Czemu nie gwiżdżą tego faulu?

Data: 2009-06-12 05:51:40
Autor: kotkot
Czemu nie gwiżdżą tego faulu?
Tak się zastanawiam, czemu nie gwiżdżą faulu takiego "po łapach".
Ktoś trzyma piłkę a drugi z całą siłą wali - nieważne, trafi piłkę
rękę - nie ma znaczenia - gwizdka nie ma.

Widać to było szczególnie w sytuacjach z Howardem - ten opuszcza nisko
piłkę i chlast uderzenie - piłka wypada z rąk, powtórki pokazują, że
dostał po łapach a sędziowie nic.
Żeby nie było - nie mówię, że stronniczo gwiżdżą ten faul Orlando -
tak samo nie gwiżdżą go Lakersom.

W normalnym meczu strasznie ciężko jest czysto wybić piłkę trzymaną
oburącz, bez faulu.
Czegoś nie dostrzegam?

kotkot

Data: 2009-06-12 05:54:42
Autor: sooobi
On 12 Cze, 14:51, kotkot <koc...@gmail.com> wrote:
[...]

Jesli zawodnik opuszcza pilke nisko i tam go leja to w NBA sie czegos
takiego
 nie gwizdze. W Polsce w ligach amatorskich/pol zawodowych jesli
center opusci pilke nisko i go tam leja to sie czesto puszcza takie
cos.

pzdr

Data: 2009-06-12 06:01:28
Autor: L'e-szczur
[...]

Albowiem reka jest cześcią piłki według przepisów NBA.

"The hand is considered "part of the ball" when it is in contact with
the ball. Therefore, contact on that hand by a defender while it is in
contact with the ball is not illegal."

Pozdro

L'e-szczur

P.S. Oczywiscie chodzi tu o dłon. Jezeli zawodnik dostanie po
przedramieniu to faul powinien zostac odgwizdany.

Data: 2009-06-12 06:19:40
Autor: kotkot
On 12 Cze, 15:01, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:
> [...]

P.S. Oczywiscie chodzi tu o dłon. Jezeli zawodnik dostanie po
przedramieniu to faul powinien zostac odgwizdany.

Dzięki, rozjaśniło.

Data: 2009-06-12 15:45:17
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail leszczur@acn.waw.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

wow
rozumiem ze w europejskiej tak nie jest?

"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
wyrosną starzy, wkurwieni..?"  J. Kofta

Data: 2009-06-12 18:24:44
Autor: s
Czemu nie gwiżdżą tego faulu?
P.S. Oczywiscie chodzi tu o dłon. Jezeli zawodnik dostanie po
przedramieniu to faul powinien zostac odgwizdany.

I oczywiscie nie dotyczylo Jordana :-)

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-06-12 15:11:35
Autor: Tomasz Radko
kotkot pisze:
[...]

Dłoń jest częścią piłki.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-12 15:19:10
Autor: Tomasz Radko
kotkot pisze:
[...]

PS jaka dla żuka z tego nauka? Center nie powinien opuszczać piłki nisko. Obserwuj Gasola, są w NBA centry lepiej skaczący, silniejsi, szybsi, ale nie ma chyba żadnego z lepiej opanowanym abecadłem.

Kozłuje, podaje, łapie, rzuca jumpery, potrafi zagrać pod koszem, trafia osobiste, rzadko popełnia TO. Koszykarz kompletny, acz w żadnym elemencie nie dominuje. Bardziej Robinson, niż Shaq. Oczywiście znaj proporcją, mocium panie, i DRob i Shaq byli od Gasola o klasę lepsi, chodzi mi o "profil" umiejętności.

pzdr

TRad

Czemu nie gwiżdżą tego faulu?