Czemu routery 4G LTE (150/50Mbit) mają port F ast Ethernet?

Data: 2020-04-26 21:25:25
Autor: Krystek
Czemu routery 4G LTE (150/50Mbit) mają port F ast Ethernet?
W dniu 2020-04-26 20:39, Irokez pisze:
Witam.

Właśnie szukam czegoś i najpierw zajrzałem w stronę jakiejś używki
Huawei B315s ale sprawdzam co tam mają inni gracze.
No i przeglądając sprzęt zauważyłem że większość sprzętu ma port Eth
10/100. Nie bardzo rozumiem idei portu 100Mbit w routerze 150Mbit.

W sumie to i tak wysycenie tych 100Mbit wystarczy, ale tak z ciekawości.

PS. pchać się w ten B315 czy np taki TP-Link TL-MR150 czy TL-MR6400
będzie lepszy jeśli chodzi jakość/stabilność pracy? FastEthernet i tylko
pasmo 2.4GHz akceptowalne.

Droższe modele Huawei mają też i porty gigabitowe dla LAN-u. Nawet te oferowane przez operatorów. Np. ten, który wymieniłeś -
<https://consumer.huawei.com/en/routers/b315/specs/>

TP-Linka to bym chyba sobie darował. Ich routery mają biedne oprogramowanie. Słaba funkcjonalność. Aplikacja na smartfona to gadżet. Mam router TP-Linka (kupiony jedynie po to, by wgrać nań alternatywne oprogramowanie) to nawet nie wyświetla nazwy sieciowej rozgłaszanej przez urządzenie na liście podłączonych urządzeń tylko MAC i IP, a jak chcesz na stałe przypisać MAC urządzenia do IP w tabeli ARP to nie da się ustawić własnej nazwy dla urządzenia sieciowego, jeśli takie samo nie rozgłasza. Jeśli urządzenie samo nie ma jakiejś nazwy sieciowej to będziesz widział tylko MAC i IP na liście DHCP Clients List, a zamiast nazwy będzie Unknown.

Z TP-Linka to mogę jedynie polecić modemy xDSL; jeden taki w biurze w firmie pracuje już 5, czy 6 rok - jak nie dłużej, 24h na dobę i w ciągu tych lat jedyna awaria jaka była to padł zasilacz impulsowy. Operator wymienił na inny. No i switche - przełączniki wieloportowe, ale nie z serii konsumenckiej, a biznesowej, od 16 portów wzwyż.

Poza tym do Huaweia możesz podpiąć anteny zewnętrzne GSM tam, gdzie jest problem z sygnałem GSM.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Czemu routery 4G LTE (150/50Mbit) mają port F ast Ethernet?