Czemu szpara w sterach?

Data: 2009-06-08 15:24:57
Autor: Wooyek
Czemu szpara w sterach?
Problem wygląda tak:
http://wooyek.pl/a/stery.jpg

Czyli wielka przerwa między dwoma częściami sterów (nowe Accent Airplane) spowodowana odstającym pierścieniem centrującym rurę sterową wewnątrz łożysk.

Oczywiście same w sobie stery pasują idealnie - ale po złożeniu wszystkiego do kupy na sterówce jest lipa.

Co z tym począć? Nałożyłem na szparę O-ringa, który powinien to dość dobrze uszczelnić - ale to raczej rozwiązanie doraźne. Macie jakieś lepsze?

Data: 2009-06-08 09:40:14
Autor: rzymo
Czemu szpara w sterach?
On 8 Cze, 15:24, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
[...]

U mnie tak samo - jak montowałem te swoje stery byłem zdziwiony, że do
nowszych nie dają żadnego uszczelnienia - może żeby szybciej padły? :)
(przy jakichś starych miałem coś na kształt płaskiego gumowego
pierścienia). Zostawiłem jak jest - to miejsce u mnie się nie brudzi.
Za to przy dolnej bieżni też u mnie jest dziura - Lizard Skin załatwił
sprawę i nawet w miarę to wygląda.

Data: 2009-06-08 11:00:42
Autor: xinet
Czemu szpara w sterach?
To wcale nie jest odosobniony przypadek. W moim Cannondale'u
oryginalne stery wcale nie wyglądają lepiej - szpara na dole, szpara
na górze. Miałem szukać jakiś oringów żeby to uszczelnić ale w końcu
zrobiłem uszczelkę ze starej dętki wycinając podkładkę dokładnie na
kształt miski. Wszystko śmiga a ja zapomniałem o problemie.

Data: 2009-06-08 16:15:36
Autor: kml
Czemu szpara w sterach?

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h0j3fd$3n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Hmm a może to trzeba dobić? :) Troszku duża ta szpara...

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-08 20:35:45
Autor: Wooyek
Czemu szpara w sterach?
> [...]
> sterową wewnątrz łożysk.

Hmm a może to trzeba dobić? :) Troszku duża ta szpara...

Nie da się, wszystkie elementy są metalowe - gdyby podkładka centrująca była plastikowa (dość częste), to jeszcze, ale tutaj nie da rady wbić nawet o 0,5 mm.

Data: 2009-06-08 16:59:08
Autor: granat
Czemu szpara w sterach?
Wooyek pisze:

Co z tym począć? Nałożyłem na szparę O-ringa, który powinien to dość dobrze uszczelnić - ale to raczej rozwiązanie doraźne. Macie jakieś lepsze?

podobnie mam w sterach tioga. ponoc tak wlasnie ma byc(?).
zapchalem to smarem i zapomnialem o temacie.

granat

Data: 2009-06-08 18:54:55
Autor: Bartek Grimm
Czemu szpara w sterach?
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h0j3fd$3n$1@inews.gazeta.pl...

Czyli wielka przerwa między dwoma częściami sterów (nowe Accent Airplane) spowodowana odstającym pierścieniem centrującym rurę sterową wewnątrz łożysk.

Chyba cos spitoliles przy skladaniu. Masz zdjecia rozlozonego ? Chyba nawet najglupszy Chinczyk nie wymyslilby sterow do roweru gorskiego z taka szpara.
Chociaz juz spasowanie miski do glowki ramy jest dziwne...
Bartek Grimm

Data: 2009-06-08 20:34:46
Autor: Wooyek
Czemu szpara w sterach?
> Czyli wielka przerwa między dwoma częściami sterów (nowe Accent
> Airplane) spowodowana odstającym pierścieniem centrującym rurę
> sterową wewnątrz łożysk.

Chyba cos spitoliles przy skladaniu.

Pierwotnie zostały założone w dobrym serwisie. Potem sam je rozkładałem/składałem i wszystko jest dobrze - wygląda na to, że "te typy tak mają", bo po obejrzeniu wszystkiego dokładnie stwierdzam, że *nie ma opcji*, żeby się tej szpary pozbyć bez spiłowania 1 mm wysokości tej podkładki centrującej. Po prostu wszystko twardo do siebie przylega i już...

Masz zdjecia rozlozonego ? Chyba
nawet najglupszy Chinczyk nie wymyslilby sterow do roweru gorskiego z
taka szpara.

Chyba jednak wymyślił. Ciekawostką jest natomiast fakt, że w Chris Kingach (w drugim rowerze) mam taką samą szparkę, tylko sporo mniejszą.

Chociaz juz spasowanie miski do glowki ramy jest
dziwne...

Co w nim dziwnego?

Data: 2009-06-08 21:32:55
Autor: Bartek Grimm
Czemu szpara w sterach?

--

Ten sfazowany kolnierz biezni dziwnie wyglada. U mnie wszystkie stery przylegaja calym kolnierzem do gornej, splanowanej powierzchni rury sterowej (do dolnej zreszta tez).

Bartek Grimm

Data: 2009-06-08 21:50:21
Autor: Wooyek
Czemu szpara w sterach?

> Co w nim dziwnego?

Ten sfazowany kolnierz biezni dziwnie wyglada. U mnie wszystkie stery
przylegaja calym kolnierzem do gornej, splanowanej powierzchni rury
sterowej (do dolnej zreszta tez).

Czepiasz się nieistotnych szczegółów. Po pierwsze, ma to znaczenie czysto estetyczne. Po drugie, większość sterów jest w ten sposób sfazowanych, pooglądaj sobie:
http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=203
....czy wręcz zaokrąglonych, jak w CK:
http://www.wiggle.co.uk/images/chris%20king%20nothreadset%20aw06.jpg

Pamiętaj, że coś co wygląda inaczej, niż Twoje, nie musi być od razu "podejrzane" ;)

Data: 2009-06-09 09:37:36
Autor: Wojtek
Czemu szpara w sterach?
Wooyek pisze:

[...]

oj.. kolega lekko niedowidzący, znaczy ;)

CK tak jak i SOLOSY i 110tki mają płaską powierzchnię bazową dla czoła rury sterowej

wszystkie dobre stery (CC, FSA, CK) bazują na powierzchni cylindrycznej ale opierają się na powierzchniach czołowych rury sterowej

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-06-09 06:34:14
Autor: Tomasz Konik
Czemu szpara w sterach?

> [...]

Pierwotnie zostały założone w dobrym serwisie. Potem sam je rozkładałem/składałem i wszystko jest dobrze - wygląda na to, że "te typy tak mają", bo po obejrzeniu wszystkiego dokładnie stwierdzam, że *nie ma opcji*, żeby się tej szpary pozbyć bez spiłowania 1 mm wysokości tej podkładki centrującej. Po prostu wszystko twardo do siebie przylega i już...

Mnie to wygląda, jakby ktoś rurkę centrującą założył na łożysko pod górna miskę.
Pzdr;-)
Konik

--

Czemu szpara w sterach?