Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???

Data: 2011-06-13 12:02:39
Autor: Xian Mi Mao
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Jak to, dlaczego w pl puszczaja filmy w proporcji 4:3? Wczoraj w TVP2
"Zemsta Sikhow", dzisiaj w Polsacie "Dzien Niepodleglosci" - TAK
widowiskowe, oryginalnie panoramiczne, a tu... Z OBCIETYMI BOKAMI! 2
czarne pasy po bokACH, uuu... :( Inne kanaly, zagraniczne, RTL, DSF
itd.itp. traktuja panorame jak standard a tuuu...
Rozumie ktos cos z tego? Przeciez juz niemal wszyscy maja w domach
jakies LCD, ostatnio 40" widzialem w Tesco za 900 zlotych - to chyba
dawno juz nie luksus, wiec?
Przeciez mogliby ju puscic panorame z paskami u gory lub dolu, kazdy
telewizor umie przeskalowac - troche utrata rozdzielczosci ale i tak
totalnie lepiej to wyglada niz 4:3

Data: 2011-06-13 21:37:03
Autor: Arkady
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-13 21:02, Xian Mi Mao pisze:
[...]

SIKHOWIE to kasta w indiach

Data: 2011-06-13 20:40:45
Autor: Waldek Godel
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:37:03 +0200, Arkady napisał(a):

SIKHOWIE to kasta w indiach

to co, już nie wolno się im mścić? Ja właśnie słyszałem, że oni bardzo
mściwi są... ;-)))

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-13 12:46:24
Autor: Xian Mi Mao
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
On Jun 13, 9:40 pm, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:37:03 +0200, Arkady napisał(a):

> SIKHOWIE to kasta w indiach

to co, już nie wolno się im mścić? Ja właśnie słyszałem, że oni bardzo
mściwi są... ;-)))

Tutaj chodzi o tych z Gwiezdnych Wojen (chyba to ostatni film tego
cyklu)

Data: 2011-06-14 06:27:22
Autor: Bartłomiej Zieliński
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Użytkownik Arkady napisał:
"Zemsta Sikhow", dzisiaj w Polsacie "Dzien Niepodleglosci" - TAK
[...]
SIKHOWIE to kasta w indiach

Ciekawe, że ten film ma taki błędogenny tytuł. W pewnym kinie zatytułowano go "Zemsta Shitów" ;-)

Data: 2011-06-14 00:11:06
Autor: MM
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???

Uzytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisal w wiadomosci news:aeeca07d-902b-4178-b77c-634655179a72g12g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Penie z tych samych powodów, co reklamy sa nadawane w formie
zalobnej klepsydry (w czarnej obwódce, zajmujacej 1/2 ekranu).

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze...

 --
MM

Data: 2011-06-14 10:36:00
Autor: adresss
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
On Mon, 13 Jun 2011 12:02:39 -0700 (PDT), Xian Mi Mao
<xian.mi.mao@gmail.com> wrote:

[...]

no bo to jest Zemsta TVP za to, ze Polacy nie placa abonamentu!!! Ale
nie moge zrozumiec dlaczego w Polsat/TVN tez??

--
ThinkXtra

Data: 2011-06-14 12:08:41
Autor: kratylos
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
<xian.mi.mao@gmail.com>  wrote:

[...]

to zemsta za wychodzenie do kuchni w czasie trwania blokow reklamowych

Kratylos

Data: 2011-06-14 12:43:51
Autor: Kell a
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> napisał(a):

[...]
Wiec ja nie mam danych ze wiekszosc ludzi ma juz panoramy w domu,
Ty masz takie dane? Jakbym mial obstawiac, to moglbym
postawic duze pieniadze, ze nadal wiekszosc odbiornikow
w domach to 4:3 crt.

Data: 2011-06-14 04:35:23
Autor: Xian Mi Mao
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
On Jun 14, 12:43 pm, Kell a <ke...@niematakiejdomeny.com> wrote:

Ty masz takie dane? Jakbym mial obstawiac, to moglbym
postawic duze pieniadze, ze nadal wiekszosc odbiornikow
w domach to 4:3 crt.

