Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną

Data: 2010-08-08 02:46:51
Autor: rageofhonor
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Byłem ostatnio w biurze obsługi firmy Aster w Krakowie i warunkiem promocji na internet było podpisanie rezygnacji z faktury w formie papierowej i wybranie formy elektronicznej. Czemu wszyscy chcą wcisnąć każdemu te faktury elektroniczne?

Data: 2010-08-08 02:13:43
Autor: Marek
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Cześć  rageofhonor
Sun, 8 Aug 2010 02:46:51 +0200 w
<news:4c5dfe03$0$22802$65785112news.neostrada.pl> napisałeś:

Czemu wszyscy chcą wcisnąć każdemu te faktury elektroniczne?

oszczednosci (wydruk + koperta = pracownik do tego, no i oplata za
wysylke)
--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-08-08 08:30:08
Autor: Jawi
W dniu 2010-08-08 03:13, Marek pisze:
[...]

no raczej prosto się domyśleć :))
Dodam, że te fakturki idą z automatu

Data: 2010-08-08 11:28:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c5dfe03$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A co w tym trudnego do wymyślenia?
Znaczek kosztuje 1,55, czyli rocznie ponad 30 zł co jeśli pomnożysz przez kilkadziesiąt tysięcy odbiorców daje całkiem pokaźną zaoszczędzoną kwotę.

Data: 2010-08-08 12:01:48
Autor: sat_diver
Czemu kablówki nalegają na fakturę e lektroniczną
Nastał dzień 2010-08-08 11:28, Cavallino donosi, że:
Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości
Czemu wszyscy chcą wcisnąć
kaĹźdemu te faktury elektroniczne?

A co w tym trudnego do wymyślenia?
Znaczek kosztuje 1,55, czyli rocznie ponad 30 zł co jeśli pomnożysz
przez kilkadziesiąt tysięcy odbiorców daje całkiem pokaźną zaoszczędzoną
kwotę.
I do tego jeszcze koszt kopert, koszt drukowania, a na koniec opłacenie "pani Steni", która te faktury kopertuje.
Jestem zdecydowanie za fakturami elektronicznymi, korzystam wszędzie gdzie się już da.

Data: 2010-08-08 12:03:17
Autor: Adrian Nowak
Czemu kablówki nalegają na fakturę e lektroniczną
W dniu 2010-08-08 12:01, sat_diver pisze:

"pani Steni", ktĂłra te faktury kopertuje.

google,allegro -> kopertownica

Data: 2010-08-08 12:16:58
Autor: sat_diver
Czemu kablówki nalegają na fakturę e lektroniczną
Nastał dzień 2010-08-08 12:03, Adrian Nowak donosi, że:
W dniu 2010-08-08 12:01, sat_diver pisze:
"pani Steni", ktĂłra te faktury kopertuje.
google,allegro -> kopertownica
Oczywiście dają ją za darmo ;)

Data: 2010-08-08 11:26:06
Autor: Waldek Godel
Czemu kablówki nalegają na fakturę e lektroniczną
Dnia Sun, 08 Aug 2010 12:16:58 +0200, sat_diver napisał(a):

Oczywiście dają ją za darmo ;)

nie, za niewielką opłatą od każdej koperty, bo tak się to załatwia - firmy
wielkości UPC takie rzeczy załatawiają zlecając to zewnętrznej firmie,
która ma cały proces kompletnie zautomatyzowany - druk, cięcie, zginanie,
wkładanie ulotek, kopertowanie a następnie frankowanie (bo tam nie ma
znaczków) robi sie na całkowicie automatycznej linii produkcyjnej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-08 17:47:15
Autor: adresss
Czemu kablówki nalegajš na fakturę elektronicznš
No tak,

aby poslugiwac sie elektronicznymi fakturami, to trzeba miec komputer
i dostep do Internetu - czyli miesiecznie ca 50z/ za dostep do
Interentu, prad do dzialania komputera, no i komputer....Czysty
interes - ale dla kogo?? Dla babci emerytki?

Oczywiscie przejscie na efakture to czysty zysk dla operatora, ale juz
nie dla ciebie? Jezeli tak dbaja o srodowisko, to niech zmniejsza
abonament o koszt wyslania faktury, a dla zwyklych papierowych niech
zostanie na tym samym poziomie....Ale jak znam zycie, to dla
efakturowcow zostanie na tym samym, a dla  pozostalych wzrosnie o 5
zl! No bo operator musie zarobic, albo przynajmnie nie stracic !!!!

