Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego

Data: 2019-01-23 01:01:48
Autor: mk
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
Cześć.
Płaciłem ostatnio w hotelu w strefie euro kartą aliorowego kantoru i bardzo się zdziwiłem, że zamiast pobrać z karty 220 euro, została ta kwota przeliczona na złote i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :( Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się stało?
Pzdr

Data: 2019-01-23 10:07:08
Autor: Kamil Jońca
mk <markop64@gmail.com> writes:

[...]

Strzelam, że nie zauważyłeś/sprzedawca nie zauważył, że zaproponowało
DCC i wtedy:
1. przeliczyło EUR->PLN po kursie organizacji
2. obciążenie przyszło w PLN
3. alior sobie z powrotem na EUR.

Sprawdź dokładnie na wyciągu "kwotę w walucie oryginalnej" czy jakos
tak.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

Data: 2019-01-23 02:58:30
Autor: mk
W dniu środa, 23 stycznia 2019 10:09:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

Sprawdź dokładnie na wyciągu "kwotę w walucie oryginalnej" czy jakos
tak.

Na wyciągu jest: "Transakcja kartą debetową;obciążenie; Kurs wymiany: 3.9738; Kwota w walucie rozliczeniowej: 981.2 PLN".
Potem płaciłem jeszcze tą samą kartą 4 razy w knajpach/sklepach i tam już nie było przeliczania na pln, tylko obciążało na rzeczywistą wartość zakupu w euro.
Pzdr

Data: 2019-01-23 12:28:41
Autor: Kamil Jońca
[...]

Czyli się nadziałeś na DCC. Niestety. Nie ma na to prostego sposobu -
trzeba uważać i się nie zgadzać.

KJ

Data: 2019-01-23 03:42:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 23 stycznia 2019 12:33:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
mk writes:

> [...]

Czyli się nadziałeś na DCC. Niestety. Nie ma na to prostego sposobu -

Można spróbować jeszcze reklamacji i chargeback.

Data: 2019-01-23 12:05:57
Autor: mk
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
W dniu środa, 23 stycznia 2019 12:33:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

trzeba uważać i się nie zgadzać.

Tak, tylko że recepcjonista to "klepnął" a mi podał tylko terminal do wklepania pin.

Data: 2019-01-23 12:50:32
Autor: Dawid Rutkowski
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
Dlatego masz szansę na reklamację.
Najpierw napisz do hotelu, opisz sytuację i zażądaj rekompensaty.
Jeśli odmówią, reklamacja do aliora z załączoną korespondencją z hotelem i żądaniem procedury chargeback - na niezatwierdzone DCC też jest kod.
Oczywiście nie zapomnij wszędzie napisać, że była to karta do konta w euro i nie jesteś takim idiotą, żeby z taką kartą akceptować DCC i że zrobił to recepcjonista wbrew Twojej woli.

Data: 2019-01-23 13:06:54
Autor: mk
W dniu środa, 23 stycznia 2019 21:50:33 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

Dzięki za podpowiedź. Będę reklamował.
Pzdr

Data: 2019-01-24 16:01:26
Autor: RobertS
W dniu 2019-01-23 o 22:06, mk pisze:

Dzięki za podpowiedź. Będę reklamował.
Pzdr

i koniecznie pochwal się na grupie co z tego wyszło

RobertS

Data: 2019-01-25 01:27:12
Autor: mk
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 16:01:26 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

i koniecznie pochwal się na grupie co z tego wyszło

Nie omieszkam. Na razie wysłałem reklamację do hotelu. Czy mogę równocześnie reklamować w banku, czy czekać na reakcję hotelu? Jeśli tak, to po jakim czasie braku tej reakcji uruchomić procedurę reklamacyjną w kantorze?
Pzdr

Data: 2019-02-11 11:50:01
Autor: mk
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 16:01:26 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

i koniecznie pochwal się na grupie co z tego wyszło

AK nie uznał mojej reklamacji, ale z uwagi na wcześniejszą dobrą współpracę zwrócił mi sporną kwotę :)
Pzdr

Data: 2019-02-12 02:56:08
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 21:01:45 UTC+1 użytkownik mk napisał:

AK nie uznał mojej reklamacji, ale z uwagi na wcześniejszą dobrą współpracę zwrócił mi sporną kwotę :)

Ciekawy sposób odrzucania reklamacji ;)
Ale co napisali w tym odrzuceniu?

Data: 2019-02-12 05:15:56
Autor: mk
W dniu wtorek, 12 lutego 2019 11:56:09 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ale co napisali w tym odrzuceniu?

"...w przypadku wskazanej transakcji zaakceptowana została kwota 981,20 PLN. Transakcja została więc przez Bank rozliczona w sposób prawidłowy, a reklamacja nie jest zasadna."

Data: 2019-02-12 05:40:49
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 12 lutego 2019 14:15:57 UTC+1 użytkownik mk napisał:
> [...]

"...w przypadku wskazanej transakcji zaakceptowana została kwota 981,20 PLN. Transakcja została więc przez Bank rozliczona w sposób prawidłowy, a reklamacja nie jest zasadna."

Typowe dla aliora.
Jak masz ochotę, to pisz reklamację do reklamacji i wyjaśniaj tępym młotkom (czy też cwanym gapom), że problemem nie jest to, że DCC zostało zaakceptowane, ale że to nie Ty zaakceptowałeś.
I że mają zrobić chargeback z kodem 4834 i "transaction modifier": "DCC Selected by Merchant".
Kasę już masz, więc pozostaje zabawa - a pogromienie hotelu warto zrobić.

