Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?

Data: 2014-10-05 22:05:37
Autor: Pszemol
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Jak czytam o iPhone6 "na papierze" to szczerze przyznam że jak nie znasz sprzętu to można być z tych danych rozczarowanym: tylko 1Gbyte RAM, tylko 2 rdzenie - wprawdzie 64-bit, ale wciąż tylko dwa...

Ktoś kto zna Androida to wie, że przy dwurdzeniowym procku i 1GRAM będzie Andek mulił.

A potem czytam to, i okazuje się, że iOS jednak robi różnicę:
http://www.redmondpie.com/iphone-6-vs-galaxy-s5-vs-htc-one-m8-the-ultimate-flagship-speed-test-video/
Okazuje się bowiem z porównania, że przy iPhone6 wymięka zarówno najnowszy flagowiec Samsunga Galaxy S5 jak i najnowszy flagowiec HTC One M8.

Dziś nabijam się na to:
http://www.redmondpie.com/new-benchmarks-show-iphone-6-is-a-better-performer-than-galaxy-note-4/
Okazuje sie, że iPhone6 też lepiej działa niż najnowszy Galaxy Note 4 !

Pewnie nie jest więc takie dziwne że az 10 milionów iPhone 6 sprzedało sie w pierwszy weekend od premiery w USA a 4 miliony nowych rezerwacji złożono na iPhone6 w Chinach...
http://www.redmondpie.com/iphone-6-tops-4-million-reservations-in-china-in-just-24-hours/
Apple jednak umie zrobić dobrze działający sprzęt i jak ktoś tylko porównuje papierkowe tabelki to może dojść do błędnych wniosków!

Data: 2014-10-05 16:28:52
Autor: A.L.
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
On Sun, 5 Oct 2014 22:05:37 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Apple jednak umie zrobić dobrze działający sprzęt i jak ktoś tylko porównuje papierkowe tabelki to może dojść do błędnych wniosków!

Mnie tam wystarczy ze nazywa sie Apple.

A.L.

Data: 2014-10-05 22:35:55
Autor: P.B.
Dnia Sun, 5 Oct 2014 22:05:37 +0200, Pszemol napisał(a):

Apple jednak umie zrobić dobrze działający sprzęt i jak ktoś tylko porównuje papierkowe tabelki to może dojść do błędnych wniosków!

Łał! Amajzing!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-10-05 22:38:08
Autor: Skylla
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Tia, na pewno właśnie dlatego ludzie kupują ten sprzęt...

Data: 2014-10-06 20:13:26
Autor: Pszemol
Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:m0sa7g$9bf$1sunflower.man.poznan.pl...
Tia, na pewno właśnie dlatego ludzie kupują ten sprzęt...

A Ty myślisz, że dlaczego kupują?

Może tak jak użytkownicy S4 słyszą od użytkowników
że telefon szajs, wiesza się i dlatego go kupują? :-)

Czy może właśnie dlatego, że Apple ma dobrą reputację
użytkowników, mimo wielu usilnych prób niszczenia tej reputacji?

Data: 2014-10-05 23:34:01
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

Ktoś kto zna Androida to wie, że przy dwurdzeniowym procku i 1GRAM
będzie Andek mulił.

Słusznie powiedziane - będzie. Kiedyś. Podobnie jak Windows na 4-rdzeniowym procesorze i 16 GB RAM będzie mulił. Też kiedyś.
A na tak zwany dzień dzisiejszy taka prawda objawiona jest z cyklu tych:
http://img.wiocha.pl/images/a/9/a94a076c83f1baf6a20cbd7a2f831d4b.jpg

JoteR

Data: 2014-10-06 20:03:10
Autor: Pszemol
Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:5431b94e$0$18093$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Chcesz przez to powiedzieć nam, że informacja o Apple iPhone 6 będącym
najszybszym telefonem w testach porównawczych to prawda oczywista
taka jak to, że w nocy będzie ciemno? A myślałem że nie lubisz Apple... :-)

Data: 2014-10-06 23:21:19
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

[...]

Staram się precyzyjnie przycinać cycaty tak, aby nawet największy gamoń mógł zrozumieć, do czego odnosi się moja wypowiedź. Jak widać - daremny trud.

JoteR

Data: 2014-10-07 00:24:49
Autor: Pszemol
Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:543307d7$0$12638$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

To do czego się ona "odnosi" było jasne...
Natomiast sam przekaz był wieloznaczny.

Data: 2014-10-06 10:35:44
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 5 Oct 2014 22:05:37 +0200, Pszemol wrote:
 Apple jednak umie zrobić dobrze działający sprzęt i jak ktoś tylko porównuje  papierkowe tabelki to może dojść do błędnych wniosków!

Tak jak i jaranie się benchmarkami.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-10-06 20:03:42
Autor: Pszemol
Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnm34s40.9h2.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
On Sun, 5 Oct 2014 22:05:37 +0200, Pszemol wrote:
 Apple jednak umie zrobić dobrze działający sprzęt i jak ktoś tylko porównuje
 papierkowe tabelki to może dojść do błędnych wniosków!

Tak jak i jaranie się benchmarkami.

Nie tabelki, nie benchmarki - jak Ty wybierasz swoje smartfony?

Data: 2014-10-06 14:04:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Ktoś kto zna Androida to wie, że przy dwurdzeniowym procku i 1GRAM będzie Andek mulił.

No ...

[...]

Ze iphone bedzie szybszy niz symulator javy na androidzie to  ogolnie wiadomo, ale czy to przeszkadza w uzytkowaniu ... poworzylem te testy, faktycznie, samsung troche muli. Moglby szybciej sie przelaczac.
I nawet nie pomaga to, ze rzekomo program pozostaje w pamieci - aparat wolno startuje i tyle.
Czy to wina javy ... cholera wie ...

[...]

Ale oni wszyscy nie widzieli, a zamowili, to nie jest dowod ze Apple lepszy, tylko ze ma wiernych wyznawcow :-)

J.

Data: 2014-10-06 20:12:10
Autor: Pszemol
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5432853b$0$12636$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Właściwie to użytkownika końcowego to ani ziębi ani grzeje
czy to Java czy coś innego - efekt się liczy: muli...

A jeśli to wina Javy, to jest to tymbardziej przykre, bo w takim razie to
już nigdy się nie zmieni i różnica będzie tylko coraz większa.
W pogoni za uniwersalnością/przenośnością poświęcono wydajność.

[...]

Bo jest niezawodnie lepszy od konkurencji. Kupują/płacą za reputację.
Tak jak kiedyś kupowało się w ciemno TV/monitory z Trinitronem Sony
bo był zwyczajnie najlepszy. Teraz okazuje się, że Apple iPhone jest wart
swojej ceny a Samsungi niestety okazały się niewydajne i zawodne.

Dziś właśnie miałem okazję jechać z kolegą i jego żoną do pracy,
dostała ona służbowego Galaxy S4 i ciągle narzeka że się jej telefon wiesza.
Interweniowała w swej firmie aby wymienili jej na inny i usłyszała że wiedzą
o problemie, bo wielu pracowników równiez narzekała na swoje telefony
służbowe, też S4. Dali telefon do serwisu, zainstalowali upgrade osa i kazali
użytkownikowi testować. Ostatnio się skarżyła że telefon cichy, nikt do niej
nie dzwonił od piątku do niedzieli, zorientowała się że fon wisi - wyjęła baterię,
włożyła ją ponownie: posypały się smsy i informacje o nieodebranych rozmowach.
Nie miałem wcześniej okazji porozmawiać z kimś kto miał z S4 do czynienia
z pierwszej ręki: na półce w sklepie wyglądał fajnie. Nie wiedziałem że to
aż taki szajs! A to przecież flagowiec Samsunga... miałem o nich lepsze zdanie.

Data: 2014-10-06 20:21:03
Autor: Skylla
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Spokojnie Przemciu. Masz wszak najlepszy telefon na świecie, wszystkie inne się wieszają, a twój nigdy w życiu. Nawet do kształtu twojej kieszeni się dopasuje sam z siebie. To po się tak irytujesz?

Data: 2014-10-06 20:33:58
Autor: Pszemol
Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:m0umif$cbb$1sunflower.man.poznan.pl...
Spokojnie Przemciu. Masz wszak najlepszy telefon na świecie, wszystkie inne się wieszają, a twój nigdy w życiu. Nawet do kształtu twojej kieszeni się dopasuje sam z siebie. To po się tak irytujesz?

