Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Czemu nie nad

Czemu nie nad

Data: 2014-08-19 23:19:41
Autor: /dev/SU45
Czemu nie nad
http://en.wikipedia.org/wiki/Podded_engine

Tak sie zastanawiam: Jak wiadomo lotniczy profil skrzydla ma wymusic
szybszy przeplyw powietrza nad skrzydlem, czesc sily nosnej z tego itp itd.

Dla powstawania siły nośnej zdecydowanie (i to wielce) bardziej istotny jest przepływ nad skrzydłem. Dlatego np w samolotach wojskowych cały sprzęt typu rakiety, działka, zbiorniki z paliwem, itd, się umieszcza pod skrzydłami.

No OK, czemu zatem "odkurzacze" podpiete sa pod skrzydlami, a nie nad?

Nad skrzydłem bywają w hydroplanach

http://www.uh.edu/engines/epi2443.htm

i nie tylko :)

http://www.gizmag.com/hf-120-ge-honda-aero-engines/29528/

ale nie jest to najlepszy pomysł. Utrudnia dostęp, i jak widać wysięgnik musi być długi, by nie zaburzał zbytnio opływu.

Albo mogą być przed krawędzią natarcia

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-72

sÄ… wysoko, co jest waĹĽne w radzieckich warunkach - przy startowaniu z lotnisk trawiastych, z zanieczyszczonych pasĂłw itd

Data: 2014-08-24 19:58:19
Autor: J.F.
Czemu nie nad
Dnia Tue, 19 Aug 2014 23:19:41 +0200, /dev/SU45 napisał(a):
http://en.wikipedia.org/wiki/Podded_engine
Dla powstawania siły no¶nej zdecydowanie (i to wielce) bardziej istotny jest przepływ nad skrzydłem. Dlatego np w samolotach wojskowych cały sprzęt typu rakiety, działka, zbiorniki z paliwem, itd, się umieszcza pod skrzydłami.

trudno aby bomby umieszczac nad skrzydlami. Albo odrzucane zbiorniki
paliwa.
W czasach 2WS przypomne ze km byly w skrzydlach,  silniki tez czesto
byly na srodku skrzydla, i smigla dmuchaly z dwoch stron.

Oprocz zaklocania moze byc jescze kwestia predkosci - po gornej
stronie nieco wieksza, rakiety wiekszy opor stawiaja.

No OK, czemu zatem "odkurzacze" podpiete sa pod skrzydlami, a nie nad?
Nad skrzydłem bywaj± w hydroplanach

Ze zrozumialych wzgledow.

http://www.gizmag.com/hf-120-ge-honda-aero-engines/29528/
ale nie jest to najlepszy pomysł. Utrudnia dostęp,

No, rakiety tez lepiej podwieszac, niz windowac gdzies na gore :-)

Albo mog± być przed krawędzi± natarcia
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-72
s± wysoko, co jest ważne w radzieckich warunkach - przy startowaniu z lotnisk trawiastych, z zanieczyszczonych pasów itd

No i jeszcze uklad z tylu, jak w Tu-154. Wady to chyba wiekszy halas w kabinie.

J.

Czemu nie nad

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona