Czemu na CB takie dziwne gadki?

Data: 2009-07-28 22:30:23
Autor: Adam Szewczak
Czemu na CB takie dziwne gadki?

Użytkownik "Max_P" <Max_P@xxl.pl> napisał w wiadomości news:h4nmgh$ghp$1news.onet.pl...
Witam,
CB to obciach, więc z nim nie jeżdżę, ale mam pytanie. Moze mi ktoś
odpowiedzieć poważnie; dlaczego poważni faceci mowią przez to CB dosyć hmm
dziwnym slangiem. Dlaczego nie "gliniarze" albo "policja" a "miski". Wydaje
mi się to maksymalnie idiotyczne.
Cały ten żargon jest przesadnie sztuczny i chyba dziecinny? Nie wyobrażam
sobie sytuacji, nawet jakbym się zmusił i kupił to radio, by jadac żoną i
dziećmi robić z siebie dużo młodszego niż jestem ~~%(

Max

    Kiedys za czasow m.in. PARu to CB nie bylo obciachem.

Wiekszosc okreslen funkcjonowala juz dawno dawno temu, np wlasnie miski. Dlaczego dokladnie to nie wiem, ale sie to przyjelo. Natomiast zargonu jest duzo w slownictwie, nie wiem pierwsze z brzegu to wez informatykow, tu funkcjonuje np blaszak ;P

Ja mialem CB ale mi zaj... kiedys i od tamtej pory nie zamontowalem ponownie, ale zostal mi sie Lincoln tylko nie mam idei gdzie go umiescic ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-07-28 13:39:38
Autor: Przemek V
On 28 Lip, 22:30, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Max_P" <Ma...@xxl.pl> napisał w wiadomościnews:h4nmgh$ghp$1news.onet.pl...

> [...]

Wiekszosc okreslen funkcjonowala juz dawno dawno temu, np wlasnie miski.
Dlaczego dokladnie to nie wiem, ale sie to przyjelo.

Stawiam, że miśki się wzięło z tłumaczenia ze slangu CB ze Stanów
gdzie policja to Smokey Bears (ewentualnie tylko Smokey lub tylko
Bear). Tam wzięło się od misia w stroju leśnika ostrzegającego przed
pożarami w kapeluszu podobnym do policyjnych.

Wniosek, że bardziej polskie jest "Smerfy" ;)

Data: 2009-07-28 21:39:28
Autor: Robert Rędziak
Czemu na CB takie dziwne gadki?
On Tue, 28 Jul 2009 13:39:38 -0700 (PDT), Przemek V
<przemmvv@gmail.com> wrote:

[...]

 Stawiam na Konwój :)

 r.

 PS. Dostałeś maila ode mnie?
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-28 23:29:55
Autor: Max_P
[...]

To dużo wyjaśnia, ale dalej nie wiem dlaczego polskiego policaja w szaroniebieskim (?) mundurze bez kapelusza i emblematow nazywa się miśkiem. Sensu za grosz.

Max

Data: 2009-07-28 21:38:51
Autor: Robert Rędziak
On Tue, 28 Jul 2009 23:29:55 +0200, Max_P <Max_P@xxl.pl> wrote:

To dużo wyjaśnia, ale dalej nie wiem dlaczego polskiego policaja w szaroniebieskim (?) mundurze bez kapelusza i emblematow nazywa się miśkiem.

 Bo ktoś, kto tłumaczył listę dialogową Konwoju, posłużył się
 określeniem ,,niedźwiedź'', a nie ,,smerf'', ,,niebieski'',
 ,,kleks'', whatever.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-28 23:43:34
Autor: J.F.
On Tue, 28 Jul 2009 21:38:51 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Smerfow i Kleksow wtedy jeszcze nie bylo :-)

J.

Data: 2009-07-28 22:11:06
Autor: Robert Rędziak
Czemu na CB takie dziwne gadki?
On Tue, 28 Jul 2009 23:43:34 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Smerfow

 W Polsce. Smerfy powstały w 1958 roku.

i Kleksow wtedy jeszcze nie bylo :-)

 Też był. Kleks zaczął się w 1974, Konwój jest z 1978.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-29 00:40:05
Autor: J.F.
On Tue, 28 Jul 2009 22:11:06 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
On Tue, 28 Jul 2009 23:43:34 +0200, J.F
Smerfow
W Polsce. Smerfy powstały w 1958 roku.

No fakt.

i Kleksow wtedy jeszcze nie bylo :-)

Też był. Kleks zaczął się w 1974, Konwój jest z 1978.

Jako film chyba jednak 84.

Jako ksiazka okazuje sie ze 1946.

No to pozdrawiamy Kleksow :-)

J.

Data: 2009-07-28 22:55:34
Autor: Robert Rędziak
Czemu na CB takie dziwne gadki?
On Wed, 29 Jul 2009 00:40:05 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Też był. Kleks zaczął się w 1974, Konwój jest z 1978.

Jako film chyba jednak 84.

 Komiks Szarloty Pawel o Kleksie to 1974. Akademia to co innego,
 ale Brzechwowy Kleks nie nosił się na niebiesko.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-28 23:54:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 13:39:38 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):

Stawiam, że miśki się wzięło z tłumaczenia ze slangu CB ze Stanów
gdzie policja to Smokey Bears (ewentualnie tylko Smokey lub tylko

Ja bym raczej upatrywał tego w wyglądzie milicjantów z czasów komuny - w
waciakach mundurowych faktycznie przypominali niedźwiedzie. --

Czemu na CB takie dziwne gadki?