Nie wiem o czym mówisz... ja mam wciąż prawie już 4-letniego iPhone4.
I fakt, nie wiesza się. Od początku się nie wieszał. Nie znam takich problemów.

Ale dobrze że już wiem dlaczego zwolennicy Samsunga muszą mieć klapkę
od baterii :-))) Taki brak klapki od baterii pewnie dla nich cecha dyskwalifikująca
nowy telefon bo wydaje im się że w każdym telefonie to jest normalne że trzeba
baterię codziennie wyciągnąć i odwiesić zawieszony na twardo telefon...

Data: 2014-10-06 20:52:07
Autor: Skylla
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Stałbyś się bardziej wiarygodny wymieniając czasem też jakieś wady twoich ukochanych telefonów, bo każde urządzenie ma też wady. Naprawdę. Zarówno Lumia 520 za 400zł, która się nie zawiesza i działa super płynnie, ale ma taki sobie wyświetlacz i aparat, jak i najdroższe modele wszystkich bez wyjątków producentów.
Skoro ich jednak nie dostrzegasz w produktach jabłka, możesz być tylko przedmiotem żartów. Nikt z tobą poważnie od dawna nie dyskutuje, co najwyżej przekomarza się :-).
Więc po co się tak przejmujesz?

Data: 2014-10-06 21:05:16
Autor: Pszemol
Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:m0uocm$lkh$1sunflower.man.poznan.pl...
Stałbyś się bardziej wiarygodny wymieniając czasem też jakieś wady twoich ukochanych telefonów, bo każde urządzenie ma też wady.
Naprawdę.

Wady wymieniałem wielokrotnie...
Jedną z nich jest brak obsługi Adobe Flash w przeglądarce.

Ale zawieszanie się telefonu wymagające wyjęcia baterii się nie wydarza.
Inaczej użytkownicy byliby bardzo poszkodowani :-)))))))))
Przykre, że zawieszanie się takiego Samsunga jest wkomponowane
do projekt już od samego początku, przez zapewnienie możliwości
wyjęcia baterii przez użytkownika. Nie sądzisz że coś w tym jest nie tak?

Zarówno Lumia 520 za 400zł, która się nie zawiesza i działa super płynnie, ale ma taki sobie wyświetlacz i aparat, jak i najdroższe modele wszystkich bez wyjątków producentów.

Nie miałem nigdy Lumii, nie wiem jaki ma aparat...
W testach opublikowanych niedawno przez ekspertów z labu DxO
okazało się, że aparat foto w iPhone6 jest najlepszym aparatem foto
ze wszystkich obecnie dostępnych smartfonów na rynku, z Lumią włącznie.

Aparat w moim iPhone4 jest bardzo dobry do moich codziennych zastosowań.
Do specjalistycznych zastosowań jak np. nurkowanie, używam Canona
Powershot G9 w obudowie do nurkowania również od Canona.

Skoro ich jednak nie dostrzegasz w produktach jabłka, możesz być tylko przedmiotem żartów. Nikt z tobą poważnie od dawna nie dyskutuje, co najwyżej przekomarza się :-).
Więc po co się tak przejmujesz?

Uogólniasz moje komentarze na temat iPhone do wszystkich produktów
Apple - na jakiej to podstawie? Czy ja tu kiedyś oceniałem Apple iMaca?
Albo Apple TV? Nie mam pojęcia na temat wielu produktów Apple i się
wtedy nie wypowiadam.

Data: 2014-10-06 22:31:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m0up5j$tl1$1@dont-email.me...
[...]

no, wada, zaleta ... android tez nie obsluguje ...

J.

Data: 2014-10-06 23:02:59
Autor: Pszemol
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5432fc11$0$18076$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie mów, bo mój Nexus 7 Asusa obsługiwał.
A raczej można było zainstalować odpowiedniego pluggina.
To samo na kupowanej niedawno przez kolegę Samsung
12-calowym tablecie - nie wiem co to było, Galaxy Note Pro?

Data: 2014-10-06 23:10:06
Autor: J.F.
[...]

A do iphone nie mozna ?
Nie mozna bo nie ma, bo sie nie da, bo apple nie pozwala ?

J.

Data: 2014-10-06 21:19:07
Autor: masti
J.F. wrote:

[...]

Steve twierdził, że po jego trupie więc moż już można :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-07 00:25:47
Autor: Pszemol
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5433052f$0$3166$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wiesz co, to taka stara sprawa z tym konfliktem Flash<->HTML5
u Jobs'a że naprawdę nie wiem czy poważnie nie słyszałeś czy jaja sobie robisz.

Data: 2014-10-07 17:26:50
Autor: Marek
On Tue, 7 Oct 2014 00:25:47 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Wiesz co, to taka stara sprawa z tym konfliktem Flash<->HTML5

Nie tylko o to chodziło ale też o uruchamianie aplikacji przez aplikacje.

--
Marek

Data: 2014-10-07 23:07:33
Autor: J.F.
[...]

Cos tam slyszalem, ale tak stara ze zapomnialem.

Tylko ze:
-decyzja ze sie flasha nie dolaczy ... no, decyzja jak decyzja
-ze nikt nie zaprogramowal plugina ... no, dziwne, ale mozliwe,
-jesli sie nie da zaprogramowac ... oj, to zle swiadczy o iphone,
-jesli Apple aktywnie blokuje ... oj, to bardzo zle swiadczy ...

J.

Data: 2014-10-07 20:28:33
Autor: A.L.
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
On Tue, 7 Oct 2014 23:07:33 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ponoc to jest skutek personalnych animozji miedzy szefami rirm

A.L.

Data: 2014-10-08 18:35:50
Autor: Mario

UĹźytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
[...]

Persona odeszła w niebyt, ale animozje pozostały. Pewnie dodano je   do doktryny ogryzkowego kościoła.

MD

Data: 2014-10-07 21:13:24
Autor: masti
J.F. wrote:

[...]

tak. Apple nie pozwala na uzycie flasha.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-07 23:20:13
Autor: Pszemol
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:54345618$0$12622$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Apple świadomie i celowo nie pozwala na obsługę flasha na
swoich tabletach i telefonach. Być może że ma to związek
z możliwością uruchamiania aplikacji z flasha jak to zauwazył
kol. Marek.

Data: 2014-10-06 23:06:51
Autor: Wiwo
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5432fc11$0$18076$65785112news.neostrada.pl...

no, wada, zaleta ... android tez nie obsluguje ...

Ciiii... Bo mój może usłyszeć i zażąda podwyżki... ;-)

Wiwo

Data: 2014-10-06 23:33:54
Autor: JoteR
"J.F." napisał:

Wady wymieniałem wielokrotnie...
Jedną z nich jest brak obsługi Adobe Flash w przeglądarce.

no, wada, zaleta ... android tez nie obsluguje ...

Ten dziwny odgłos, dobiegający z półki, okazał się być rechotem niskobudżetowego tableta (z Biedronki, oczywiście), rozbawionego do łez imputowaniem mu coraz to nowych ułomności. To którą grę flash mam na nim jeszcze odpalić, żeby się uspokoił?

JoteR

Data: 2014-10-07 12:19:41
Autor: KOMTUR
W dniu 2014-10-06 o 21:05, Pszemol pisze:
> Przykre, że zawieszanie się takiego Samsunga jest wkomponowane
> do projekt już od samego początku, przez zapewnienie możliwości
> wyjęcia baterii przez użytkownika.

Chyba jakiegoś niskobudżetowca.
Mi od nowości ani Note3 ani S5 ani razu się nie zawiesiły.
Nie wiem więc o czym mówisz i o jakim muleniu?
Ostatnio wgrałem do HTC HD2 KitKata i tam nawet chodzi dosyć płynnie i się nie zawiesza, ale to stary sprzęt i android nie był jego systemem macierzystym, więc cudów nie oczekiwałem.

Nawet jak miałem przez rok S4 to też mi się ani razu nie zawiesił.
Twoja koleżanka musi mieć jakąś felerną aplikację zainstalowaną, albo też podkoloryzowałeś historię aby dopasować ją do Twojego wyobrażenia rzeczywistości :)

KOMTUR

Data: 2014-10-07 23:22:05
Autor: Pszemol
Użytkownik "KOMTUR" <komtur.maupa.onet.kropka.pl@op.pl> napisał w wiadomości news:m10env$bi8$1node1.news.atman.pl...
> [...]
> Przykre, że zawieszanie się takiego Samsunga jest wkomponowane
> do projekt już od samego początku, przez zapewnienie możliwości

Mowa była o służbowej Galaxy S4.