Ja tam nie wiem, ale wszyscy (takze ci niemajetni aka ubodzy) znajomi
oblowili sie juz dawno z promocji hipermarketowych lakomiac sie na
"raty 0%" itd.
Jesli ktos ma CRT to jacys koneserzy.
Odkad Unia (podatkowo itd) spromowala LCD w ramach walki z efektem
cieplarnianym to teraz wlasnie mozemy kupic LCD 40" za 900 zlotych -
BTW jak oceniacie jakosc czegos takiego?

Data: 2011-06-14 14:12:22
Autor: Arkady
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-14 13:35, Xian Mi Mao pisze:
[...]

Co ciekawe bele banka pobierala 50-70W max a LCD 100-250W o plazmie nie wspomne.  To sie nazywa walka z ociepleniem.

:):):):):)

Data: 2011-06-14 19:22:36
Autor: Cavallino
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Uzytkownik "Arkady" <pit@onet.eu> napisal w wiadomosci news:

Co ciekawe bele banka pobierala 50-70W max

Chyba 21 cali.
Taki 29 pobiera juz kolo 100, mozna zakladac ze wieksze jeszcze wiecej.

Data: 2011-06-15 12:59:09
Autor: SW3
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Dnia 14-06-2011 o 19:22:36 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):

Taki 29 pobiera juz kolo 100, mozna zakladac ze wieksze jeszcze wiecej..

A nie zależy to też od rozdzielczości i częstotliwości?
Większość tv crt wyświetla 288 linii przy 50Hz, max. 576 linii i 100Hz.  Żeby wyświetlić 1080p 60Hz to wiązka musi dużo szybciej latać.. Żeby  porównanie miało sens to chyba należałoby porównywać LCD z CRT o takiej  samej rozdzielczości.

--
SW3
-- --

Data: 2011-06-15 13:10:06
Autor: Arkady
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
napisał(a):

[...]

Obawiam sie ze jesli juz to tylko monitor CRT i owszem nawet 120Hz i wiecej mozna bylo kupic dawno temu, sam mialem SONY 21'' i duzo wieksza rozdzialke mial niz 1080P a pobor mocy niewiele ponad 80W.

Data: 2011-06-15 13:12:11
Autor: Cavallino
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
napisał(a):

Taki 29 pobiera juz kolo 100, mozna zakladac ze wieksze jeszcze wiecej.

A nie zależy to też od rozdzielczości i częstotliwości?

Rozdzielczości w telewizorach CRT?
Widziałeś inną niż PAL?

Data: 2011-06-14 19:37:42
Autor: Jan Rudziński
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Cześć wszystkim

Arkady pisze:
[...]

Co ciekawe bele banka pobierala 50-70W max a LCD 100-250W o plazmie nie wspomne.  To sie nazywa walka z ociepleniem.

Jak ktoś lubi bańki, to C*four w promocji mają 14" telewizorki kineskopowe, zapewne wygrzebane z czeluści magazynów. Po 199 zł...

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2011-06-14 23:36:11
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Arkady wrote:

Co ciekawe bele banka pobierala 50-70W max

dopisz 1 przed tym co podales, dopisz "od", i sie to
bedzie zgadzac. 17 calowy monitor CRT oficjalnie (dane podawane przez producenta) pobiera 170W.
Czyli dwudziestoparo-trzydziestoparo calowy TV
CRT spokojnie moze pobierac z gniazdka drugie tyle..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-06-15 00:05:32
Autor: Arkady
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-14 23:36, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
Arkady wrote:

[...]

Mialem wczesniej Phhilipsa 29'' i pobieral w szczycie 75W

Data: 2011-06-15 11:09:28
Autor: kratylos
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Arkady wrote:

[...]

moj 40 calowy lcd pobiera od 60-120w...60 to tryb eko 120 to tryb sklep...
Kratylos

Data: 2011-06-15 11:22:53
Autor: Cavallino
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Uzytkownik "kratylos" <kratyloss@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:

moj 40 calowy lcd pobiera od 60-120w...60 to tryb eko 120 to tryb sklep...