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-09 15:44:17
Autor: J.F.
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
[...]

I ile kosztuje taka usluga, najlepiej kompleksowa - ja wysylam plik, klienci dostaja do skrzynki, a co po srodku to place jedna kwota.

3zl/koperty czy wiecej ? [sama poczta bierze 1.55]

Wiec sie nie ma co dziwic ..

J.

Data: 2010-08-09 16:08:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 9 Aug 2010 15:44:17 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

????
masz jakieś przyzwyczajenia typu jak mały Kazio widzi świat.
Ceny za takie usługi będą miały raczej postać kwota/10 milionów sztuk w
porcjach po 800 tysięcy miesięcznie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-10 06:56:58
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail nospam@orangegsm.info napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

i wychodzi taniej niz mail z pdf-em?

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2010-08-10 10:21:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:10082010.0D2F7CEEbudzik61.poznan.pl...
[...]

Za darmo się robi?
To z czego żyje taka firma zewnętrzna?

i wychodzi taniej niz mail z pdf-em?

Żartujesz prawda?

Data: 2010-08-15 12:56:42
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

i wychodzi taniej niz mail z pdf-em?

Żartujesz prawda?

nie, zmuszam do przemyslenia osobe wypowiadajaca powyzsze teorie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2010-08-10 13:02:34
Autor: BaX
[...]

Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?

Data: 2010-08-10 13:09:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?

A co to obchodzi operatora?
Osoba fizyczna bez działalności (a takich zapewne jest olbrzymia większość w kablówkach) nie potrzebuje w ogóle papierka.

Data: 2010-08-10 13:23:08
Autor: BaX
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną

Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?

A co to obchodzi operatora?

Nieeee, co mnie to obchodzi, że on chce mieć taniej jak ja i tak musze ten papier wydrukować. Jak chce mieć problem z głowy i taniej, to 'internetowym' niech obniży abonament, reszcie utrzyma. Będzie motywacja dla tych 'papierowych' aby przejść na 'pdf-y'. Inaczej to, za przeproszeniem, chuj nie interes dla mnie.

Data: 2010-08-10 13:29:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c61369b$0$27045$65785112news.neostrada.pl...

Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?

A co to obchodzi operatora?

Nieeee, co mnie to obchodzi, że on chce mieć taniej jak ja i tak musze ten papier wydrukować.

No to się nie zgadzasz i problem z głowy
Większości to zwisa.

Data: 2010-08-10 13:36:25
Autor: BaX
[...]

Ale co zwisa, że firmy zazwyczaj podnoszą abonament o opłate 'kopertową' tym którzy się nie zgodzą na 'pdf-y'?

Data: 2010-08-10 13:44:41
Autor: Cavallino
[...]

Zwisa posiadanie papierka, więc choćby dla świętego spokoju z wysyłkami i ochorny lasów warto zgodzić się na fakturę elektroniczną.
Jak jest taniej z tego powodu, to tym bardziej warto.

Data: 2010-08-10 21:28:28
Autor: Robert_J
[...]

Dokładnie :-).
A tu jak zwykle zaczęła się dyskusja jacy to operatorzy złodzieje bo chcą zaoszczędzić na biednych abonentach ;-).

Data: 2010-08-10 14:16:23
Autor: Grzegorz S
BaX <bax@_klub.chip.pl> wrote:

> No to się nie zgadzasz i problem z głowy
> Większości to zwisa.

Ale co zwisa, że firmy zazwyczaj podnoszą abonament o opłate 'kopertową' tym którzy się nie zgodzą na 'pdf-y'?

Mamy wolny rynek, nikt Ci nie każe korzystać z usług tej firmy. Zmień na inną
albo załóż swoją i drukuj faktury klientom za darmo :-)

--
gs

Data: 2010-08-11 09:03:40
Autor: marko1a
Użytkownik "Grzegorz S" <gs@sgh.waw.pl> napisał w wiadomości news:4T74ubrrIqblNca3.gs20787akson.sgh.waw.pl...
Mamy wolny rynek, nikt Ci nie każe korzystać z usług tej firmy. Zmień na inną
albo załóż swoją i drukuj faktury klientom za darmo :-)

