Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Czemu nie nad

Czemu nie nad

Data: 2014-08-19 18:39:42
Autor: TJ_Blues
Czemu nie nad
On Tuesday, August 19, 2014 5:11:26 PM UTC-4, Pawel O'Pajak wrote:
Powitanko,



Tak sie zastanawiam: Jak wiadomo lotniczy profil skrzydla ma wymusic szybszy przeplyw powietrza nad skrzydlem, czesc sily nosnej z tego itp itd.

No OK, czemu zatem "odkurzacze" podpiete sa pod skrzydlami, a nie nad?

Wiem, wygladaloby to hmm..., niecodziennie, ale czy z czysto fizycznego-aerodynamicznego punktu widzenia jest to jakos uzasadnione?

Pierwszy pasazerski jet mial chyba wbudowane w skrzydla, potem zaczeto silniki umieszczec z tylu, obecnie najczesciej pod skrzydlami. Czy z punktu widzenia mechaniki lotu ma to jakies znaczenie?



Pozdroofka,

Pawel Chorzempa

-- "-Tato, po czym pozna� ma�� szkodliwo�� spo�eczn�?

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro�ek)

******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:

moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Nowe konstrukcje rowniez maja uklad z silnikami z tyl. Czesciej to dotyczy
mniejszych, biznesowych jetow niz wielkich liniowcow. Ale takie rozwiazanie
nie odeszlo do lamusa.

SU45 dobrze gada :-) Wazny jest niezaburzony oplyw gornej powierzchni
plata, wzgledy techniczne, latwiejszy dostep serwisowy, latwiejsz inspekcja
wizualna przed i po locie. Do tego wazne jest obnizenie srodka ciezkosci, przeniesienie opaslych turbo fanow jak najdalej kadluba dla... zwiekszenia
komfortu podrozy; mniejszy poziom halasu.

Niemniej jednak istnieja rozwiazania koncepcyjne z silnikami na gornej
powierzchni skrzydel lub w tylenj, gornej czesci kadluba. To zas ma sluzyc zmnejszeniu halasu w poblizu lotnisk (pasazerowie chyba beda dostawac
sluchawki z aktywna redukcja tegoz :-) ).

http://www.airbus.com/innovation/eco-efficiency/design/future-concepts/
http://3.bp.blogspot.com/-e7CJEjYnFMg/TuTdq0BmqZI/AAAAAAAAAfE/ULg0wqg4AkM/s1600/b1.jpg
http://static5.businessinsider.com/image/4f3040dfeab8eaa110000040-1200/this-concept-by-north-grumman-incorporates-features-of-military-aircraft-into-conventional-aircraft-design-the-engines-are-tucked-into-the-top-of-the-wings-to-reduce-noise.jpg
http://www.airportwatch.org.uk/?p=1499
Cos, o czym pisze Bartek: http://www.dvice.com/archives/2012/03/blown_lift_jets.php


cheers

Czemu nie nad

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona