Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??

Data: 2010-03-15 13:21:34
Autor: Agent
Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??

Użytkownik "__czarny_" <czarny@o2.pl> napisał w wiadomości news:hnl8i0$694$1nemesis.news.neostrada.pl...
Dot. VW Golf 4

Problem z krzywieniem się przednich tarcz mam od ok. 2 lat. samochód posiadam ok. 3 lata. Czyli mogę stwierdzić że przez pierwszy rok problemu nie było (to pierwsza wskazówka)

Sprawa wygląda następująco. Kupuję nowe tarcze i klocki. Przejeżdżam ok. 1,5 miesiąca (ok. 1,5 tys. km). Omijam wszystkie kałuże, zwracam na to szczególną uwagę. Hamuję normalnie bez żadnego szaleństwa. Jeżdżę trybem nazwałbym to ostrożnym i oszczędnym. Po tych 1,5 miesiącach zaczyna lekko bić przy hamowaniu. Po następnym miesiącu już nie da się normalnie jeździć tak mocno biją tarcze przy hamowaniu (nie sugerujcie że to może nie tarcze tylko nie wyważone koła itp.) Udało mi się 2 razy zareklamować kupione tarcze i się udało ale ile można?? Wiem na 100% że to nie wina fabryczna materiału bo dzieje się tak za każdym razem. (kupuję Lucasa itp.)  W ciągu tych 2 lat wymieniłem 5 razy na nowe tarcze.

I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa zwrotnica jest przyczyną ale jeśli by tak było to od początku posiadania samochodu miałbym takie szopki a to się dzieje od 2 lat. Ktoś mi podpowiedział ostatnio że może mam bardzo słabe lub ich całkowity brak - tarcze i klocki na tyle i same przednie nie dają rady (ale ręczny działa jak ta lala)

Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

Załóż nowe i sprawdź zaraz po założeniu jaki jest bicie. Jak powyżej dopuszczalnego to już będziesz wiedział że to nie wina wadliwych tarcz, kałuż, tylnych hamulców itp. Ja bym obstawiał złe przyleganie tarczy do piasty (np. brud) lub krzywa piastę (choć wtedy powinny być wibracje na kołach)

Data: 2010-03-15 14:23:43
Autor: __czarny_

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:hnl8og$oij$1news.onet.pl...
[...]

Oczywiste jest, że przy drugim (i następnym) założeniu nowych tarcz piasty były czyszczone idealnie by wyeliminować podstawowe ewentualne przyczyny (to odpada).
Tak jak piszesz....krzywa piasta = drgania od początku, a tego nie zauważyłem

Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??