Banki, kablówki, platformy TV, komórkowcy, gaziarze, elektrycy. Każdy z wymienionych wprowadził jakąś ukrytą opłatę a to za wydruk a to za dostarczanei faktury bo wiedzą że klient nie ma szans zmiany na innego gdyż tu jest po prostu klika monopolistyczna pod wieloma względami. No może poza bankami który można zmienić ale to nic nie daje bo w innym jest tak samo albo często aby odejść do innego banku to trzeba się z nim najpierw rozliczyć z zaciągniętych debetów.
A jak to jest w zwykłych firmach? U mnie wysyla się miesięcznie setki faktur wraz z towarem. Każda zapakowana do osobnej koperty i wrzucona do pudła z towarem ale często też wysyłana jest osobno pocztą. Nikomu u nas nie przyszło do głowy aby wprowadzić jakiś abonament, opłatę za fakturę  albo jakiś inny twór gdyż po prostu setki naszych odbiorców popukało by się po czole i odeszło do konkurencji.

Marek

Data: 2010-08-11 12:07:37
Autor: z
marko1a pisze:

[...]

Dokładnie!!!

Data: 2010-08-11 09:31:08
Autor: BaX
> [...]

Mamy wolny rynek, nikt Ci nie każe korzystać z usług tej firmy. Zmień na inną
albo załóż swoją i drukuj faktury klientom za darmo :-)

Jakoś dotychczas drukowały i nie było problemu, na raz to problem?

Data: 2010-08-11 11:35:53
Autor: BaX
[...]

Nie, no zawsze mógł sprzedać 'bez FV' odpadło mu kilka problemów dodatkowych.

Data: 2010-08-10 16:35:04
Autor: adresss
On Tue, 10 Aug 2010 13:36:25 +0200, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:

[...]

no bo operatorowi ma byc lepiej (nie straci, a najlepiej zarobic na
tym). A ty albo nie stracisz, albo wyjdziesz na zero. Innej mozliwosci
w swiecie biznesu nie widze.

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-10 19:46:48
Autor: Arek.
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?
pod koniec roku dostaniesz "papier zbiorowy" za 12 faktur dla księgowej :)

Arek.

Data: 2010-08-10 21:25:45
Autor: Robert_J
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Księgowa rozliczy Cie z pdf-a czy musisz jej dać FV papierowa?

Drukujesz PDF i masz fakturę papierową. Ja swoim klientom indywidualnym faktur nie wysyłam, są do pobrania ze strony. Sprawdzałem w US, nie ma żadnych przepisów które dyskwalifikują taki wydruk z PDF. Fakt, na początku młode biurwy z US potrafiły odsyłać podatników z kwitkiem, ale po kilku awanturach i oficjalnym piśmie od nas naczelnik "ustosunkował się" i okazało się, że to było widzi misię urzędasków ;-).
Zresztą żeby było śmieszniej niektórym firmom, z którymi współpracuję, też nie wysyłam faktur tylko pobierają sobie z www i nie ma problemów...

Data: 2010-08-11 00:17:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i3s943$qkl$1news.onet.pl...
[...]

Z wyjątkiem prawa powielaczowego i wykładni MF.
Ale to się ma na dniach zmienić.

Data: 2010-08-11 09:35:14
Autor: BaX
[...]

No właśnie DRUKUJESZ, dokładnie tak samo jak ten który robił to do tej pory. Tylko dlaczego ja to mam robić?

Data: 2010-08-11 09:53:53
Autor: Cavallino
[...]

Bo to Ty tego potrzebujesz?
Dlaczego ktoś inny (w sensie reszta klientów) ma sponsorować Twoje potrzeby?

Data: 2010-08-11 11:41:44
Autor: BaX
[...]

Potrzebuje? No co Ty nie powiesz, ja najwyżej nie zapłace jak nie dostane FV papierowej. e-faktury TP wrzucałem do kosza, za telefon nie płaciłem bo nie dostałem rachunku, a jak po 3 miesiącach się ktoś upomniał to mu naprostowałem rzeczywistość, że ja na e-faktury nie wyraziłem zgody i jak mają moją zgodę to proszę o takowy dokument z moim podpisem, a że oni coś tam sobie ubzdurali to ich problem i mogą mi zaległe rachunki posłać w postaci papierowej oczywiście bez odsetek. I tyle było rozmowy.