Data: 2019-02-12 12:26:19
Autor: mk

Data: 2019-01-24 16:00:46
Autor: RobertS
W dniu 2019-01-23 o 21:05, mk pisze:

Tak, tylko że recepcjonista to "klepnął" a mi podał tylko terminal do wklepania pin.

też mi tak kiedyś zrobili, dałem cancel i musiał wprowadzić transakcję jeszcze raz

RobertS

Data: 2019-01-24 07:14:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 16:00:46 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
W dniu 2019-01-23 o 21:05, mk pisze:

> Tak, tylko że recepcjonista to "klepnął" a mi podał tylko terminal do wklepania pin.
> też mi tak kiedyś zrobili, dałem cancel i musiał wprowadzić transakcję jeszcze raz

A po czym się zorientowałeś?

Data: 2019-01-23 12:03:58
Autor: radekp@konto.pl
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
Wed, 23 Jan 2019 01:01:48 -0800 (PST), w
<f3eb4bb1-6400-4e1e-964d-ece38a36434d@googlegroups.com>, mk
<markop64@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Dlatego jednak wolę kartę Getinu z prowizją 0% za przeliczenie.

Data: 2019-01-23 03:22:34
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 23 stycznia 2019 12:06:54 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Wed, 23 Jan 2019 01:01:48 -0800 (PST), w mk napisał(-a):

> [...]

Dlatego jednak wolę kartę Getinu z prowizją 0% za przeliczenie.

Nie bądź taki chojrak, bo i z kartą getoutu (i dopisuj, że tylko visa, bo mc nie jest taka fajna) tak samo możesz się nadziać na DCC jak OP.
Poza tym nie jest to totalne 0%, a ok. 0,4% dla visy.
Tyle samo kosztuje płatność debetówką mc z pekao.

@OP - do płatności w strefie euro polecam konto i kartę N26, DCC nie grozi. Jak założysz z moim kodem polecającym dawidr0508 (albo z linku https://n26.com/r/dawidr0508) to dostaniemy po 15 euro bonusu.
Euro na to konto można przelać bezpłatnym przelewem z kantoru aliora, księgują następnego dnia.

Data: 2019-01-23 12:47:54
Autor: radekp@konto.pl
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
Wed, 23 Jan 2019 03:22:34 -0800 (PST), w
<d2b0a97f-2ed9-4552-a8c7-1fa7a41004fe@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Nie bądź taki chojrak, bo i z kartą getoutu (i dopisuj, że tylko visa, bo mc nie jest taka fajna) tak samo możesz się nadziać na DCC jak OP.

Zgadza się -- Visa. MC dolicza bodajże z 0,2%.

Poza tym nie jest to totalne 0%, a ok. 0,4% dla visy.

Aż tyle? Zdzierstwo :)
PS. Sądziłem, że ok. 0,2%.

Tyle samo kosztuje płatność debetówką mc z pekao.

Ten bank mnie nie interesuje :)

[...]

Nie mam nawet kantoru alliora.

Data: 2019-01-26 12:02:37
Autor: ń
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
Tak z ciekawości:
Czy Twoi prześladowcy wiedzieliby o tym koncie, np. z systemu ognivo lub inaczej?

-- -- -
polecam konto i kartę N26

Data: 2019-01-26 07:19:43
Autor: Dawid Rutkowski
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
Pojęcia nie mam, na pewno będzie trudniej sprawdzić niż co mam w polskich bankach. Choć ostatnio kazali uzupełnić TIN, jakbym im PESELu nie podawał...
Ale jak testowałem szukanie informacji o rachunkach w innych bankach, jak jeszcze było to darmowe niedługo po wprowadzeniu, to mnóstwo spółdzielni nie odpowiedziało, twardo też milczał mBąk, nawet im na to reklamację złośliwie napisałem.

A trzymanie części kasy w N26 wybrałem z powodu obaw o scenariusz cypryjski czy grecki w polskich bankach po upadku getoutu. Bo na opcję gotówkową nie mam dobrego ponysłu :(
A przy okazji dobra karta do płacenia.
Ciekawy jestem, czy dają wszystkim ten sam BIN, czy też są inne dla DE, inne dla PL itd.?
Bo revoluta teraz już poznasz, że z PL, i na Janusza wychodzisz ;P

Data: 2019-01-23 17:27:13
Autor: RobertS
W dniu 2019-01-23 o 10:01, mk pisze:
[...]

albo nie zauważyłeś albo akceptant wybrał domyślnie DCC, w zeszłym tygodniu wykonywałem kilka płatności kartą z alior kantor i miałem pytania o płatność w PLN, klikasz strzałką w dół (na EUR) i nie ma przewalutowania

to samo było z revolutem, ale tutaj było pytanie czy w USD nie chcę zapłacić

RobertS

Data: 2019-01-23 08:56:12
Autor: Dawid Rutkowski
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
W USD czy GBP?

Data: 2019-01-23 18:08:53
Autor: RobertS
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
W USD czy GBP?

właśnie w USD, co było zastanawiające...

RobertS

Data: 2019-01-24 10:06:03
Autor: gtoni13
Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego

właśnie w USD, co było zastanawiające...
To ciekawe, czyzby karta Revoluta, MC?, w pewnych sytuacjach
zachowywala sie tak jak karta dolarowa kantoru Aliora - przewalutowanie
MC na dolary ?
Sprawdz wszystkie okolicznosci, z jakiej waluty, jakie stany walut
na Revolucie ?

Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego