. Masz racj臋, 偶e tam nie by艂o 3D tylko lipa, tak samo jak w Avatarze.
Jest zasadnicza r贸偶nica pomi臋dzy obrazem w 3D a obrazem robionym w technice 3D.

Polecam swoje wpisy:

http://arnoldbuzdygan.com/jak-jest-naprawde-z-filmowym-odczuciem-plynnoscia-obrazu-i-iloscia-244860-kls-w-filmie-wideo-i-grach-komputerowych/ oraz

http://arnoldbuzdygan.com/avatar-jestem-wkurzony-to-nie-jest-film-3d/

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2015-01-13 00:30:54
Autor: Marek
On Tue, 13 Jan 2015 00:17:24 +0100, Arek <arnold@buzdygan.com> wrote:
2. Ta艣ma ma ci膮gle kilka atut贸w w stosunku do kamer wideo,
szczeg贸lnie
od czasu gdy bran偶a pozwoli艂a producentom postawi膰 na kamery jednoprzetwornikowe.

Ale to co pisz膮 w imdb.com dot. np. hobbita (negatyw) niezgadza si臋 z tym co mo偶na znale藕膰 w sieci. Jackson w wywiadach m贸wi, 偶e kr臋ci艂 to kamer膮 red epics, a to jest sterescopowa kamera cyfrowa.
 http://www.fxguide.com/featured/the-hobbit-weta/

A co do 48fps+3D. Ciekawostk膮 jest to, 偶e zauwa偶ono, 偶e na tych projekcjach  (w USA) przy scenach z subtelnym komizmem widownia nie reaguje 艣miechem, jest absolutna cisza. Tymczasem przy tych samych scenach w projekcji 2D ludzie reaguj膮 bardziej 偶ywio艂owo....

--
Marek

Data: 2015-01-13 01:30:23
Autor: Arek
W dniu 2015-01-13 o 00:30, Marek pisze:
[...]

Pewnie mu zap艂acili, 偶eby tak m贸wi艂 i pewnie CO艢 TAM ni膮 kr臋ci艂 偶eby nie by艂o, 偶e si臋 mija z prawd膮.
Reszta zapewne polecia艂a na ta艣mie.

[...]

Hmmm.. ciekawe. Trzeba b臋dzie o tym poczyta膰.
A inne emocje? Jak z nimi by艂o?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2015-01-13 10:07:22
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.2830156053860151799@news.icm.edu.pl...

[...]

Ja widz臋 na imdb w艂a艣nie m.in. red epic - pewnie u偶ywamy alternatywnych Internet贸w.

Data: 2015-01-13 16:38:43
Autor: Marek
On Tue, 13 Jan 2015 10:07:22 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Ja widz臋 na imdb w艂a艣nie m.in. red epic - pewnie u偶ywamy
alternatywnych
Internet贸w.

M膮drala. To czemu pisz膮 jednocze艣nie, 偶e film jest na negatywie i ma d艂ugo艣膰 4647m i zajmuje 9 rolek (Hobit 1)? To przeczy cyfrowym kamerom.

--
Marek

Data: 2015-01-13 16:43:34
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.214581903158530599@news.icm.edu.pl...

wrote:
[...]

Link!

Data: 2015-01-13 16:52:04
Autor: Marek
On Tue, 13 Jan 2015 16:38:43 +0100, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
M膮drala. To czemu pisz膮 jednocze艣nie, 偶e film jest na negatywie i
ma
d艂ugo艣膰 4647m i zajmuje 9 rolek (Hobit 1)? To przeczy cyfrowym kamerom.

Wygl膮da ba to, 偶e prezentowany format negatywu red raw to format cyfrowy.OK ale w takim razie, po co na艣wietlaj膮 p贸藕niej to na ta艣m臋 35mm i 75mm? Czy偶by na Dzikim Zachodzie byku jeszcze kina "ta艣mowe"?

--
Marek

Data: 2015-01-13 19:36:49
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.209328544524920082@news.icm.edu.pl...

[...]