Data: 2010-08-11 11:52:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c62704c$0$27040$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wiesz, że w sądzie nie miałbyś żadnych szans z taką sprawą?

Data: 2010-08-11 11:59:43
Autor: BaX
[...]

heheheh, to ciekawe. Od kiedy istnieje OBOWIĄZEK posiadania konta e-mail, komputera i ODBIERANIA E-MAILI???

Data: 2010-08-11 12:04:49
Autor: Cavallino
[...]

Nie o to chodzi.
Po prostu nie ma obowiązku dostarczenia Ci faktury, a Ty z kolei masz obowiązek zapłaty za usługi z tytułu umowy jako takiej, bez związku z otrzymaniem (lub nie) faktury.
Więc się ciesz, że operator zamiast Cię zwindykować poszedł Ci na rękę i wysłał duplikaty.

Data: 2010-08-11 12:11:16
Autor: BaX
[...]

Rozumiem, że można zgłosić do US taką firmę o pobieranie opłat bez wystawiania rachunku?

Data: 2010-08-11 12:15:16
Autor: z
BaX pisze:

Rozumiem, że można zgłosić do US taką firmę o pobieranie opłat bez wystawiania rachunku?
Niech się ktoś wypowie co jest obowiązkiem sprzedającego:
- wystawienie faktury (wisi na www)
- wystawienie i posłanie meilem
- wystawienie i dostarczenie papierka.

Coś mi się wydaje że "firmy" tnąc koszty naginają prawo.

Data: 2010-08-11 12:17:06
Autor: Cavallino
[...]

Nie, o ile wystawia, a na pewno tak się dzieje.
Wystawienie rachunku nie oznacza dostarczenia tegoż rachunku w formie papierowej i to drogą pocztową do odbiorcy.
Tylko to pierwsze jest obowiązkowe, a Ty żądasz drugiego.

Data: 2010-08-11 12:24:32
Autor: BaX
[...]

A w jakiej formie, może sms-em?

Tylko to pierwsze jest obowiązkowe, a Ty żądasz drugiego.

Ciekawe, pierwsze słysze aby ktoś komuś płacił FV na podstawie dokumentu którego nie widział na oczy.

Data: 2010-08-11 12:30:33
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c627a54$0$27034$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wystawienie nie ma nic wspólnego z formą.

Tylko to pierwsze jest obowiązkowe, a Ty żądasz drugiego.

Ciekawe, pierwsze słysze

A to już nie moja wina.
Poczytaj sobie grupę podatki dla poszerzenia wiedzy w tym zakresie.

Mogłeś dowiedzieć się telefonicznie, sprawdzić przez net, osobiście w Telepunkcie, albo po prostu odebrać maila.

Już ustaliliśmy że netu i emaila niekt nie ma prawa wymagać.

Ale nikt nie wymaga, wybór sposobu w jaki się dowiesz ile musisz zapłacić, to problem tylko i wyłącznie Twój.

Data: 2010-08-11 12:58:22
Autor: BaX
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną

Ale nikt nie wymaga, wybór sposobu w jaki się dowiesz ile musisz zapłacić,
to problem tylko i wyłącznie Twój.

Ok ale jak twierdzisz wynika on tylko i wyłącznie z umowy o świadczenie usług i nie ma zastosowania przy sprzedaży towarów gdzie takowej umowy nie ma.

Data: 2010-08-11 13:00:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c628241$0$22810$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Oczywiście że jest - umowa kupna-sprzedaży.
Fakt lub termin dostarczenia Ci faktury nic nie zmienia.

Data: 2010-08-11 13:17:41
Autor: BaX
[...]

Jaka umowa? Biore towar i nie dostaje na to FV bo jak twierdzisz nie musisz mi jej dostarczyć to na jakiej podstawie sądzisz, że dostaniesz za ten towar pieniądze?

Data: 2010-08-11 13:20:15
Autor: Cavallino
[...]

Jaka umowa?

Dżisus, naprawdę twierdzisz, że mam obowiązek dyskutować z ignorantami w takiej skali?
Zanim zaczniesz gardłować na jakiś temat wypadałoby cokolwiek o nim wiedzieć.
Skoro nie wiesz jaka umowa łączy strony przy kupnie-sprzedaży, to wróc jak już się podszkolisz.
EOD (przynajmniej wobec Ciebie)

Data: 2010-08-11 13:35:17
Autor: BaX
[...]

