Czemu wykańczam baterie?

Data: 2009-12-03 15:56:26
Autor: Czeresniak
Czemu wykańczam baterie?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

Koledzy mówią, że tak nie mają. A ja tak miałem i w Acerze i teraz w
Lenovo.

Co robię źle?

Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i 54% początkowej pojemności.
laptop głównie pracuje w stacji dokującej jako stacjonarny komputer.
ładowanie mam ustawione od 82 do 100%.
Ogólnie padaka, ale czego tu wymagać?

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-12-03 19:39:00
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Czemu wykańczam baterie?
Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i
54% początkowej pojemności.

Sprawdzę R61 który pracuje jako stacjonarny - ciekaw jestem ile mu zostało tej baterii...

--
AK

Data: 2009-12-03 22:03:00
Autor: Czeresniak
Czemu wykańczam baterie?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i
54% początkowej pojemności.

Sprawdzę R61 który pracuje jako stacjonarny - ciekaw jestem ile mu zostało tej baterii...

Nie zdziwiłbym się jakbyś miał 100%. Mi się trafił jakiś trefny egzemplarz bo już miałem kilka usterek.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-12-04 08:54:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Czeresniak pisze:
Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i
54% początkowej pojemności.

Wg narządka Lenovo to mam 25 cykli.
Tak to wygląda:
http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/bateryjka.png

laptop głównie pracuje w stacji dokującej jako stacjonarny komputer.
ładowanie mam ustawione od 82 do 100%.
Ogólnie padaka, ale czego tu wymagać?

No ale mi od marca zjadło baterię... Teraz zastanawiam się nad kolejną
za 300zł. Więc 300zł co pół roku to radość średniawa.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-04 16:11:43
Autor: Czeresniak
Czemu wykańczam baterie?
Czeresniak pisze:
[...]

Ja widzę, że baterii nie zjadło masz aktualnie pojemność baterii 49,48Wh    przy czym nowa miała 51,84Wh.
Powodu rozładowywania laptopa musisz szukać w takim razie gdzie indziej.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-12-04 20:52:29
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Czeresniak pisze:
Ja widzę, że baterii nie zjadło masz aktualnie pojemność baterii 49,48Wh
  przy czym nowa miała 51,84Wh.
Powodu rozładowywania laptopa musisz szukać w takim razie gdzie indziej.

No cóż, świnia nie trzyma nawet 15 minut.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-05 20:30:50
Autor: Fantom
Czemu wykańczam baterie?
[...]

Sprawdz jaki prad idzie podczas zaislania z baterii (w powermanagerze). Jak masz prawie 50Wh i trzyma ci 1/4 h to musi ciagnac 16 A !!
Zrob reset baterii - pokaze Ci ile masz aktualnie.

Fantom

Data: 2009-12-06 09:16:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Fantom pisze:
[...]

Tak wygląda okienko po resecie baterii, na kabelku:

http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/bateryjka2.png

a tak, jak wypnę kabelek:

http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/bateryjka3.png

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-06 22:28:29
Autor: Fantom
Czemu wykańczam baterie?
[...]

Jaka to wersja Power Managera ? 2x ? Zainstaluj z ciekawosci 3x.
Zastanawia mnie jedno - ta bateria nie bylo oryginalnie w sprzecie ? Bo mi pokazuje np jej numer seryjny a nie napis COMPATIBLE.

Obserwowales co sie dzieje w owerM podczas pracy z baterii ? Ladnie rowno spada ?

Fantom

Data: 2009-12-06 23:29:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Fantom pisze:
Jaka to wersja Power Managera ? 2x ? Zainstaluj z ciekawosci 3x.

To przyszło samo ze sprzętem. Nie bardzo wiem, co mam zainstalować i nie
wiem jak sprawdzić wersję.

Zastanawia mnie jedno - ta bateria nie bylo oryginalnie w sprzecie ? Bo
mi pokazuje np jej numer seryjny a nie napis COMPATIBLE.

No bo oryginalna zdechła po niecałym roku, więc kupiłem nową w marcu czy
jakośtak.