[...]

Jaką aplikację trzeba zainstalować aby telefon przestał na cały weekend
przyjmować telefony i smsy i na ekranie udawać że wszystko jest OK
a po wyjęciu baterii i resecie przychodzi nagle fefnaście smsów z całego
weekendu i szosiemnaście informacji o nieodebranych rozmowach?

Data: 2014-10-08 07:50:08
Autor: JD
W dniu 2014-10-07 23:22, Pszemol pisze:
> [...]

Jaką aplikację trzeba zainstalować aby telefon przestał na cały weekend
przyjmować telefony i smsy i na ekranie udawać że wszystko jest OK

Korporacyjną. Z tego co piszesz w całej jej firmie się wieszają.

JD

Data: 2014-10-08 16:36:40
Autor: KOMTUR
W dniu 2014-10-08 o 07:50, JD pisze:

Jaką aplikację trzeba zainstalować aby telefon przestał na cały weekend
przyjmować telefony i smsy i na ekranie udawać że wszystko jest OK

Korporacyjną. Z tego co piszesz w całej jej firmie się wieszają.

Dokładnie. Że też nikt w tej firmie nie wpadł na pomysł, że to ich aplikacje są dennie napisane, a nie to wina S4 :) Zwłaszcza, że to nie jest odosobniony przypadek.

KOMTUR

Data: 2014-10-08 23:08:31
Autor: Pszemol
Użytkownik "JD" <jacek3d@gmail.com> napisał w wiadomości news:5434d091$0$12635$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

przyjmować telefony i smsy i na ekranie udawać że wszystko jest OK

Korporacyjną. Z tego co piszesz w całej jej firmie się wieszają.

Co to jest "korporacyjna aplikacja" i do czego służy?
Czemu ma jakiś wpływ na podstawową funkcję telefonu: bycie gotowym
do odbioru rozmowy telefonicznej?

Data: 2014-10-08 22:59:54
Autor: Budzik
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Korporacyjną. Z tego co piszesz w całej jej firmie się wieszają.

Co to jest "korporacyjna aplikacja" i do czego służy?

Np. taksówki maja w tej chwili swój korporacyjny program na smartfonach.

Czemu ma jakiś wpływ na podstawową funkcję telefonu: bycie gotowym
do odbioru rozmowy telefonicznej?
A to jest dobre pytanie.
Pewnie przez przypadek, przy okazji.

Data: 2014-10-17 02:05:57
Autor: Smok Eustachy
W dniu 09.10.2014 o 00:59, Budzik pisze:
[...]

  Ale to nie są ajfony

Data: 2014-10-17 02:18:12
Autor: Smok Eustachy
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
W dniu 17.10.2014 o 02:05, Smok Eustachy pisze:
/.../
  Ale to nie są ajfony

Ponoć na ajfonie nie da sie mieć uruchomionej aplikacji w tle.

A mnie na androidzie aplikacja Youtube nie chce grać w tle. Podobnie Team Viewer gubi połaczenie. Eeee.

Data: 2014-10-17 08:59:55
Autor: Budzik
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Użytkownik Smok Eustachy smok@wurg.pl ...

Podobnie Team Viewer gubi połaczenie. Eeee.

Z team viewerem to jest róznie - raz gubi, raz nie gubi - nie moge tego rozgryźć.

Data: 2014-10-17 23:04:08
Autor: John Kołalsky
[...]

Serwisy działają w tle więc da się, ale konkretna aplikacja nie musi tego zapewniać.

Data: 2014-10-18 22:03:14
Autor: Pszemol
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:54406044$0$20892$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 17.10.2014 o 02:05, Smok Eustachy pisze:
/.../
  Ale to nie są ajfony

Ponoć na ajfonie nie da sie mieć uruchomionej aplikacji w tle.

Po co taką nieprawdę ogłaszasz?

Data: 2014-10-17 08:59:55
Autor: Budzik
[...]

Ale tu było o zawieszaniu andrida przez korporacyjna apkę...

Data: 2014-10-18 14:48:28
Autor: Smok Eustachy
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
W dniu 17.10.2014 o 10:59, Budzik pisze:
/.../
   Ale to nie są ajfony

Ale tu było o zawieszaniu andrida przez korporacyjna apkę...

Ajfona korporacyjna apka nie zawiesi, bo nie będzie działać. Po 10 minutach on ją wyłaczy. Tak słyszałem.

Data: 2014-10-18 22:04:04
Autor: Pszemol
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:5442619c$0$2028$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak ktoś nie umie pisać apek na iOS to wyłączy...

Data: 2014-10-17 21:41:01
Autor: Pszemol
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:54405d65$0$20892$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tam też nie były. Cały czas mówimy o korporacyjnym Samsungu Galaxy S4.

Data: 2014-10-08 23:28:41
Autor: Mario
W dniu 2014-10-08 23:08, Pszemol pisze:
> [...]

Co to jest "korporacyjna aplikacja" i do czego służy?
Czemu ma jakiś wpływ na podstawową funkcję telefonu: bycie gotowym

Na zachodzie jest teraz tendencja do wprowadzania zakazĂłw dzwonienia i wysyłania maili do pracownikĂłw po godzinach pracy.  MoĹźe ta "korporacyjna aplikacja" blokuje rozmowy w weekendy na skutek takiej właśnie polityki firmy :)

MD

Data: 2014-10-09 00:39:35
Autor: Marek
On Wed, 8 Oct 2014 23:08:31 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Czemu ma jakiś wpływ na podstawową funkcję telefonu: bycie gotowym
do odbioru rozmowy telefonicznej?

Co tak sie w kółko dopytujesz o to samo jak jakis niedorozwiniety? Nie dociera? Tak, moduł gsm się czasami wiesza. Dotarło? Iphone się nie wiesza? Fajnie.

--
Marek

Data: 2014-10-08 15:59:55
Autor: Budzik
[...]

Nie wiem jaką ale też sporadycznie zdarzało mi się takie zachowanie androida.
Orientowałem się dopiero wtedy jak sam nie mogłem się z nikim połaczyć.
Restart powodował automatyczne odblokowanie a od znajomych wiem ze probowali sie polaczyc i byłem niedostępny.

Data: 2014-10-08 23:16:35
Autor: Pszemol
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA3C0B5FD3A550budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Co to znaczy sporadycznie? Jaki masz telefon?
Jak długo używasz telefonu i jak często robisz mu reset?

Data: 2014-10-08 22:59:54
Autor: Budzik
[...]

Samsung Galaxy S plus - uzywany od jakiegos 2,5 roku.
Sporadycznie - to znaczy ze zdazyło się tak moze 5 razy.
Reset w jakim sensie? Właczenie i wyłączenie? W sumie tylko wtedy kiedy musze czyli jak mam własnie taka sytuacje, ewentualnie jak widze, ze cos zacina. Nie czesciej niz raz na tydzien.

Chyba ze masz na mysli wgranie systemu od poczatku to: nigdy. :)

Data: 2014-10-09 23:13:20
Autor: Pszemol
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA3C15BB7C488budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

I to jest normalne że telefon pracuje tylko tydzień bez restartu?

Chyba ze masz na mysli wgranie systemu od poczatku to: nigdy. :)

Nie, mam na myśli włączenie/wyłączenie.
Według relacji mojej koleżanki z pracy (z SGS2 a teraz ma SGS3-mini)
czasem trzeba wyciągnąc baterię, bo guziki do wyłączania przestają reagować...

Data: 2014-10-09 22:59:49
Autor: Budzik
[...]

Niczego takiego nie napisalem...

Data: 2014-10-12 21:03:34
Autor: Pszemol
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA3C255D8CCD8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Właściwie to sam nie wiesz co napisałeś... bo raz piszesz że
5 razy w ciągu 1,5 roku a potem że około raz na tydzień.
Tygodni w roku mamy 52, czyli w ciągu tych 2,5 lat musiałeś
wyłączyć awaryjnie telefon tylko z powodu zwisów nie
więcej niż 130 razy...

Data: 2014-10-12 21:59:59
Autor: Budzik
[...]

Raz w tygodniu a nie czesciej niz raz w tygodniu to jednak dwie zupełnie rózne czestotliwości...