Ale ja wiem o co Ci chodzi, tyle że to akademickie pierdolenie, ustną umowe bo ja wziąłem, a Ty mi nie musisz dostarczyć FV to możesz sobie wsadzić wiesz gdzie. Mnie nigdy u Ciebie nie było i żadnego towaru nie kupowałem, a Ty FV to masz z danych z internetu. Teraz to może być EOT.

Data: 2010-08-11 23:35:24
Autor: Robert_J
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Dżisus, naprawdę twierdzisz, że mam obowiązek dyskutować z ignorantami w takiej skali?
Zanim zaczniesz gardłować na jakiś temat wypadałoby cokolwiek o nim wiedzieć.

Daj mu już pokój bo się facet zagotuje ;-)). Tak jak mówisz, nie ma żadnego pojęcia o czym gada a pieprzy jak potłuczony....

Data: 2010-08-12 11:27:58
Autor: BaX
[...]

Kolejny "cfaniak" któremu "prywaciarstwo" do łba uderzyło.

Data: 2010-08-11 13:01:35
Autor: BaX

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i3tu48$8rq$1news.onet.pl...
[...]

Bądz łaskaw nie zmieniaj sensu wypowiedzi.

Data: 2010-08-11 13:10:48
Autor: marko1a
[...]

Mając działalność gospodarczą nie mam prawa wpisac w koszty firmy opłatę za telefon bez posiadania faktury.
Jeżeli sobie wpisze w koszty a za chwilę przyjdzie kontrola i nie będę mógł pokazać faktury to mam gwarantowane zajebiste problemy.
Więc jeżeli tej faktury nie dostałem to nie wpisuję jej w koszty więc też nie płacę, nawet z własnej kieszeni i nikt mnie nie zmusi bo nie ma takiego prawa bo obowiązkiem
tego kto wystawia fakturę jest spowodowanie aby odbiorca na czas otrzymał wymagany prawem dokument.

Marek

Data: 2010-08-11 13:15:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c62853a$0$20988$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jaki to ma związek z tym o czym mowa?

Jeżeli sobie wpisze w koszty a za chwilę przyjdzie kontrola i nie będę mógł pokazać faktury to mam gwarantowane zajebiste problemy.
Więc jeżeli tej faktury nie dostałem to nie wpisuję jej w koszty więc też nie płacę,

Formalnie następnie masz zawieszone łącze, opłatę karną za zawieszenie, a jeśli dalej nie zapłacisz, to proces, wyrok i komornika.
W praktyce dostaniesz duplikat faktury - tyle że to ukłon operatora i jego dobra wola, a nie jego przymus prawny.

obowiązkiem
tego kto wystawia fakturę jest spowodowanie aby odbiorca na czas otrzymał wymagany prawem dokument.

Podstawę prawną posiadasz do wygłaszania podobnych herezji?

Data: 2010-08-11 13:22:08
Autor: marko1a
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i3u0on$g6i$1news.onet.pl...
Podstawę prawną posiadasz do wygłaszania podobnych herezji?

Tak się składa że temat przerabiałem i zagubioną przez inpost fakturę w końcu dostałem a wszystkie odsetki które zostały naliczone zostały umorzone.
Z tym że ja od razu kilka dni po terminie gdy faktura zwyczajowo miała przyjśc dzwoniłem i żądałem tego dokumentu a nie czekałem na cud że sprawa przyschnie i obejdzie się
bez płacenia.

Marek

Data: 2010-08-11 13:28:03
Autor: Cavallino
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c6287e2$0$21011$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i3u0on$g6i$1news.onet.pl...
Podstawę prawną posiadasz do wygłaszania podobnych herezji?

Tak się składa że temat przerabiałem

Ja również, ale co to ma do rzeczy?

[...]

Ano właśnie.
Dokładnie tak samo postępowałem jak mi TPSA samowolnie zmieniła tryb fakturowania na elektroniczny.

Tyle że to kwestia podejścia operatora do klienta, a nie jego obowiązek, warto to wreszcie przyswoić.

Data: 2010-08-11 13:29:53
Autor: marko1a
[...]