BTW nie wszystkie IMAXy na 艣wiecie s膮 cyfrowe

Data: 2015-01-14 01:42:21
Autor: Marek
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
On Tue, 13 Jan 2015 19:36:49 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Link!

 http://www.imdb.com/title/tt0903624/technical?ref_=tt_dt_spec&mode=desktop

--
Marek

Data: 2015-01-14 08:53:52
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7728220616207297050@news.icm.edu.pl...

wrote:
Link!

http://www.imdb.com/title/tt0903624/technical?ref_=tt_dt_spec&mode=desktop

No wiec kolego rzucasz si臋, a po prostu nie wiesz co czytasz. Film zosta艂 wydany (do dystrybucji) zar贸wno w wersji cyfrowej, jak i na ta艣mie, tyle. Nie 偶adne, ze by艂 kr臋cony "analogowo".

Data: 2015-01-14 12:25:36
Autor: Marek
On Wed, 14 Jan 2015 08:53:52 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
[...]

Ta, jak pokaza艂em palcem o co chodzi to taki艣 m膮drala. Teraz to ju偶 to samo wiem. Uk艂ad infornacji (p贸l) w imdb jest niejednoznaczny, co wprowadza w b艂膮d. Pole total film length powinno by膰 tylko  subpolem przy informacjach o analogowych kopiach dystrybucyjnych. Bo w przypadku produkcji cyfrowej zestawianie na jednym poziomie formatu redcode raw i film length w metrach jest nonsensem.

PS
Troch臋 mnie rozczarowuje poziom grupy, wida膰 sami ogl膮dacze tre艣ci. O formie czy technikaliach nie ma z kim za bardzo pogada膰 poza jedn膮 czy dwiema osobami,  no i Arkiem, do czego to dosz艂o ;)

--
Marek

Data: 2015-01-14 14:52:17
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.5130274445644075613@news.neostrada.pl...

wrote:
[...]

Hahahahahahahahaha.

Troch臋 mnie rozczarowuje poziom grupy

No, zani偶y艂e艣 go w艂a艣nie tragicznie.

Data: 2015-01-14 18:24:16
Autor: Marek
On Wed, 14 Jan 2015 14:52:17 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
No, zani偶y艂e艣 go w艂a艣nie tragicznie.

Czym? Zr贸ceniem uwagi, 偶e imdb nieprecyzyjnie prezentuje "technical details"? B艂agam...
Mo偶esz teraz podnie艣膰 ten bardzo przeze mnie obni偶ony poziom i co艣 napisa膰 w temacie ta艣ma vs. cyfr贸wka. Albo dlaczego widzowie hfr 3D nie zauwa偶aj膮 subtelnego humoru w tre艣ci - mo偶e potrzebny jest powinien dystans do obrazu jaki daje 24fps 2D?

--
Marek

Data: 2015-01-14 22:13:53
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7664226487988051577@news.neostrada.pl...

wrote:
No, zani偶y艂e艣 go w艂a艣nie tragicznie.

Czym? Zr贸ceniem uwagi, 偶e imdb nieprecyzyjnie prezentuje "technical details"? B艂agam...

Precyzyjnie, nie ma b艂臋du.

Data: 2015-01-14 23:58:11
Autor: Marek
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
On Wed, 14 Jan 2015 22:13:53 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Precyzyjnie, nie ma b艂臋du.

Ok teraz widz臋, 偶e kompletnie nie czujesz tego niuansu (albo celowo trolujesz). Dla mnie eot.

--
Marek

Data: 2015-01-15 08:32:50
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Marek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:almarsoft.8001049704011230702@news.neostrada.pl...

wrote:
Precyzyjnie, nie ma b艂臋du.

Ok teraz widz臋, 偶e kompletnie nie czujesz tego niuansu

Wskaz mi zatem tego niuansu.

Data: 2015-01-13 11:12:17
Autor: maderos
W dniu 2015-01-13 o 00:17, Arek pisze:
[...]

Najlepsza by艂a Twoja wymiana zda艅 z Romanem. Kropka.
Reszta niech b臋dzie milczeniem.