Poza tym resetuje czesciej. Czasami dlatego, ze mi przeglądarka chodzi zauwazalnie wolniej, czasami bo mi spadnie i sam sie wyłączy.

O kilku razach pisałem w kontekscie zawieszenia modułu GSM - telefon działał ale nie mozna się było nigdzie dodzwonic, nikt tez nie mogł zadzwonic do mnie.

Data: 2014-10-13 00:29:47
Autor: Pszemol
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA3C4EC0D2CA47budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No więc napisałem nie częściej niż raz w tygodnie więc przez
2,5 roku wyłączałeś awaryjnie telefon nie więcej niż 130 razy :-)

[...]

Czyli konkluzja jest taka, że Twój Samsung Galaxy S Plus jest wadliwy
skoro wymaga tak częstych i nieustannych resetowań... Pamietasz
co się stało że tak się porobiło czy było tak już od nowości?
Bo wiesz, to nie jest normalne.

Data: 2014-10-13 10:59:58
Autor: Budzik
[...]

A to akurat prawda.
Taki warunek mozemy postawić. Z tym ze wyłączałem awaryjnie duzo duzo rzadzeij.

[...]

Oczywiscie ze cos jest nie tak.
Tylko weź to reklamuj... Pani, 5 razy w ciagu dwóch lat nikt sie nie mógł do mnie dodzwonić.
Wiesz co robi serwis? Wgrywa nowy soft i oddaje...

Co robiłem - nie jestem w stanie tego sobie przypomniec przy tak losowej awaryjnosci.
Bede niedługo wgrywał andka 4.x, zobaczymy czy problem bedzie sie powtarzał.

Data: 2014-10-13 19:39:36
Autor: J.F.
[...]

Ja troche tych Samsungow uzywam i nie przypominam sobie abym musial baterie wyciagac, choc nie wykluczam ze sie moglo zdarzyc. Ale nie co tydzien, ani co miesiac, tylko raz, gora dwa ...

W jednym owszem - wyciagalem, ale nie pomoglo i pojechal do serwisu, w drugim podobnie - wyciagalem, ale tez nie pomoglo. Tu przynajmniej wiadomo - firmware sie uszkodzil, resetowal sie w czasie bootowania .... no i tak sie w kolko resetowal i bootowal, przerwac sie tego klawiszami nie dalo ...

[...]

Cos takiego doswiadczam, ale to na karcie Aero2, wiec cholera wie czyja to wina ..

J.

Data: 2014-10-13 18:59:56
Autor: Budzik
[...]

chodzilo o zawieszenie modulu gsm a nie telefonu w calosci.

Data: 2014-10-13 07:50:37
Autor: Waldek Godel
Dnia 12 Oct 2014 21:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

O kilku razach pisałem w kontekscie zawieszenia modułu GSM - telefon działał ale nie mozna się było nigdzie dodzwonic, nikt tez nie mogł zadzwonic do mnie.

Mnóstwo takich "zepsutych" telefonów, głównie Szajsungów, naprawiłem
wyłączając używanie 4G. Bo sporo telelefonów, głównie Szajsungów, bardzo
słabo sobie radzi z fallbackiem do 3G przy połączeniu przychodzącym.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

Data: 2014-10-13 10:59:59
Autor: Budzik
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Użytkownik Waldek Godel nospam@orangegsm.info ...

[...]

Zmieniłem. :)
Czy ta zmiana da jakies negatywme efekty?

Data: 2014-10-13 14:45:46
Autor: Waldek Godel
Dnia 13 Oct 2014 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

Zmieniłem. :)
Czy ta zmiana da jakies negatywme efekty?

Brak obsługi LTE. Czasem będzie wolniej, ale czasem nawet szybciej

Data: 2014-10-13 15:59:56
Autor: Budzik
[...]

LTE to ja chyba nie mam w tym telefonie bo on juz lekko leciwy (+2 lata jak go kupiłem)
Dzieki, spróbuje.

Data: 2014-10-09 23:32:46
Autor: Tomek
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Użytkownik "Pszemol"  napisał:

Według relacji mojej koleżanki z pracy...

To ten naoczny świadek? Prowadząc 15 lat komis/serwis GSM miałem do czynienia z masą kobiet i ich idiotycznym korzystaniem z telefonów. Nie ośmieszaj się już więcej.

Data: 2014-10-10 13:09:56
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl> napisał w wiadomości news:m16utu$8sm$1node1.news.atman.pl...
[...]

Przecież to jest jego klasyczny chwyt. Najpierw przez 3/4 wątku kłóci się, że dana cecha/własciwość/usterka/problem jest powszechna, a potem nagle okazuje się, że próbka kontrolna na jakiej wyciągnął takie wnioski czy wiedzę to rodzice, wujkowie albo kolega z pracy.

Stali grupowicze pamiętają zapewne dyskusję na temat sms, w której Pszemol się upierał, jakoby w uesej ta technologia jest martwa, nieużywana, itp. bo tam wszyscy tylko gadają (dzięki super/hiper tanim pakietom z darmowymi połączeniami) lub używają srajbuka. Nie pomagały podawane statystki, tabelki, itp. bo były wg naszego pieszczoszka niewiarygodne lub nieatualne (sam oczywiście nie chciał wskazać żadnych innych "wiarygodnych").
Niedługo później sam wrzucił jakiś temat, w którym zarzeczył własnej tezie, czyli okazało się, że sms w stanach jednak są znane, używane i to w ogromnych ilościach. Kiedy ktoś mu to wytknął, to co się okazało? Że wcześniejszą wiedzę opierał na własnej próbce oraz kilku kolegów z pracy (tak na marginesie, podobno zajmuje się jakąś inżynierką, ale historie jego i kolegów świadczą, że o współczesnej technice, to mają znikomą wiedzę) oraz kilku osób z rodziny. I co ciekawsze, nadal nie widział w tym problemu...

Takich dyskusji było wiele więcej, w każdej schemat jest podobny.

Pszemol to zatwardziały fanboj dostosowujący rzeczywistość do tego co każe głosić religia. Zresztą, wystarczy przejrzeć jakie wątki tworzy. Oczywiście za każdym razem odrzuca posądzenia o wyznawanie jabłkowej religii... Wybiórczy zestaw tematów z ostatnich ok. 3 miesięcy:

Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy
Pierwszy weekend:Apple sprzedaje ponad 10 milionów iPhone6
Ceny iphone6 w różnych krajach
Już mam Apple Watch, a Wy?
Apple rozwiązał problem, Samsung nie umie od 4 lat
Całkiem ładny im wyszedł ten nowy Iphone6
Andrologia
Android i 64-bitowy processor
nowy iPhone6
Dwie fajne nowe reklamy Iphone
USB pendrive pod iOS - dzis za darmo

Jeśli ktoś ma wątpliwości (mimo tytułów), że to miały być flejmy na temat najwyższości wyrobów apple'a i próba dyskredytacji innych producentów/produktów (z naciskiem na szajsunga i androida), niech zajrzy do kilku powyższych postów, a szybko pozbędzie się wątpliwości.
Żeby być uczciwym, muszę dodać, że oprócz powyższych spłodził kilka wątków, które (przynajmniej w tytule lub początkowym poście) nie dotyczyły srajfona.

Koleś dawno temu stracił wszelką wiarygodność, więc dyskusje z nim mają mały sens... Chociaż czasem sprawiają odrobinę perwersyjnej przyjemności, kiedy łapie się go na kłamstewkach lub bzdurach, które rozpowszechnia. ;-)

Wiwo

Data: 2014-10-12 20:59:01
Autor: Pszemol
[...]

Ta kobieta akuratnie jest młodym technikiem elektronikiem z wykształcenia.
Ty się ośmieszasz że przypinasz łatkę technicznego idioty wszystkim kobietom.

Data: 2014-10-08 16:33:23
Autor: KOMTUR
W dniu 2014-10-07 o 23:22, Pszemol pisze:

> Przykre, że zawieszanie się takiego Samsunga jest wkomponowane
> do projekt już od samego początku, przez zapewnienie możliwości
> [...]

To wiem. Ale zawieszanie sie moĹźe i jest moĹźliwe, ale w niskobudĹźetowcach, bo na pewno nie w S-kach i Note'ach

[...]

Nie wiem jaką. Pewnie taką samą, która powiesić na amen kilkukrotnie mocniejszego peceta, albo wywalić bluescreen. Koleżanka jest po prostu gapa, że ani razu nie spojrzała na komórkę i nie zauważyła, że wisi.
Czasami jakby mi przywisł pecet to też bym po paru dniach zauważył i też by mi przyszło wtedy 150 maili, co w tym dziwnego?