Nie wypisuj bzdur. Wystawienie duplikatu to nie jakiś ukłon czy akt łaski. Wystawienie duplikatu jest obowiązkiem kontrahenta z jednym tylko zastrzeżeniem wynikającym z tego że kontrahent ma obowiązek przechowywania kopii faktur przez 5 lat a więc może odmówić wystawienia duplikatu do faktury starszej niż 5 lat.
Ustawa nie określa terminu, w jakim duplikat powinien zostać wystawiony, czyli należy wystawić go niezwłocznie. Ustawa nie przewiduje ograniczenia co do liczby wystawianych duplikatów.

Marek

Data: 2010-08-11 13:34:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c6289b2$0$27044$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Następny nie rozumie o czym gada?
Wystawienie to obowiązek, wysłanie kontrahentowi na własny koszt już nie (podobnie jak wysłanie oryginału).
Czytaj na co odpowiadasz.

Data: 2010-08-11 13:38:03
Autor: BaX
[...]

Heheh, no tylko czekać jak dojdzie do tego, że będzie trzeba z własnym papierem chodzić do sklepów jak sięchce FV. LOL

Data: 2010-08-11 13:49:14
Autor: marko1a
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i3u1rl$j0p$1news.onet.pl...

Następny nie rozumie o czym gada?
Wystawienie to obowiązek, wysłanie kontrahentowi na własny koszt już nie (podobnie jak wysłanie oryginału).
Czytaj na co odpowiadasz.

Ja bez faktury nie mogę mieć kosztu  więc wystawienie = doręczenie.

Marek

Data: 2010-08-11 13:54:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c628e3b$0$22800$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Twój problem.

 więc wystawienie = doręczenie.

Podstawa prawna?
Bo za marzenia kary nie ma, ale chciejstwo prawa nie stanowi.

Data: 2010-08-11 15:20:35
Autor: z
Cavallino pisze:

Podstawa prawna?
Bo za marzenia kary nie ma, ale chciejstwo prawa nie stanowi.

Nie przekomarzaj się tylko "Kończ Waść".
Rzuć linkiem albo cytatem jakie ma obowiązki sprzedawca. Może masz pod ręką?

Data: 2010-08-11 16:00:05
Autor: marko1a
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
"Ustawa nie przewiduje żadnego ograniczenia w zakresie ilości wystawianych duplikatów. Nie ma zatem podstaw, aby odmówić nabywcy wystawienia choćby kolejnego, dwudziestego duplikatu tej samej faktury. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że notoryczne zgłaszanie zagubień faktury jako podstawy odroczenia terminu zapłaty można oceniać z punktu widzenia prawa karnego - jako usiłowanie wyłudzenia świadczenia polegającego na wydłużeniu terminu płatności. Nie zwalnia to jednak z obowiązku wystawienia duplikatu faktury do czasu potwierdzenia przez sąd, że faktura nie uległa zaginięciu czy zniszczeniu, a wnioski dłużnika o wystawienie duplikatu były spowodowane innymi czynnikami."

"art. 87 Ordynacji podatkowej:
§ 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
art. 62 Kodeksu Karnego Skarbowego:
§ 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych."

"art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

"Obowiązek zapłaty należności pomimo nie doręczenia faktury został uznany za klauzulę niedozwoloną na podstawie:
- wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17 października 2005 r. XVII Amc 75/2004 (poz. 597 w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK),
- wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17 października 2005 r. XVII Amc 73/04 (poz. 672 w rejestrze klauzul niedozwolonych)"

Data: 2010-08-11 16:16:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c62ace7$0$21002$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Cały czas nie na temat.

"art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

Ciekawe że dawanie zniżki za formę elektroniczną przechodzi.

[...]

Tyle że ZTCW akurat w telekomunikacji, taki obowiązek istnieje z mocy prawa, nie trzeba do tego żadnych klauzul.

Data: 2010-08-11 16:27:11
Autor: z
Cavallino pisze:

"art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

I dlatego pewnie takie ciśnienie :-)

Ciekawe że dawanie zniżki za formę elektroniczną przechodzi.

Przecież żyjemy w socjalistycznym państwie w którym konsumenci są w sposób szczególny chronieni. Więc się nie dziw.

Data: 2010-08-11 23:48:18
Autor: Robert_J
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Kolego, ale zauważ że odbiegłeś od tematu :-). W pierwotnym wątku chodziło o faktury dla klienta indywodualnego, więc nie ma mowy o comiesięcznych kosztach itp. A Ty gadasz o fakturach dla firm...

[...]

No i? Przecież operator wystawia faktury, inaczej jak by je wysłał elektronicznie?

[...]

