Data: 2009-06-08 15:24:57 | |
Autor: Wooyek | |
Czemu szpara w sterach? | |
Problem wygląda tak:
http://wooyek.pl/a/stery.jpg Czyli wielka przerwa między dwoma częściami sterów (nowe Accent Airplane) spowodowana odstającym pierścieniem centrującym rurę sterową wewnątrz łożysk. Oczywiście same w sobie stery pasują idealnie - ale po złożeniu wszystkiego do kupy na sterówce jest lipa. Co z tym począć? Nałożyłem na szparę O-ringa, który powinien to dość dobrze uszczelnić - ale to raczej rozwiązanie doraźne. Macie jakieś lepsze? -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-08 09:40:14 | |
Autor: rzymo | |
Czemu szpara w sterach? | |
On 8 Cze, 15:24, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
Problem wygląda tak:http://wooyek.pl/a/stery.jpgU mnie tak samo - jak montowałem te swoje stery byłem zdziwiony, że do nowszych nie dają żadnego uszczelnienia - może żeby szybciej padły? :) (przy jakichś starych miałem coś na kształt płaskiego gumowego pierścienia). Zostawiłem jak jest - to miejsce u mnie się nie brudzi. Za to przy dolnej bieżni też u mnie jest dziura - Lizard Skin załatwił sprawę i nawet w miarę to wygląda. |
|
Data: 2009-06-08 11:00:42 | |
Autor: xinet | |
Czemu szpara w sterach? | |
To wcale nie jest odosobniony przypadek. W moim Cannondale'u
oryginalne stery wcale nie wyglądają lepiej - szpara na dole, szpara na górze. Miałem szukać jakiś oringów żeby to uszczelnić ale w końcu zrobiłem uszczelkę ze starej dętki wycinając podkładkę dokładnie na kształt miski. Wszystko śmiga a ja zapomniałem o problemie. |
|
Data: 2009-06-08 16:15:36 | |
Autor: kml | |
Czemu szpara w sterach? | |
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h0j3fd$3n$1inews.gazeta.pl... Problem wygląda tak: Hmm a może to trzeba dobić? :) Troszku duża ta szpara... -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator. |
|
Data: 2009-06-08 20:35:45 | |
Autor: Wooyek | |
Czemu szpara w sterach? | |
> Problem wygląda tak: Nie da się, wszystkie elementy są metalowe - gdyby podkładka centrująca była plastikowa (dość częste), to jeszcze, ale tutaj nie da rady wbić nawet o 0,5 mm. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-08 16:59:08 | |
Autor: granat | |
Czemu szpara w sterach? | |
Wooyek pisze:
Co z tym począć? Nałożyłem na szparę O-ringa, który powinien to dość dobrze uszczelnić - ale to raczej rozwiązanie doraźne. Macie jakieś lepsze? podobnie mam w sterach tioga. ponoc tak wlasnie ma byc(?). zapchalem to smarem i zapomnialem o temacie. granat |
|
Data: 2009-06-08 18:54:55 | |
Autor: Bartek Grimm | |
Czemu szpara w sterach? | |
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h0j3fd$3n$1@inews.gazeta.pl...
Chyba cos spitoliles przy skladaniu. Masz zdjecia rozlozonego ? Chyba nawet najglupszy Chinczyk nie wymyslilby sterow do roweru gorskiego z taka szpara. Chociaz juz spasowanie miski do glowki ramy jest dziwne... -- pozdrawiam Bartek Grimm |
|
Data: 2009-06-08 20:34:46 | |
Autor: Wooyek | |
Czemu szpara w sterach? | |
> Czyli wielka przerwa między dwoma częściami sterów (nowe Accent Pierwotnie zostały założone w dobrym serwisie. Potem sam je rozkładałem/składałem i wszystko jest dobrze - wygląda na to, że "te typy tak mają", bo po obejrzeniu wszystkiego dokładnie stwierdzam, że *nie ma opcji*, żeby się tej szpary pozbyć bez spiłowania 1 mm wysokości tej podkładki centrującej. Po prostu wszystko twardo do siebie przylega i już... Masz zdjecia rozlozonego ? Chyba Chyba jednak wymyślił. Ciekawostką jest natomiast fakt, że w Chris Kingach (w drugim rowerze) mam taką samą szparkę, tylko sporo mniejszą. Chociaz juz spasowanie miski do glowki ramy jest Co w nim dziwnego? -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-08 21:32:55 | |
Autor: Bartek Grimm | |
Czemu szpara w sterach? | |
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h0jlkd$jns$1@inews.gazeta.pl... Chociaz juz spasowanie miski do glowki ramy jest Ten sfazowany kolnierz biezni dziwnie wyglada. U mnie wszystkie stery przylegaja calym kolnierzem do gornej, splanowanej powierzchni rury sterowej (do dolnej zreszta tez). -- pozdrawiam Bartek Grimm |
|
Data: 2009-06-08 21:50:21 | |
Autor: Wooyek | |
Czemu szpara w sterach? | |
> > Chociaz juz spasowanie miski do glowki ramy jest Czepiasz się nieistotnych szczegółów. Po pierwsze, ma to znaczenie czysto estetyczne. Po drugie, większość sterów jest w ten sposób sfazowanych, pooglądaj sobie: http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=203 ....czy wręcz zaokrąglonych, jak w CK: http://www.wiggle.co.uk/images/chris%20king%20nothreadset%20aw06.jpg Pamiętaj, że coś co wygląda inaczej, niż Twoje, nie musi być od razu "podejrzane" ;) -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-09 09:37:36 | |
Autor: Wojtek | |
Czemu szpara w sterach? | |
Wooyek pisze:
Czepiasz się nieistotnych szczegółów. Po pierwsze, ma to znaczenie czysto estetyczne. Po drugie, większość sterów jest w ten sposób sfazowanych, pooglądaj sobie: oj.. kolega lekko niedowidzący, znaczy ;) CK tak jak i SOLOSY i 110tki mają płaską powierzchnię bazową dla czoła rury sterowej wszystkie dobre stery (CC, FSA, CK) bazują na powierzchni cylindrycznej ale opierają się na powierzchniach czołowych rury sterowej -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-06-09 06:34:14 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Czemu szpara w sterach? | |
> > Czyli wielka przerwa między dwoma częściami sterów (nowe Accent Mnie to wygląda, jakby ktoś rurkę centrującą założył na łożysko pod górna miskę. Pzdr;-) Konik -- |