KOMTUR

Data: 2014-10-08 23:12:09
Autor: Pszemol
Użytkownik "KOMTUR" <komtur.maupa.onet.kropka.pl@op.pl> napisał w wiadomości news:m13hvm$kvl$1node1.news.atman.pl...
> [...]

To wiem. Ale zawieszanie sie moĹźe i jest moĹźliwe, ale w niskobudĹźetowcach, bo na pewno nie w S-kach i Note'ach

Nie tylko możliwe co faktycznie potwierdzone relacją naocznego świadka.

[...]

Nie trzeba być gapą - to służbowy telefon, siedzi sobie na wycieczce
w plecaku - jak zadzwoni to odrywasz się od swojego weekendu
i sprawdzasz z czym tym razem szef będzie przynudzał. Jak nie dzwoni
to się cieszysz weekendem i na telefon służbowy nie zaglądasz bo
idiotą pracoholikiem nie jesteś chyba.

Czasami jakby mi przywisł pecet to też bym po paru dniach zauważył
i też by mi przyszło wtedy 150 maili, co w tym dziwnego?

Z takim podejściem rozumiem teraz co to znaczy że użytkownicy Androida
"nie narzekają"... Sorry, ale takie przypadki są mi nieznane na moim iPhone.

Data: 2014-10-09 08:53:54
Autor: AL
On 2014-10-08 23:12, Pszemol wrote:
> [...]

Z takim podejściem rozumiem teraz co to znaczy że użytkownicy Androida
"nie narzekają"... Sorry, ale takie przypadki są mi nieznane na moim

w iPhonie czestym*/ przypadkiem jest awaria modułu gsm

/* statystycznie rzecz ujmujac:
- znam mało ludzi z iPhonami - a znam dwie takie przepadki
- znam mase ludzi z Androidowcami - nie znam ani jednego takiego przypadku

Data: 2014-10-09 19:46:28
Autor: KOMTUR
W dniu 2014-10-08 o 23:12, Pszemol pisze:

[...]

Ok. Tu się zgodzę, że mogła nie widzieć, że wisi. Ale to jej wina, że był powieszony cały weekend, bo np ja bym zauważył inna godzinę jakbym wieczorem podłączał do ładowania :)

[...]

Mnie też są takie przypadki nie znane, a miałem już S3, S4, Note2 i teraz mam S5 i Note3.
Dałeś przykład, że po zawiśnięciu przyszło mnóstwo smsów i powiadomień, to Ci podałem przykład, że jak mi zawisł Windows, to tez na drugi dzień dostałem mnóstwo maili. Laptop chodził non stop i też nie zauważyłem, że zawisł.

A "firmowa" aplikacja pewnie może łatwo zawiesić jeśli sie odwołuje bezpośrednio do jakichś sterowników modułu gsm, czy cos takiego. Nie znam się.

KOMTUR

Data: 2014-10-10 08:07:37
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 09 Oct 2014 19:46:28 +0200, KOMTUR wrote:
> [...]
> idiotą pracoholikiem nie jesteś chyba.

 Ok. Tu się zgodzę, że mogła nie widzieć, że wisi.

Cała ta historia to jakieś pszemolenie -- jak któryś mój android dostał
za bardzo w d4 i porabalo mu się w glowce, znaczy się zwisł, to watchdog
go slicznie restartuje po jakiejs chwili. S4, bo o nim mowa w tym wątku
chyba, również się tak zachowuje.

PS. Wielki iElektronik, nim zacznie dalej bajać, doczyta sobie co to
jest WDT.

pozdrawiam,

Data: 2014-10-12 20:55:34
Autor: Pszemol
Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnm3f4u9.snk.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]

za bardzo w d4 i porabalo mu się w glowce, znaczy się zwisł,
to watchdog go slicznie restartuje po jakiejs chwili.

W czasie pisania długiego maila, jak rozumiem... przykre.

S4, bo o nim mowa w tym wątku
chyba, również się tak zachowuje.

No super. Ciekawe tylko że do tak drastycznych środków muszą
się posuwać - nie wystarczy ubić zwiśniętej aplikacji? Co to za
ch**y system? Jakieś Windows 95 co jedna apka mogła położyć?

PS. Wielki iElektronik, nim zacznie dalej bajać, doczyta sobie co to
jest WDT.

Fajnie byłoby gdybyś Ty sobie doczytał i przestał wyliczać WDT
jako zaletę bo w normalnych sytuacjach, gdy telefon nie dostanie
strzała z ESD po wyładowaniu piorunem czy coś w tym stylu to
watchdog nie powinien "uzdrawiać" telefonu zwieszonego za przyczyną
błędów w oprogramowaniu...

Data: 2014-10-13 07:15:03
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 12 Oct 2014 20:55:34 +0200, Pszemol wrote:
> [...]
> to watchdog go slicznie restartuje po jakiejs chwili.

 W czasie pisania długiego maila, jak rozumiem... przykre.

Nie, jak zwykle nie rozumiesz. :-) Co może być przykre, fakt.

> [...]

 się posuwać - nie wystarczy ubić zwiśniętej aplikacji? Co to za
 ch**y system? Jakieś Windows 95 co jedna apka mogła położyć?

Momencik, to tej wymyślonej koleżance ten fon jednak zawisł, czy
niekoniecznie? Bo właśnie widzę klasyczne iClownowe spieprzanie od
meritum. :-)

> [...]

 strzała z ESD po wyładowaniu piorunem czy coś w tym stylu to
 watchdog nie powinien "uzdrawiać" telefonu zwieszonego za przyczyną

Nie prosiłem osiołka, żeby jednak poczytał? :-)
Watchdog, między innymi, właśnie od tego jest. By nie dopuścić do
kulkudniowego zwisu, co sobie tutaj wymyśliłeś.

PS. Nim Ci całkiem puszczą zwieracze, ja bym sprawdził czy ajfon
przypadkiem tez nie ma WDT, bo może się iPajacykowi być póżniej ciężko
wycofywać (jakby się okazało, że WDT to jest objawienie na miarę MMSa)

Data: 2014-10-08 17:50:46
Autor: Marek
On Tue, 7 Oct 2014 23:22:05 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Dziwi mnie, że ta osoba przez cały tydzień nie zorientowała się, że gsm jest zablokowany, albo co gorsza miała aktywny po prostu tryb samolotowy :).

--
Marek

Data: 2014-10-08 17:57:25
Autor: AL
On 2014-10-08 17:50, Marek wrote:
[...]

:).

jeśli przez cały tydzień nie potrzebowała użyć telefonu - znaczy, że jest jej niepotrzebny (mam na myśli służbowy) ;)

Data: 2014-10-08 18:43:56
Autor: Mario
W dniu 2014-10-08 17:57, AL pisze:
On 2014-10-08 17:50, Marek wrote:
[...]

Weekend a nie tydzień. I nie dziwię się, że w weekend nie martwiła się z powodu braku telefonów z firmy.

MD

Data: 2014-10-08 23:15:32
Autor: Pszemol
On 2014-10-08 17:50, Marek wrote:
[...]

Otóż to. Jeden logiczny człowiek się znalazł.

Data: 2014-10-08 23:14:53
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.7324174085760564936news.neostrada.pl...
[...]

Nie cały tydzień tylko cały weekend.
Nie wiem czy miałeś kiedyś służbowy telefon ale zapewniam Cię, że
jest to rzecz do której nie zaglądasz jak nie dzwoni... Bawisz się swoim.

Wyobraź sobie teraz taką sytuację: czekasz na ważny telefon, wydaje
Ci sie że telefon włączony, naładowany - jak często zaglądasz aby
sprawdzić czy znowu się nie zawiesił? Naprawdę chcesz mieć takie
zmartwienie na Twojej liście zmartwień? Bo ja wolę fona co się nie wiesza.

Data: 2014-10-08 18:41:58
Autor: Mario
> [...]

a po wyjęciu baterii i resecie przychodzi nagle fefnaście smsów z całego
weekendu i szosiemnaście informacji o nieodebranych rozmowach?

