Czemu nie nad

Data: 2014-08-20 10:04:29
Autor: szczepan bialek
Czemu nie nad

Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lt0ei2$d53$1wieslauf.sub.de...
Powitanko,

Tak sie zastanawiam: Jak wiadomo lotniczy profil skrzydla ma wymusic szybszy przeplyw powietrza nad skrzydlem, czesc sily nosnej z tego itp itd.

To co wiemy zalezy od podrecznika.
Ja mam Prandtla. A tam pisze ze skrzydlo ptaka to wioslo a nie skrzydlo lotnicze.
Lotnicze musi byc jak latawiec. Decyduje kat natarcia.
Te 10% sily nosnej od Bernuliego (TJ Blues) to gest pocieszenia w strone innych podrecznikow.
S*

Data: 2014-08-20 11:25:15
Autor: /dev/SU45
Czemu nie nad

[...]

Niestety musimy ocenić te opinie negatywnie. Dużo słów a nie wiadomo zupełnie, o co chodzi. Czy to jakaś nowa teoria smoleńska?

Data: 2014-08-20 18:16:08
Autor: szczepan bialek
Czemu nie nad

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53f4697b$0$3049$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bartek jest nauczycielem ale napisal:
"> Efekt Bernoulliego generuje w takich konstrukcjach
jedynie ok. 10% sily nosnej.

Ale to wiedzą chyba wszyscy. Może poza nauczycielami;-)
http://xkcd.com/803/ ;-)"

Oceniasz Prandtla negatywnie?
S*

Czemu nie nad