Przy max. podswietleniu pobierze wiecej.
No chyba ze to led.

Data: 2011-06-15 12:42:02
Autor: kratylos
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-15 11:22, Cavallino pisze:
[...]

tak to led - w tej chwili wiekszosc lcd to ledowce...

Data: 2011-06-15 12:10:23
Autor: Arkady
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Arkady wrote:

[...]

Obawiam sie ze ktos cie nabija w banke bo taki LCD 170W to minimum ! Zmierz miernikiem i wroc sie pokajac.

Data: 2011-06-15 13:27:19
Autor: pawell32
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-15 12:10, Arkady pisze:
Obawiam sie ze ktos cie nabija w banke bo taki LCD 170W to minimum !
Zmierz miernikiem i wroc sie pokajac.

co Ty opowiadasz?
mĂłj 32 cale pobiera 90W, a 40 cali -120W.
Obydwa podświetlane świetlówkami.
Ostatnio wieszałem plazme Samsunga, gdzie na etykiecie podano
moc 200W. Mało, wygląda to na moc maksymalną, ale nie sprawdzałem.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-06-15 13:44:07
Autor: Cavallino
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4df8971c$1news.home.net.pl...
[...]

Dodaj Ĺźe to nie jest ich maks.

Data: 2011-06-15 14:14:15
Autor: pawell32
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-15 13:44, Cavallino pisze:
[...]

oczywiście.
ale niech nie pisze, Ĺźe 170 to minimum poboru.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-06-15 17:52:32
Autor: Arkady
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 2011-06-15 14:14, pawell32 pisze:
[...]

Mam LG 32'' i pobiera 170-160 ciaglej bez roznicy czy ekono czy normal.
Z tym ze mierze to miernikiem nie naklejka z tylu telewizora.

Data: 2011-06-15 18:00:23
Autor: Cavallino
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Użytkownik "Arkady" <pit@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Mam LG 32'' i pobiera 170-160 ciaglej bez roznicy czy ekono czy normal.

Też tak miałem dopóki nie kupiłem miernika.
Zjedź z podświetleniem do połowy skali, to i zużycie spadnie prawie o połowę.
A po chwili róşnicy w obrazie nie zauwaşysz.

Data: 2011-06-15 22:23:34
Autor: pawell32
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 15.06.2011 17:52, Arkady pisze:

Mam LG 32'' i pobiera 170-160 ciaglej bez roznicy czy ekono czy normal.

przykro mi

Z tym ze mierze to miernikiem nie naklejka z tylu telewizora.

ja teĹź i to dwoma.

Data: 2011-06-15 23:06:04
Autor: Arek.
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???

UĹźytkownik "pawell32"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itb452$5s3$1@news.onet.pl...

[...]

czy Wy piszecie na temat ???????????????????????

Data: 2011-06-15 23:13:43
Autor: pawell32
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
W dniu 15.06.2011 23:06, Arek. pisze:

czy Wy piszecie na temat ???????????????????????

a jakie masz wątpliwości?

Data: 2011-06-15 23:19:21
Autor: Arek.
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???

UĹźytkownik "pawell32"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itb733$iu2$1@news.onet.pl...

W dniu 15.06.2011 23:06, Arek. pisze:

czy Wy piszecie na temat ???????????????????????

a jakie masz wątpliwości?

tematem jest czemu w PL filmy nadają w 4:3 ,nie wiem jak to się ma do poboru
prądu przez różnej maści telewizory

Arek.

Data: 2011-06-16 14:08:52
Autor: Kell a
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
Arkady <pit@onet.eu> napisał(a):

Mam LG 32'' i pobiera 170-160 ciaglej bez roznicy czy ekono czy normal.
Z tym ze mierze to miernikiem nie naklejka z tylu telewizora.