Ja tak miałem zarĂłwno w Nokii z Symbianem jak i w SPV z WM5 jak i z bodajĹźe LG GT540 z Andkiem. Mam w domu słaby zasięg i co ciekawe fony pokazywały, Ĺźe jest sieć, a nikt się nie mĂłgł dodzwonić. SMSy z informacjami  o nieodebranych pojawiały się nie tylko po zresetowaniu fona, ale tez po wyjechaniu z zasięgu BTSa :) Teraz jakoś nie mam z tym problemĂłw, a mam SGS3.

MD

Data: 2014-10-07 09:02:39
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-10-06 20:33, Pszemol pisze:

[...]

Mój Core nie zawiesił się ani raz od zakupu.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-10-07 09:01:37
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-10-06 20:12, Pszemol pisze:
A jeśli to wina Javy, to jest to tymbardziej przykre, bo w takim razie to
już nigdy się nie zmieni i różnica będzie tylko coraz większa.
W pogoni za uniwersalnością/przenośnością poświęcono wydajność.

Ale to jest oczywista oczywistość, że jeśli coś jest uniwersalne, to kosztem rozmiaru i wydajności, albo wymagań sprzętowych. Coś za coś.

Data: 2014-10-07 12:53:12
Autor: AL
On 2014-10-06 20:12, Pszemol wrote:

Bo jest niezawodnie lepszy od konkurencji. Kupują/płacą za reputację.

IMHO kupuja i placa za brandzlowanie sie.
Apple to - w PL przynajmniej - jakis mit niebotycznosci, wrecz boskosci ;)

Tak jak kiedyś kupowało się w ciemno TV/monitory z Trinitronem Sony
bo był zwyczajnie najlepszy. Teraz okazuje się, że Apple iPhone jest wart
swojej ceny a Samsungi niestety okazały się niewydajne i zawodne.

Dlaczego Apple daje 12mcy na swoje produkty?

W biurze jest trojka kolegow z iPhonami - jeden wciaz uzytkuje 4S (nawet wgral iOS'a8) - ale zaczyna narzekac, a to bateria, a to cos tam nie dziala jak mysli.  Zastanawia sie wlasnie na przesuiadka na ... Androidowca.

Kolega z 5S juz marzy o przejsciu na 6'ke - bo jednak ekran wiekszy i po roku czasu bateria nie dozywa mu do konca dnia (pewnie z IP6 nie bedzie lepiej - ale.... ekran > 4" to amaizing).
Poprzedni jego 4S przestal dzialac ot tak sobie.

Trzeci kolega po dwoch probach naprawy swojego 4S - dal go corce. Wysiadl modul GSM. Obecnie dziala jako tablet do gier z miniaturowym ekranikiem.
Sam przesiadl sie na androidowca (i to wcale nie z gormej polki - bo wybral za 1pln Galacy Core Plus czy jakos tak) i stwierdzil, ze byla to jedna z lepszych decyzji.
Dlaczego, Przemol - ja sie pytam dlaczego?

[...]

Moze trzeba by stwierdzic co za aplikacje tam sie im instaluje - moze to wina zle napisanego programu a nie systemu czy telefonu?

Pierwszy moj androidowiec G1 - wiadomo - cierpial na choroby wieku dzieciecego - ale na owczene warunki dawal rade - po zrootowaniu i wgraniu CM nawet odzyl - ale ulomnosci slabego sprzetu sie nie przeskoczy.
Poprzedni DesireZ - przez 4 lata moze zawiesil mi sie z 3,4 razy (tak, ze musialem wyciagnac baterie - po czym szukalem aplikacji, ktora zarznela telefon i byl wypad).
Obecny Xperia Z1compact - dziala bez zarzutu, mimo zainstalowania juz - jak zeznaje menager aplikacji ok 180 (>220 z aplikacjami producenta).

Data: 2014-10-07 15:28:38
Autor: ALEX Alpha MR
W dniu 2014-10-07 12:53, AL pisze:

[...]

Bo nie czytają Pszemola. Jakby czytali ... ;-)

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2014-10-07 23:28:31
Autor: Pszemol
On 2014-10-06 20:12, Pszemol wrote:

Bo jest niezawodnie lepszy od konkurencji. Kupują/płacą za reputację.

IMHO kupuja i placa za brandzlowanie sie.
Apple to - w PL przynajmniej - jakis mit niebotycznosci, wrecz boskosci ;)

A co ma Polska do tych 10 milionów sztuk zamówionych w pierwszy
weekend po premierze? Polski rynek to nieistotny margines dla Apple.
Zauważ, że nie ma Polski nawet w drugiej transzy...

[...]

Bo nie musi dawać więcej a i tak ludzie kupują.
Widzisz - ja swoją Hondę kupiłbym i bez gwarancji, bo wiem że jest
bardzo niezawodnym samochodem. A Hyundaja nie kupię nawet jak
będą dożywotnią gwarancję dawać.

[...]

No i co z tego że telefon po trzech latach nie pracuje już jak nowy?

[...]

No i co? Ten przykład o czym miał świadczyć? Podany przez pomylkę?

Trzeci kolega po dwoch probach naprawy swojego 4S - dal go corce. Wysiadl modul GSM. Obecnie dziala jako tablet do gier z miniaturowym ekranikiem.

No i czemu nie naprawił go?

Sam przesiadl sie na androidowca (i to wcale nie z gormej polki - bo wybral za 1pln Galacy Core Plus czy jakos tak) i stwierdzil, ze byla to jedna z lepszych decyzji.
Dlaczego, Przemol - ja sie pytam dlaczego?

A skąd ja mogę wiedzieć dlaczego Twój kolega tak myśli. Zapytaj go sam.

Moze trzeba by stwierdzic co za aplikacje tam sie im instaluje - moze to wina zle napisanego programu a nie systemu czy telefonu?

To jest osoba która ma swój prywatny smartfon i tym się bawi.
Galaxy S4 jest telefonem służbowym i tam nic nie instaluje poza tym
co firma zainstalowała. Telefon jest własnością firmy gdzie ona pracuje.

Data: 2014-10-08 00:26:16
Autor: AL
On 2014-10-06 20:12, Pszemol wrote:

[...]

ja nie mowie o rynku PL w stosunku do reszty swiata - bo nie sledze tematu i guzik mnie obchodzi czy i kiedy Apple bedzie oferowal ten telefon w PL.
Mowie o ogolnej boskosci w jakiej stawia sie ten telefon - fama poszla i nikt nie zwaza czy warto czy nie warto - kupuje - bo to jest trendy i amaizing.  (Nie kupuja dlatego, ze to - jak piszesz - bezkonkurencyjny sprzet - bo ja tam widze wiele wad procz zalet, ktore niegdy nie przekonalybymnie by dac kupe szmalu za cos, co moge miec za polowe i bez ograniczen systemowych).
Jak wyszedl 5S to wszyscy wyznwacy jablka mowili ze po co ekran > 4" a teraz kazdy pragnie mieć tą boską wielkość ekranu > 4".
KPW?

[...]

(...)

Trzeci kolega po dwoch probach naprawy swojego 4S - dal go corce.
Wysiadl modul GSM. Obecnie dziala jako tablet do gier z miniaturowym
ekranikiem.

No i czemu nie naprawił go?

bo juz dwa razy naprawiał i za każdym razem zostaiwał w serwisie 200pln i efekt powracał (no i jak powrócił trzeci raz to już go przestał reanimować na siłe).
Gdyby była gwarancja - to nie byłoby problemu.

[...]

dlatego, ze wiele osob korzystajacych z iP nawet nie wie, ze telefon mozna wykorzystywac do czego wiecej, ze moze miec system bez sztucznych ograniczen i wcale nie wolniejszy?

no i ?

Data: 2014-11-05 04:48:43
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:m11pai$10q$1dont-email.me...
ja nie mowie o rynku PL w stosunku do reszty swiata - bo nie sledze tematu i guzik mnie obchodzi czy i kiedy Apple bedzie oferowal ten telefon w PL.

Masz bardzo mocno ustalone opinie jak na kogoś kto
"nie śledzi tematu"... :-)

[...]

Miałeś kiedyś iPhone w ręce dłużej niż parę chwil?

Jak wyszedl 5S to wszyscy wyznwacy jablka mowili ze po co ekran > 4"
a  teraz kazdy pragnie mieć tą boską wielkość ekranu > 4".
KPW?

Błędnie rozumujesz i niepotrzebnie uogólniasz.
Nie wszyscy mówili że po co >4" ani nie każdy pragnie mieć teraz >4".
Ja na ten przykład ubolewam nad faktem, że ekran iP6 jest tak duży.

[...]

