Data: 2014-08-19 18:39:42 | |
Autor: TJ_Blues | |
Czemu nie nad | |
On Tuesday, August 19, 2014 5:11:26 PM UTC-4, Pawel O'Pajak wrote:
Powitanko, Nowe konstrukcje rowniez maja uklad z silnikami z tyl. Czesciej to dotyczy mniejszych, biznesowych jetow niz wielkich liniowcow. Ale takie rozwiazanie nie odeszlo do lamusa. SU45 dobrze gada :-) Wazny jest niezaburzony oplyw gornej powierzchni plata, wzgledy techniczne, latwiejszy dostep serwisowy, latwiejsz inspekcja wizualna przed i po locie. Do tego wazne jest obnizenie srodka ciezkosci, przeniesienie opaslych turbo fanow jak najdalej kadluba dla... zwiekszenia komfortu podrozy; mniejszy poziom halasu. Niemniej jednak istnieja rozwiazania koncepcyjne z silnikami na gornej powierzchni skrzydel lub w tylenj, gornej czesci kadluba. To zas ma sluzyc zmnejszeniu halasu w poblizu lotnisk (pasazerowie chyba beda dostawac sluchawki z aktywna redukcja tegoz :-) ). http://www.airbus.com/innovation/eco-efficiency/design/future-concepts/ http://3.bp.blogspot.com/-e7CJEjYnFMg/TuTdq0BmqZI/AAAAAAAAAfE/ULg0wqg4AkM/s1600/b1.jpg http://static5.businessinsider.com/image/4f3040dfeab8eaa110000040-1200/this-concept-by-north-grumman-incorporates-features-of-military-aircraft-into-conventional-aircraft-design-the-engines-are-tucked-into-the-top-of-the-wings-to-reduce-noise.jpg http://www.airportwatch.org.uk/?p=1499 Cos, o czym pisze Bartek: http://www.dvice.com/archives/2012/03/blown_lift_jets.php cheers |
|