Data: 2015-01-13 19:25:22
Autor: the_foe
[...]

Producenci by najchetniej porzucili tasme. Cyfr贸wka tansza, 艂atwiejszy set-up (szczeg贸lnie w ciemnych scenach). Tyle, ze ludzie nie lubi膮 (pami臋tasz zapewne eksperymenty Michaeala Manna - tych film贸w nie da sie momentami ogladac). Nie jest tez bez wad. B艂ona lepiej radzi sobie ze sta艂ym fps. W cyfr贸wce przy niskim fps (<30) szybkie sceny trac膮 na dynamice.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-13 20:57:48
Autor: Arek
W dniu 2015-01-13 o 19:25, the_foe pisze:
[..] B艂ona lepiej radzi sobie ze sta艂ym fps.
> W cyfr贸wce przy niskim fps (<30) szybkie sceny trac膮 na
dynamice.

Kompletne bzdury.
Sk膮d Ty je wyssa艂e艣?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2015-01-13 21:01:07
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Arek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m93tbo$cpf$1@speranza.aioe.org...

[...]

Z oczu, 膰woku. Ale zazdraszczam ci, 偶e tego nie rejestrujesz.

Data: 2015-02-09 10:16:13
Autor: Kamil
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
U偶ytkownik "Marek" napisa艂:

Technika cyfrowa rejestracji ju偶 jest powszechna a Hollywod ci膮gle
kr臋ci na ta艣mie (negatyw

- bo maj膮 du偶e zapasy ta艣my :)
- bo maj膮 operatr贸w przyzwyczajonych do "starych" kamer

A tak powa偶nie. Kamera cyfrowa pracuj膮ca z rozdzielczo艣cia dobrej ta艣my filmowej
kosztuje maj膮tek, a i tak nie dor贸wnuje ta艣mie. Z negatywu chemicznego mo偶na
uzyska膰 rozdzielczo艣膰 prawie, 偶e atomow膮, o co trudno na nosnikach
elektronicznych.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-10 20:29:47
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Kamil"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:mbdfdm$auq$1@speranza.aioe.org...

U偶ytkownik "Marek" napisa艂:

[...]

ojapier....臋

Data: 2015-02-10 20:33:25
Autor: Arek
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
W dniu 2015-02-09 o 10:16, Kamil pisze:
[..]
kosztuje maj膮tek, a i tak nie dor贸wnuje ta艣mie. Z negatywu chemicznego mo偶na
uzyska膰 rozdzielczo艣膰 prawie, 偶e atomow膮, o co trudno na nosnikach

Bredzisz.
Ka偶da ta艣ma ma ograniczenia wynikaj膮ce z fizycznych rozmiar贸w ziaren 艣wiat艂oczu艂ych oraz ich roz艂o偶enia na ta艣mie (ziarnisto艣膰 strukturalna).

Ziarna maj膮 rozmiary od 0,5 do kilku mikrometr贸w i bywaj膮 widoczne ju偶 przy 25 krotnym powi臋kszeniu.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2015-02-15 02:17:06
Autor: Kamil
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
U偶ytkownik "Arek" napisa艂:

Bredzisz.

Ham?

Ziarna maj膮 rozmiary od 0,5 do kilku mikrometr贸w i bywaj膮 widoczne ju偶
przy 25 krotnym powi臋kszeniu.

Tu Ty bredzisz. Poj臋cia nie masz o czym piszesz. Spytaj filmowc贸w i fotografik贸w
zawodowych dlaczego do dzisiaj ch臋tnie u偶ywaja negatyw贸w. Jak膮 rozdzielczo艣膰 i
palet臋 barw mog膮 wyci膮gn膮膰 z chemii, a jak膮 z cyfry. A to jakie rozmiary maj膮
ziarna to zale偶y od jako艣ci filmu. Ja nie pisa艂em o amatorskich ORWO.

Pzdr

Data: 2015-02-15 03:23:25
Autor: Arek
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
W dniu 2015-02-15 o 02:17, Kamil pisze:
Ham?

Pisa艂e艣 o atomowych rozdzielczo艣ciach.
To brednia.

Tu Ty bredzisz. Poj臋cia nie masz o czym piszesz.

Wr贸膰 do szko艂y, poducz si臋 i mo偶esz wr贸ci膰 i przeprosi膰.

Spytaj filmowc贸w i fotografik贸w
zawodowych dlaczego do dzisiaj ch臋tnie u偶ywaja negatyw贸w.
> Jak膮 rozdzielczo艣膰 i palet臋 barw mog膮 wyci膮gn膮膰 z chemii,
> a jak膮 z cyfry.

A co to ma za znaczenie w odniesieniu do Twojej wypowiedzi?

> A to jakie rozmiary maj膮 ziarna to zale偶y od jako艣ci filmu.

Nie. G艂贸wnie zale偶y od jego czu艂o艣ci.

> Ja nie pisa艂em o amatorskich ORWO.

Ja te偶.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2015-02-19 16:41:12
Autor: Kamil
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
U偶ytkownik "Arek" napisa艂:

 > A to jakie rozmiary maj膮 ziarna to zale偶y od jako艣ci filmu.

Nie. G艂贸wnie zale偶y od jego czu艂o艣ci.

No w艂a艣nie. Od czu艂o艣ci? Widz臋, 偶e swoj膮 wiedz臋 czerpiesz z lat 70-tych i film贸w
ORWO z enerd贸wka. Przesta艅 si臋 o艣miesza膰. Zapoznaj si臋 z budow膮 chemiczn膮 filmu.
To Twoje ziarno to wielko艣膰 ziaren emulsji? Poj臋cia nie masz o czym piszesz, za
to 艂atwo rzucasz "argumenty" ad personam "bzgura", brednie" itp. Szkodza na
Ciebie klawiatury.

Bzpzdr

Data: 2015-02-15 18:19:07
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Kamil"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:mbos4t$ug3$1@speranza.aioe.org...

Spytaj filmowc贸w

Ale czaisz baz臋, ze zdecydowana wi臋kszo艣膰 kin nie wy艣wietla z ta艣my?

Data: 2015-02-19 16:41:19
Autor: Kamil
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.
U偶ytkownik "Ghost" napisa艂:

Ale czaisz baz臋, ze zdecydowana wi臋kszo艣膰 kin nie wy艣wietla z ta艣my?

Ja w domu te偶 ju偶 nie wy艣wietlam z ta艣my :) A dlaczego? Bo domowa elektronika
jest 艂atwo dost臋pna i tania. Marn膮 jako膰 ma艂o kto zauwa偶y. W erze VHS ogl膮da艂o
si臋 filmy  z jako艣ci膮 250 par臋 linii na klatk臋 i jako艣 to nie razi艂o. To samo
jest w kinach. U偶ywa tego co jest dost臋pne i na co go sta膰.

Pzdr

Data: 2015-02-20 08:38:40
Autor: Ghost
Czemu ci膮gle ta艣ma? Hobbit 3D i inni.

U偶ytkownik "Kamil"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:mc506u$h5$3@speranza.aioe.org...

U偶ytkownik "Ghost" napisa艂:

[...]

Projektor cyfrowy jest dro偶szy od analogowego.

Data: 2015-02-16 00:12:01
Autor: the_foe
[...]

to nie to. Cyfra ma problemy z rozpieto艣ci膮 tonaln膮. Stad w fotografii taka popularnosc HDR. Pogoda w Kalifornii nie jest zyczliwa dla cyfr贸wki, lepsza jest w Kanadzie ;)
http://m.ocdn.eu/_m/921d3df02d7b6354de8ab8732396aaff,29,38.jpg

--
@foe_pl

Data: 2015-02-23 11:01:00
Autor: robot
W dniu 2015-02-16 o 00:12, the_foe pisze:

to nie to. Cyfra ma problemy z rozpieto艣ci膮 tonaln膮.

Mo偶e kiedy艣 dawno temu mia艂a.

Stad w fotografii taka popularnosc HDR.

Czyli bardzo ma艂a.

pozdro