Sorry, ale jeśli płacę w serwisie to wymagam aby usterka była naprawiona.
Jeśli ta sama usterka wróci na tym samym sprzęcie to zanoszę do serwisu
do poprawki, bo ewidentnie coś słabo naprawili i drugi raz kasa się im nie
należy...

Ale może ja dziwny jestem jakiś? :-)
Ty zapłaciłbyś serwisowi dwa razy za usuwanie tej samej usterki
w tym samym telefonie?

[...]

Od którego iPhone Galaxy Core Plus nie jest wolniejszy?
A poza tym - jeśli ten człowiek nie wie do czego służą smartfony
to jego opinia o jakimkolwiek smartfonie jest bardzo małej wartości.

[...]

No i to, że źle napisany program nie powinien być w stanie
powiesić całego telefonu - system operacyjny ma mieć przed
tym wbudowane zabezpieczenia i umieć taką apkę ubić bez
ubijania innych apek ani uszkodzenia integralności systemu.
Już czasy MS-DOS/Win95 odeszły do lamusa. Umiemy pisać
lepsze systemy operacyjne aby takie rzeczy nie miały miejsca.

Data: 2014-11-05 16:44:26
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

nie wszyscy. To tylko Jobs tak mówił, a wyznawcy powtarzali

ani nie każdy pragnie mieć teraz >4".

Sam dawałeś przykład ilu to nowych klientów ściągnął IP6. Czyli jednak
klientela jest

Ja na ten przykład ubolewam nad faktem, że ekran iP6 jest tak duży.

to go nie kupuj. Po co Ci on.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-17 18:05:58
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:m3dk5a$f63$1dont-email.me...
Błędnie rozumujesz i niepotrzebnie uogólniasz.
Nie wszyscy mówili że po co >4"

nie wszyscy. To tylko Jobs tak mówił, a wyznawcy powtarzali

Ci co powtarzali... Ale nie wszyscy.
Dziś używałem iP6+ i powiem Ci, że z całą pewnością jest za duży.

ani nie każdy pragnie mieć teraz >4".

Sam dawałeś przykład ilu to nowych klientów ściągnął IP6.
Czyli jednak klientela jest

Tak, klientela jest na nowy, szybki iPhone.
Niekoniecznie z takim dużym ekranem jak iP6.

Ja na ten przykład ubolewam nad faktem, że ekran iP6 jest tak duży.

to go nie kupuj. Po co Ci on.

A pisałem gdzieś, że kupuję?
Na razie mój czteroletni iPhone4 działa bardzo dobrze.

Data: 2014-11-18 10:28:59
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

zależy do czego

[...]

a twierdziłeś inaczej

Ja na ten przykład ubolewam nad faktem, że ekran iP6 jest tak duży.

to go nie kupuj. Po co Ci on.

A pisałem gdzieś, że kupuję?
Na razie mój czteroletni iPhone4 działa bardzo dobrze.

i będzeisz wyglądał w Starbuksie jak neandertalczyk w salonie gier
komputerowych

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-11-05 20:03:29
Autor: Marek
On Wed, 5 Nov 2014 04:48:43 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Ale odróżniasz system operacyjny od interfejsu użytkownika, który może się zawiesić? System wtedy ma się bardzo dobrze i mu nie zagraża nieresponsywny proces ui. Co z tego, że user nic nie może zrobić.

--
Marek

Data: 2014-11-17 18:08:48
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.7355279248450548555news.neostrada.pl...
[...]

A odróżniasz dobry system operacyjny który wykrywa taką
sytuację że urządzenie stało się bezużyteczne dla użytkownika
od kiepskiego systemu który działa sobie bez GUI czyli tak jak
gdyby nie działał, bo po co komu telefon/smartfone bez GUI?

Data: 2014-11-18 09:47:30
Autor: Marek
On Mon, 17 Nov 2014 18:08:48 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Taki system nie istnieje, wystarczy w  odpowiedni sposĂłb zablokować uĹźytkownikowi input (klawiaturę, mysz, dotyk itp.).
Dla systemu taka sytuacja to po prostu  brak reakcji uĹźytkownika, system ma wpadać w panikę, Ĺźe user z niego nie korzysta? Ma błagać usera o dowolny input strasząc, Ĺźe się zawiesi z rozpaczy? Sytuacja, w ktĂłrej gujowi wydaje się, Ĺźe user nic nie robi (przez zablokowany input) to najczęstszy powĂłd "zawieszenia". I nawet ten  idealny system/guj  z symbolem odgryzionego jabłka z tym sobie nie poradzi.

--
Marek

Data: 2014-10-08 18:47:59
Autor: Mario
On 2014-10-06 20:12, Pszemol wrote:

Bo jest niezawodnie lepszy od konkurencji. Kupują/płacą za reputację.

IMHO kupuja i placa za brandzlowanie sie.
Apple to - w PL przynajmniej - jakis mit niebotycznosci, wrecz
boskosci ;)

A co ma Polska do tych 10 milionĂłw sztuk zamĂłwionych w pierwszy
weekend po premierze? Polski rynek to nieistotny margines dla Apple.
ZauwaĹź, Ĺźe nie ma Polski nawet w drugiej transzy...

[...]

No i co z tego Ĺźe telefon po trzech latach nie pracuje juĹź jak nowy?

[...]

Pytanie było pewnie retoryczne. Ty podajesz przykąłd koleżanki niezadowolonej z SGS to nie ignoruj przykładów jego kolegów narzekających na iPhony.

MD

Data: 2014-10-08 23:18:36
Autor: Pszemol
Użytkownik "Mario" <mariuszd@w.pl> napisał w wiadomości news:m13r0f$k3u$1mx1.internetia.pl...
Pytanie było pewnie retoryczne. Ty podajesz przykąłd koleżanki niezadowolonej z SGS to nie ignoruj przykładów jego kolegów narzekających na iPhony.

Nie "ogólnie niezadowolonej" tylko raportującej konkretny,
częsty problem z którym nie umie sobie poradzić serwis.
Nie omawiamy tu mglistych uczuć koleżanki tylko fakty
przez nią raportowane.

Data: 2014-10-07 09:07:17
Autor: Chris
W dniu 2014-10-05 22:05, Pszemol pisze:
[...]

Dla tego ja wolę czterordzeniowy procesor z 3GB ramu z otwartym systemem gdzie ode mnie tylko zależy jak będzie to działać i wyglądać a nie zamknięty system i narzucenie innym swojej wizji świata.

Wolność panie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-07 23:29:05
Autor: Pszemol
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:m103f5$ugc$1node1.news.atman.pl...
[...]

Raczej iluzja wolności.

Data: 2014-10-07 20:27:06
Autor: A.L.
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
On Tue, 7 Oct 2014 23:29:05 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Pewnie. 100 procentowo wolni sa tylko klienci Apple.

A.L.

Data: 2014-10-08 18:49:25
Autor: Mario
wrote:

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-05 22:05, Pszemol pisze:
Jak czytam o iPhone6 "na papierze" to szczerze przyznam Ĺźe jak nie znasz
[...]

Wolni są ci co nie mają w ogóle smartfonów. No chyba, że mieszkają w Korei Północnej.

MD

Data: 2014-10-08 09:58:32
Autor: Chris
W dniu 2014-10-07 23:29, Pszemol pisze:
[...]

Mi nikt na siłę nie daje płyty U2 .. wolność panie wolność ..

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-08 23:22:37
Autor: Pszemol
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:m12qr8$r0r$2node1.news.atman.pl...
[...]

Toś sobie wymyślił przykład ograniczenia wolności...ech naiwności!
Zaglądnij pod maskę Androida a przekonasz jakimi narzędziami
zniewala Cię w każdym Twoim ruchu Google... wolny człowieku!

Data: 2014-10-08 21:28:28
Autor: masti
Pszemol wrote:

Toś sobie wymyślił przykład ograniczenia wolności...ech naiwności!
Zaglądnij pod maskę Androida a przekonasz jakimi narzędziami
zniewala Cię w każdym Twoim ruchu Google... wolny człowieku!

Po pierwsze mogę tam zajrzeć, po drugie mogę sobie zmienić system na
taki pozbawiony przekazywania info do Google. Ty za to nie możesz zrobić
ani jednego ani drugiego. PS: Powiedz czy Apple przestał już wysyłać Twoją pozycję na swoje
serwery?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-09 23:14:29
Autor: Pszemol
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:m14a9s$rf5$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

[...]