Obserwowales co sie dzieje w owerM podczas pracy z baterii ? Ladnie
rowno spada ?

Co spada? Nie czaję.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-07 14:12:02
Autor: Fantom
Czemu wykańczam baterie?
Jaka to wersja Power Managera ? 2x ? Zainstaluj z ciekawosci 3x.

To przyszło samo ze sprzętem. Nie bardzo wiem, co mam zainstalować i nie
wiem jak sprawdzić wersję.

Jak odpalasz to chyba pokazuje. Updae w lenovo robi sie polautomatycznie - powinien byc taki program zainstalowany Update Center czy jakos tak.

Obserwowales co sie dzieje w owerM podczas pracy z baterii ? Ladnie
rowno spada ?

Co spada? Nie czaję.

Jak zmniejsza sie naladowanie akku (w Wh chyba).

Tak sobie mysle, ze jak jest taki dziwny skok, to moze byc walniete np ogniwo w baterii (lub elektronika).

Tak swoja droga jak robil reset ? Krotko rozladowywyal i dlugo ladowal ?

Fantom

Data: 2009-12-07 20:58:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Fantom pisze:
Tak swoja droga jak robil reset ? Krotko rozladowywyal i dlugo ladowal ?

Nie wiem. Włączyłem na noc i nie patrzyłem. Rano był zdechnięty.
PowerOff. Ale co ciekawe, chyba baterii po resecie się poprawiło.
Dzisiaj używałem i wytrzymała z godzinę. Więcej nie testowałem, bo nie
miałem kiedy.

Co taki reset robi?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-07 21:47:17
Autor: Fantom
Czemu wykańczam baterie?
[...]

Robi pelne rozldaowanie i pelne ladowanie. do tego mierzy pojemnosc aby prawidlowo wskazywalo stan baterii.

Fantom

Data: 2009-12-08 22:33:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Fantom pisze:
[...]

No więc jakim cudem to pomogło mojej baterii (kiedyś nie pomagało, magia)

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-14 20:38:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Fantom pisze:
Robi pelne rozldaowanie i pelne ladowanie. do tego mierzy pojemnosc aby
prawidlowo wskazywalo stan baterii.

A jak zrobić taki reset na nie-Lenovo? Bo może mojemu Acerowi też taki
cud pomoże?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-05 20:27:48
Autor: Fantom
Czemu wykańczam baterie?
[...]

Ja mam baterie Sony (56 Wh) i aktualnie 70 ladowan i 100 % wydajnosci baterii ciagle :) W 90 % pracuje na podlaczeniu do zasilania.

Fantom

Data: 2009-12-05 21:56:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czemu wykańczam baterie?
Fantom pisze:
Ja mam baterie Sony (56 Wh) i aktualnie 70 ladowan i 100 % wydajnosci
baterii ciagle :) W 90 % pracuje na podlaczeniu do zasilania.

To co ja mam zrobić? Drugi komputer i drugi raz ten sam problem ;(
Nie stać mnie na kupowanie ciągle nowego sprzętu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-05 15:16:35
Autor: Piotrek
Czemu wykańczam baterie?
Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i 54% początkowej pojemności.
laptop głównie pracuje w stacji dokującej jako stacjonarny komputer.
ładowanie mam ustawione od 82 do 100%.

az sprawdzilem u siebie
T61 bateria ma 22 mies, 170 cykli i 66 % pojemnosci

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-12-06 00:16:04
Autor: KILu
Czemu wykańczam baterie?
Piotrek wrote:
az sprawdzilem u siebie
T61 bateria ma 22 mies, 170 cykli i 66 % pojemnosci

Tez sie pochwale. :) IBM X31. First used: 04.2004, obecnie 35Wh z 47Wh
początkowych. Od blisko dwóch lat używana dzień w dzień w laptopie
podłączonym do prądu (w dodatku za pomocą zasilacza HP, dającego 19V
zamiast wymaganych 16V - taka była w zestawie, zorientowałem się na długo
po zakupie), sporadycznie pracującym na baterii. :)

k,

Czemu wykańczam baterie?