To niezly szrot.
le32b651 poboj 70watt, chociaz oczywiscie jak ustawisz
oczojebna jasnosc bedzie nieco ponad 100

Data: 2011-06-19 08:42:19
Autor: Pszemol
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
"Arkady" <pit@onet.eu> wrote in message news:itakfu$upa$1news.onet.pl...
Mam LG 32'' i pobiera 170-160 ciaglej bez roznicy czy ekono czy normal.
Z tym ze mierze to miernikiem nie naklejka z tylu telewizora.

No to współczuję... musi stary być jakiś, albo im coś nie wyszło w tym LG :-)

Data: 2011-06-19 08:41:21
Autor: Pszemol
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
"Arkady" <pit@onet.eu> wrote in message news:ita0ee$vit$1news.onet.pl...
moj 40 calowy lcd pobiera od 60-120w...60 to tryb eko 120 to tryb sklep...
Kratylos

Obawiam sie ze ktos cie nabija w banke bo taki LCD 170W to minimum !

Bredzisz. Mój 46" zmierzylem miernikiem - pobieral 46W.

Data: 2011-06-16 14:06:03
Autor: Kell a
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
"Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <noenunz2x@cbpmgn.barg.cy> napisał(a):

dopisz 1 przed tym co podales, dopisz "od", i sie to
bedzie zgadzac. 17 calowy monitor CRT oficjalnie (dane podawane przez producenta) pobiera 170W.

Daj linka bo nie wierze :)

Data: 2011-06-19 08:38:02
Autor: Pszemol
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
"Arkady" <pit@onet.eu> wrote in message news:it7j70$700$1news.onet.pl...
Co ciekawe bele banka pobierala 50-70W max a LCD 100-250W
o plazmie nie wspomne.  To sie nazywa walka z ociepleniem.

:):):):):)

To chyba zalezy od tego jaki TV kupisz... Trudno porównywac
sprawiedliwie pobór pradu 19" CRT do poboru pradu LCD 60"...
Na dodatek nowoczesne LCD z podswietlaniem LED biora
naprawde znikomy ulamek pradu który pobieraly pierwsze modele
LCD ze swietlówkami, a tymbardziej znikomy w porównaniu do
telewizorów z duzym kineskopem... Maja dodatkowo czujnik
oswietlenia w pomieszczeniu i reguluja jasnosc (od której glównie
zalezy pobór pradu z sieci) do potrzeb chwilowych w pomieszczeniu:
jak masz srodek dnia, TV przy oknie to ekran jara po oczach, jak
zapadnie noc i w pokoju ciemno to TV ledwie zarzy dajac ten sam
doskonaly efekt wizji dla widza.

Mój Samsung UN46D7000 ogladany wieczorem, gdy sie oglada
przewaznie TV najwiecej pobiera 46W (sam mierzylem). Jako ze
jest to TV 46" przekatnej masz 1W/cal. Pomijajac juz fakt, ze takich
duzych kineskopów nigdy nie robiono to ciezko Ci bedzie znalezc
np. 30" CRT który pobieral mniej niz 50W...
W dzien, gdy trzeba LCD troche bardziej podjarac to pobór pradu
wzrasta maksymalnie do 90W, ale malo kto oglada TV w dzien.
Jak ktos nie ma automatyki podjasniania to oczywiscie ryzyko
tego, ze jasnoscia sie nie bedzie bawil jest wieksze i straty energii
beda wieksze, ale nie ma co tak szczekac na Unie Europejska bo
idzie ku dobremu a nie zlemu... Chyba nikt nie teskni za kineskopem?

Data: 2011-06-20 10:39:49
Autor: Kell a
Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

beda wieksze, ale nie ma co tak szczekac na Unie Europejska bo
idzie ku dobremu a nie zlemu... Chyba nikt nie teskni za kineskopem?

Ale producenci nie dlatego zmniejszaja ciagle pobor pradu przez odbiorniki,
bo tak junia sobie ustalila  - bo junia to tylko kawalek swiatowego tortu
rynku zbytu. Zwyczajnie po prostu eliminuje sie kolejne "przeciw" potencjalnych
klientow oraz pozwala to byc o krok przed innymi co  po ladnej  reklamie przeklada sie
na zyski.

Czemu w PL flmy nadaja w 4:3 ???