Tak Ci się tylko wydaje.

PS: Powiedz czy Apple przestał już wysyłać Twoją pozycję na swoje
serwery?

Nie mam pojęcia. Komuś to przeszkadza?

Data: 2014-10-09 22:06:31
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

co mi się wydaje? że mogę obejrzeć czy, żę mogę zmienić? Wiem, że to dla
Appleowca niepojęte

PS: Powiedz czy Apple przestał już wysyłać Twoją pozycję na swoje
serwery?

Nie mam pojęcia. Komuś to przeszkadza?

jak widać Tobie nie. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-12 21:09:35
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

[...]

Jedno i drugie.Obejrzeć nic nie obejrzysz w tych milionach milionów
linii kodu źródłowego, nawet jak Ci się uda wszystkie pliki źródłowe
skądś dostać a już napewno nic nie zmienisz bo przecież nie umiesz :-P

Wiem, że to dla Appleowca niepojęte

Nie wiem kogo masz na myśli - ja wiem że mieć źródła to jedno
a umieć coś tam sensownie zmienić tak żeby działało to drugie.

PS: Powiedz czy Apple przestał już wysyłać Twoją pozycję na swoje
serwery?

Nie mam pojęcia. Komuś to przeszkadza?

jak widać Tobie nie.

Oczywiście że nie. Wręcz przeciwnie - jest to bardzo potrzebne.
Jak zgubię prawie wyładowany telefon i zorientuję się o tym dopiero
jak bateria całkiem padnie to dzięki temu że Apple przechowuje
na serwerze ostatnią pozycję geograficzna urządzenia będę mógł
go odszukać na mapie za pomocą usługi Find My iPhone.

Data: 2014-10-12 19:32:39
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

cieszę się, że mi mówisz jak nie umiem wykonywać swojego zawodu. To, że
Tobie nic to nie mówi to nize znaczy, że innym nie.

[...]

mówisz o tej usłudze dzięki której można zablokować zdalnie telefon i
zarządać okupu bo panowie z cupertino dali dupy przy zabezpieczeniach?

PS; czyli teraz to robią jawnie i jeszcze się userzy cieszą :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-12 23:22:26
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

[...]

Jeśli to Twój zawód wyłaczać funkcje w Androidzie to ok.
Ale jesteś w takim razie wyjątkiem - przeważająca większość
użytkowników Androida ma dokładnie taką samą szansę
na zmianę/wyłączenie czegoś w swoim systemie jak użytkownicy
iOS: żadną.

[...]

Coś Ci się pomyliło...

PS; czyli teraz to robią jawnie i jeszcze się userzy cieszą :)

Od zawsze to było jawne.

Data: 2014-10-12 21:25:26
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

jednak prawdą jest, że Apple ogłupia. Albo może raczej przyciaga
ograniczonych.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-13 00:30:51
Autor: Pszemol
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:m1erk6$fov$1dont-email.me...
[...]

Wiesz co, trzymałbyś się tematu bo takimi odzywkami dajesz wyraz
swojemu otępieniu...

Data: 2014-10-13 07:47:15
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

powiedział Pszemol, który nie rozumie słowa pisanego

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-13 19:39:53
Autor: Pszemol
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:m1g023$u4s$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

[...]

Twoja duża pewność tego że rozumiesz co czytasz jest
wprost proporcjonalna do poziomu niezrozumienia tego co czytasz... :-)

Data: 2014-10-14 09:45:04
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

myślisz, ze jak rzucisz losowym zlepkiem wyrazów to będziesz wyglądał na
mądrzejszego?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-15 00:29:22
Autor: Pszemol
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:m1irb0$k5n$1dont-email.me...
[...]

Przeczytałeś coś za trudnego, coś czego nie rozumiesz
i wydaje Ci się, że to losowy zlepek wyrazów... :-))

Data: 2014-10-14 22:31:25
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

nie. To ty usiłujesz mieć ostatnie zdanie tylko nie umiesz się wyrazić.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-15 23:12:12
Autor: Pszemol
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:m1k87t$lkt$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

[...]

Masz rację - nie umiem się wyrazić aby nawet masti mógł zrozumieć.
Inni nie mają problemów...

Data: 2014-10-16 08:49:57
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

inni Cię już dawno olali. Bo już nawet nie jesteś śmieszny.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-16 23:09:32
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

[...]

Jasne. Gadam sam ze sobą.
Te wszystkie wypowiedzi jakieś duchy piszą bo przecież
"wszyscy" mnie już olali... Masz marzenia, nie ma co! :-)

Data: 2014-11-05 12:08:32
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m1pc6m$ela$1@dont-email.me...

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości

inni Cię już dawno olali. Bo już nawet nie jesteś śmieszny.

"wszyscy" mnie już olali... Masz marzenia, nie ma co! :-)

Nieodmiennie ćwokiem jesteś jednak :-)

Data: 2014-11-17 18:10:37
Autor: Pszemol
"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message news:545a0533$0$18074$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A nie mówiłem że "duchy" piszą ? :-)))))))

Data: 2014-10-09 08:24:27
Autor: Chris
W dniu 2014-10-08 23:22, Pszemol pisze:
[...]

Wolność w Applu to publikacja zdjęć z prywatnej kolekcji .. hahaha

Zajrzałem pod maskę Androida i co zobaczyłem ?? LINUX

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-09 23:15:14
Autor: Pszemol
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:m159mr$edg$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jak ktoś ma hasło do swojego konta na serwerze łatwe do odgadnięcia to czemu nie...

Zajrzałem pod maskę Androida i co zobaczyłem ?? LINUX

Popatrz jeszcze raz bo kiepsko patrzyłeś...

Data: 2014-10-09 20:19:16
Autor: A.L.
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
On Thu, 9 Oct 2014 23:15:14 +0200, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Zajrzałem pod maskę Androida i co zobaczyłem ?? LINUX

Popatrz jeszcze raz bo kiepsko patrzyłeś...

No, jakby co, to android ma kernel z linuxa...

A.L.

Data: 2014-10-10 08:49:38
Autor: Chris
wrote:

Zajrzałem pod maskę Androida i co zobaczyłem ?? LINUX

Popatrz jeszcze raz bo kiepsko patrzyłeś...

No, jakby co, to android ma kernel z linuxa...

Może mu chodziło o to że Linux to zamknięty system :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-10 16:06:47
Autor: Marek
On Thu, 09 Oct 2014 20:19:16 -0500, A.L. <alewando@aol.com> wrote:
No, jakby co, to android ma kernel z linuxa...

Czy wydaje mi się czy jakiś miesiąc temu wysłałeś posta z treścią: "A co to Android?"?

--
Marek

Data: 2014-10-12 21:10:27
Autor: Pszemol
wrote:
Zajrzałem pod maskę Androida i co zobaczyłem ?? LINUX

Popatrz jeszcze raz bo kiepsko patrzyłeś...

No, jakby co, to android ma kernel z linuxa...

Kernel to pewnie jakieś 10% kodu, albo mniej.

Data: 2014-10-14 19:10:11
Autor: A.L.
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?

wrote:
Zajrzałem pod maskę Androida i co zobaczyłem ?? LINUX

Popatrz jeszcze raz bo kiepsko patrzyłeś...

No, jakby co, to android ma kernel z linuxa...

Kernel to pewnie jakieś 10% kodu, albo mniej.

No pewnie. Wiadomo ze bez kernela mozna sie obyc

A.L.

Data: 2014-10-15 09:48:07
Autor: Chris

wrote:
[...]

Jak ma się tak szybki telefon to i kernel zbędny :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-15 23:12:51
Autor: Pszemol

wrote:
[...]

Tego nie napisałem że nieważny ale większość kodu to nie kernel.

Data: 2014-10-15 17:40:24
Autor: A.L.
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?

wrote:
[...]

Czytnik pornosow?

A.L.

Data: 2014-10-13 19:57:38
Autor: Jan Drawski
Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?
Okazuje się bowiem z porównania, że przy iPhone6 wymięka zarówno
najnowszy flagowiec Samsunga Galaxy S5 jak i najnowszy flagowiec HTC One
M8.

Może i tak ale wygląda na to, że jednak nie jest najszybszy:
http://technowinki.onet.pl/nexus-x-shamu-bije-na-glowe-iphone-a-6/yz7xd
Wg zestawienia w powyższym linku jest na trzecim miejscu.

Jan Drawski

Czemu iPhone6 jest wciąż najszybszy?