J.w.

"art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

Żadna nowość. Ten koszt jest po prostu jedną ze składowych abonamentu :-). I to żadna tajemnica...

[...]

Zasadnicze pytanie brzmi: w jakiego typu umowach?? I jak to się ma do dostarczania faktur drogą elektroniczną? Bo brnąc dalej dojdziemy do absurdu polegającego na obowiązku wysyłania faktur tylko za zwrotnym potwierdzenie odbioru, bo zwykłym listem mogą nie dotrzeć ;-). Ja pałowałem się z jednym swoim klientem, który przytaczał dokładnie taką chorą argumentację. Też tak cwaniaczył, niestety przegrał ;-).

Data: 2010-08-12 08:55:13
Autor: marko1a
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i3v5rc$ld2$1news.onet.pl...
Kolego, ale zauważ że odbiegłeś od tematu :-). W pierwotnym wątku chodziło o faktury dla klienta indywodualnego, więc nie ma mowy o comiesięcznych kosztach itp. A Ty gadasz o fakturach dla firm...

Nie do końca. Osoba fizyczna ma takze prawo do faktury ze względu na liczne przywileje podatkowe do których ta faktura jest często niezbędna. Sprzedawca nie ma prawa zapytac się "po co ci faktyra"
Najprostrzym przykładem jest odliczenie za internet. Jezeli faktura za grudzień nie dotrze do odbiorcy i nie zapłaci za nią w grudniu to opłatę za internet za ten miesiąc nie może rozliczyć za ten rok podatkowy.

[...]

Żądanie opłaty za wydruk papierowej faktury jest więc odmową jej wydania.

"art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

Żadna nowość. Ten koszt jest po prostu jedną ze składowych abonamentu :-). I to żadna tajemnica...

Popieramy więc złodziejstwo bo  dlaczego kioskarka nie może wprowadzić opłaty abonamentowej od każdego przechodnia?

Ja pałowałem się z jednym swoim klientem, który przytaczał dokładnie taką chorą argumentację. Też tak cwaniaczył, niestety przegrał ;-).

Miał słabego adwokata widać. Założę się że odpowiedni adwokat wycisnął by z ciebie soki aż byś chodził blady jak cień po ulicy.

Marek

Data: 2010-08-12 10:16:29
Autor: Cavallino
[...]

Nie jest i raczej nikt rozsądny tego nie odmówi.
Tyle że już Ci nie wyśle.

[...]

Jeśli będą przechodzić przez jej kiosk, to oczywiście że może.
Jak sobie zażyczysz wysłania gazety do domu to też nie ma obowiązku zrobienia tego darmowo.

Data: 2010-08-11 12:15:36
Autor: BaX
[...]

BTW: Kwote tego rachunku /w tym wypadku za rozmowy/ miałem sobie wydumać czy sam obliczyć?

Data: 2010-08-11 12:18:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4c62783c$0$27024$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A to już Twój problem.
Mogłeś dowiedzieć się telefonicznie, sprawdzić przez net, osobiście w Telepunkcie, albo po prostu odebrać maila.

Data: 2010-08-11 23:32:08
Autor: Robert_J
Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
Potrzebuje? No co Ty nie powiesz, ja najwyżej nie zapłace jak nie dostane FV papierowej.

Aleś Ty cwany, cwańszy od telewizora ;-). A popatrz, ja w swojej umowie z klientami TVK i netu mam w pierwszym paragrafie napisane, że firma NIE WYSYŁA faktur klientom indywidualnym. Wysyłamy tylko firmom, bo te potrzebują co miesiąc. Rozrachunki są do wglądu na bieżąco na www, zresztą ceny i tak zmieniam najwyżej raz na rok, o czym informuję listownie :-). Można f-ry stamtąd pobrać i wydrukować na koniec roku, można przyjść do biura i wziąć osobiście. I jakoś nikt się burzy, ale może nie mam w sieci tylu malkontentów co tu na grupie ;-))))

Data: 2010-08-12 11:25:14
Autor: BaX
[...]

Ale co mnie obchodzi co masz w swoich umowach nabazgrane. Zresztą jak masz w umowie to klient podpisując taką umowe zgadza się na jej warunki. Temat jest o stosowaniu różnych sztuczek aby zmusić klienta do korzystania z czegoś czego nie było w pierwotnych umowach, a klientowi może nie być na ręke.

Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną